دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

نشست خبری مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دیروز در حالی برگزار شد که مسوولان این شرکت به تشریح عدم‌حضور برخی خودروها در جدول کیفی ماهانه پرداختند.
به گفته مسوولان شرکت بازرسی، برای بررسی سطح کیفی باید آمار تولید خودروها در اختیار این شرکت قرار گیرد، حال آنکه برخی خودروسازان از دادن آمار کیفی محصولات خود  به شرکت مذکور اجتناب می‌کنند. این موضوع به‌خصوص در مورد خودروهایی که در دوران تحریم با کمبود قطعه مواجه بودند و مجبور به داخلی‌سازی شدند، بیشتر صدق می‌کند. اما در نشست دیروز، همچنین  اشكان گلپایگانی معاون مهندسی شرکت بازرسی، توضیحی کوتاه نیز در مورد ماجرای آتش‌سوزی‌های اتوبوس اسکانیا ارائه و تاکید کرد که این خودرو از نظر سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت، از استانداردهای لازم برخوردار است. وی در عین حال با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های اسکانیا به پرسشی بزرگ تبدیل شده، گفت که گروه‌های کارشناسی از وزارت صنعت در حال بررسی موضوع هستند. در ادامه، اما بابک اسماعیلیان مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی نیز تاکید کرد که رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آنها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده‌‌اند. به گفته وی، میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو نیز افت قابل‌توجهی داشته و در 6 ماهه اول 92، به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است. اسماعیلیان با بیان اینکه بالا بودن قیمت خودرو بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، گفت که بی‌توجهی به خواست مشتریان و اطلاع‌رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی مشتریان را در اختیار دارند. به گفته وی، در حوزه خدمات پس از فروش، نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به نبود و کمبود قطعات و پس از آن، هزینه‌های بالای خدمات و بی‌تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها مربوط می‌شود. اما در نشست دیروز، غلامرضا نبی بیدهندی مدیرعامل شرکت بازرسی نیز بر اجرای  طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی طی سال آینده تاکید کرد. وی در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی بدون بازدید خودرو نیز گفت که این مراکز در تهران زیر نظر ما قرار دارند و اگر چنین موردی دیده شود، به شخص گزارش‌کننده جایزه خواهیم داد.  در ادامه نشست دیروز، سعید تاجیک مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی نیز به ایرادهای موجود در  روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور اشاره کرد و گفت که برخی شرکت‌ها که اقدام به واردات می‌کنند  فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر هستند و از همین رو مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات وارداتی آنها وجود دارد. به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آنها صورت گیرد. 

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , غیبت , پرتیراژ , آمار کیفی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟
یعقوب : کسی نیست تو کمپینگ گرانی خودرو اعتراض به حقی به خاطر قشر ضعیف جامعه و سو‌ استفاده از ضعف مردم داشته باشه ؟
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید