بررسی هیوندای اکوس( سنتنیال) 2014

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

تا مدت ها تملک یک خودروی سدان لوکس تنها در انحصار ثروتمندان بود و افراد عادی در حسرت خرید چنین خودرویی به سر می‌بردند؛ اما کمپانی هیوندای با تولید و عرضه اکوس(سنتنیال)، این حلقه انحصاری را شکست و آرزوی افراد بسیاری را برآورده ساخت؛ علی‌رغم استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و جدیدترین تسهیلات رفاهی و امنیتی در اکوس، این خودروی لوکس از قیمت بسیار کمتری در مقایسه با رقبای خود برخوردار است. از جمله مزایای این سدان لوکس می‌توان به کابین جادار و بسیار ساکت، طراحی داخلی بسیار زیبا، و رانندگی نرم و روان آن اشاره کرد. کمپانی هیوندای با اعمال تغییراتی در طراحی خارجی و داخلی سنتنیال، مدل 2014 این خودرو را با زیبایی هر چه تمام روانه بازار کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن تجهیزات جدیدی چون سیستم BlueLink، سیستم هشدار نقاط کور و ترافیک عقب، اصلاح سیستم تعلیق، و استفاده از مواد جدید در طراحی داخلی این سدان اشاره کرد.

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

شایان ذکر است، مدل Ultimate این خودرو در حال حاضر با توانایی حمل سه سرنشین در صندلی عقب تولید می‌شود. از نظر منطقی می‌توان گفت که در کلاس خودروهای سدان لوکس، هیوندای سنتنیال از شانس زیادی برای موفقیت برخوردار است. تنها مشکل سدان لوکس کره‌ای این است که به محض نشستن پشت فرمان آن، این سوال در ذهن شما نقش می‌بندد که "آیا سنتنیال ارزش مبلغ پرداختی را دارد؟". البته باید در نظر داشته باشید که از نظر فرمان پذیری و هندلینگ و هم‌چنین کیفیت مواد به کار رفته در طراحی داخلی، اکوس هرگز توانایی رقابت با سدان های لوکس آلمانی را ندارد. شایان ذکر است، سنتنیال با خودروهای لوکسی چون کادیلاک XTS  و هیوندای جنسیس که از نظر قیمت در رده های پایین تری قرار دارند نیز، باید رقابت کند. گفتنی است، کادیلاک XTS با وجود برخورداری از امکانات مشابه اکوس، رانندگی نرم تر و بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد و از نظر ظاهری نیز، جلال و شکوه بیشتری دارد. با این اوصاف شاید بتوان گفت که سدان لوکس هیوندای، در عمل چندان رضایت بخش نیست. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

هیوندای سنتنیال 2014 یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب است که در دو تیپ Signature و Ultimate، با ظرفیت پنج سرنشین، به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد اکوس Signature شامل موارد زیر می‌شود: رینگ های 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، چراغ های جلوی زنون قابل تنظیم، چراغ های حرکت در روز و مه شکن های LED، آینه های الکتروکرومیک برقی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل قابل تنظیم، ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم هشدار عبور از خط و نقاط کور، کیسه‌های هوای جانبی برای صندلی های جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای و محافظ زانوی راننده، برف پاک کن اتوماتیک، برف پاک کن یخ شکن شیشه جلو، درب صندوق عقب برقی، سانروف، و سیستم دسترسی بدون کلید. از امکانات داخلی این سدان لوکس می‌توان به کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای، کنترل آب و هوا مخصوص صندلی عقب، صندلی‌های جلو مجهز به گرم کن و تهویه با قابلیت تنظیم در جهات مختلف، صندلی‌های عقب مجهز به گرم کن با پشتی قابل تنظیم، روکش چرم، فرمان تلسکوپی برقی مجهز به گرم کن، آفتاب گیر برقی در عقب، و تزئینات چرمی اشاره کرد.

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014
بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

سیستم BlueLink با قابلیت برقراری تماس اضطراری و ردیابی خودروی مسروقه، اتصال بلوتوث تلفن همراه، مسیریاب ماهواره ای با نمایشگر 9.2 اینچی مجهز به اطلاع رسانی لحظه ای ترافیک، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو، رادیو ماهواره ای، رادیو HD، پورت iPod/USB، یک درگاه صوتی اضافی، و  CD/DVD چنجر شش تایی از جمله تجهیزات الکترونیکی اکوس به شمار می‌روند. در تیپ Ultimate علاوه بر موارد بالا، امکاناتی چون درب های برقی، صندوق پران برقی، صفحه کیلومتر LCD، نمایشگر مجازی شیشه جلو، دوربین با دید از جلو و کناره ها، آفتاب گیرهای برقی برای صندلی عقب، صندلی عقب قابل تنظیم مجهز به گرم کن، و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر به چشم می‌خورد.

