سهم مشتری از استاندارد یورو 4

سهم مشتری از استاندارد یورو 4

 بعد از آخرین مهلتی که خودروسازان در ابتدای سال‌جاری برای تولید خودروهای یورو4 از دولت گرفتند، ابتدای سال 93 زمان اجرای این استاندارد اعلام شد. بر همین اساس اگر خودروسازان خوش قول باشند ممکن است داستان چند ساله استاندارد یورو4 ابتدای سال آینده به خوشی پایان یابد، اما با پایان این داستان چه چیزی نصیب مشتریان می‌شود؟ با توجه به بحث‌های فراوانی که هر سال با اوج گرفتن آلودگی هوا مطرح است، این‌گونه تصور می‌شود که استاندارد یورو4 می‌تواند پایانی باشد بر آلودگی هوا، اما به نظر می‌رسد این داستان خوش همراه با افزایش هزینه‌هایی برای مشتریان باشد. این گمانه از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که سوخت مطابق با استاندارد یورو4 هنوز به صورت سراسری در کشور توزیع نشده است تا آنجا که چندی پیش رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیشنهاد واردات سوخت مناسب را برای کنترل آلودگی هوا مطرح کرد. بنابراین، به نظر می‌رسد در این میان تنها مشتریان هستند که باید هزینه‌ای اضافه (چیزی حدود 700 هزار تومان) بابت تحویل خودرو یورو 4 به خودروساز بپردازند.

سهم مشتری از استاندارد یورو 4

 هرچند خودروسازان برای چند سال متوالی اجرای استاندارد یورو4 را به تاخیر انداختند؛ اما چنانچه آنها از ابتدای سال آینده تمام محصولات خود را با استاندارد یورو4 تولید کنند ضرری را متحمل نمی‌شوند، زیرا به هر حال هزینه اجرای استاندارد یورو4 را از مشتری دریافت خواهند کرد؛ اما در نهایت مشتری می‌ماند و خودرویی که سوخت مناسب برای آن به میزان کافی وجود ندارد. بر این اساس، دبیر انجمن خودروسازان نیز چندی پیش در یک مناظره تلویزیونی عنوان کرده بود که چنانچه یک خودرو یورو 4 با سوخت استاندارد کار نکند، استاندارد آن بعد از 15هزار کیلومتر کار کردن به علت خراب شدن کاتالیست به یورو 2 می‌رسد و اثر مثبت خود را از دست می‌دهد. در نهایت در سایه توزیع نشدن سراسری سوخت استاندارد (حتی در کلان‌شهرها) این سوال مطرح است که اگر خودروسازان محصولات خود را با استاندارد یورو4 به تولید برسانند، این استاندارد واقعا در کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود یا در نهایت تنها بار اجرای آن بر دوش مشتریان می‌ماند؟ شاید اگر خودروسازان در موعد مقرر این استاندارد را به اجرا درآورده بودند، این اقدام آنان اهرمی می‌شد برای تولید و توزیع سراسری سوخت استاندارد، اتفاقی که هنوز رخ نداده‌است.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جلال شاهین پلاس اول اردیبهشت : 19137437
۱ اردیبهشت : شماره پذیرش ۱۱۹۴۳۶۴۹
مهدی شاهین پلاس : شماره درخواست از واریزی اولیه به مشتری اختصاص پیدا میکنه
مهدی شاهین پلاس : سلام داریوش جان شماره درخواست هیچ ربطی به فاکتور شدن یا مختص اسفند یا اردیبهشت نداره محض اطلاع گفتم
حسنی . : دایی حالت خوب نیست شما چه دلیلی داره کسی دروغ بگه اصلا 😅
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره درخواست را بنویسید ممتون میشم واسه کنترل نوبت
داریوش ۲ اردیبهشت : آقا جلال شماره درخواست چنده؟ اونی که زدین شماره پذیرش هستش
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره درخواست شاهین پلاس واسه اردیبهشت ماه با ۱۹ شروع میشه
Shahin : ماهم میدونیم لنگ ی سانروفن مشکل اینجاست ک سانروفه نمیاد
اکبر 2 : من ی ساینا فروختم الان پونصد مبارزه 63 گرم طلا آلان 700 ت ی شاهین یکو دویست برا من در اومده لعنت به نطفتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : دوم از من🖐
مهدی : در خدمتم✋
مهدی : ✋
علی بی پلاک : اول از خودم🖐
6دنده آلمینیوم 31 شهریور : واریزی آخراعلام میکنید ممنون میشم
علی بی پلاک : اقایونی ک میان تا فردا شب نفری یکبار استیکر دست بذارید امار تعداده ک بدونیم چند نفریم و اینکه تا میتونین کاغذ چاپ کنید یا رو مقوا ونوشته درست کنید ماهم تو گروه قراره پول بذاریم بنر چاپ کنیم فقط هرنفر فقط یک بار یک🖐بدارید ممنونم
فرهاد : وعده ما شنبه 9 صبح جلو شرکت دزدها
علی بی پلاک : اقا گوش به حرف اینا نکنید اینا دژبانی و نگهبانی و پامورای اطرافن ک اگ شلوغ بشه همه چی رو دوش ایناس میخان ک نریم ولی جون ناموستون بیاین اگ نیاین دیگ میگن ایناکه بی عرضه ان و دیگ پلاک شدن مشکله به خدا جون جدتون بیاین ک یه حرکتی بزنیم اینا فقط میخان ک مارو یجور بی برنامه کنن از شنبه بیخیال بشیم ولی ما حقمونو با پلاک میگیریم بعدم خودشونو شرکتشون بمونن تماممم گفتم جون هرکی دوسش دارین بیاین تا جایی ک میتونید
علی بی پلاک : ما هممون نماینده ایم به همه بگو بعدم تویی ک خودتو ما زدی سایپا نیستو زامیاده بعدم ما فردا نمیایم و شنبه میایم بعدم اگ واقعا ریسسی باشع ما با دوری و مشکلات میایم تاببینیم چی میشه شماهم اگ تونستی بیا حقتو بااین کارا به جایی نمیرسی رییس قلابی
پیمان : انشالا که شنبه اگه نفراتمون زیاد باشه کارمون و درست میکنن، خواهشا بیاید یه دست صدا نداره