خشم تاکسیران‌های پاریسی!

خشم تاکسیران‌های پاریسی!

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در سری مقالات معرفی اپلیکیشن به معرفی برنامه بسیار محبوب اوبر (Uber) پرداختیم؛ اپلیکیشنی که سرویس دهی تاکسی‌های آن فوق‌العاده متفاوت از تاکسی‌های سنتی است. حالا ظاهراً فعالیت تاکسی‌های اوبر موجبات خشم تاکسیران‌های پاریسی را فراهم آورده و آن‌ها سرانجام در روز 13 ژانویه دست به اعتراض زدند و به 13 تاکسی اوبر حمله ور شدند. در این اعتراضِ همراه با خشونت، تاکسیران‌ها تایر تاکسی‌های اوبر را پنچر کردند و شیشه‌های این تاکسی‌ها را شکستند و حتی به آن‌ها تخم مرغ هم پرتاب کردند! بر اساس گزارش وب‌سایت Rude Bagutte بیشتر این افراد شورشی از تاکسیران‌های عضو اتحادیه تاکسیرانی این شهر بودند که به خراب شدن کاسبی خود در اثر فعالیت این اپلیکیشن‌ها معترض بودند!

خشم تاکسیران‌های پاریسی!

مدیر بخش اوبر فرانسه در این خصوص گفت: "این که تاکسیران‌ها به این شکل دست به اعتراض زدند به هیچ عنوان قابل قبول نیست، با این کار آن‌ها در اصل به صنعت خودشان ضربه می‌زنند. این را باید مد نظر قرار داد که پاریسی‌ها زمانی که می‌خواهند به گشت و گذار در شهر بپردازند حق انتخاب دارند و قطعاً اتفاقی که روز دوشنبه رخ داد باعث خواهد شد که مردم این شهر تاکسی‌های معمولی را برای رسیدن به مقصد انتخاب نکنند". در این شورش 300 تاکسیران با خودروهای تاکسی خود مسیر منتهی به فرودگاه Orly را بستند و تاکسی‌های دیگر هم با سرعت بسیار آهسته حرکت می‌کردند. این اعتراض منجرب به ایجاد 240 کیلومتر ترافیک شد.

خشم تاکسیران‌های پاریسی!

این اتفاق برای بسیاری جای تعجب داشت چراکه به تازگی اتحادیه تاکسیرانی فرانسه موفق شده بود که قانون "15 دقیقه تاخیر" را به نفع خود به ثبت برساند. طبق این قانون جدید پس از این که یک سفارش تاکسی در این اپلیکیشن‌ها به ثبت رسید، تاکسیران‌های مشغول به کار در سیستم این برنامه‌ها می‌بایست 15 دقیقه صبر کنند و بعد به درخواست مشتری پاسخ بدهند! این قانون در جهت کمک به گرم نگه داشتن بازار تاکسیران‌های معمولی این شهر اجرایی شده بود. البته در بین این اپلیکیشن‌ها، برنامه Allocab به این سادگی‌ها عقب نشینی نکرده و به دنبال حق خود در دادگاه‌ها است و به نظر می‌رسد که این کش مکش‌های قانونی به این زودی‌ها پایانی نداشته باشد.


