بررسی مرسدس بنز آتگو

بررسی مرسدس بنز آتگو
 

در دنیای کامیون های چند منظوره رقابت تنگاتنگی میان کامیون های مختلف وجود دارد و کمپانی های بزرگ با توسعه و تکمیل روزافزون محصولات خود در صدد افزایش کارایی محصول خود و تسخیر بازار هستند. در این میان، مرسدس بنز آتگو یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌رود. کمپانی مرسدس بنز، سری آتگو را در سال 1997 به بازار معرفی کرد. در ابتدا تمامی این کامیون ها با نام آتگو شناخته می‌شدند، اما پس از اعمال تغییرات کلی در سال 2005، کامیون های با وزن بیش از 18 تن با نام آکسور راهی بازار شدند. در حال حاضر کامیون های آتگو با اوزان 16-7.5 تن تولید می‌شوند. کمپانی سازنده این کامیون چند منظوره را در مدل های مختلفی از جمله کمپرسی، چهار چرخ محرک، کامیون حمل زباله، و حتی مجهز به جرثقیل، با کابین های مختلف با نام های Day Cab، Extended Day Cab، Low Roof Sleeper، و High Roof Sleeper تولید و به بازار عرضه می‌کند.
 

طراحی بدنه

بررسی مرسدس بنز آتگو

همانند دیگر کامیون های اروپایی، قرار گرفتن کابین آتگو بر روی موتور سبب افزایش کارایی آن می‌شود. طراحی قسمت جلو، استفاده از خطوط پهن، و جلو پنجره V شکل آتگو، ظاهر خشنی به این کامیون چند منظوره بخشیده است که همگی آنها از استحکام و قدرت این آلمانی خبر می‌دهند. گفتنی است، تمامی این موارد در نسل دوم آکتروس نیز به کار گرفته شده است. طراحی چراغ ها و بادشکن های نصب شده در دو طرف، پویایی ظاهری کامیون را افزایش می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت، تمامی قطعات با یکدیگر هماهنگ بوده و ظاهر زیبایی به آتگو بخشیده‌اند.
 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز آتگو

به لطف ارتفاع کم شاسی از سطح زمین و قرار گرفتن پله ها در جای مناسب، دسترسی به کابین بسیار راحت و آسان است. طراحی داشبورد نیز به گونه‌ای است که در عین زیبایی، دسترسی راحت راننده به دکمه ها را فراهم می‌سازد. هم‌چنین، در مقایسه با دیگر کامیون های موجود در این کلاس، مواد به کار رفته در آتگو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و همین امر سبب برتری این کامیون بر رقبا می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آتگو می‌توان به کاربرد تزیینات چوبی یا استیل به صورت سفارشی در داخل کابین اشاره کرد. دو نشانگر آنالوگ دایره‌ای و یک نشانگر مستطیلی شکل سبب زیبایی صفحه کیلومتر شمار شده‌اند. چنانچه تعویض دنده به صورت دستی انجام شود، عقربه دور موتور همواره در محدوده سبز رنگ قرار گرفته که در نهایت موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.

بررسی مرسدس بنز آتگو

دکمه های قفل مرکزی، شیشه های برقی، تنظیم آینه و گرم‌کن آینه نیز، از عملکرد خوبی برخوردارند. همان‌طور که انتظار می‌رود، صندلی ها از راحتی بسیار زیادی برخوردارند و با توجه به نوع کابین تا سه نفر را در خود جای می‌دهند. صندلی راننده نیز، از نوع بادی بوده و طراحی ارگونومیک آن در کنار تنظیمات متفاوت، دید مناسب و راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. در مقایسه با مدل قبلی آتگو می‌توان گفت که قرار گرفتن آینه ها در فاصله 50 میلی متری دید عقب بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شایان ذکر است، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان و قرار گرفتن کنترل های رادیو، تلفن، و سیستم اطلاعات راننده بر روی آن راحتی فوق‌العاده ای را برای راننده ایجاد می‌کند.

