حضور مزدا در کشورمان به اواخر دهه 40 خورشیدی بازمی گردد و احتمالاً اکثر ما وانت های کوچک و دوست داشتنی مزدا 1000 را به خاطر داریم. بعد از آن نیز مدل های سواری به تدریج وارد کشور شدند که به سواری نرم، مصرف کم و استهلاک پایین معروف شدند. در اواخر دهه هفتاد خورشیدی نیز مدل موفق 323 به کشورمان راه پیدا کرد که توسط گروه بهمن و در تیپ های مختلف مونتاژ و به بازار عرضه شدند که تنها ضعف آن ها قیمت بالای لوازم یدکی بود که با توجه به اصطحلاک پایین خودروهای ژاپنی، کمی قابل اغماض بود.
بعد از آن نیز نوبت به مزدا 3 رسید که باتوجه به قیمت مناسبش در آن زمان، گزینه خوبی برای یک خانواده 4 نفره و حتی جوانان بود. مزدا 6 که زمانی زمزمه های ورودش به کشورمان شنیده می شد، یکی دیگر از محصولات موفق این خودروساز ژاپنی است. مدل 2014 این خودرو از تکنولوژی Skyactiv مزدا سود می برد که باعث کاهش مصرف سوخت و بازدهی بالاتر موتور شده است.
به باور بسیاری، طراحی داخلی مزدا 6 جدید زیباتر از نسل قبلی خود است ولی همچنان نمی توان گفت که مدرن است. کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین خوب است و تمام دکمه های کنترلی در دسترس هستند. صندلی های چرمی راحت بوده و به خوبی بدن را در بر می گیرند. البته دوخت قرمز رنگ آن ها نمای داخل را اسپرت تر و زیباتر ساخته است. ایرادی که در این بخش می توان گرفت مربوط به صفحه نمایش لمسی خودرو می باشد که بسیار کوچک است و اطلاعات کاملی را نشان نمی دهد.
جوی استیک کنسول میانی بسیار کاربردی و مفید بوده و راننده می تواند بدون برداشتن چشم خود از سطح جاده توسط آن سیستم صوتی و رهیاب را کنترل کند. لیست امکانات رفاهی و ایمنی مزدا 6 شامل: پدل شیفتر، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، تهویه مطبوع اتوماتیک، پورت USB، رینگ های 17 اینچی، ترمز ضد قفل، کیسه هوای جلو و جانبی، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها و سیستم محافظت از گردن می باشد. در داخل کابین کمبود فضا احساس نخواهید کرد و صندوق عقب 420 لیتری آن نیز در این کلاس کافی به نظر می رسد.
در بخش فنی نیز موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 184 اسب بخار، دارای میانگین مصرف سوخت مناسب در کلاس خود است. این خودرو در سیکل شهری 11 لیتر، بزرگ راه 7 لیتر و در سیکل ترکیبی 9 لیتر بنزین مصرف می کند. گیربکس 6 دنده دستی نیز با عملکرد دقیق و روان خود جایی برای گلایه باقی نمی گذارد و مزدا 6 را در عرض 7.6 ثانیه به سرعت کصد کیلومتر بر ساعت می رساند. در اصل این مزدا یک خودروی سرعتی نیست ولی به اندازه کافی نیرومند است و شما را ناامید نمی کند. این خودرو با قیمت پایه 22,000 دلار، تبدیل به سدان ارزان قیمتی شده است که برای بسیاری از خودروسازان دیگر به عنوان خطری جدی تلقی می شود. تیپ Grand Touring با قیمت 31,190 دلار با کامل ترین سطح تجهیزات، نهایت راحتی و ایمنی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.