بررسی پژو 308 مدل 2014

بررسی پژو 308 مدل 2014

با توجه به اخبار حضور و همکاری دوباره خودروسازان خارجی بویژه رنو و پژو که این هفته‌ها بارها در دنیای وب شنیده می‌شود بر آن شدیم که به بررسی محصولات جدید شرکت‌های پژو و رنو بپردازیم؛ محصولاتی که با قوت گرفتن صحت همکاری مجدد خودروسازان داخلی و خارجی احتمالاً در آینده وارد کشور و یا حتی در خط تولید خودروسازان قرار بگیرند. در این پست به بررسی یکی از خودروهای خانواده هاچ‌بک‌های پژو برداخته‌ایم. کمپانی پژو با معرفی مدل 308، صدر جدول بهترین‌های کلاس خودرهای هاچ‌بک جمع و جور را نشانه رفت. هاچ‌بک جدید پژو به نسبت مدل‌های پیشین بزرگتر و کارآمدتر شده است و به وضوح ذوق و سلیقه خاص فرانسوی‌ها در کیفیت ساخت و طراحی کابین آن دیده می‌شود. نسل قبلی 308 توانایی رقابت با بهترین‌های این کلاس مانند فولکس‌واگن گلف را نداشت اما به نظر می‌رسد که نسل جدید ارائه کننده یک بسته کامل باشد. این مدل از یک شاسی سبک وزن بهره مند است که در مقایسه با نسل قبلی 140 کیلوگرم سبک‌تر می‌باشد؛ این کاهش وزن کاملاً تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت سواری 308 داشته است.

بررسی پژو 308 مدل 2014

به چشم خوردن انواع و اقسام فناوری‌های صنعت خودروسازی در کابین و فضای مناسب 435 لیتری صندوق این مدل را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید بسیاری از علاقمندان به هاچ‌بک‌های جمع و جور تبدیل کرده است. شرکت فرانسوی این مدل را در چهار تیپ پایه (Access)، نیمه فول (Active)، فول (Allure) و لوکس (Feline) راهی بازار خواهد کرد. خریداران این مدل می‌توانند تیپ‌های مختلف را با یکی از دو موتور دیزل BlueHDi و یا یکی از سه موتور سه سیلندر بنزینی مجهز به توربو شارژر سفارش دهند. خودروساز فرانسوی چندی پیش از مدل استیشن 308 رونمایی کرد. بنا بر اعلام رسمی پژو در سال 2014، مدل 308 GTi نیز برای رقابت با گلف GTi روانه بازار خواهد شد.

بررسی پژو 308 مدل 2014

کاملاً مشخص است که طراحان پژو برای ساخت این مدل نیم نگاهی به هاچ‌بک 208 پژو نیز داشته‌اند. البته این نیم نگاه تنها این مدل را به خودرویی کشیده‌تر از 208 تبدیل نکرده است، طراحی عقب مدل جدید جذابیت بیشتری دارد و به طور کلی در طراحی بدنه جزئیات زیادی به چشم می‌خورد. گفتنی است که با سفارش دو تیپ Allure و Feline چراغ‌های جلوی LED نیز به امکانات این دو تیپ اضافه می‌شود.

بررسی پژو 308 مدل 2014

کابین  308 نیز همانند طرح معمول به کار رفته در نسل جدید خودروهای تولیدی پژو می‌باشد. داشبورد این هاچ‌بک یک شکل هندسی شش ضلعی را تداعی می‌کند و از آن‌جایی که اکثر سیستم‌ها از طریق صفحه نمایش لمسی تعبیه شده در کابین کنترل می‌شود، در سرتاسر داشبورد دکمه‌های زیادی به چشم نمی‌خورد. اما این مسئله احتمالاً به مزاج برخی از خریداران خوش نخواهد آمد چراکه برای انجام یک عمل ساده چون تغییر دمای کابین، می‌بایست از طریق صفحه نمایش لمسی به منوهای تو در توی سیستم کامپیوتری-ارتباطی پژو مراجعه کنند!