بررسی مرسدس بنز آتگو بررسی مرسدس بنز آتگو
بررسی مرسدس بنز آتگو بررسی مرسدس بنز آتگو

به دلیل وجود محفظه‌های کاربردی برای حفظ و نگهداری وسایل، راننده و سرنشینان آتگو به راحتی می‌توانند وسایل و تجهیزات لازم را با خود حمل کنند. از دیگر تجهیزات سفارشی این کامیون می‌توان به یخچال کوچک و کاربردی آن اشاره کرد که با حجم 23 لیتری خود امکان نگه‌داری چهار بطری 1.5 لیتری را فراهم می‌آورد. در صورت انتخاب کابین Sleeper، می‌توان از یک تخت‌خواب قابل تنظیم و تشک فنری بهره برد که همین امر زمان استراحت راننده را با آرامش و راحتی همراه می‌سازد.



قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز آتگو

کمپانی مرسدس بنز با در نظر گرفتن شرایط کاری مختلف، امکان انتخاب سه پیشرانه متفاوت را برای مدل جدید آتگو فراهم کرده است: موتور چهار سیلندر با قدرت 177-150 اسب بخار و گشتاور 675-580 نیوتن متر، موتور شش سیلندر 6.4 لیتری با قدرت 279-231 اسب بخار و گشتاور 1100-810 نیوتن متر، و موتور چهار سیلندر 4.8 لیتری با قدرت 218 اسب بخار در دور موتور 2200 دور در دقیقه و گشتاور 810 نیوتن متر. با وجود گیربکس نه سرعته دستی مرسدس بنز، که در این کلاس یکی از بهترین گزینه های موجود به شمار می‌رود، موتور آتگو از قدرت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. استفاده از یک موتور خود تنظیم (Servo) هیدرولیکی و بادی بر روی گیربکس دستی، کمک شایانی در تعویض دنده می‌کند. علاوه برگیربکس استاندارد، در موارد خاص می‌توان از گیربکس دستی ZF استفاده کرد. مرسدس آتگو، اولین کامیون این کلاس است که با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه می‌شود. سیستم Telligent که در آکتروس نیز وجود دارد، بر روی موتورهایی با حداکثر توان 230 اسب بخار قابل استفاده می‌باشد. وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک در کنار کلاچ اتوماتیک و تجهیزات الکترونیک بیشتر، نوید بخش مصرف سوخت کمتر و رانندگی راحت‌تر می‌باشد.



سیستم تعلیق

بررسی مرسدس بنز آتگو

کامیون آتگو با سیستم تعلیق های فولادی، فولادی/بادی، و بادی قابل سفارش می‌باشد. مدل استاندارد این کامیون که با کمک فنرهای سهمی شکل عرضه می‌شود، اگرچه راحتی چندانی را برای راننده فراهم نمی‌آورد، اما کنترل پایداری آتگو را افزایش می‌دهد. برای راحتی بیشتر می‌توان از کمک فنرهای فولادی در جلو و کمک فنرهای بادی در عقب استفاده کرد که علاوه بر بهبود چشمگیر شرایط رانندگی، کنترل پایداری و فرمان پذیری بسیار خوبی را نیز فراهم می‌کنند. استفاده از سیستم هوای فشرده در کنار ترمزهای دیسکی، عملکرد سیستم ترمز را تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. شایان ذکر است، در مدل های چهار چرخ محرک از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.
 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز آتگو

کمپانی مرسدس بنز با رعایت تمامی استانداردها و استفاده از مواد با کیفیت، یکی از بی نظیرترین کامیون های دنیا را به بازار عرضه کرد. امکان انتخاب موتور، گیربکس، و کابین های متفاوت حاکی از عملکرد عالی آتگو در شرایط مختلف می‌باشد. تنها مشکل این کامیون فوق‌العاده قیمت زیاد آن، در مقایسه با رقبا، می‌باشد که البته با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات آتگو می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز آتگو


منبع

TopSpeed


برچسب : آتگو , آکسور , آکتروس , کامیون , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

21 نظر

ابوالفضل
29

من ۳ماه آتگو ده چرخ خریدم وقتی هوا سرده اول صبح خطای MRمیده بعد گرم شدن یا خاموش روشن کردن پاک میشه علت چی میتونه باشه
00:09  1398/11/01
پاسخ دادن
پیر مراد
2

