خودروهایی که پایان سال 1403 را نخواهند دید

خودروهایی که پایان سال 1403 را نخواهند دید

 

خانواده تیبا در سال 1403 با بازار خودرو خداحافظی می‌کند تا کوییک معمولی با رینگ فولادی عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را تصاحب کند.

بررسی قیمت بازاری خودرو‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد خانواده تیبا و کوییک معمولی با رینگ فولادی رقابت جذابی را در انتهای جدول قیمتی بازار خودرو تجربه کردند.

تیبا صندوقدار در پایان هفته اول مهر ۱۴۰۲ با قیمت حدود ۳۲۰ میلیون تومان از بازار قابل خریداری بود. این محصول خودروسازی سایپا در هفته پایانی سال گذشته قیمتش تا حوالی ۳۹۰ میلیون تومان بالا آمد تا شاهد رشد قیمت حدود ۲۲ درصدی قیمت این خودرو طی ۶ ماهه دوم سال گذشته باشیم.

این عضو خانواده تیبا در بازه زمانی مهر تا اسفند پارسال حول و حوش ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد.

دیگر عضو خانواده تیبا یعنی تیبا ۲ (بدون صندوق عقب) نیز رشدی حدود ۲۰ درصدی رادر بازه زمانی یاد شده به خود دید.

این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) در پایان اولین هفته از پاییز ۱۴۰۲ با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار خودرو عرضه شد. خریداران در هفته منتهی به ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ برای در اختیار گرفتن این خودرو پیش از رفتن به بازار باید حساب خود را نزدیک به ۳۹۵ میلیون تومان شارژ می‌کردند.

بررسی قیمت تیبا ۲ نشان می‌دهد قیمت بازاری آن در فاصله زمانی مهر تا اسفند ۱۴۰۲ حدود ۶۵ میلیون تومان افزایش یافت.

کوییک معمولی با رینگ فولادی دیگر خودرویی از سبد محصولاتی خودروسازی سایپا است که در در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در کف بازار خودرو حاضر بود. قیمت بازاری این خودرو طی بازه زمانی یاد شده رشد حدود ۶۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. خریداران در پایان هفته منتهی به ۶ مهر پارسال می‌توانستند با پرداختی حول و حوش ۳۲۵ میلیون تومان کوییک معمولی با رینگ فولادی را از بازار خریداری کنند. فروشندگان در پایان آخرین هفته سال گذشته تنها حاضر بودند با دریافت نزدیک به ۳۸۵ میلیون تومانی کوییک معمولی با رینگ فولادی را به متقاضیان تحویل دهند.

مطالعه روند قیمتی این محصول خودروسازی سایپا در بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت کوییک معمولی با رینگ فولادی به زبان درصد حدود ۱۸.۵ درصد رشد را به خود دیده است؛ بنابراین در میان سه خودرویی که مثلث کف بازار خودرو را تشکیل می‌دهند تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و کوییک معمولی با رینگ فولادی به ترتیب بیشترین رشد قیمت را در بازه زمانی پایان اولین هفته از پاییز تا آخرین هفته از زمستان ۱۴۰۲ به نام خود ثبت کردند.

دو عضو خانواده تیبا در نیمه دوم پارسال در دو مقطع مختلف قیمتشان قله ۴۰۰ میلیون تومانی را فتح کرد، اما نتوانستند حضور خود را در کانال ۴۰۰ میلیون تومانی تداوم بخشند و به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی سقوط کردند. با توجه به این اتفاق پیش بینی می‌شود کف قیمت خودرو در سال جاری وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی شده و خود را در این کانال قیمتی تثبیت کند. این اتفاق خبر خوبی برای متقاضیانی که کف هرم تقاضا را در بازار خودرو تشکیل می‌دهند، نخواهد بود.

