زوتی DL5 پلاک ملی دریافت کرد؛ ارزان‌ترین خودروی وارداتی در سال 1402

 

زوتی DL5 پلاک ملی دریافت کرد؛ ارزان‌ترین خودروی وارداتی در سال 1402

 

زوتی DL5 محصول وارداتی پارس خودرو است که به همراه تعدادی دیگر از خودروهای چینی، کره‌ای و ژاپنی طی مرحله دوم واردات به کشور وارد شد. زوتی DL5 عنوان ارزان‌ترین خودروی وارداتی کشور در سال 1402 را به خود اختصاص داده است. این خودرو اکنون موفق به دریافت پلاک ملی نیز شده تا به‌زودی تحویل خریداران خود شود.

طی پنج سال اخیر، پارس خودرو فرازونشیب سهمگینی را تجربه کرد. این شرکت در میانه دهه 1390 با تولید خودروهای برلیانس، سهم قابل‌توجهی از بازار خودروی ایران را در اختیار داشت. تولید برلیانس سری H300‌ با موتور 1.65 در سال 1397 نیز به این شرکت کمک کرد تا توجه بیشتری را از سمت خریداران دریافت کند. بااین‌حال، بازگشت تحریم‌های اقتصادی در سال 1398 شرایط پارس خودرو را به‌یک‌باره دگرگون کرد.

پلاک زوتی DL5

واردات زوتی DL5، معامله دوسر برد برای خودروسازان ایران و چین

پارس خودرو که طی 30 سال اخیر سابقه تولید خودروهایی همچون برلیانس H330، نیسان ماکسیما و نیسان پاترول را در کارنامه خود دارد، مجبور بود تا خود را به تولید کوییک راضی کند. به همین دلیل آغاز واردات خودرو به این شرکت کمک کرد تا وجهه ازدست‌رفته خود را بازیابد.

نمای عقب کراس اوور پارس خودرو

واردات زوتی DL5 توسط این شرکت یک معامله دوسر برد برای خودروساز ایرانی و چینی محسوب می‌شود. زوتی به‌تازگی از بند ورشکستگی مالی رهایی یافته است و به کسب درآمد از صادرات خودرو نیاز دارد. پارس خودرو نیز می‌خواهد در حوزه واردات خودرو نقشی پررنگ داشته باشد. بنابراین هر دو شرکت پارس خودرو و زوتی از این همکاری بهره‌مند خواهند شد.

زوتی DL5 یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب می‌شود. این خودرو در کلاس محصولاتی همچون هایما S5 یا تیگارد X35‌ قرار می‌گیرد. همانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر،‌ زوتی DL5 به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 145 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. از آن جایی که با یک خودروی اقتصادی طرف هستیم، گیربکس CVT‌ وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد. شورای رقابت قیمت زوتی DL5 را معادل 826 میلیون و 509 هزار تومان اعلام کرده است. با اضافه‌کردن حدود 15 درصد پرداخت‌های قانونی به این رقم، قیمت کراس‌اوور پارس خودرو حدود 951 میلیون تومان خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , زوتی DL5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 : سلام. ثبت نام 30 مهر شاسی نشده
سعید : سلام. من تحویل 24 دی بودم، چند روز پیش فاکتور شد. به احتمال زیاد برا شما هم چند روز دیگه فاکتور میشه. 4 تا 5 ماه تاخیر داره
زهرا : از ثبت نام شهریور ماهی ها که هنوز شاسی نشده اطلاعی دارید؟؟
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
یوسف 💯 : سلام 😃😃😃 سورن دوگانه تکمیل وجه ۱۰ بهمن ، تحویل ۲۹ اسفند بود ، دیروز پیامک تبدیل به 207i پانا دستی اومد ، ولی تبدیل نخواهم کرد ، ماشین خودم رو می خوام 💥💥💥💥💦
علی : واسه من زده ارسال به خودرو ساز از امروز زده ، اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو یعنی چی ؟ دارم سکته میکنم
S5shahrivar : ۳۰ شهریور هنوز شاسی نشده بک احتمال داره چون اقساطی ها را بخوان ماشین دیگه بدن داستان تغییر چک ها و غیره داره خیلی ها هم دو تا قسط واریز کردند فعلا دارم اقساطی ها را میدن بعد می رسن خدمت ما بجای s5 یا s3 میدن یا x5
X5 مشکی : من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم الان از سه ماه بیشتر گذشته ولی هنوز فاکتور نشده،تکمیل وجه زرده.کسی میدونه چقدر دیگه تحویل میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دمپایی 151 : 😁مبارکه پلاک میشه بعد تحویل میدن بهت
یعقوب : برا منم همینجوره. 3روزه هنوز پلاک نشده
60019تحویل 29اسفند به 21 : کسی فاکتور شد!؟؟
مریم : سلام پلاک شدی تمامه مبارک باشه 8و10 روز بعد میاد چون بیمه بدنه 15 روز داره اینا باید زودتر بیارن
بهار ایکس 55 پرو : عذر منیخوام، مجوزم 20 اسفند صادر شد، 6 فروردین بارگیری شد، 20 فروردین تحویل دادن
علیرضا هژبری : من یزد بودم 2روز بعد تحویل دادن
اسفند : پذیرش 11676676 فاکتور گردید مراحل بعدیش چیه دوستان؟
رانا بهمن : سلام بر همگی بسیار انتظار بدی بود و انشاا... که کسانی که مشکل واسه تولید این مملکت درست میکنن مخصوصا تولید ماشین خدا خودش جواب درستی بهشون بده تکمیل وجه 13 دی و امروز 25 اردیبهشت تحویل میگیرم انشاا... که همگی هر چه زودتر به ماشینتون برسید .خدانگهدار همگی
اسفندی بیچاره : داداش شما همون پرهام نیستی اسمتو عوض کردی
م : سلام کشاورز مطمنی که فردا میاد