GX-H تحویل اولین سری کوییک

تحویل اولین سری کوییک GX-H

 

 کوییک GX-H به عنوان نهمین تیپ کوییک دستی با هدف کسب استانداردهای ۸۵ گانه، اصلاح ایرادات گذشته و افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو توسعه پیدا کرده است. کوییک GX-H در درب کارخانه در مدل تک رنگ ۳۸۵ میلیون تومان و در مدل R (دو رنگ) پارس خودرویی ۳۹۷ میلیون تومان قیمت دارد.

 

هنوز قیمت دقیقی برای کوییک GX-H در بازار کشف نشده و اعداد اعلامی خارج از عرف هستند. با نگاه به قیمت سایر مدل‌های کوییک و اطلس، به نظر می‌رسد در وضعیت ثبات، کوییک فول آپشن دستی در محدوده ۴۶۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان قیمت بخورد.
مشخصات فنی سایپا کوییک GX-H
کوییک دستی فول آپشن با موتور ارتقا یافته M15i عرضه می‌شود. این پیشرانه با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی توسعه پیدا کرده است تا بتواند استاندارد یورو ۵ را پاس کند. پیشرانه ۸ سوپاپه جدید به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، هدرز به جای منیفولد معمولی و بالانسر شفت مجهز است. این سه تغییر مهم در کنار تغییر نسبت تراکم و بهبود روغن کاری باعث شده تا موتور ضعیف سایپا در حدود ۱۰ درصد بازدهی بهتری نسبت به قبل داشته باشد.تجربه رانندگی با اطلس و کوییک GX (مجهز به موتور جدید) نشان می‌دهد که این افزایش اعداد برای یک رانندگی معمولی ملموس نیستند؛ صرفا در هنگام اوج بار و فشار، موتور جدید رفتار بهتری نسبت به قبل از خود نشان می‌دهد. در مورد صدا و لرزش هم همین ماجرا صدق می‌کند، وضعیت کلی تغییری نکرده و تنها در بعضی از دورها نویز و لرزش آزار دهنده کمتر شده است.
آنچه که در جدول فوق مشاهده می‌کنید نهایت تلاش سایپا برای ارتقای بازدهی این موتور قدیمی محسوب می‌شود؛ درست است که این خانواده موتور با تکنولوژی فورد و مزدا سال‌های زیادی بدون خرج و دردسر کار می‌کنند، اما در اوج بلوغ صنعت خودرو در دنیا این یک توقع به حق از سوی مشتری سایپا است که خودروی تولیدی این شرکت ایرانی متناسب با اقلیم کشور از توانمندی حداقلی برای حرکت و تهویه کابین برخوردار باشد.

 

متأسفانه جدای از کیفیت پایین تولیدات سایپا، پلتفرم ایکس دویست در جزئیات فنی با دنیایی از مشکلات روبرو است؛ ارگونومی ضعیف و موقعیت بد نشستن راننده و سرنشین، جلوبندی بسیار ضعیف و حجم زیاد نویز، لرزش و تکان‌های خودرو باعث شده تا در سال ۲۰۲۴، رانندگی با ساینا، کوییک و مدل‌های جدید اطلس و سهند سخت و مشقت بار باشد!

 

امکانات جدید کوییک GX-H
کوییک GX-H نسبت به کوییک‌ S و GX-L به ۴ آپشن جدید مجهز است:

مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب و مسیریاب
دکمه‌های کنترل صدا بر روی فرمان
صندلی با روکش چرم و پارچه
رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی
سایپا برای نصب مالتی مدیا بر روی داشبورد کوییک GX-H بر خلاف کوییک اتوماتیک، پنل میانی داشبورد را تغییر داده و این طراحی جدید موجب شده تا محل قرار گیری مانیتور و پنل تنطیمات تهویه بهتر شوند. علاوه بر این با تغییر فرم دریچه‌های تهویه، میزان پرتاب باد در کوییک جدید بسیار بهتر از قبل شده است. مالتی مدیای نصب شده بر روی کوییک GX-H مشابه اطلس و شاهین دنده‌ای، از نوع اندروید است و امکان نصب اپلیکیشن بر روی آن وجود دارد.

 
 
 

منبع

دنده 6

 

 

برچسب : خودرو , تحویل , اولین , سری , کوییک , gx , h






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابوالفضل : منم همینطور
وحید 2 : سلام، من که جدیدا گرفتم، کلا سه روز طول کشید، البته تهران با شهر شما فرق داره، پلاک تهران زودتر می رسه، دیگه داداش، قله‌ی این داستان همون فاکتور شدنه، الان ی ماشین کامل برای شما تو پارکینگ شرکته، نه چیزی ازش کم میشه ، نه چیزی بهش اضافه می کنم که بخوان بعدا پول اضافه بگیرن، افزایش قیمت هم نمی خوره، این چند روزم تحمل کن، بعدش راحت میشی میری دنبال زندگیت
وحید 2 : به تارادستی داداش، آقا محسن می دونه، من خودم دو هفته قبل تارا اتومات تحویل گرفتم، کمک هاش می کوبید، تو شتاب اولیه مشکل داشت ، کلا مالی نبود، دنارو من سال 98 ی دونه تحویل گرفتم ، خیلی خوب بود، اگه کیفیت اون موقع رو داشت بهت می گفتم عوض کن، ولی با تعریفهایی که الان می شنوم، اونم مالی نیست، پس در کل جفتشون مالی نیست ولی چون پلتفرم تارا از دنا خیلی جدیدتره، و هزینه هایی که برای عوض کردن متقبل می شی، شخصا اگه جان بودم عوض نمی کردم
محسن ۲ : سلام آقا وحید صبح زنگ زدم کارشناس ایران خودرو گفت معمولا از۸. الی ۲۰ روززمان مبره تا پلاک بشه دیگه نمدونم راست گفت یا دروغ
دروغ : فکرکنم بزرگترین دروغ عمرتو گفتی
تارادستی : سلام اقاوحیدشماکه میدونی تارا دستی بهتره یادناپلاس دستی میشه لطفا راهنمایی کنی تارادستی با دناپلاس عوض کنم یانه
J4 سفید : ثبت نام ۱۹ شهریور تاریخ تحویل ۳ مرداد شیراز هنوز شاسی نشده
کامی jac j4 : سلام ثبت نام ۲۰ اسفند ، تحویل سیستمی ۱۶ تیر ، در حال پلاک شدن هست . جک جی ۴ سفید ، استان فارس
Behnam : سلام، دوستان v1pکسی فاکتور نشده امروز، آخرین تاریخ چندم بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دو گانه اسفند : و بعد اینکه مدارک ماشین با خود ماشین میاد ایا ؟
آریزو 5 : سلام دوست عزیز شما تحویل سیستمی کی هستید
شاهین : منم همین مشکل رو دارم
اریزو بوشهر : سلام. نه کشوری هست فرقی نمیکنه. فکر کنم دارن به هممون دروغ میگن که امیدوار بشیم. به منم گفتن تا یک روز قبل من مجوز گرفته
مجتبی : 11521323
زهرا : چقد طول کشید برگشت
مصی : 12 اسفند 1401
مملی : ما ها حق مونه پس اینجا ناله نکنین،مجلس بریم مجلس بریم ،فقط نوک انگشتان کار میکنه
مجید از تهران : سهیل جان احتمال یکپارچه در اولویت هست
دنا 31شهریور : دنا اتومات 31شهریورم