خانواده تیبا در سال ۱۴۰۱ تولیدش توسط خودروسازی سایپا متوقف شد. اما دو عضو این خانواده خودوریی به رغم خداحافظی با سبد محصولاتی سایپا همچنان در بازار حضور دارند. پیش بینی می‌شود مدل صفر خانواده تیبا پایان سال جاری را نبیند و متقاضیان همانند پژو ۲۰۶ تیپ دو باید خود را مهیای خداحافظی با تیبا صندوقدار و تیبا ۲ کنند.

بررسی قیمت بازاری خودرو نشان می‌دهد بعد از خداحافظی با دو عضو خانواده تیبا، کوییک معمولی با رینگ فولادی می‌تواند عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را به خود اختصاص دهد.

البته فراموش نکنیم تولید این محصول نیز در خطوط تولید سایپا متوقف شد و مدیران نارنجی‌های جاده مخصوص با ایجاد تغییراتی در خانواده کوییک، اعضای این خانواده را با استاندارد‌های جدید و همچنین آپشن‌های مختلف روانه بازار خودرو خواهند کرد.

با توجه با اینکه تولید کوییک معمولی با رینگ فولادی در سال گذشته در دستورکار سایپایی‌ها قرار داشت به نظر می‌رسد مدل صفر این خودرو حداقل تا پایان سال جاری در بازار در دسترس متقاضیان قرار داشته باشد.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , خانواده , تیبا , کوییک , بازار , خداحافظی , توقف , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 بهمن تبریز : از دوستانی که j7هستن و قبل بهمن ماه نوشتن کسی هست که فاکتور نشده باشه؟
آریسان سفید تبریز فروردین : دوستان اگه کسی فاکتور و پلاک شده بگه ثبت نام کی هست .اگر فاکتور نمی کنن بریم کنسل بزنیم
ابراهیم : سلام منم میرم داخل سایت هیچی ثبت نشده ولی پیامک تبدیل اومده
حسین : سلام دوستان امروز کسی پیگیری کرده اگ کسی اطلاع داره خبر بده ک چی شد
اس ۵ شهریور : منم همینطور مثل شما ، هیچ کس هم خبری نداره
j7تبریز : با سلام دوستانی که خودرو را با تاخیر تحویل گرفته اند برای دریافت سود دیر کرد و تاخیر چکار باید بکنیم؟
میلاد : سلام منم مثل شما هستم شاسی هم نخورده
J4 : به کسی واسه تحویل j4 زنگ نزدن؟؟
محمد : منم شرایط شما رو دارم برا منم شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد آریزو 6 : جالبه تیگو ها دارن ترخیص میشن حتی اگر قسطی باش ولی دریغ از خروج آریزو 6 امروز زنگ زدم به من میگن خودرو آریزو 6 جزو آخرین خروجی ماشینامون
مهدی : سود تاخیر چقدر بوده
کارن : اینایی که میگید 2500 دستگاه مجوز خورده دقیقاً چه خودروهایی هستن؟ ایکس 22 شاملشون بوده؟
راجو : ببخشید عمتون در جلسه بودن
کارن : چه ماشینایی بوده؟
تبدیل 19 به 21 تکمیل وجه 18 دی سفید : امروز ساعت 11 فاکتور شدم ایشالا قسمت همه
Tigo8pro aas : ان شالله که سریع واریز کنن اگه الان واریز بشه تا تحویل حدودا چقدر طول میکشه
tiggo7p : سلام دوستان خسته نباشید فاصله بین فاکتور و بیمه شدن بعد از واریز وام چند روز هست و فاصله بیمه تا پلاک چند روز هست ؟دو روز هست وام صادرات واریز شده خبری ازبیمه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا کسی پاسخ نمیده
4723 : نه واقعا دروغ نمیگم ولی اون شاید اشتباه گفته یا قبلیا رو گفته
207 اتومات دی مشکی : ما هم 26 آذر تکمیل وجه کردیم ولی هنوز حتی فاکتورم نشدیم. گناهمون این بود که مشکی دوست داشتیم