خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟ 

 

سایپا اطلس

 
قیمت نهایی عرضه اطلس به مشتریان حدود 406 میلیون تومان است و مهمترین سوالی که در ذهن خریداران بوجود می آید این است که آیا خرید این خودرو با توجه به جایگاه آن در بازار توجیه دارد ؟
 
پیش از هر چیز به بیان ساده باید این موضوع را بررسی کنیم که با انتخاب اطلس چه چیزی نصیبتان می شود. این خودرو یک هاچ بک چهارمتری با فضای بار 285 لیتری و فاصله بین دو محور 2.4 مشابه هیوندای اکسنت است که در تیپ G، به عنوان فول ترین تیپ از مدل های دستی این خودرو عرضه می شود.  پیشرانه این خودرو تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه های قبلی محصولات پلتفرم X200 داشته و اکنون توان آن به 90 اسب بخار رسیده است و گشتاورش نیز به 137 نیوتون متر رسیده که هم قدرت و هم گشتاور در دور موتور پایینترین به دست می آیند و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نسبت به محصولاتی مانند کوییک و تیبا حدود نیم لیتر کاهش پیدا کرده و به کمتر از 7 لیتر رسیده است. ترمزهای اطلس نیز همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. اطلس در تمامی تیپ ها از مجموعه واحد آپشن ها و تکنولوژی های ایمنی بهره می برد که سرآمد آن ها تکنولوژی کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است که بر اساس الزامات استانداردی روی این خودرو نیز نصب شده است. اطلس علاوه بر آن به ABS، EBD، ترمز کمکی BAS، کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون عقبگرد خودرو یا HSA ، دو کیسه هوا، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و ... مجهز شده است. از مهمترین امکانات اطلس می توان به سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور عقب، چراغ روشنایی در روز، غربیلک D فرمان، سنسور نور ، Auto Light ، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، نشانگر سرویس دوره ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم صندلی ها، آینه های تاشو برقی جانبی، آنتن کوسه ای و تریم دو رنگ داخلی اشاره کرد.
 
حال با در نظر گرفتن این نکته که با بودجه 400 میلیون تومان، مالک یک هاچ بک صفرکیلومتر 90 اسب بخاری با گیربکس دستی و امکاناتی نظیر سیستم کنترل کشش و پایداری، نمایشگر 7 اینچی ، دوربین عقب و ... می شوید نگاهی به دیگر گزینه ها با این قیمت در بازار خواهیم داشت. با این بودجه می توانید به سراغ پژو 206 تیپ 2 با کارکرد حداقل 3 سال بروید که 15 اسب بخار قدرت و 20 نیوتون متر گشتاور کمتری از اطلس دارد. امکانات 206 تیپ 2 به مراتب کمتر از اطلس است و فضای سرنشینان و بار آن نیز تقریبا یک کلاس پایینتر از اطلس قرار می گیرد. خروج این خودرو از چرخه تولید نیز دلیل دیگری برای برتری اطلس به حساب می آید. اگر قصد خرید سدان کلاس C صرفا برای ابعاد بزرگتر از اطلس را داشته باشید، باید به سراغ گزینه های با کارکرد 5 سال و عمدتا بالای صد هزار کیلومتر بروید که بسیاری از آن ها تولیدشان مانند سمند یا تندر90 متوقف شده است. البته ممکن است بسیار یاز خریداران این گزینه ها را به اطلس ترجیح بدهند اما مزیت های روی کاغذ اطلس پیش از ورود به بازار شامل نکاتی است که مورد توجه بسیاری از مشتریان در بازار قرار می گیرد.
 
تغییرات انجام شده بر روی موتور اطلس شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، اصلاح سامانه خنک کاری، ارتقا پورت‌های هوا و دود، استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT، میل سوپاپ جدید و افزایش نسبت تراکم موتور تا 10.5 با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است. استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت کمک کرده است. با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتورها و طرح منیفولد دود استیل (به جای طرح چدنی M15 معمولی) در این موتور استفاده شده است.
 
یکی از نزدیک ترین رقبای اطلس در بازار پژو 207 با پیشرانه TU3 است. نخستین تمایز این دو رقیب در ابعاد آن ها نمایان است به گونه ای که اطلس 24 سانتیمتر طول و 10 سانتیمتر ارتفاع بیشتری از پژو 207i دارد اما در مقابل فاصله بین دو محور هر دو خودرو تقریبا روی حدود 2.4 متر یکسان است و 207 تنها با 3 سانتیمتر برتری دارد که البته این موضوع در فضای بار با صندوق 285 لیتری اطلس در برابر صندوق 245 لیتری پژو 207 جبران شده است.
 
هر دو خودرو از پیشرانه های 4 سیلندر با 8 سوپاپ نیرو می گیرند با این تفاوت اساسی که پیشرانه نسبتا قدیمی TU3 با حجم 1360 سی سی توان تولید حداکثر قدرت 75 اسب بخار و 113 نیوتون متر گشتاور را دارد در حالی که توان پیشرانه جدید و بهبودیافته 1503 سی‌سی اطلس به 90 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 137 نیوتون متر می رسد که با توجه به استفاده از گیربکس 5 سرعته در هر دو خودرو و وزن تقریبا یکسان بدون شک منجر به کشش بهتر اطلس در مقابل 207 با موتور TU3 خواهد شد.
 
