کاهش تعرفه خودروهای 1500تا2000cc/افزایش تعرفه خودروهای 3000cc

کاهش و افزایش تعرفه خودروهای 1500cc,2000cc,3000cc

رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: در رابطه با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تمام جوانب در نظر گرفته شده و گروه کارشناسی شورای رقابت تاکید داشت خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است باید تعرفه‌شان کاهش یابد.
شیوا تصریح کرد: پیشنهادات کاهش تعرفه صرفا برای دو نوع خودرو بوده، در کنار این موضوع بحث افزایش تعرفه برای خودروهای 3000 سی‌سی هم مطرح شد.
وی با بیان آنکه ما در شورای رقابت معتقد به رقابتی کردن بازارهایمان به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سطح سایر مسایل از جمله ایمنی در بحث خودرو هستیم لذا با بررسی و اصلاح فرمول قیمتی که برای خودرو به تصویب رسیده بود کار بررسی تعیین تعرفه‌های واردات خودرو را در دستور کار قرار دادیم زیرا نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال قرار است به تصویب دولت برسد.
رئیس شورای رقابت با تاکید بر این نکته که میزان مصرف خودروهای خارجی که بین 1500 تا 2000 سی‌سی است کمتر از خودروهای داخلی است عنوان کرد: ‌این خودروهای وارداتی از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالا بوده ضمن آنکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی ادامه داد: در مورد افزایش تعرفه خودروهای 3000 سی‌سی این موضوع به علت بالا بودن میزان مصرف این خودورها، در نظر گرفته شده ضمن آنکه در خصوص کاهش تعرفه خودروهای 1500 تا 2000 سی‌سی در رابطه با درآمدزایی آن برای دولت باید بگویم اگرچه کاهش تعرفه این گروه از خودروها باعث پایین آمدن درآمد دولت می‌شود اما این کمبود درآمد با افزایش تعرفه خودورهای 3000 سی‌سی قابل جبران است.

**تعرفه واردات قطعات خودرو تغییر نمی‌کند

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعرفه واردات قطعات خودرو بدون تغییر همان نرخ گذشته است.
شیوا گفت:‌ حذف موانع واردات خودرو و افزایش تعداد بازیگران این عرصه یکی از راه‌های مهم در ایجاد فضای رقابتی در بخش خودرو است.
رئیس شورای رقابت تصریح کرد: ما دنبال افزایش ضریب ایمنی و افزایش رقابت در بازار خودرو هستیم که امیدواریم این تدابیر در نهایت منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شود.

**کاهش تعرفه‌ها در آینده به مینیمم می‌رسد

شیوا در ادامه با تاکید بر این نکته که در آینده کاهش تعرفه‌ها به پایین ترین سطح خود خواهد رسید عنوان کرد: خودروسازان داخلی نتوانند کیفیت خود را ارتقا دهند مردم به سمت خرید خودروهای خارجی خواهند رفت.
رئیس شورای رقابت گفت:‌ در مورد بحث مخابرات اخیرا ما جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با بررسی تخلفات مخابرات داشتیم و در این رابطه مقرر شد که کارگروهی در این مورد تشکیل شود تا به مسائل مربوط به مخابرات به طور جدی رسیدگی شود.
شیوا در مورد مخابرات ادامه داد: موضوع مخابرات یکی از مواردی است که شورای رقابت در آن دخالت کرده به همین علت وظیفه کارگروه مخابرات این است که بررسی‌های لازم را انجام و به شورای رقابت اعلام و این شورا به طور حتم مشکلات مربوطه را پیگیری می‌کند.

برچسب : خودرو , کاهش تعرفه , افزایش تعرفه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

خسرو
0

اصلا خودروی وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی داریم؟ خدا به دادتون برسه.
آخه چقدر پس رفت نگری و چقدر عقب ماندگی؟ واقعا این وضع رو تا کی می خواهند ادامه
بدن؟
20:34  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
سهاب
3

بله داریم زیر 2000 سی سی ها:
تویوتا: کرولا و یاریس
هیوندای: آی 20 و اکسنت و النترا
کیا: سراتو، پیکانتو
میتسوبیشی: لنسر و asx
هوندا: سیویک
آلفا رمئو: میتو و جولیتا
و...
چینی ها هم که من اصلا خودرو نمیدانم ولی بیشتر این فرغونها هم حجم زیر 2000 سی سی دارند.
15:27  1392/12/11

گزارش
کاربر: m&z
5

متوجه نمیشم چرا مسئولین مرتبط که باید هرکدام متخصص در زمینه کاری خود باشند تفاوت حجم موتور و مصرف آن را متوجه نمیشوند!
"خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است"
1500 تا 2000 سی سی حجم موتور است نه مصرف آن.
18:53  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مصطفی
3

