نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

1Carگذشته از چهره بسیار فریبنده مکلارن X1، طراحی و ساخت آن بسیار پیچیده است و هر آن چه را که از دنیای تکنولوژی خودرو از جمله روش های پیشرفته طراحی و ساخت خودرو و مواد می توان تصور کرد، در مکلارن X1 دست  یافتنی است. این خودرو در حقیقت مجموعه ای از ایده های جذاب و خلاقانه افرادی است که با شیفتگی، زندگی خود را وقف چنین خودروهایی کرده اند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

1Carاز نقطه نظر نمای بیرونی، بی نظیرترین خودروی روز دنیا به شمار می رود. طراحان این خودرو آمده اند تا خودرویی را معرفی کنند که به هیچ چیزی جز خودش شباهت ندارد. تمام اجزا، قطعات و حتی چراغ ها و رینگ های این خودرو به صورت سفارشی ساخته شده است. در پنل های مکلارن X1 کامپوزیت الیاف کربن به کار رفته و با رنگ مشکی پوشش کاری شده است. البته منظور از رنگ مشکی، مشکی جیر است نه مشکی متالیک.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نمای روبرویی، این خودرو بینی کشیده ای دارد که هوای مقابل مسیر خود را می درد و این مسئله  شتاب خودرو را افزایش می دهد. گفتنی است خطوط روی کاپوت مکلارن X1 علاوه بر این که مانع شکستگی کاپوت شده  اند، جلوه وحشتناکی را نیز به آن داده  اند. از شیشه جلو تا عقب خودرو، سقف این خودرو را می بینید که کاملاً کشیده و شیبدار است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

در یک نگاه به نمای جانبی و پشت مکلارن X1، خروجی های هوا را می بینیم که روی بدنه خودرو قرار دارند. به  علاوه، مشاهده می کنید که تمام چرخ های عقب با کاوری پوشانده شده است و جالب تر این که این کاورها توسط یک دکمه بالا می روند و چرخ ها را می توان دید. جنس لولاهای به کاررفته در این کاورها به منظور باز و بسته شدن آن ها، بسیار مرغوب است. درب های این خودرو نیز به صورت لولایی به طرف بیرون و بالا، باز و بسته می  شوند که طراحی آن ها 100% برای مکلارن X1 منحصربه فرد است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نمای پشتی، خروجی اگزوز را می بینیم که در عقب خودرو روی صندوق تعبیه شده است. چراغ های بومرنگ شکل عقب این خودرو، اگزوزهای عقب، شیشه عقب مسطح و سیستم خنک کننده موتور، طراحی منحصربه فردی دارد که تنها در مکلارن X1 می توان آن ها را پیدا کرد. طول، عرض و ارتفاع مکلارن X1 به ترتیب 4658 میلی متر، 2097 میلی متر، و 1199 میلی متر بوده و وزن آن چیزی در حدود 1400 کیلوگرم است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

در مکلارن X1، از موتور هشت سیلندر توربوشارژ 3800 سی سی استفاده شده است که قدرت موتوری معادل 592 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر تولید می کند. این موتور به همراه گیربکس 7 سرعته، قدرت موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو 3.3 ثانیه است که در نوع خود بی نظیر است و حداکثر سرعتی که این خودرو به ارمغان می ورد، 330 کیلومتر بر ساعت است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

سوخت مکلارن X1 بنزین است و مصرف سوخت آن حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر می باشد. این خودرو با این که فاقد مبدل کاتالیستی است، اما آزمایشات دقیق بر روی آلایندگی این خودرو نشان می دهد که به ازای هر 1 کیلومتر رانندگی، تنها 279 گرم دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود. با وجود سفارشی بودن همه ابعاد طراحی، ساخت قطعات و تولید این خودرو، باید کار زیادی روی آن صورت بگیرد تا از آن بتوان به عنوان یک خودروی شهری استفاده کرد. در هر حال، این خودرو با شرایط فعلی از نظر قانونی در اروپا موجه است. اگرچه این امیدواری وجود دارد که این خودرو استانداردهای آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذراند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نقطه نظر نمای داخلی نیز می بینیم که در تودوزی صندلی ها، درب ها، و سقف از چرم قرمز رنگ مخصوصی استفاده شده است. بافت تیتانیومی الیاف کربن به کاررفته در طراحی داخلی مکلارن X1، چهره سه بعدی به نمای داخلی آن به ویژه داشبورد داده است. وقتی از بیرون به این خودرو نگاه می کنیم، بسیار حیرت انگیز است، اما باید اعتراف کرد که مکلارن X1 زیباترین خودرو نیست. اصلاً زیبایی، تنها مسئله ای بوده است که در این خودرو به عنوان هدف به آن نگاه نشده است. مکلارن X1 صرفاً برای کسانی ساخته شده است که به دنبال چنین خودروهایی با امکانات و ویژگی های خاص بوده  اند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