بررسی پژو 308 مدل 2014

یکی از نکات منفی طراحی داشبورد هاچ‌بک 308، قرار گرفتن صفحه کیلومتر کمی بالاتر از فرمان است (درست مشابه پژو 208)، این طرح برای بسیاری مشکل ساز نیست اما از آن‌جایی که فرمان قابل تنظیم نیست، برخی افراد کوتاه قامت برای نگاه کردن به اطلاعات روی صفحه کیلومتر با مشکل مواجه خواهند شد. با این وجود طرح کابین به روز پژو 308 از مدل‌هایی چون اپل آسترا و یا فورد فوکوس جلوه بهتری دارد.

بررسی پژو 308 مدل 2014
بررسی پژو 308 مدل 2014

پژو 308 بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار شده است؛ این پلتفرم برای ارائه راحتی هر چه بیشتر سرنشینان و بهتر شدن کیفیت هندلینگ خودرو ساخته شده است. علارغم این که این هاچ‌بک فرانسوی عملکرد خوبی در پیچ‌ها از خود نشان می‌دهد باید به این نکته نیز اشاره کرد که خودرو در پیچ‌ها در مقایسه با رقبایی چون سئات لئون پایداری کمتری دارد. از طرفی پژو 308 در کل خودرویی است که راحتی سواری آن از بسیاری از رقبا بهتر است. مجهز شدن تیپ Feline به رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی کمی باعث خشک شدن سواری می‌شود و در سرعت‌های بالا نیز سر و صدای کابین را بیشتر می‌کند! موتور 1.6 لیتری e-HDI ارائه شده برای 308 چندان هیجان زیادی از خود نشان نمی‌دهد اما ارائه کننده سواری نرمی برای راننده و سرنشینان است. از طرفی پیشرانه دیزلی با مصرف سوخت 3.3 لیتر در هر یکصد کیلومتر مقرون به صرفه‌ترین انتخاب از میان موتورهای ارائه شده است. همانطور که پیشتر اشاره شد پیشنهاد ویژه پژو به طرفداران سوپر هاچ‌بک‌ها نیز مدل 308 GTI است که به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر با قدرت 270 اسب‌بخار مجهز خواهد بود.

بررسی پژو 308 مدل 2014

حقیقت این است که محصولات پژو از مدل‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های جدید چندان همراه وفاداری با مالکان خود نبوده‌اند چراکه گاهاً با بروز مشکلات الکترونیکی به یک باره مشکل آفرین می‌شوند. برای مثال مالکان پژو 208 بارها نقص در عملکرد صفحه نمایش لمسی را به نمایندگی‌ها گزارش کرده‌‍اند و اصلاً بعید نیست که این دست مشکل‌ها برای 308 نیز بوجود آید. نکته مثبت خرید این مدل وارانتی سه ساله در نظر گرفته شده از سوی کمپانی پژو است.

بررسی پژو 308 مدل 2014

طراحی بزرگ درب‌های عقب این هاچ‌بک دسترسی به ردیف عقب را بسیار راحت کرده است. گفتنی است که مدل‌های دارای سقف پانوراما باعث کم شدن فضای بالای سر سرنشینان عقب می‌شوند؛ این کم شدن فضا تا حدی است که حتی سر افرادی با قامت متوسط هم با این سقف برخورد خواهد کرد. شیشه باریک عقب و ستون ضخیم عقب خودرو نیز باعث کاهش دید عقب راننده شده‌اند. قربانی‌های پژو در ردیف عقب موجب شده است تا فضای صندق پژو با احتساب 35 لیتر فضای ذخیره بار زیر دو صندلی عقب به حجم بار بسیار مناسب 470 لیتر برسد؛ این فضای صندوق به میزان 90 لیتر از فولکس واگن گلف بیشتر است.

