هیوندای وراکروز از سال 2006 با همین شکل و شمایل تولید شده و اکنون در مقابل سانتافه جدید قرار گرفته است. شاید بتوان سانتافه 2014 را جایگزینی برای وراکروز نامید. سانتافه جدید همانند وراکروز دارای سه ردیف صندلی میباشد و از نظر ابعاد بدنه، نزدیک به هم هستند.
سانتافه جدید در دو بخش طراحی خارجی و ظاهری دستخوش تغییرات اساسی شده و از نکات قابل توجه آن میتوان به جلوپنجره جدید، چراغ های جلوی جدید، چراغهای حرکت در روز LED و قطعات تزئینی آلومینیومی اشاره کرد.
در مقابل، وراکروز طراحی محافظه کارانه دارد و در نمای خارجی با جلوپنجره باریک و مه شکن های ساده، کمی رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته است. در نمای ظاهری نیز سانتافه جدید طراحی عضلانی و به روزتری دارد و خطی که از روی گلگیر جلو تا بالای چراغ های عقب امتداد یافته، به القای این حس کمک شایانی نموده است ولی وراکروز در این قسمت نمایی ساده و بی روح دارد اما باید اعتراف کرد در عین سادگی زیبا نیز هست.
شیشه های جانبی در وراکروز بلندتر میباشند و خط بالا و پایین آنها در انتهای خودرو با شیب تندی به هم نزدیک شده و در نهایت به هم میرسند ولی در سانتافه شیشه ها باریک تر بوده و با شیبی بسیار ملایم تر طراحی گردیدهاند. در نمای عقبی شاید بتوان گفت طراحی وراکروز کمی دلچسب تر است و سانتافه در این قسمت تا حدودی شما را دلسرد میکند!
در طراحی داخلی نیز سانتافه جدید بسیار مدرن تر و چشم نوازتر ظاهر شده و از وراکروز پیشی میگیرد. در طراحی داشبورد سانتافه از خطوط شکسته بیشتر استفاده شده و همانطور که مشخص میباشد، وراکروز در این قسمت نیز محافظه کارانه عمل کرده است. در کل باید گفت طراحی سانتافه 2014 نسبت به وراکروز، حاکی از پختگی و پیشرفت هیوندای در ساخت خودرو میباشد و به وضوح میتوان مشاهده کرد که استراتژی های کمپانی همواره در حال تغییر هستند. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که طرح های ساده همیشه جذاب بوده و بسیار دیرتر کهنه و خسته کننده میشوند.
در بحث پیشرانه و توان حرکتی، وراکروز با موتور شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری، میتواند 260 اسب بخار نیرو تولید کند و شتاب 0 تا 100 حدود 8.5 ثانیه ای دارد. سانتافه نیز دارای موتور چهار و شش سیلندر است که در مدل شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری سفارشی، قادر به تولید 276 اسب بخار نیرو بوده و در عرض حدود 8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
مصرف سوخت نیز در وراکروز 12 لیتر و در سانتافه 10 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی است. در نهایت باید گفت که انتخاب میان این دو برادر کره ای به موارد زیادی بستگی دارد که یکی از آنها سلیقه شخصی میباشد.