آیا به نظر شما این خودرو با داشتن این همه قابلیت می تواند با سایر سوپرخودروها به رقابت بپردازد؟ بسیار خوشحال می شویم اگر نظرات خود را با 1Car به اشتراک بگذارید.


مقالات مرتبط

بررسی سوپرماشین پاگانی هوآیرا 

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

تجربه اولین رانندگی با لامبورگینی آونتادور 

بررسی کوینیگزگ یکی از رقبای بوگاتی ویرون و پاگانی 


منابع

automobilemag     topspeed

برچسب : مکلارن , سوپرخودرو , X1 , سوپرماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

senior lambo
2

من که خوشم نیومد.جلوش شبیه آئودی شده.جلوش قشنگ شده ولی عقبش افتضاحه.مخصوصا پوشش چرخای عقبش که ماشینو بین مدرن و کلاسیک سردرگم کرده...
درکل انتظار بیشتری از مک لارن میرفت...
14:31  1393/06/01
پاسخ دادن
سیدعلی
1

مکلارنx1 عالی است
20:08  1393/05/10
پاسخ دادن
یغما
1

از هندینگش خوشم نیومد توش ایمنی هم ندیدم همون 131 خودم ایمنتر و خوش دس تره
09:13  1392/11/30
پاسخ دادن
Jojo
3

شبيه كاديلاكاي قديمي كه چرخاشون رفته تو شاسيشون
14:01  1392/10/12
پاسخ دادن
?!?!?!?!?!?!
1

279kg or 279g
09:43  1392/01/06
پاسخ دادن
محسن
3

به نظر من که طراحی خیلی ضعیفی داره
مخصوصا در قسمت عقب ماشین که چرخ ها پوشونده شدن.این طور طرح ها برا دهه 80 بوده و به نظر من هیچ زیبایی نداره و شاید از performance ماشین هم کم کنه
البته در جلو هم بیشتر به نظرم سعی شده شبیه آ ئو دی عمل کنه
خلاصه به نظرم بدترین طرحی بود که میشد انتظارش رو داشت
11:43  1391/12/06
پاسخ دادن
حسین
1

خوب طراحی بی نظیری داره ولی به نسب بوگاتی ویرون کمی ضعیف است بوگاتی با سرعت 424km و طراحی نیمی ماشین و نیمی هواپیما سریعترین ماشن دنیا است.
22:40  1391/12/04
پاسخ دادن
77
1

shabie mashine chaman zanie.hehehe
15:53  1391/12/03
پاسخ دادن
Ahmad
2

آخه طراح برای چی چرخ های زیبای عقب رو پوشونده؟
23:28  1391/12/01
پاسخ دادن
هومن
1

ایشالا
22:28  1391/12/01
پاسخ دادن
اکبری
4

انشاالا یروزی خودبخری مابییم ازش عکس بگیریم
19:16  1391/12/01
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
4