قبول دارین ماشینای ایرانی اعصاب خورد کنن؟
نه کیفیت ماشینای داخلی میره بالا نه تعرفه کمرگ درست ودرمون میادپایین.این تحمیل کردن محصولاتشونه
17:44  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
armin
1

تعرفه ی قطعات خودرو چند درصد هست ؟
13:51  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی cvt : انگار شهریور تولید cvt نداشتیم یا خیلی خیلی کم. چون تو گزارش ماهانه سایپا که تو کدال گذاشته. تولید شهریور شاهین ۲۵۰۰ تا بوده با میانگین قیمت فکر کنم ۴۷۰ میلیون. یعنی اکثرا gl بوده
علی مدبر : علی 22مرداد تکمیل وجه کردی فاکتور شد دست بردار من 25خردادم هنوز تف هم کف دستم ننداختن بعدش حمید رضا از کی به کی شکایت کنیم سایپا از خود دولت جوابمو نو نمی‌دن بازداشتم میشیم
شاهین GL : خودتون بیاد اون ابشن فعال میکردین که حدود ی تومن اختلاف قیمت دارع
Amir : دوسال پول رو گرفتن و ماشین تحویل نمیدن هر بار هم زنگ میزنیم میگن صبور باشین کلا از اسفند سال گذشته تا الان تحویل ندادن 7 ماه میشه تاخیر ولی اینا 2 ماه حساب میکنن تازه میخوان بدون ساندروف بدن
ناشناس : واسه من هم امروز پیامک دعوتنامه تکمیل وجه اومد چند روز مهلت داره برای پرداخت شاهین جی ال
حمیدرضا : سلام من امروز امور مشتریان سایپا رفتم دو تا ماشین دارم واریز ماشین شاهین g من 29 آذر بوده و یکی شاهین پلاس 12اردیبهشت انگار اونا از ما طلبکارن گفت هیچ کدوم رو بهت نمیدن مشکل سانروف داریم از صف جی میخانه بفرستمون صف جی ال به گفته خودش هم حداقل 1ماه طول می‌کشه جی ال رو بدن که بعید می‌دونم فقط باید از طریق مراجع قضایی شکایت کرد
J7 دو‌مرحله‌ای : J7دو مرحله ای‌کسی هست که تکمیل وجه کرده باشه ببینیم چقدر سود مشارکت تعلق گرفته
شاهین برباد رفته : ای چه وضعشه 4 ماهه هنوز خرداد فاکتور نکرده اینطوری باشه تا نوبت برسه به ما ی سال گذشته
شاهین 1405 : اقا تجمع کنیم قبل اینکه جنک شه دستمون بره تو پوست گردو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم : تبدیل به رینگ نزدین؟
امیر : خدا لعنتشون کنه دقیقا همین بلارو هم سر ما آوردن! بعد از واریز پیش پرداخت و گذشت چند هفته به ما گفتن که اقساط نداریم! و پرسیدم که شما به اسم اقساط با ما قرار داد بستین و خیلی راحت گفت نمیدیم اگه نمیخواید پولتونو دو ماه دیگه پس میدیم. روز بعدش به چندتا نمایندگی دیگه و همون نمایندگی به عنوان مشتری تماس گرفتم و مرسیدم شرایط اقساط هست و گفتن بله هیچ مشکلی نیست بیاید ثبت نام کنید اقساط هم داریم. تهش متوجه شدم این روش جدید کلاهبرادریشون هست و پول مردم رو مفت میگیرن و باهاش کار میکنن و چند ماه بعد بهشون پس میدن. از ماشین هم هیچ خبری نیست!
24 فوق : مال ما که با گذشت از 10 روز از فاکتور هنوز هیچ خبری نیست فاکتور نمیکرد بهتر بود حداقل نمیخواست هی هر ساعت چک کنی ببینی پلاک چی شد
افشار : چقدر ریختی ساعت چند بود
hamed : دوستانی ک 207 تیوفایو پلاس فاکتور شدین کسی بوده پلاک شده باشه؟
کلهر : اسد نیا ،جریان اون پیامه اومد برات چی شد،پرسیدی
ساینا اس فوق العاده : دوستان کسی هست از فوق العاده 27 که فاکتور نشده باشه ؟این مثبتو بزنه
hamed : توی تایم کاری اوکی میشه
محمد : من 207 پانا فولادی طرح فرسوده تحویل 11 مرداد داشتم تو قرارداد شده tu5p ولی نه برام تکمیل وجهی اومده نه از سود تاخیرم کم کردن توی قسمت زمان فاکتور هم نوشته کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد الان دقیقا باید چیکار کنیم؟
سعید : سلام اونایی که موعد مهر هستن تفاوت موتور پلاس مبلغ 6 میلیون فعال شده برن پرداخت کنن