مقایسه تارا و پژو ۲۰۷، کدام را بخریم؟

مقایسه تارا و پژو ۲۰۷، کدام را بخریم؟

 

رپورتاژ -مقایسه تارا و ۲۰۷ برای خریداران اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، چرا که هر دو خودرو طرفداران خاص خود را داشته و جزء محصولات جدید و به‌روز کمپانی ایران خودرو محسوب می‌شوند. برای اینکه بتوانید تصمیم به انتخاب خودرو تارا یا خودرو ۲۰۷ در تیپ‌های مختلف بگیرید، لازم است که از لحاظ فنی، طراحی داخلی، امکانات ایمنی و رفاهی این دو خودرو را مورد بررسی قرار دهید. در هنگام خرید خودرو با انتخاب مراکز تخصصی مانند کیان خودرو، قطعاً تمامی این اطلاعات را می‌توانید از کارشناسان فروش مجموعه دریافت کنید تا در نهایت با اطلاعات کامل و جامع خودروی مدنظر خود را خریداری نمایید.

مقایسه تارا و ۲۰۷

تارا و پژو ۲۰۷ دو خودروی محبوب در بازار ایران هستند که هر دو در دسته سدان‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. این دو خودرو از نظر ظاهری، فنی، امکانات و قیمت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که آشنایی با آنها کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

از آنجایی که یک عامل مهم در فروش خودرو طراحی ظاهری آن است، خودرو ۲۰۷ از نظر ظاهری زیباتر بوده و جوانان ترجیح می‌دهند تا یک خودروی اسپرت سوار شوند. به همین سبب به دنبال فروش اقساطی این خودرو هستند. اما برخی از افراد هم به دلیل چهره تکراری این خودرو گرایش بیشتری به خرید تارا دارند.

مقایسه طراحی داخلی تارا و ۲۰۷

طراحی داخلی کابین خودرو، یک فاکتور بسیار مهم است که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می‌گیرد. در این بخش به مقایسه طراحی داخلی تارا و ۲۰۷، دو خودروی محبوب بازار ایران، می‌پردازیم.

تارا از طراحی داخلی مدرن و جدید برخوردار است، استفاده از خطوط صاف و ساده در داشبورد و روی درها، حس مدرن را القا می‌کند. کیفیت متریال به کار رفته در تارا متوسط است. صندوق عقب تارا با حجم ۶۴۰ لیتر، جزو جادارترین صندوق عقب‌ها محسوب می‌شود.

۲۰۷ از طراحی داخلی قدیمی و ساده‌تر با خطوط منحنی و داشبورد مشابه با دیگر محصولات پژو برخوردار است. کیفیت متریال این خودرو نیز در حد متوسط است. فضای صندوق عقب آن حدود ۲۴۵ لیتر است که برای حمل بار محدود است.

مقایسه تارا و پژو 207

مقایسه فنی تارا و ۲۰۷

مقایسه فنی تارا و ۲۰۷، یک عامل بسیار مهم است که به شما کمک می‌کند تا خودروی مناسب خود را تهیه کنید. برای اینکه از لحاظ فنی بتوانید تصمیم بگیرید که در طرح فروش اقساطی 207 شرکت کنید یا خودرو تارا را خریداری نمایید، در ادامه به مقایسه فنی این دو خودرو در قالب یک جدول می‌پردازیم.

مشخصه

تارا اتوماتیک

پژو 207 اتوماتیک

نوع پیشرانه

TU5P چهار سیلندر

TU5 چهار سیلندر

حجم موتور

1587 سی‌سی

1587 سی‌سی

حداکثر قدرت

113 اسب بخار

105 اسب بخار

حداکثر گشتاور

144 نیوتن متر

142 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

4 سرعته اتوماتیک

شتاب صفر تا 100

13 ثانیه

12.6 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر بر ساعت

190 کیلومتر بر ساعت

فاصله بین دو محور

2670 میلیمتر

2540 میلیمتر

 

مقایسه ایمنی تارا و ۲۰۷

ایمنی، عامل بسیار مهمی در هنگام انتخاب خودرو است. از آنجایی که خودرو تارا در تست ایمنی شرکت نکرده و اطلاعات ایمنی پژو ۲۰۷ نیز مربوط به سال‌های گذشته است، به شکل قطعی نمی‌توان مقایسه ایمنی تارا و ۲۰۷ را انجام داد. اما در کل، خودرو تارا از لحاظ برخی تجهیزات ایمنی، برتری قابل توجهی نسبت به ۲۰۷ دارد و سیستم‌های ایمنی مدرن و کامل‌تری بر روی آن نصب شده است.

در مقایسه ایمنی تارا و ۲۰۷ در می‌یابیم که خودرو تارا دارای ۴ کیسه هوا، اما خودرو پژو فقط دو کیسه هوا دارد. همچنین از لحاظ سیستم ترمز خودرو تارا به سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کننده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) مجهز است.