بررسی پژو 308 مدل 2014

داشتن بدنه‌ای سبک وزن و آیرودینامیک، پژو 308 را به یکی از کم‌مصرف‌های این کلاس تبدیل کرده است. در تمامی مدل‌ها مسیریاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک  و رادیوی دیجیتالی به صورت استاندارد وجود دارد. متاسفانه کمپانی پژو امکانات سفارشی کمی چون رنگ متالیک و یا سقف پانوراما را برای این هاچ‌بک تازه نفس در نظر گرفته است. اگر می‌خواهید خودری شما صندلی‌های چرمی دارای گرمکن و ماساژور داشته باشد باید تیپ‌های گران‌تر Allure یا Feline را خریداری کنید. لازم به ذکر است که افرادی که شانس رانندگی با این مدل را داشته‌اند بارها عملکرد ضعیف این صندلی‌های ماساژور را گزارش کرده‌اند.


منبع

AutoExpress

برچسب : پژو 308 , پژو 208 , پژو , گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: Elantra
4

طراحی داشبوردش چنگی به دلم نزد حقیقت ! خیلی ساده است انگار مانیتور رو به زور چپوندن وسط دریچه های هوا :))
20:37  1393/05/15
پاسخ دادن
محسن
4

ماشین قشنگیه
و مصرفش چقدر کمه
امیدوارم بیاد ایران تا ما از دست این ماشینهای پر مصرف راحت بشیم
15:08  1392/11/12
پاسخ دادن
محمدرضا
6

با سلام
به نظر من پزو با این محافظه کاری خیلی داره ریسک میکنه و بیشتر دنبال بازارهای قدیمی خودشه هم تو فرانسه هم توی آفریقا.... چشمی به بازار های جدیدی نداره یا حتی به ایننکه بخواد جایگاهی برای خودش دست و پا کنه..طراحی بدنه فوق العاده ساده و بدون جذابیت که معمولا برای بازنشسه ها و یا بچه درس خوناست... جلو پنجره هم ه خیلی ساده هست... خیلی ...... تنها نکته جلو میتونه چراغ های خودرو باشه که کمی مثلا جذابیت داده بهش.....اگر اینو با هیوندای ولستر مقایسه کنید میبینید با این قدمتی که پژو در سری های 300
داره انگار داره یه بازگشت به عقب میکنه.طراحی داخلش هم که یه خورده از سادگی زیاد داره توی ذوق میزنه... فرض کن به هر دلیلی صفحه نمایش خراب بشه... دیگه هیچی نداری که البته با توجه به سابقه پژو چندان بعید هم نیست (حالا فرض میکنیم این مدل ضد آتیشه).تنها نکته خوب طراحی داخلی به نظر من کیلومترشه که راننده میتونه لیوان چای و بیسکوییت و تخمه ها و موبایلشو راحت اونجا قرار بده... در کل به نظر من کاملا تابلوئه که ساخت فرانسه هست... به نظر من این فقط یه فیست لیفته تا یک محصول جدید ....
14:01  1392/10/27
پاسخ دادن
میثم
0