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

هیوندای اکوس 2014 به صورت استاندارد با موتور هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. استفاده از این پیشرانه، سدان لوکس کره‌ای را با قدرت 429 اسب بخار و گشتاوری در حدود 510 نیوتن متر به پیش می‌راند. موسسه حفظ محیط زیست آمریکا (EPA) مصرف سوخت سنتنیال در شهر، بزرگراه، و ترکیبی را به ترتیب معادل 18، 12، و 15 لیتر به ازای هر صد کیلومتر ثبت کرده است. بر اساس ارزیابی های انجام شده، شتاب 0 تا 100 این خودرو در حدود 5.7 ثانیه تخمین زده شده است. طبق آزمایشات انجام شده بر روی سیستم ترمز، اکوس توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی 40 متر متوقف شود که این مقدار کمی بیشتر از دیگر رقبا می‌باشد. در تست تصادف انجام شده توسط موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز، سدان لوکس هیوندای توانسته است درجه "Good" را کسب کند که همین امر یکی از نقاط قوت سنتنیال به شمار می‌رود. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

کمپانی هیوندای با تغییر شکل کنسول وسط و داشبورد در مدل 2014 اکوس، ظاهر زیباتری به این خودرو بخشیده است. وجود صفحه نمایش 9.2 اینچی در کنار اهرم چرخشی قرار گرفته در کنسول وسط، استفاده از سیستم InfoTainment را راحت تر ساخته است.

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014
بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014
بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

نمایشگر LCD صفحه کیلومتر دیجیتال در تیپ Ultimate این خودرو، ظاهر بسیار زیبایی به اکوس می‌بخشد. از دیگر امکاناتی که در این کلاس به ندرت دیده می‌شود، نمایشگر مجازی (Head-Up Display) است که به صورت استاندارد در تیپ Ultimate وجود دارد و اطلاعات مهمی چون سرعت و مسیریابی نقطه به نقطه را بر روی شیشه جلو به نمایش می‌گذارد.

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014
بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014
بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014 بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014
بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

علاوه بر نرمی و راحتی فوق العاده، وجود تهویه در صندلی های جلو سواری لذت بخشی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. چرم، چوب، و پلاستیک مورد استفاده در هیوندای سنتنیال 2014 از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در مجموع می‌توان گفت، فضای پای مناسب، نصب نمایشگر برای سرنشینان عقب، امکان تنظیم صندلی های عقب، و فضای مناسب صندوق عقب، همگی اکوس را به یک خودرو ایده‌آل تبدیل می‌کنند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای اکوس(سنتنیال) 2014

هنگامی که پشت فرمان هیوندای سنتنیال 2014 قرار می‌گیرید، شاید در مقایسه با موتورهای هشت سیلندر همتایان آلمانی، موتور هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری این سدان لوکس، غیر قابل اعتماد به نظر برسد. اما هنگامی که سوئیچ را می‌چرخانید و موتور را روشن می‌کنید، غرش نرم موتور نوید یک رانندگی ایمن و راحت را به شما می‌دهد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز، همراه خوبی برای این موتور پر قدرت به شمار می‌رود. اما اگر می‌خواهید هنگام حرکت در بزرگراه ها تعویض دنده سریع تر و راحت تری داشته باشید، بهتر است حالت اسپرت را انتخاب کنید. شایان ذکر است، کمپانی هیوندای با اعمال تغییراتی در سیستم تعلیق بادی مدل 2014 این خودرو، سواری نرم تری را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. 


منبع

Edmunds

برچسب : اکوس , سنتنیال , جنسیس , هیوندای , سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

21 نظر

جمشید
4

پولامو جمع کنم میخرم یه چهل سالی طول میکشه چه حالی کنم باهاش
17:48  1395/02/21
پاسخ دادن
محمد
0

بچه ها به نظرتون 528 بهتره یا سنتنیال
16:06  1394/11/01
پاسخ دادن
ارژنگ
0

واقعا عالیه،فقط قیمتش بالاست،
21:06  1394/08/09
پاسخ دادن
میثم اس
2

ماشین خیلی خوبی هستش برا کسایی که از ازرا گرنجورشون یا هیوندا جنسیس خسته شدن پولشون اضافه کرده این ماشین بهترین گزینه هستش چون حجم موتورش خیلی بالاتر از این دو تا ماشین هست در حد پورشه پانامرای شش سیلندر یا بنز اس پونصد ۲۰۱۳ هست
18:45  1394/07/17
پاسخ دادن
حمید
4

