نشانه‌های خرابی باتری ماشین

 

رپورتاژ معمولا صاحبان خودرو وقتی متوجه خرابی باتری ماشین خودشان می شوند که ماشین آنها استارت نمی خورد. بنابراین سراغ خرید باتری جدید برای ماشین خودشان می روند. هر چند این حدس صاحبان خودرو در بیشتر مواقع می تواند درست باشد اما استارت نخوردن خودرو می تواند مربوط به مشکلات دیگر ماشین شما باشد.

شانه‌های خرابی باتری ماشین

 

چگونه متوجه می شوید که ماشین شما به باتری جدید نیاز دارد؟

 

چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد باتری شما نیاز به تعویض دارد. در اینجا چند مورد از رایج ترین مواردی که با آن مواجه می شوند آورده شده است:

  • ماشین به سختی روشن می شود، به آرامی راه اندازی می شود یا اصلاً موتور آن نمی چرخد
  • چراغ های جلو کم نور، نشانگرهای داشبورد کم سو و سایر مشکلات الکتریکی
  • چراغ های هشدار یا ولتاژ پایین در نشانگر ولتاژ سنج
  • کانکتورهای خورده یا پایانه های پوشیده شده با تخلیه بیش از حد باتری
  • محفظه باتری مخدوش، متورم یا نشتی دارد
  • می دانید که باتری شما فوق العاده قدیمی است و تعویض نشده است

ماشین من به چه باتری نیاز دارد؟

شانه‌های خرابی باتری ماشین

 

اولین کاری که باید هنگام انتخاب باتری مناسب برای ماشین خود انجام دهید، انتخاب باتری با ابعاد خارجی مناسب است - باتری شما باید در سینی باتری قرار گیرد. در مرحله بعد، مطمئن شوید که پایه‌های ترمینال اندازه مناسبی دارند و در سمت درست باتری قرار دارند - به این ترتیب، کابل‌ها و پایانه‌های شما بدون مشکل جا می‌شوند.

 

در نهایت، باید تعیین کنید که باتری جدیدتان باید چه مقدار آمپر و خروجی داشته باشد. رتبه بندی CCA باتری جدید شما باید مطابق یا کمی بیشتر از باتری قدیمی شما باشد. اگر در تطبیق باتری خود با مشکل مواجه هستید، یا اگر باتری قدیمی شما گم شده است، می توانید با تماس با مرکز خدمات مشتریان کیان باتری مشخصات باتری مناسب خودروی خودتان را استعلام بگیرید.

شماره تماس کیان باتری : 02188882222

شانه‌های خرابی باتری ماشین

 

اعداد روی باتری ماشین من به چه معناست؟

 

باتری خودرو دارای امتیازی است که به عنوان "CCA" نوشته شده است که مخفف "Cold-Cranking Amps" است. این اندازه گیری تعداد آمپرهایی است که یک باتری در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد به مدت 30 ثانیه بدون افت کمتر از 1.2 ولت در هر سلول ارائه می دهد. هرچه رتبه CCA بالاتر باشد، قدرت استارت باتری در آب و هوای سرد بیشتر است.

 

بسیاری از باتری ها "CA" یا "Cranking Amps" خود را نیز نشان می دهند که مشابه موارد بالا است اما در دمای 0 درجه سانتیگراد اندازه گیری می شود. هر یک از دو اندازه گیری بالا برای زمانی که شما یک باتری را انتخاب می کنید ضروری است - قانون کلی این است که آمپر بیشتر باتری، راحت تر می تواند ماشین شما را روشن کند. برای خودروهایی با موتورهای بزرگتر یا موتورهای دیزلی، تهیه باتری با CCA یا CA کافی بسیار مهم است، زیرا موتور استارت در این خودروها به گشتاور بسیار بیشتری نیاز دارد تا خودرو را به چرخش درآورد.

 

مشخصات دیگری که اغلب روی باتری ها یافت می شود RC و AH هستند که به ترتیب به معنی «ظرفیت ذخیره» و «ساعت آمپر» هستند. ظرفیت ذخیره به مدت زمانی بر حسب دقیقه اشاره دارد که یک باتری جدید و کاملاً شارژ شده، بار ثابتی معادل 25 آمپر را تامین می کند، بدون اینکه باتری به زیر 10.5 ولت برسد. هرچه RC بالاتر باشد، اگر دینام از کار بیفتد، وسیله نقلیه شما طولانی‌تر می‌تواند کار کند و بنابراین به این معنی است که ماشین شما فقط با باتری کار می‌کند.

