کم خرج ترین و کم استهلاک ترین خودرو ایرانی کدامند؟

کم استهلاک ترین خودرو ایرانی

 

رپورتاژ هنگام بررسی ماشین‌های کم‌استهلاک و کم‌خرج ایرانی، میزان مصرف سوخت پایین و کیفیت قطعات یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب ماشین مناسب است. در کنار مصرف سوخت، باید به هزینه نگهداری خودرو، کیفیت قطعات و تعویض لوازم یدکی آن نیز توجه کنید. لوازم یدکی خودرو که باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند شامل روغن و لنت ترمز، تسمه تایم، شمع و جعبه دنده اتومبیل می‌شود. ازاین‌رو انتخاب ماشین استاندارد با قطعات باکیفیت و استهلاک پایین از اهمیت بالایی برخوردار است تا بازه زمانی بین تعویض این لوازم یدکی افزایش پیدا کند. در این مقاله ۴ مورد از کم‌خرج‌ترین و کم استهلاک ترین خودرو ایرانی را معرفی خواهیم کرد. اگر به‌دنبال خرید خودرویی عمری هستید، پس از مطالعه مقاله پیش‌رو با آن‌ها آشنا خواهید شد.

پژو پارس LX با موتور 5 TU؛ یکی از ماشین های کم استهلاک در ایران

خودرو پژو پارس تیوفایو تولید سال ۹۶ شرکت ایران خودرو است که سیستم و موتوری قوی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خودرو پرشیا دارد. پژو پارس LX با موتور tu5 به حجم ۱/۶ لیتر و مصرف سوخت مناسب ۷/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، به‌عنوان یکی از کم استهلاک ترین ماشین های ایرانی شناخته می‌شود. موتور پارس تیوفایو در دسته پیشرانه‌های کم‌مصرف، کم‌صدا و با قدرت نسبتا مناسب قرار می‌گیرد.

هزینه تعمیر لوازم یدکی این ماشین نسبت‌به سایر ماشین‌های ایرانی بالاتر است؛ اما قطعات یدکی استفاده شده در این ماشین ایرانی از جنسی خوب و بادوام برخوردار هستند. ازاین‌رو با رانندگی اصولی و استاندارد، در بازه‌های بلندمدت، نیازی به تعمیر این لوازم پیدا نخواهید کرد. هزینه خرید ماشین پژو پارس تیوفایو نسبت‌به امکانات و جنس بادوام قطعات یدکی آن مناسب است؛ در نتیجه با پرداخت هزینه مقرون‌به‌صرفه قیمت پژو پارس tu5، صاحب یک ماشین عمری و مرغوب خواهید شد.

پژو پارس lx؛ کم استهلاک ترین ماشین ایرانی

پژو پارس lx؛ کم استهلاک ترین ماشین ایرانی

سمند ال ایکس EF7؛ مجهز به کم استهلاک ترین موتور خودرو ایرانی

شرکت ماشین سازی ایران خودرو در سال ۱۳۸۸ از اتومبیل سمند lx رونمایی کرد. همچنین آخرین به‌روزرسانی روی این مدل در سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاده است. مصرف سوخت ماشین سمند LX با مقدار ۷/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مناسب و بهینه به شمار می‌رود. نمونه‌های گازسوز و بنزینی موتور EF7 در این خودرو کم‌خرج ایرانی، حجم قابل‌قبول ۱/۶ لیتر دارد.

سمند ال ایکس با موتور EF7 در مقایسه با سایر مدل‌های سمند در ایران، کم‌مصرف‌تر هستند؛ هزینه نگهداری و تعمیر سمند ال ایکس مناسب است و قطعات یدکی آن به‌راحتی و با هزینه قابل‌قبول در بازار پیدا می‌شوند. ازاین‌رو اگر قصد خرید ماشین اقساطی ایران خودرو با مصرف سوخت و هزینه تعمیر پایین و همچنین با استهلاک کم را دارید، خرید سمند LX EF7 گزینه هوشمندانه‌ای خواهد بود.

تیبا؛ یکی از کم‌خرج‌ترین و کم استهلاک ترین ماشین های ایران

شرکت سایپا در سال ۱۳۸۹ خودرو تیبا را به‌عنوان نسخه ارتقا یافته پراید معرفی کرد. در ساختار تیبا تلفیقی از ویژگی‌های فنی خودروهای پراید، کیا ریو و تندر ۹۰ به کار گرفته شده است. موتور ۱/۵ لیتری مدل M15 تیبا یکی از کم‌مصرف‌ترین موتورهای استفاده شده در ماشین‌های ایرانی به شمار می‌رود.مصرف سوخت مناسب ۶/۹ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر، این خودرو را به یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های کم استهلاک ایرانی تبدیل کرده است.

قطعات یدکی ارزان قیمت و دسترسی راحت به این لوازم، یکی دیگر از دلایل محبوبیت تیبا در ایران محسوب می‌شود. علت ارزان بودن قطعات یدکی ماشین‌های سایپا، داخلی بودن جنس آن‌ها است. ازاین‌رو برای تعمیر خودرو نیازی به وارد کردن لوازم گران‌قیمت خارجی وجود نخواهد داشت.