فقط عشقست که بنز بنز ده تن سالار جاده ها
13:03  1396/06/08
پاسخ دادن
امیر
19

با سلام خدمت همه دوستان.من الان ی بنز فک پارس مدل تک دارم و میخوام بفروشمش و ی بنز تک کله سفید بردارم!فقط چون تا حالا نداشتم نمیدونم چ مدلی بهتره از لحاظ کارایی و قیمت و هزینه تعمیرات و...
ممنون میشم اگه دوستان ی راهنمایی خوب لطف کنن...
با تشکر...
01:58  1396/03/23
پاسخ دادن
محمد
4

همه تعریف الکی کجا باید رفت یه آتگو ۸۱۵ کابین دار گیر آورد کسی بلده
20:16  1396/02/13
پاسخ دادن
حامد
12

سلام.من ۲ماه است اتیکو تک خریدم خیلی ضعیفه ۲۵۰هزار کارکرده صفه کلاج نوانداختم سوزن و مدادی نو انداختم یونیت انژکتور هم تعمیر کردم بدتر شد که بهتر نشد لطفا راهنمایی کنید .ممنون
20:47  1395/08/11
پاسخ دادن
صادق مرادی
3

باسلام-بنده مالک کامیون آتکو ده چرخ هستم از آن زمان تا الان از این خودرو بسیار راضیم افرین به مهمدسان و دانسمندان آلمانی -اما در رابطه با قیمت قطعات که در کشور ما بفروش میرسد بسیار گران و دور از ذهن است بار کرایه های پایین و کمسیونهای بسیار بالای شرکتهای حمل ونقل هیچ توجیح اقتصادی ندارد مسولین هم احساس مسؤلیت نمیکنند اما مزد کلان میگیرند وبه بفکر ما رانندگان درمانده نیستند چرا که سیرند و بی درد
16:23  1395/07/04
پاسخ دادن
سینا
7

اتکو در مقابل رقیبش اف ام خیلی سر تره از تناژ زیادش تا کم مصرفی و استهلاک کمش بهترین کامیونه اما حیف که متورش یکم ضعیفه این یه شاهکره عالی......
00:58  1395/03/21
پاسخ دادن
lمجید
4

سلام دنبال جایی برای اموزش تعمیر گاه میگردم تطفا راهنمایی کنید ممنون
20:12  1393/10/29
پاسخ دادن
میثم A7
2

واقعا ممنونم به خصوص اون عکس گیربکس که عالی بود لطفا در بقیه مقالات هم عکس موتور و گیربکس بیشتر بذارید
اقای m&z تا جایی که من میدونم کارایی اون شاستی روی دنده برای تعویض دنده از سبک به سنگین و بر عکس هست و کامیون های جدید بنز که گیربکس نیمه اتوماتیک دارن مثلا در سربالا توی دنده سبک که کامیون داره حرکت میکنه اون شاستی رو میزنن پاییین بعد از چند ثانیه کلاچ رو در گیر میکنن دنده از سبک به سنگین تعویض میشه که شتاب و سرعت کامیون هم پایین نمیاد
ولی اگر منظورت اور باشه که اکثر کامیون های جاده ای دارن نیم دنده هست که با فعال کردن اون نیم دنده به دنده اضافه میشه مثلا 4 میشه 4.5 که با غیر فعال کردنش هم میشه همون دنده 4 که اکثرا در دنده های سبک استفاده میکنیم نه به معنی کم کردن نیم دنده از خود دنده
19:35  1393/04/28
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

خوب منم که همینو گفتم داش میثم، یه نیم دنده بهت میده حالا شما دوست داری با سبک حرکت کنی اون نیم از دندت کم میشه و اگه با سنگین حرکت کنی به دندت اضافه میشه.
15:43  1393/07/12