اطلس فول ترین و قوی ترین عضو خانواده پلتفرم X200 سایپا است که منطبق با نیاز مشتریان ایرانی در بخش فنی، ایمنی و امکانات رفاهی توسعه پیدا کرده و می تواند بهترین پاسخ به نیاز مشتریان بازار خودروهای اقتصادی ایران باشد. این خودرو با طراحی جدید علاوه بر برتری در بخش فنی و امکانات نسبت به رقبای هم کلاسش، جلوه ای تازه و جذاب را نیز در خیابان ها به نمایش می گذارد و مطمئنا با آغاز ورودش به خیابان ها و جلب توجهات شاهد افزایش استقبال از این خودرو تازه نفس خواهیم بود.
 
 
 
 

منبع (source)

عصرخودرو

 

 

 

برچسب : خودرو , سایپا , اطلس , ارزش , مشخصات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1114 نظر

سجاد
6

بعد از ثبت نام و نوبت گرفتن از سامانه یکپارچه و 5 -6 ماه انتظار .دیشب پیامک اومد واسم ،

وارد سایت سایپا شدم . پیش پرداخت 203 تومن و قیمت نهایی 400 ملیون باعث شد بیخیال خرید بشم . تقریبا میشه گفت پول 2 تا پراید 99 کم کار میدید . تا ماشینی بخرید که رنگش فقط باید سفید . تا یکسال سندش تویه رهن و پلاک فعال هم نداشته باشید . گواهینامه داشته باشید و محدودیتای دیگه ...
خرید اطلس منطقی نیست . با تشکر
19:28  1402/09/23
پاسخ دادن
اطلس یکپارچه
1

اطلسی ها کجا هستید؟
19:09  1402/09/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : قبل از افزایش قیمت کارخانه تا بازار تقریبا ۱۴۰ م اختلاف داشت الان که بیش از ۸۰ م افزایش خورد، حداقل ۶۵۰ م کمتر بدیم به خودمون جفا کردیم🙃🙂
مهدی : چرا قیمت کارخانه شاهین جی ال رو نذاشتن یعنی همون ۴۲۸؟
محمد : الان ما آذر ماهی ها باید چه قدر واریز کنیم با توجه به قیمت ۵۰۰میلیونی
محبوبه : سلام قیمت شاهین پلاس نهایی چقد شد؟؟؟؟کسی اطلاع داره ؟؟؟
رسول : قیمت نهایی کارخونه 502 اعلام شد. کسی بخواد بازار بفروشه حداقلش زیر 630 نباید بفروشه
رضا : خواهشاً هر کی فاکتور میشه اعلام کنه
رضا : سلام منم 15مهرم هنوز فاکتور نشدم
اطلس بهمن : یعنی چی ۲۰۲ میلیون ریخته بودی الانم یعنی باید ۳۰۰ میلیون بریزی مطمئنی داداش
مهدی : من خودم تکمیل وجه ۶ام آبانم و هنوز فاکتور نشدم ولی از آشناها داشتیم کسی رو که ۲۸ام مهر تکمیل وجه کرد و ۵ام آبان تحویل گرفت تعجب می‌کنم چرا واسه ما فاکتور نمیشه لطفا اگر از آخرین تاریخ تحویل یا فاکتور خبر دارید با شماره پذیرش بزارید تا ککلیفمون رو بدونیم
شاهین زمستان : برامنم نوشته اتومات درحالی که انتخاب من توسامانه یکپارچه شاهین بدون اضافه کردن اتومات وغیره بوده دوستان میدونن یعنی چی؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : قیمت کارخونه حدود 200 تومن اضافه شده مطمین باشید حداقل همین مقدار به قیمت بازار آزاد اضافه میشه دوستانی که قصد فروش دارند شب عید بالای 1300 قیمتشه
سورن پلاس دوگانه سوز تحویل 30دی : سلام343
Arizo 6 : تاریخ تایید لیزینگ کی بود؟؟؟
عباسی : قطعنامه علیه ایران صادر شد از فردا افزایش شدید قیمت در تمام بازارهای مالی
عاطفه جی تی : سلام عزیزای جی تی خبر جدید چی دارید؟ یکم درباره جی تی صحبت کنید
ندا . پیش فروش تحویل 30 مهر : بنظرتون کی قراره فاکتور بشیم خسته شدیم از انتظار
تیگو 7 پرو e+ : سلام دوستان تحویل سیستمی ر کجا باید دید
ندا . پیش فروش تحویل 30 مهر : اگه خبری شد از فاکتور اطلاع بدین ممنون
دنا پلاس پاییز : م بهدنا 6 سرعته من هم 3 بهمن بودم، زدن 30 بهمن، بعدش پول پیش ازما 5 ماپیش گرفتن، ولی از یه عده همین ابان گرفتن تحویل اونا زدن اسفند ما زدن اول اسفند یا 30 بهمن، بعد از این همه بد بختی همه ، اعتراض کنیم که مدل ماشینمون 404 بزنن، الان ما 4 ماه پولمون از رفیقها بیشتر خوابیده، ببینیم جکار میکنن
دنا پلاس پاییز : ما بهمنی ها فعلا دعوتنامه نمی خوایم، چون واقعا بیشترین ضربه را این گروه تحویل بهمن خوردیم،