تیبا؛‌ یکی از کم‌خرج‌ترین ماشین‌های ایرانی

تیبا؛‌ یکی از کم‌خرج‌ترین ماشین‌های ایرانی

ساینا دنده‌ای؛ کم استهلاک ترین خودرو ایران

خودرو ساینا از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت خودروسازی سایپا در بازار عرضه شده است و درحال‌حاضر فقط نسخه EX این ماشین به فروش می‌رسد. در سال ۱۴۰۲ مدل دوگانه سوز و اتوماتیک ساینا وارد بازار شد. ماشین ساینا در کنار تیبا به دلیل داشتن قطعات یدکی ارزان قیمت و هزینه کم نگهداری و تعمیر، به‌عنوان ماشین‌های کم‌خرج و کم استهلاک ایرانی شناخته می‌شوند. موتور استفاده شده در ساینا همان M15 یک و نیم لیتری است. مصرف سوخت سایپا ساینا حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود. ازاین‌رو یکی از ماشین‌های کم‌مصرف ایرانی به شمار می‌رود.

بررسی هزینه نگهداری و کیفیت قطعات هنگام خرید کم‌استهلاک‌ترین خودرو

هنگام انتخاب کم‌خرج‌ترین و کم استهلاک ترین خودرو ایرانی باید به سه موضوع کیفیت قطعات ماشین، هزینه تعمیر و نگهداری لوازم یدکی و پایین بودن مصرف سوخت خودرو دقت کنید. ماشین‌هایی که قطعات باکیفیت و مرغوب دارند، در بازه‌های طولانی‌تر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. از طرفی برخی از ماشین‌ها به علت داشتن قطعات یدکی ارزان موردتوجه خریداران خودرو قرار می‌گیرند. در این مقاله به بررسی ۴ خودرو پژو پارس LX با موتور 5 TU، سمند ال ایکس EF7، تیبا صندوق دار و ساینا دنده‌ای پرداختیم.

برخی از این خودروها مانند تیبا و ساینا، هزینه پایینی برای نگهداری دارند و مصرف سوخت آن‌ها کم است. از طرفی خودروهایی مانند پژو پارس و سمند ال ایکس با داشتن قطعات مرغوب، به‌عنوان کم استهلاک ترین ماشین های ایران شناخته می‌شوند. اگر قصد خرید بهترین و کم استهلاک ترین خودرو ایرانی را به‌شکل اقساطی دارید، شرکت سپند خودرو با بیش از ۱۰ سال سابقه شرایط فروش اقساطی انواع ماشین ایرانی و خارجی با کم‌ترین پیش پرداخت را فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی مزایای خرید از سپند خودرو به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

برچسب : رپورتاژ , کم خرج , استهلاک , خودرو , ایرانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سازمانی : اصلاحیه سلام تاریخ قرارداد 7/11/1402 شاسی 13/5/1403 ارسال مدارک 23/5/1403 تحویل ان شاالله شنبه هفته آینده
شهرامV4 : برای من28روز هست از موعد تحویلش گذشته چقدر میشه سود تاخیر اش الان
Mojtaba : سلام ،بنده تاراv4تحویل 3شهریوربوده29فاکتورشده ولی پلاک نشده تماس گرفتم جواب درست نمیدن واقعا عین خیالشون نیست مردم گرفتارند
سروش : من از دوستام توی سایپا پرسیدم. گفتن یا دستی میدیم یا اتومات. اما اگر به دستی افزایش قیمت بدن همه رو دستی تحویل میدن
سروش : هنوز بعضی از نوبت پاییز رو دعوتنامه ندادن. چطور میخوان زمستان رو بدن
حسین تکمیل وجه مرداد : ۲۸مرداد اطلس تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
S3 سازمانی : سلام تاریخ قرارداد 11/7/1402 شاسی 13/5/1403 ارسال مدارک 23/5/1403 تحویل ان شاالله شنبه
محسن ۲ : ممنون آقا وحید خیلی گلی حدس زدم شما نیستی خدا شاهده این مدتی که اینجا بودم قسد آزار کسی نداشتم انشالله شما هم در زندگی موفق باشی دادش حالا نوبت پلاک هست به نظرد کی پلاک میشم و به دستم میرسه😁
چشم به راه تارا،محمد : سلام بردوستان اگه کسی بخاد درخواست بده که رینگ هاشو اسپرت کنن باید بعد دعوتنامه باشه.وایاامکانش هست تارا v1p
شهرامV4 : دوستان سود تاخیر برای هر روز چقدر هست واسه V4
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه پاییز : والا ماهم یه ساله منتظرم
احمد خرمشهردنادستی تحویل مرداد : سلام رسول جان فدا مدا داری داداش حتما تماس میگیرم خدمتت خیلی هم باحال چرا که نه با کاکو شیرازی عزیزمون به امید خدا زودتر ماشین رو تحویل بگیریم از همه دوستان همه واسه ما عزیز وناب وگل سر سبد هستن دوستدار همگی شما احمد
علیرضا : سلام اولویت سوم پاییز دنا دستی خبری نشد چرا پیامک واریز نمیاد ؟؟؟
دوگانه تکمیل وجه 11 بهمن : مگه ماشین رو تحویل گرفتید؟ چندم تکمیل وجه بوده؟
جابر : بله.20شهریور یعنی 3روز بعد پذیرش
سهیلا : من میتونم ماشینمو زودتر تحویل بگیرم یاهمون ابان ولی نمیدونم اول ابان یا وسط بودم
سهیلا : من تحویل اذر هستم ولی نمیدونم نیمه اول بودم یا دوم چجوری بفهمم ممکنه زودتر بدن کاش زودتر بود🥲🥲
مجید از تهران : صادق جان حتی ساعت 10.23 شب هم دعوتنامه ارسال شده و جمعه هم امکان ارسال هست
مجید از تهران : مهدی جان سلام احتمالا اواسط آبان
Hanyeh : سلام یه سوال تو طرح فروش فوری کوییک یا ساینااس تحویل خودرو نهایتا چند روز است؟!