 پژو 207 اتوماتیک فقط از سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD) و ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کننده و ترمز عقب کاسه‌ای بهره می‌برد.

مقایسه امکانات رفاهی تارا و ۲۰۷

برای بسیاری از افراد، امکانات رفاهی خودرو جزو اولویت‌ها است و می‌تواند در انتخاب نهایی آن‌ها تاثیر بگذارد. به همین جهت، در ادامه به مقایسه امکانات رفاهی تارا و ۲۰۷ می‌پردازیم.

 خودرو تارا به دلیل داشتن امکانات رفاهی زیاد در سطح بالاتری قرار گرفته و به غیر از صندلی‌های برقی در جلو از سانروف، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای و تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌های جلو برخوردار است.

مقایسه تارا با تیپ‌های مختلف ۲۰۷

تا اینجا به طور کلی به مقایسه تارا با ۲۰۷ پرداخته شد. اما از آنجایی که ۲۰۷ در چندین تیپ مختلف تولید شده است، لازم است که این مقایسه با تیپ‌های مختلف آن نیز انجام شود تا بتوانید تصمیم بهتری برای شرکت در طرح فروش اقساطی ۲۰۷ که در مجموعه کیان خودرو ارائه می شود را بگیرید.

مقایسه تارا با تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۷

1. مقایسه تارا با 207 TU3

تفاوت بارز این دو خودرو از لحاظ پیشرانه، قدرتمندتر بودن و گیربکس اتومات ۶ سرعته تارا در مقایسه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ۲۰۷ است.

2. مقایسه تارا با 207 پانوراما

در مقایسه تارا با ۲۰۷ پانوراما، فضای داخلی ۲۰۷ به دلیل داشتن سقف شیشه‌ای کمی جادارتر نسبت به تارا می‌باشد.

3. مقایسه تارا با 207 دنده‌ای

در مقایسه تارا با ۲۰۷ دنده‌ای، تارا از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته بهره‌مند بوده، در حالی که ۲۰۷ دنده‌ای به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است.

4. مقایسه تارا با 207 تیپ 3

با مقایسه تارا با ۲۰۷ تیپ ۳، در می‌یابیم که امکانات رفاهی بیشتری بر روی خودرو تارا قرار گرفته است.

5. مقایسه تارا با 207 تیپ 5

در مقایسه تارا با ۲۰۷ تیپ ۵، متوجه می‌شویم که خودرو تارا از موتور قدرتمند و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برخوردار است، اما در ۲۰۷ تیپ ۵ از موتور ضعیف‌تر و گیربکس دستی ۵ سرعت استفاده شده است.

مقایسه تارا و پژو ۲۰۷، کدام را بخریم؟

مقایسه مصرف سوخت تارا و ۲۰۷

به دلیل گران شدن سوخت در سال‌های اخیر و روند افزایشی آن لازم است که مقایسه مصرف سوخت تارا و ۲۰۷ هم انجام شود تا در نهایت خودروی مناسب‌تر انتخاب شود.

مصرف سوخت ترکیبی

  • تارا اتوماتیک طبق اطلاعات ارائه شده، مصرف سوخت ترکیبی تارا اتوماتیک 7.29 لیتر در صد کیلومتر است.

  • پژو 207 اتوماتیک مصرف سوخت ترکیبی پژو 207 اتوماتیک 7.1 لیتر در صد کیلومتر است.

مقایسه تجربه رانندگی تارا و ۲۰۷

انتخاب خودرو مناسب یک امر سلیقه‌ای است و به فاکتورهای مختلفی از جمله بودجه، امکانات رفاهی، عملکرد و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. مقایسه تجربه رانندگی هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند در انتخاب نهایی تاثیر بگذارد.

تارا از هندلینگ مطلوب و پایداری بالایی برخوردار است و در جاده‌های لغزنده و پرپیچ و خم بهتر عمل می‌کند. 207 به دلیل فرمان‌پذیری دقیق و چابکی بیشتر، در مسیرهای پرپیچ و خم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

مقایسه قیمت تارا و ۲۰۷

در مقایسه قیمت تارا و ۲۰۷ متوجه می‌شویم که این دو خودرو در بازار آزاد در بازه قیمتی یکسان بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در مرحله بعدی باید قیمت لوازم یدکی را مد نظر قرار بدهیم.  

این دو محصول هر دو از تولیدات ایران خودرو بوده به همین سبب قیمت لوازم یدکی آنها نیز مشابه یکدیگر است. پس انتخاب بین خودرو تارا و ۲۰۷ کاملاً به نظر و سلیقه شخصی ارتباط دارد.

نتیجه‌گیری

با مقایسه تارا و ۲۰۷، درمی‌یابیم که این دو خودرو ریشه و اساس آن‌ها به کمپانی پژو برمی‌گردد و از لحاظ بدنه و فنی تقریباً مشابه یکدیگر هستند. اما در خودرو تارا امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری قرار گرفته است. از لحاظ قیمت، این دو خودرو نزدیک به یکدیگر هستند. بنابراین، گزینه مهم برای انتخاب سلیقه شخصی و تجربه رانندگی شما خواهد بود.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر قبل از اقدام به خرید خودرو، لازم است با کارشناسان مجموعه کیان خودرو مشورت کنید. چرا که این مجموعه شرایط خرید اقساطی خودرو را نیز فراهم کرده است.