پژو 308 خلیی متاسفم فقط پژو 508 استشین زیبا بود موتور 2000
12:01  1392/10/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4مشکی گیلان : منم j4مشکی ۳۱ خرداد ثبت نام کردم تو مرحله تکمیل وجه مونده.
فرشاد : اوایل۱۴۰۲صدملیون خوابوندیم برا شاهین ۴۰۰ملیونی،اسممون دراومد برای اخرسال۴۰۳بازم گفتیم عیب نداره بعداز۲سال یه ماشین صفر داریم،حالا اول سال ۴۰۳گفتن شاهینت یا میسوزه یا بیا اطلس ببر،اونم قبول کردیم ۲۰۲ملیونم خوابوندیم،حالاهم که این افزایش قیمتو دیرتر تحویل دادن خودروها،کاش همون موقع از بازار ازاد شاهینو ۵۲۰میریدمن اینهمه صبر بعد اطلسو بدن ۵۰۰،لعنت به اعتقادادتون خدا ناپرستها
ابوبکر البغدادی : ماشاالله از این همه تونل الان معلوم شد بغیر از تونل های موشک های ایرانی برا احتکار خودرو هم تونل داشتید این همه خودرو مرحبا بر دو ابر ساز عزیز ما به راستی در حیرت مانده ایم.
اطلس دی : داداش خوشبحالت که میری بهشت
علی : همه حیران همین هستند که آیا با افزایش قیمت می آید یا نه کی دعوتنامه ها ارسال می شود سود مشارکت حساب می شود یانه نصف قیمت حساب می شود یانه این ها تا زمان دعوتنامه مشخص نیست
اطلس بهمن : اسکل مسکلی چیزی هستی کجا ۹۹ درصد عینه تو هستن تو خاک برسر هستی فقط میشه یه درصد
شاهین جی : من امروز صبح زنگ زدم نمایندگی سایپا گفت چند روز دیگه شاهین رو فراخوان میدن
سمیه تحویل مهراطلس : دقیقااا😂😂😂رد داده
امیر : سلام به احتمالا زیاد خودروی شما به نمایندگی رسیده و تحویل نمایندگی شده است وازنمایندگی بابت تحویل خودرو تماس خواهند گرفت مبارک باشد به شادی استفاده کنید
صادق : سلام شاهین جی ال تحویل ۳۰ روزه که ۷ام آبان تکمیل وجه شده پس چرا فاکتور نمیشه مگه مسلمون نیستید پیاده ایم خدا ل......نتتون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : منم 29 فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم
تیگو8پرومکس : سلام ماهم تحویل 26شهریورهستیم و هیچ خبری نیست
آذر ماه : 29ابان فاکتور شدم ولی تا الان پلاک نشدم، کسی هست 29 یا بعد تر فاکتور شده باشه پلاکم شده باشه؟
207 : والا اگه به منه که این 207 نهایت 500 ارزش داره اما بازار آزاد چیز دیگه ای میگه شما افزایش قیمت دنا پلاس توربو رو ببین و با قیمت بازار آزاد همین چند روزش مقایسه کن هرچند چون هنوز خیلی ها سردر گم ان و پول لازم و مدتها بازار رکود بوده الان207 اتومات به همون قیمت 1050 هم پیدا میشه بخری اما مطمین باشید شب عید دیگه این قیمتها خاطره ان. بماند به یادگار
وحید : سلام 207 فلز تیو فایو گسی فاکتور شد اعلام کنه
5fl : سلام مجدد،این آخرین پیام بنده هست در این گروه،امروز ماشین رو تحویل گرفتیم،ماشین خوب و جاداری هست،ثبت نام 15 اسفند بود و تحویل سیستمی 18 شهریور. از تیرماه میام در این گروه و نظرات رو میخونم،متاسفانه مدیران خودرو امسال خیلی ها رو اذیت کرد و مردم رو ناراضی از خودش.ان شاالله که ماشین همه زودتر به دستشون برسه و با خانواده ی عزیزشون ازش لذت ببرن.
مسعود : دوستانی ک امروز میخواستن برن حضوری جلوی درب شونزده چی شد رفتید آیا؟ ی خبری بدید ببینیم نتیجه چی بوده ممنون
5fl : طبس،خراسان جنوبی
اریزو5 : سلام از زمان تخصیص پلاک، چقدر طول میکشه که برگ سبز خودرو پستچی بیاره؟
حمید x33 cross : پاسخ به شیداfx تهران بعدازواریز تسهیلات سه هفته طول میکشه ماشین بیاد هفته اول مربوط به پلاک و بیمه هفته دوم مجوز خروج هفته سوم مجوزحمل از طریق نمایندگی پیگیر باشید