هیچی پرایدک خودم نمشه خخخخخخخخ
13:16  1393/10/24
پاسخ دادن
ایمان
2

دیوانست من دارم عشق میکنم باهاش
19:15  1393/08/05
پاسخ دادن
احسان
8

واقعاً مملکت اینقدر بیکارن که میشینن این چرت پرتا رو میخونن ول کن بابا برو به فکر خودت باش دنبال چی میگردی تو این دنیا ما برای اینجور وقت تلف کردن ها به این دنیا نیامدیم
08:02  1393/05/01
پاسخ دادن
نا شناس
16

شما با كار... يه سري سايت ادبي هست كه ميتوني بري ادبياتتو تقويت كني... عين بي شخصيتيه اين وضع حرف زدن ،،، مثلا الان تو رهگذري اومدي نظر گذاشتي؟؟؟!!!!!
02:11  1393/08/06

راهنما
5

من موندم تو چرا خودت اینجا اومدی و میامم تازه گذاشتی آدم با کار وزندگی..هر کسی عشق یه چیزیو داره در ضمن مگه بده اطلاعات کسی بیشتر بشه سایت مستهجن که نیست که داری مردم وراهنمایی میکنی
23:58  1394/08/20

رضا.ميم
1

ميشه بپرسم جنسيس2013و2014چه فرقي باهم داره لطفاراهنمايي کنيد
13:42  1392/11/19
پاسخ دادن
میثم
1

سلام فقط تو حجم موتورش فرق داره یکی هم تو امکانات رفاهی و شکل و شمایل.
18:52  1393/01/31

محمد
7

ماشالا از بنز و bmw سري 7 اصلا كپي نكرده !!!!!!!
19:23  1392/10/21
پاسخ دادن
امین
5

دادا چه تقلیدی ؟؟!!!
ماشین های لوکس تو رده ی F همه همین شکل دارن از اتاق 7 بی ام دبیلیو بگیر تا بنز کلاس اس و لکسوس LS600h شبیه همن همه تقلید کردن ؟؟ خب همین یک مدل دیگه ...فقط رولز رویز که تو این رده شبیه اینا نیست
18:30  1393/01/28

محسن
3

آخه آقا رضای اس عزیز برادر من کدوم آدم عاقلی جنسیس کوپه رو با سنتنیال مقایسه کرده تا حالا که شما میکنی؟!!! مثل اینه که یه سوزوکی هایابوسا رو مثلا با سوناتا مقایسه کنی!! سوزوکی هم شتابش بیشتره هم مصرفش کمتره :دی!!
11:49  1392/10/20
پاسخ دادن
ایرج
2

آخه داداش میدونی چیه تو مطلب نوشته هیوندای جنسیس نه هیوندای جنسیس کوپه بعضی ها واقعا بوق تشریف دارن شما که اطلاعات لازمو نداری برای چی نظر می دی ؟
20:40  1393/03/02

میلاد س
15

کیا موتور وهیوندای با این سرعتی که دارن پیش میرن تا چهار پنج سال آینده یقینا به رقبای جدی کمپانی های مغرور اروپایی تبدیل خواهند شد،البته الانم هستن اما تا اون موقع حتما شاخشون رو خواهند شکست،وتنها امتیازشون نسبت به کیا و هیوندای سابقه ی طولانی و یک سری مشتری متعصب خواهد بود که امتیاز خاصی هم نیست.
11:01  1392/10/20
پاسخ دادن
reza.s
1

جنسیس کوپه 2014 رو با هیچی عوض نمیکنم 5.9 ثانیه 0 تا 100ش هست ینی 0.2 ثانیه عقب تر تازه مصرفش هم کمتره 6 سیلندر هم هست اگه 8 سیلندرش ساخته بشه که دیگه میترکونه...
23:19  1392/10/19
پاسخ دادن
saman
2

داداشه من جنسیس نزدیک 7ثانیه است. من جنسیس دارم این چیزا که تو سایت می بینی الکیه
19:50  1392/10/23

سالار
1

داش سامان شتاب صفر تا صد یه ماشین بستگی به ارتفاع داره
در جاده مخصوص و همت امتحان کن. 2 ثانیه فرق میکنه فرق میکنه
00:36  1392/11/14