سوالات متداول

1. تارا بخریم یا پژو ۲۰۷ اتومات؟

از لحاظ مشخصات فنی، خودرو تارا در رتبه بالاتری نسبت به پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد.

2. خودرو تارا زیباتر است یا پژو ۲۰۷؟

شکل ظاهری یک نظر و سلیقه شخصی است. اما در بین جوانان، پژو ۲۰۷ به دلیل داشتن ظاهر اسپرت و بدنه هاچ‌بک، محبوبیت بیشتری دارد.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , بررسی , مقایسه , تارا , 207 , کدام , بخریم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محمد
0

وقتی تارا موتور جدید مقایسه می کنید خوبه 207 موتور جدید 6 دنده اتو مقایسه کنید
07:36  1403/04/19
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5بهx5 : سلام دوستان مهر ۴۰۲ ثبت نام۹۰روزهs5تحویل۱۴۰۲/۱۱/۱۵بود ندادن تاخرداد که تغییر بهx5مبلغ مابه التفاوت هم گرفتن قرداد جدید زدن ۲۳تیر تحویل۳۰روزهx5شاسی۵مرداد و ۸مرداد هم مدارک اومد و بیمه کارت و سندو کارت سوختم اومد ۱۶مرداد دو ماهه بیمه شده و مدارکم اومده ولی میگن صبوری کنین جناب ۳تا چک پاس شده چهارمی میرسه فک کنم منظورشون چک آخریه.هر وقتم زنگ میزنم دفترشونم رفتم نمایندگی هم که پر ازx5میگن مال مشتریه گذاشته برا فروش کسی هم جوابگو نیست خیر نبینن انشالله و به درد ما دچار شن تو تمام مراحل زندگیشون سرشون به دوا و دکترشون گرم شه انشالله با صبوری حل کنن
علیرضاتارا : سلام واسه ما موعدتحویل۷ مهرماه....هنوز خبری نیست....
asma : تحویلی چ روزی بودین
asma : دوستان من این پیامو دیروز فرستادم الان ثبت شده روز پنج شنبه رفتم ایران خودرو گفت هرکس روموعد تحویلش نزدیک ب 45روز بعد ماشین تحویل میدن
تارا ۳۱ شهریور : من تاریخ تحویلم ۳۱ شهریوره ولی از فاکتور هنوز خبری نیست . تارا سفید v1p
asma : سلام دوستان منم 13شهریور تاراوی 4بودم امروز رفتم ایران خودرو گفت 45روزبعد از موعد تحویل ماشین میدن
اسفند ۱۴۰۲ X5 : سلام وقت بخیر کاره خوبی کردی منم دو روز پیش رفتم مبلغ تاخیر رو چطور محاسبه کردین؟ فقط لایحه حل اختلاف به دادگاه رو متن رو امکانش هست به منم بدین؟ و اینکه اگه سازش میکردی پولتو نمیدادن؟
نازنین : ۱۴۷۶۵۳۰۸شماره قرارداد
علی تبریز v4 lx نقره ای تیتانیوم : مگه اینا روز تعطیل فاکتور میکنن؟
asma : سلام خوبین من رفتم آزمون تحویل 13شهریور گفت از موعد تحویل 45روز بعد تحویل میگیرید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : پول کار گر خردن نداره خدا از همشون نگزره
آریزو 6 پرپ : تحویل سیستمی 10 مرداد هنوز خبری نیست
تیگو7 : انصراف . انصراف . انصراف . خرید تو بازار آزاد با قیمت کارخونه بدون معطلی. بهترین تبلغ واسه دزدیران 150 تا 200 میلیون افزایش قیمت داده تازه بازی در میاره واسه تحویل
فروزان ایکس 55 پرو : من ایکس 55 پرو از نمایندگی 413 اسماعیلی برازجان تحویل گرفتم تاریخ تحویل سیستمی سی تیر بود
سجاد : حامد ساینا تک سلام تو قرارداد هم 30 روز زده یا 90 روز
محمد : آره زنگم زدم سایپا میگن صبر کن گفتم سخا تایید شده گفت آره
مجید از تهران : حامد جان تا 25 مهر تحویل میگیری
مجید از تهران : محمد جان اگر توانایی مالی داری حتما برو نمایندگی بگو تبدیل بزنن به شاهین تا ظرفیتش تموم نشده.... ساینا دوگانه وجود نداره منتظر نمون
شیرازی : کاستومر باز نمیشه دوباره ریخته بهم
ملت بی پناه : تو رو به خدا راست میگی باید چکار کنیم لطفا بیشتر توضیح بدهید