 

حال که با مشخصه های باتری خودرو آشنا شدید می توانید با دید بهتری نسبت به خرید باتری ماشین خودتان اقدام نمایید.

هر چند ممکن است بعضی ها هنوز سراغ خرید باتری به روش سنتی و مراجعه و به مغازه باتری فروشی باشند اما بیشتر صاحبان خودرو در شهرهای بزرگ سراغ خرید اینترنتی باتری خودرو و استفاده از خدمات حمل و نصب در محل خودشان هستند.

 

 

از کجا باتری ماشین بخریم؟

اگر می خواهید یک خرید مطمئن با قیمت خوب داشته باشید و در کنار خرید باتری نیاز به خدمات رایگان حمل و نصب در آدرس خودتان را دارید کیان باتری به عنوان بزرگترین استارت آپ تخصصی در زمینه فروش و نصب باتری در محل مشتریان یک گزینه ایده ال برای خرید باتری ماشین می باشد.

شانه‌های خرابی باتری ماشین

خدمات  باتری خودرو  در ایران شکل مدرن تری به خود گرفته است و دیگر لازم نیست شما یک روز کاری خود را صرف خرید باتری و نصب آن بکنید، بلکه می توانید باتری ماشین خودتان را به صورت تلفنی و یا اینترنتی در امداد کیان باتری ثبت کنید.


شما جهت خرید می توانید با بخش خدمات مشتریان کیان باتری تماس بگیرید تا ضمن اخذ مشاوره در خصوص باتری مناسب ماشین خودتان، با توجه به بودجه ای که دارید یک خرید درست را از میان تمامی برندها انتخاب کنید و یا اینکه با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کیان باتری و چک کردن قیمت و مشخصات انواع باتری خودرو، محصول موردنظر خودتان را انتخاب کرده و خرید را به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام دهید.

امدادگران کیان باتری به آدرس اعلامی مشتری مراجعه و باتری را در محل شما نصب خواهند کرد و شما نیز می توانید در زمان فرآیند ثبت خرید تا نصب آن به کارهای روزمره خود برسید.