جمال بوکان
3

نسل بنز جدید وارد شده به ایران کمک خوبی برای چرخه حمل و خصوص مصرف سوخت واستهلاک جاده ای و آلودگی هوا را با خود به ارمغان آورد که شاهکار آلمان محسوب می شود ولی حیف که تحریمات روی مصرف کننده اثر قابل توجهی گذاشت
11:41  1393/04/28
پاسخ دادن
جواد
30

سلام من دفترچه راهنما آتگو میخوام از کجا تهیه کنم تو سایتها همه رو گشتم نبوده لطفا راهنایی کنید
11:36  1393/04/06
پاسخ دادن
عشق اتگو
5

در حال حاضر تمام کامیون های اتش نشانی تهران اتگو است . می توانیدبه سایت 125.ir کنید وببینید. از سال 1380 وارد اتش نشانی تهران شد و اکنون هم دوباره نسل جدیدی از اتگو وارد اتش نشانی شده در مدل های 1325وآکسور . شاسی این خودرو ها محصول بنز و زحمت تجهیز وپمپ آن را روزنباور اتریش کشیده است . قیمت این کامیون های تجهیز شده چندین میلیارد است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23:59  1392/11/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
22

اتفاقا من تجربه رانندگی با مدل قدیمی تر این کامیون که در ایران موجوده رو دارم, چیزی که برام جالبه اینه که برخلاف مدلهای قدیمی بنز کاملا و مطلقا بیصداست! داخل کابینش خیلی بیصداست و شتاب خیلی خوبی هم داره. اینقدر قدرت مانورش بالاست که میتونید مثل یک سواری باهاش لایی بکشید! ترمز این کامیون هم اصلا قابل مقایسه با همرده هاش نیست و کمتر کامیونی با این تسلط میتونید پیدا کنید. اولین بار که پشتش نشستم نزدیک یه سرعت گیر پام رو روی پدال ترمز فشار دادم کنار دستیم با سر رفت تو شیشه جلو و خودم هم نزدیک بود پرت بشم بیرون!! همچنین کنار دنده اش یک دکمه کوچک داره که میتونه یک دنده بین دنده های اصلی هم بهتون بده. مثلا اگر توی سربالایی بودین و دنده 6 زیاد بود و 5 کم میتونید توی دنده 6 بمونید دکمه رو بالا بزنید و هرموقع یک کلاچ بگیرید فورا دنده میانی فعال میشه و معادل 5.5 میشه. فقط راننده ها میدونن این چقدر بدردبخوره! ضمنا مدل ده چرخش تا 30تن هم خارج از جاده بار میزنن راحت میبره. اصلا این کامیون یه شاهکاره...
19:18  1392/10/02
پاسخ دادن
فرهاد
17

پدرم یک بنز شش چرخ عمل سوخت داشت صفر خریدش 15سال سوخت رو به مناطق کوهستانی اذربایجان غربی می برد بعد از 15سال بدون هیچ مشکلی مثل روز اول کار می کرد واقعا بنز لازم به تعریف نداره
18:07  1392/10/02
پاسخ دادن
رضا
13

بنز حرف نداره ازخاور608گرفته تااکتروس که ماشین روز اروپاست فقط حیف که زیاد گرون شده وقابل دسترس همه نیست فکری بحال مردم بکنید
17:35  1392/10/02
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
12

