لوازم خودروهای چینی در بازار نیست

لوازم خودروهای چینی در بازار نیست!

 

در حال حاضر خریداران خودروهای مونتاژی، علاوه بر پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید، با مشکلات بسیاری در تامین قطعات مواجه هستند و متأسفانه شرکت‌های فروشنده خودرو هیچ تعهدی برای تأمین لوازم یدکی و ارائه خدمات پس از فروش ندارند.

به گزارش تسنیم، در سال‌های  اخیر هشدارها درباره مشکلات تأمین قطعات خودروهای وارداتی و مونتاژی و افزایش نارضایتی مردم، بیشتر شده است. ورود خودروهای چینی با تنوع بالا و تولید کم به بازار ایران، اکنون چالش تأمین قطعات یدکی آن‌ها را به یک دغدغه جدی برای مصرف‌کنندگان و مسئله‌ای نگران‌کننده برای مسئولان و کارشناسان خودرو تبدیل کرده است.

در حال حاضر خریداران خودروهای مونتاژی، علاوه بر پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید، با مشکلات بسیاری در تامین قطعات مواجه هستند. این قطعات کمیاب و گران شده‌اند؛ و متأسفانه شرکت‌های فروشنده خودرو هیچ تعهدی برای تأمین لوازم یدکی و ارائه خدمات پس از فروش ندارند و بسیاری از خودروها بدون رعایت اصول اولیه وارد کشور می‌شوند. در برخی موارد، قیمت این قطعات از نمونه‌های ژاپنی و اروپایی نیز بیشتر است.

 بررسی ها نشان می دهد مشکل تأمین قطعات یدکی به تمامی خودروهای چینی و قطعات مختلف آن‌ها مربوط می‌شود. از نیاز به چراغ‌ها و قفل درب‌ها گرفته تا براکت‌های سپر و قطعات داخلی مرتبط با سیم‌کشی موتور، همه این موارد شامل این مشکلات هستند. حتی نمایندگی‌هایی که این خودروها را وارد بازار کرده‌اند، اطلاعات کاملی از جزئیات فنی آن‌ها ندارند.

البته وابستگی به واردات قطعات از خارج کشور، قیمت آن‌ها را به نوسانات دلار گره زده و همین مسئله نیز موجب افزایش نارضایتی و عدم اطمینان مصرف‌کنندگان شده است. با این شرایط، اگر تعداد و تنوع واردکنندگان خودرو افزایش یابد، چالش‌های مربوط به تأمین قطعات یدکی نیز پیچیده‌تر خواهد شد. چراکه به دلیل تحریم‌ها، امکان خرید این خودروها از تولیدکننده اصلی وجود ندارد، بنابراین نه گارانتی مناسبی برای این خودروها ارائه می‌شود و نه تأمین قطعات به‌درستی صورت می‌گیرد.

نیک آئین رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت بازار قطعات و لوازم یدکی خودروها، بر این نکته تأکید می‌کند که تأمین قطعات خودروهای چینی، چه وارداتی و چه مونتاژی، به یکی از چالش‌های اصلی صنعت لوازم یدکی خودرو تبدیل شده است. عواملی مانند افزایش نرخ ارز، تورم و وارداتی بودن این قطعات از دلایل عمده این چالش‌ها به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده خودروهای چینی به گیربکس آنها اختصاص دارد، افزود: برخی از این خودروها در زمان ترافیک گیریکس داغ کرده و راننده در استفاده از خودرو با مشکل روبرو می شود. حتی حجم زیادی از خودروهای چینی که در نمایندگی ها خاک می خورد به دلیل نبود قطعات یدکی است اما نکته مهم اینجاست شرکتهای مونتاژکار نیز در تولید خودرو کیفیت لازم را لحاظ نمی کنند که همین موضوع باعث مشکلات مردم در استفاده از این خودروها می شود.

نیک آئین با تاکید براینکه دانش تعمیرات خودروهای چین در انحصار نمایندگی ها قرار دارد، افزود: مشتری یا باید قطعات استوک را به خودروی خود نصب کند یا ماشین را راهی نمایندگی کرده و چندین ماه منتظر تأمین آن باشد.

وی با اعلام اینکه تعمیرگاه‌های خودرو قطعات استوک را قبول ندارند، گفت: اما مشتری به دلیل هزینه بالای قطعات اصلی و یا نبود آن قطعات استوک را روی خودروها نصب می کند که همین امر در آینده چالش جدی را برای خودروها به وجود می آورد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه صحبتهای خود به قیمت بالای قطعات خودروهای چینی که متاثر از نرخ ارز افزایش می یابد اشاره کرد و گفت: هر زمان که قیمت ارز تغییر می کند قیمت قطعات بازار نیز به صورت نامتعارف افزایش پیدا می کند. مشتری نمی تواند با قیمتهای بالا نسبت به خرید قطعات اقدام کند.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , لوازم , خودرو چینی , لوازم یدکی , لوازم خودرو چینی , بازار , کم یاب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپای دزد : ما که ۱۴ آذر سخا خبری نیست!!
محمد-:::::::: : 28اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نشده
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
ایگل مشکی : سلام من 13 اردیبهشت ثبت نام کردم و هیچ‌اتفاقی هم هنوز نیفتاده زنگ زدم نمایندگی گفتن تاخیر داره احتمالا تا آخر تیر شاسی بشه و مرداد تحویل که البته بعید میدونم،من تحویل 60 روزه بودم و پس فردا اولین چک رو باید پاس کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدی : من پکنیکم میارم سیخ و سنجاق یادت نره
پیام : مهمان محرمانه چطور واست کاری نمیکنه که نامه دیده آدم مهمیه بدبخت بگو ماشینتون بیاره واست اگه راست میگی 😂😂😂
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان طبق نامه محرمانه که امشب یکی فامیل فرستاده شرکت سایپا به سران نوشته که ورشکسته شده فقط بخاطر شرایط توش هستیم اعلام رسمی نشده...بدبخت شدیم رفت تو نامه قید شده شرکت سایپا 86 همت پول گرفته و طلب قطعه ساز داده و الان پولی وجود نداره که قطعه خریداری کنه و ماشین تولید کنه ...دوشنبه با زیر انداز و پتو میام
فوق العاده بهمن 6بهمن : سایپا دزد مطعمن
سپهر : سایپا مطمئن 🥴🥴کاملا نامطمئن😂😂
دنا خاکستری تحویل تیر : سلام کی تگمیل وجه کردین؟
مجتبی : منم پذیرش 25آذر و تکمیل وجه 2 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
دنا اپشنال 6 تیر : موعود تحول 6 تیر تا الان فاکتور نشده واسه سود تاخیر هم زده هیچ سود تاخیر برای شما محاسبه نشده کسی میدونه چرا راهنمایی کنید ممنونم
مجتبی : سلام.کوییک جی ایکس 2 اردیبهشت تکمیل وجه کردم سخا 8 اردیبهشت هنوز فاکتور نشده