منبع

Mashable

برچسب : تاکسی , uber , اپلیکیشن , پاریس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سبحان : دوستان اتومات خودتون چرا اذیت میکنید اقا زندگیتونو بکنید فکر کردین حرص بخورید درست میشه میاد اقا میاد.گیربکس رو دارند رفع مشکل میکنن خوشبحالتون مطمعن باشید خیره،دارند کیربکس رو ردیف میکنن حالا شما هی زنگ بزن خودتو دیونه کنه.مشکل که بر طرف بشه باور کن فورا تحویله.
پلنگ : دوستان سلام دوستان من۶ام واریز وجه کردم برا سهند شماره پذیرش و اینا هم اومد ولی نه نمایندگی رفتم نه این سخا اینا که میگید رفتم میشه بیزحمت راهنمایی کنید من باید چیکار کنم چون من فکر کردم باید تا مهر ماه موقع دعوت نامه نیازی نیست کاری کنم
م : دوستان الان با فرستادن این پیامک جدید چه کار باید کرد ؟ آیا دیگه شاهین رو نمیدن ؟ و الان قیمت نهایی اطلس و سهند چنده و تحویلش برای کی میشه لطفا دوستانی که اطلاعات دقیق دارند این ها پاسخ بدهند.
Sahar : واای دهه فجر ک خیلی مونده😥 آخه تفاوت قیمت بازار و کارخونه خیلیه
امیر j7 تهران : یعنی یک نفر تو این شرکت خراب شده نیست جواب درست بده چرا ماشینی که 2 ماهه شاسی و فاکتور شده رو تحویل نمیدن. مردم مسخره شما نیستن که. پول رو گرفتن عین خیالشون نیست. غلط کردیم از شما خرید کردیم.
حامد : آقابرامنم پیام اومدزنگ زدم پشتی بانی سایپاگفت طبق بندفلان کوفت شرکت میتونه نوع خودرو راعوض کنه هیچ کاریم نمیشه کرد.یعنی یاقیدشابزنید یاهمینارابنویسید
فرزاد : بچه ها برای منم صبح پیامک اطلس و سهند اومده بنظرم جای شاهین همینو میدن فقط میخوان غالب کنن تا ۲۳ اردبیهشت وقت دادن پنج روز چیکار کنیم اگه نریزیم سوخت میشه یعنی امتیازمون؟؟؟ اینم متن پیام جناب آقاي/ سركارخانم فرناز حسين زاده موالو با سلام احتراماً ضمن تشكر از حسن انتخاب جنابعالي از درخواست خريد محصولات گروه سايپا در سامانه يكپارچه تخصيص خودرو به اطلاع مي رساند امكان پيش فروش خودروي سهند S يا اطلسGاز تاريخ17 /02/1403 به مدت پنج روز تا تاريخ 23/02/1403 ساعت16 براي شما فراهم مي باشد. لطفاً با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس https://saipa.iranecar.com جهت واريز وجه و تكميل فرايند ثبت نام در اسرع وقت اقدام فرماييد لغو 11
J7 : دلتونو به دروغهای اینا خوش نکنین من ۲۰ روزه هرروز زنگ میزنم الکی میگن ثبت کردیم ولی دروغ میگن
دانیال : سلام آقا هادی مشکلت رو دقیق گفت منم الیکس دارم همین مشکل داشت از واترپمپ بود
رها : سلام، خیر سوخت نمیشه برای اینکه مطمئن بشین با پشتیبانی سایپا تماس بگیرین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم تیگو 8پرو : ممنون آقا فرشید خدا کنه همونطوری بشه ک شما گفتین
ارتقا یافته تحویل 31 خرداد : کاستومر مشکلی نداره من راحت وارد میشم
الوند : با توجه به برنامه فروش امروز محصولات فونیکس و موعد تحویل این‌ خودروها قرار هست 45 روزه باشه پس بنابراین تاریخ تحویل تکامی محصولات ثبت نامی دیگه طی تاریخ تحویل و احتمالا زودتر از موعد برای بعضی از عزیزان شاید هم زودتر تحویل بگیرن در مورد خودروهای تخصیص نخورده ی اریزو هم چون پارکینگ ها اشتباه شده فعلا خط تولید وارد فازی تخصیص برای تعدادی نشده و در ادامه خروج ها تولید اریزوها هم شروع میشه ، که خط تولید هر محصول روزانه فرق میکنه ما قبل سال شرکت روزانه میانگین 80 خودرو ایکس 22 پرو تولید داشته ولی بعد سال افت شدیدی داشته به دلیل اشباه پارکینگ های تولید شده ای ایکس 22 دیگر محصولات هم ب همین منوال مدیران خط تولید شبانه روزی داره و ظرفیت شیف شب رو هم افزایش داده من منتظر اینم که با درخواست مجوز خروج فردا ببینم موافقت میکنه گمرک یا خیر
207 : کاستومر گیر داره
207تبدیل29اسفند : نه آقا رضا خبری نیست ،شما فاکتور شد براتون؟
میرزا جونیور : منم نقره‌ای هستم. فاکتور نشده.
رانا تکمیل وجه 13 دی : سلام امروز صبح فاکتور شدن 13 دیماه تکمیل وجه . رانا سفید. طرح مادران
مهدیا : ممنون عزیزم به خدا میاد بعد 20 به بعد فقط صبر کنید پیشنهادی قبول نکنید
محمد : آقا رضابقیه زمستان رو کی فراخوان میزنند؟ قیمتها چی شد؟ از نامردی ها چه خبر؟ نقشه دیگه ای برامون نکشیدند؟
آرزوx55 : آقای ایکس 55ساری مطمعنی x55مجوز نخورده