مرسدس همیشه عالی بوده و هست , و به طور قطع خواهد بود ...
22:00  1392/10/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کیانوش خسروی : من که این هفته به جای شاهین دنده زمستان ۱۴۰۳ شاهین اتومات ثبت نام کردم. مهر ماه هم میدن و کمتر علافی داره. تحقیق کردم شاهین دنده‌ای مفت نمی‌ارزه. اتومات نخرید پولتون رو حروم کردید. آشغالی بیش نیست دنده‌ایش…
میلاد : کجا گفته شده اطلاعیه اطلس برای تبدیل شاهین زمستان ۱۴۰۳؟ خب اگر قراره پولت بخوابه ضرر بدی ثبت نام نکن کمتر هم بیا چرت و پرت بگو. دلال‌هایی مثل شما اومدن و فقط می خوان کسب سود کنند و مایی که مصرف کننده هستیم بدون ماشین باید بمونیم.
هاشم : داداش حالت خوبه؟ میخوای دیگه تا آخر عمر رنگ ماشین نبینی؟ کدوم آدم عاقلی ماشین زیر پاشو میفروشه بره از سایپای دزد پیش فروش بگیره؟!
تارا ۴۶۴۲ تیتانیوم : سلام به همه دوستان مام فاکتور شدیم تحویل ۱۸ دی انشالله برای همه زود فاکتور بشید.ممنونم از سایت 1car.ir
ساینا : سلام.کسی هست مرحله دوم زمستان باشه و پیامک ساینا براش آمده باشه،؟برامن هنوز نیامده فقط سهند پیامک آمده.
امید : ۱۴ آذر ثبت نام کردم ۱۹ اسفند شاسی شد ۲۰ اسفند بیمه ۲۲ پلاک تحویل که ندادن ماشینو ولی کارت ماشینمم اواخر فروردین اومد برگ سبزم هنوز صادر نشده . همکارای خودمم هم که مثل من ایکس ۵ نوشته بودن و همزمان با من ثبت نام کردند برگ سبزشون اومده ولی واسه من نیومده و پلیس من که میزنم میبینم که صادر نشده کسی میتونه راهنمایی کنه؟
S3 : چرا فکر میکنی کسانی که تحویل نگرفتن عید مسافرت نرفتن، خود من S3 رو هنوز تحویل نگرفتم ولی ۲۰۶ هم دارم عید باهاش رفتم مسافرت. مدل ۴۰۳ با ۴۰۲ همین الانش ۱۰۰ تومن فرق قیمتشه پس ارزشش رو داره سه چهارماه دیرتر بگیریش. بعدش اینجا همه بحث خودرو و ... میکنن بحث معنویات نمیکنن، من خودم به شخصه دنبال خسارت نمیرم ولی شما که مادیات برات مهم نیست رفتی
S3 aban : دوست عزیز آقای مسلم به جای طرفداری از شرکت به این فکر کن که هم وطنت از آبان پیاده مونده و تو خرید مایحتاج زندگیشم پیاده به مشکل خورده ، شرمنده زن و بچه اش هست
مسلم S3 : برگ سبز کمی دیرتر میاد، برای من کارت ماشین ۲/۳ اومد ولی سند برگ سبز ۲/۱۲ رسید در حالیکه هردو آنها ۱/۲۵ صادر شده بودن
پژی : سلام، آیا پرسیدین بعد از واریز پول چند تا پیامک باید بیاد و الان برای شما اومد یا نه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه دی401 : سلام 27 فروردین تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
اتومات ارتقا یافته 31 فروردین : اول اسفند
اریزو : ازمن شیرینی گرفتند که زودترازموعد تحویل بدن به نظرتون انجام میدن یاالکیه؟
لیلا : بله بسار بد اخلاق هستن
207 تحویل اسفند : داداش منم تکمیل وجه 18 دی هستم،تبدیل 19 فروردین، هنوز فاکتور نشدم احتمالا تا آخر هفته بعد فاکتور شیم...
موسی : کی میخوادبه دادمان برسه بخدا وام گرفتم با بدبختی پول جور کردم الان 150 گرون تر کردن برایه کارگر مستاجر 150 ظلم بخدا لعنت به اونی که مسول یه شبه تصمیم برا ما میگیره 150 برا اون پول یه وعده غذا بچه اشه ولی من بچه ام باید از گرسنگی بمیره تا جورش کنم .
هفته چهارم بهمن : سلام. توی گوگل بزن پیگیری تحویل خودرو سایپا
مریم کوییک پلاس اتومات : برای من حتی پیام تبدیل هم نیومده،ولی همه میگن پیامک تبدیل رفته براشون،تو سایت سایپا هم رفتم شماره پذیرشمو زدم گفت دعوتنامه ای نداری🙄🙄
فروش فوری اسفند : اپوراتورای سایپا با ادم دعوا دارن
ارسام : در جواب اسفند خوب هنوز 17 دی فاکتور نشده ما که تکمیل وجه 13 دی بودیم دیروز فاکتور شدیم