با خرید باتری از کیان باتری چه خدماتی به مشتریان ارائه می شود؟

  1. باتری ماشین در محل آدرس مشتری نصب می شود.
  2. تست دینام خودرو و باتری مشتری انجام می شود تا در صورت نیاز باتری تعویض شود.
  3. مشتریان می توانند با تماس تلفنی با مرکز پیام کیان باتری از خدمات مشاوره رایگان این مرکز برای خرید باتری استفاده کنند.
  4. وجه باتری خریداری شده بعد از نصب از مشتری اخذ می شود تا مشتری یک خرید مطمئن داشته باشد.
  5. خدمات گارانتی خریداری شده به مشتریان ارائه می شود.
  6. کلیه خدمات حمل و نصب باتری و تست دینام به صورت رایگان ارائه می شود.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , باطری , خرید باطری , باطری ماشین , باطری خودرو , دلیل حرابی باطری ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام دوستان ماشین بنده تارا v2 بود رنگ سفید فروش فوری تکمیل وجه ۲۶ مهر تاریخ تحویل ۲۶ دی ماه بود امروز بالاخره فاکتور شد بخشنامه4642 با آرزوی فاکتور شدن تمام ماشینها 🙏
عادل : سلام دوستان تاریخ آماده برای صدور فاکتور امروز بازهم تغییر کرده و شده چهاردهم اردیبهشت دریافت پرونده هم قبلن مهرماه ۱۴۰۲ بود حالا شده تاریخ امروز یعنی چهاردهم اردیبهشت فک کنم فقط بلدن این تاریخها رو عوض کنن کار دیگه ای که انجام نمیدن
شکایت قضایی : دوست من اگر کامنتهای این سایت رو میخوندی متوجه میشدی کرمان موتور تنها شرکت خودروساز هست که فقط با شکایت قضایی در دفتر خدمات قضایی میتونی خسارت دیرکرد بگیری وگرنه وقتی درخواست پیش خودشرکت ثبت کنی دوسال هم بگذره اصلا اتفاقی نمی افتد. دوستان که توضیح دادند بعد از دو سال صبر و طی شکایت در دفتر قضایی سه ماهه خسارت گرفتند.
s3 سفید تهران : اگر تحولی بخواهیم انجام بشه اول باید شکایت کنیم تعزیرات و مهمتر از اون یکشنبه همگی حضوری بریم جلوی دفتر کرمان موتور اعتراض کنیم وگرنه تا تیرماه هم خودرویی تحول نمیگیریم.
محسن : به آقا وحید ممنونم که جواب صحیح وکامل میدی
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی بکنید. من کارت ماشینم واسم اومده ولی از طریق پلیس من‌که‌نگاه میکنم هنوز برگ سبز واسم صادر هم نشده علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟؟۱۹ اسفند فاکتور شدم . بیمه و پلاکمم انجام شده
J4 : نه فقط شماره شاسی شده.
تارا دستی : سلام دوستان من تارا دستی پنج دنده مشکی تحویل۶بهمن هستم هنوز فاکتور نشده به نظرتون چقدر دیگه طول می‌کشه خسته شدیم خداییش انقد پیاده اینو نه مسافرتی مردیم خدا لعنت کنه مسخره کردن
محمد : جواب دوست عزیزs3 من ماشین سوارم نه مدل ماشین همینکه شب عیدی رفتیم مسافرت بازن وبچه به دنیابرام ارزش داشت مدل میخام چیکار شماازون دسته افرادی هستیدکه بیشترمادیات رو ترجیح میدین به چیزای دیگه .
حمید : سلام دوستان مگه قرار نبود پیام بیاد اصلا همون اطلس پیامی نیومد که واسه شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳ ؟؟ اصلا سامانه یکپارچه زده بروز رسانی که بخوای پولی پرداخت کنی؟ بعضیام لطفاً حرفه چرت نزنن اصلا معلومه انگار ثبت‌نام نکردن فقط میان فازه منفی میدن هی ۱۰۰تومن ۱۰۰تومن میکنن اون که کلا اول گرفتن بلوکه کردن پسمون دادن از الان باید تازه یه پولی بدیم بخوابه این ضرر محسوب میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ناهید دوگانه بهمن : آیا از واریزی های بهمن کسی هست که فاکتور شده باشه من دهم تکمیل وجه کردم کی فاکتور میشم ممنونم راهنمایی کنید
تجمع : چطور سایپا به زمستانی ها به قیمت قبل گفتن واریز کنند پس این ایران خودرو چی غیرت داشته باشید از حقتون دفاع کنید
اعتراض : تورا خدا نداریم بیایید بریم اعتراض کنیم ازکجابیاریم 150 میلیون جور کنیم 10 روز نداریم امیدمون رییس جمهوری
میثم : عزیز من رفتن پارس با قیمت قبل هم گرفتن و رفتن
مجید : باید تجمع کنیم
خدمتگزار مردم : سلام ایران خودرو موظف است به حواله داران زمستان 1402 به قیمت قبل که برای اولویت اول زمستان1402واگذار کرده خودرو بدهد و کسانی سورن انتخاب کردن از ناچاری بوده حذف نشن و پارس خودشان را میخواهند لطفا در فاکتور پارس سفارشی فاکتور
احمد : سلام بنظرم بریم تو سایت تعزیرات 135شکایتمون بابت عدم تحویل با توجه به گذشت دوماه از بیمه نامه و خاک خوردن ماشین تو بیابون های بم ثبت کنیم تا پیگیر بشن و تحویل ها زیاد بشه...من ثبت نامی تیرماه و تکمیلی دی ماه بصورت نقدی همه مدارک ماشین اومده و از ماشین خبری نیس همه ش پول تاکسی دربست میدم برا رفتن به محل کار و جاهای دیگه ....ایکس 33 کراس اتومات
امیرعلی دوگانه اسفند : سلام بنظرم حدود 140 میلیون
دوگانه سفید 29 اسفند : دوستان اسفند با این وضعیت فاکتور ما احتمالا از یک ماه دیگه آغاز میشه. انقدر حرص نخورید باز هم جای شکر داره حداقل میدونیم ماشینمون رو میدن
سارا محمدی : من همین الان با سایپا تماس گرفتم صدای ضبط شده واقعا شاکی چرا برای چیزی که نمی‌خوایم دوباره تمدید زدن از ترس شون نظر سنجی هم ندارن همه اسفند ماهی لطفا تماس بگیرن چرا باید تک سوز آذر ماه بگم الان بگن بازم تمدید کنم واقعا شورشو در آوردن