به نظر من بله حتما میتونه رغابت کنه از رقیباش زیاد کم نداره
17:05  1391/12/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
توحید ارومیه : خطاب به دوست عزیز که نوشته لعنت به سایپا.اون موقع که من برای ساینا واریز وجه کردم موقع ارسال دعوتنامه هم قیمت کارخانه افزایش یافته هم مالیات و بیمه و شماره گذاری من از 16میلیون افزایش 8میلیون پرداخت کردم.الانم قیمت کارخانه اطلس شده 418 ت که اگه بهش 21درصد مالیات و بیمه و شماره گذاری اضافه بشه چیزی نزدیک 505میلیون قیمتش میشه.حالا منی که 202میلیون اریبهشت واریز کردم با مشارکت 16برای دی ماه تقریبا از 505کم کنی میمونه 303میلیون 16میلیون هم سود مشارکت کسر میشه میمونه 287میلیون ..موقع ثبت نام اطلس 405میلیون بود قیمش میشه 505که یعنی 100میلیون افزایش نصفش برا من اعمال نمیشه از 287 هم 50 کسر کنی میمونه 237میلیون حالا من در نظرم 240گرفتم برای تکمیل وجه 2.3میلیون اختلاف محاسباتی من.هر چند که این ظلمه برای همه.حداقل افزایش قیمت باید فرودین اعمال میشد نه الان
اقدس سفیدمشکی : شماره پذیرشتومیشه بگی
t8 : ما 23 تیر ثبت نام کردیم ، هنوز شاسی هم نشدیم
تکمیل وجه 29مرداد ، : سلام خسته نباشی من۲۹ مرداد پس چرا برام فاکتور نشده🤔
توحید ارومیه : دوست عزیز بعد تکمیل وجه و ارایه برگ سخا به نمایندگی تبدیل میشه به عدم نقص در پرونده
محمد x5 : دفتر قضایی دادخواست علیه کرمان موتور بابت جریمه تاخیر تحویل خودرو
وحید : به منتظران ریرا خوب بیاید خودمون راش بندازیم من پیش فروش جایگزین خودرو فرسوده ریرا برنده شدم، اینجا اگه کسی مثل من هست کامنت بزاره، همدیگه رو پیدا کنیم، همینجا فعال بشیم
محمد x5 : سلام تشریف ببرید دفتر قضایی یه دادخواست علیه شرکت کرمان موتور رد کنید مبنی برتاخیر در تحویل و جریمه دیرکرد تحویل جلسه اول دادگاه که بشه یا وکیل کرمان موتور حضوری میاد یا لایحه میفرسته و یه مبلغی را به عنوان جریمه میپذیره و یکماه بعد پرداخت میشه. تا دادخواست ندی نمیدن
وحید : من فقط چون نگران بودم گرون بشه، سوال پرسیدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ای‌خدا : یعنی‌مثلا‌برای‌استب‌دنده دستی‌چقدر‌باید‌دستمونو‌بگیره
ساناز : سلام دوستان من دعوت نامه بهمن هستم برای من هنوز دعوت نامه ارسال نشده کسی هست مثل بنده باشه ...در ضمن من تبدیلی پارس به 207هستم
Tigo8promax : دوستان کسی تحویل سیستمی شهریور تیگو8 تحویل گرفته لطفا اعلام کنین چون 65 روز از تاریخ تحویل بنده گذشته همچنان خبری نیست لطفا هر عزیزی ک اطلاع داره از وضعیت مجوز خروج تیگو8. اعلام کنه سپاس از همکاریتون
حامد : دنا های اتومات و6دنده efp که فاکتور شدن پلاک هم شدن تحویل نمیدن مشکل کمبود قطعه دارن ماشین هارو ایرانخوردو برا اینکه سود تا خیر نده فاکتور میکنه پلاک میکنه دوهفته کف کارخونه نگهه میداره تا تامین قطعه بشن با این روش دوهفته سود تاخیر نمیده الان به بهونه بازدید فنی نمیزاره خروج بخورن ولی در اصل مشکل تا مین قطعه دارن و نافص تو کف کارخونه موندن
حسین : من تاریخ وجه 22اردیبهشت ولی پولم جور کردم 24تکمیل وجه کردم بهم گفتن تکمیل پرونده 26اردیبهشت بوده
امیر : دوستان آذرماه کسی فاکتور نشد خبری شد اطلاع دهید سورن پلاس طرح مادران باتشکر
ساینا پذیرش 26شهریور : دوستان ظاهرا با خبری ک در پیچ های معتبر حواله گذاشتن پذیرش های 24شهریور فاکتور شدند
امیر : آ رضا توضیح بفرما تاریخ تحویل ماشین کی بود چه ماشینی
دنا پلاس پائیز : دوستانی که تحویل دی ماه بودن الان براشون دعوت نامه اومده تاریخ تحویلشون چند دی هست؟
پیشوا : در جواب حسین، تکمیل وجه چندم هستی؟