میثم
1

ماشین خلیی عالی بود 100 درصد
20:29  1392/10/19
پاسخ دادن
فرهاد
5

این دیفرانسیل عقب بودنش منو شیفته خودش کرده
20:08  1392/10/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
توحید ارومیه : خطاب به دوست عزیز که نوشته لعنت به سایپا.اون موقع که من برای ساینا واریز وجه کردم موقع ارسال دعوتنامه هم قیمت کارخانه افزایش یافته هم مالیات و بیمه و شماره گذاری من از 16میلیون افزایش 8میلیون پرداخت کردم.الانم قیمت کارخانه اطلس شده 418 ت که اگه بهش 21درصد مالیات و بیمه و شماره گذاری اضافه بشه چیزی نزدیک 505میلیون قیمتش میشه.حالا منی که 202میلیون اریبهشت واریز کردم با مشارکت 16برای دی ماه تقریبا از 505کم کنی میمونه 303میلیون 16میلیون هم سود مشارکت کسر میشه میمونه 287میلیون ..موقع ثبت نام اطلس 405میلیون بود قیمش میشه 505که یعنی 100میلیون افزایش نصفش برا من اعمال نمیشه از 287 هم 50 کسر کنی میمونه 237میلیون حالا من در نظرم 240گرفتم برای تکمیل وجه 2.3میلیون اختلاف محاسباتی من.هر چند که این ظلمه برای همه.حداقل افزایش قیمت باید فرودین اعمال میشد نه الان
اقدس سفیدمشکی : شماره پذیرشتومیشه بگی
t8 : ما 23 تیر ثبت نام کردیم ، هنوز شاسی هم نشدیم
تکمیل وجه 29مرداد ، : سلام خسته نباشی من۲۹ مرداد پس چرا برام فاکتور نشده🤔
توحید ارومیه : دوست عزیز بعد تکمیل وجه و ارایه برگ سخا به نمایندگی تبدیل میشه به عدم نقص در پرونده
محمد x5 : دفتر قضایی دادخواست علیه کرمان موتور بابت جریمه تاخیر تحویل خودرو
وحید : به منتظران ریرا خوب بیاید خودمون راش بندازیم من پیش فروش جایگزین خودرو فرسوده ریرا برنده شدم، اینجا اگه کسی مثل من هست کامنت بزاره، همدیگه رو پیدا کنیم، همینجا فعال بشیم
محمد x5 : سلام تشریف ببرید دفتر قضایی یه دادخواست علیه شرکت کرمان موتور رد کنید مبنی برتاخیر در تحویل و جریمه دیرکرد تحویل جلسه اول دادگاه که بشه یا وکیل کرمان موتور حضوری میاد یا لایحه میفرسته و یه مبلغی را به عنوان جریمه میپذیره و یکماه بعد پرداخت میشه. تا دادخواست ندی نمیدن
وحید : من فقط چون نگران بودم گرون بشه، سوال پرسیدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
سورن پلاس : خریدار نیست
207 بهمن ماه : منم پارس بهار 403 هستم تبدیل ب 207 تحویل بهمن زدم امروز دعوت نامه اومد 325 بریزم 14 روزه
عرفان : دوستان دعوتنامه تحویلی بهمن ماه واسه کسی اومده
امین فوری اذر : بعد 24 ساعت تو وضعیت خودروی مشتری بروز میشه
ای‌خدا : یعنی‌مثلا‌برای‌استب‌دنده دستی‌چقدر‌باید‌دستمونو‌بگیره
ساناز : سلام دوستان من دعوت نامه بهمن هستم برای من هنوز دعوت نامه ارسال نشده کسی هست مثل بنده باشه ...در ضمن من تبدیلی پارس به 207هستم
Tigo8promax : دوستان کسی تحویل سیستمی شهریور تیگو8 تحویل گرفته لطفا اعلام کنین چون 65 روز از تاریخ تحویل بنده گذشته همچنان خبری نیست لطفا هر عزیزی ک اطلاع داره از وضعیت مجوز خروج تیگو8. اعلام کنه سپاس از همکاریتون
حامد : دنا های اتومات و6دنده efp که فاکتور شدن پلاک هم شدن تحویل نمیدن مشکل کمبود قطعه دارن ماشین هارو ایرانخوردو برا اینکه سود تا خیر نده فاکتور میکنه پلاک میکنه دوهفته کف کارخونه نگهه میداره تا تامین قطعه بشن با این روش دوهفته سود تاخیر نمیده الان به بهونه بازدید فنی نمیزاره خروج بخورن ولی در اصل مشکل تا مین قطعه دارن و نافص تو کف کارخونه موندن
حسین : من تاریخ وجه 22اردیبهشت ولی پولم جور کردم 24تکمیل وجه کردم بهم گفتن تکمیل پرونده 26اردیبهشت بوده