بهای بنزین در فاز دوم هدفمندی

بهای بنزین در فاز دوم هدفمندی

منصور معظمی معاون وزیر نفت در گفت‌وگویی اظهار داشت: وزارت نفت بحث تک نرخی شدن قیمت بنزین را بیشتر از جهت قاچاق و فساد موجود در آن پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو سوم بنزین مصرفی سهمیه‌بندی است و یک سوم آن نیز به قیمت 700 تومان به مصرف می‌رسد، اضافه کرد: این عدد چندان بزرگ نیست،اما برای ادامه ساختار دو نرخی، مکانیزم‌ها و فعالیت‌های فراوانی باید انجام شود که اگر بنزین یک نرخی شود انجام عملیات آن ساده‌تر می‌شود.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت افزود: وزارت نفت در این باره تصمیم گیرنده نیست، اما پیشنهاد ما به مراکز تصمیم‌گیر تک نرخی شدن بنزین بوده است.
*دو راهکار وزارت نفت برای سهمیه‌های باقی مانده در کارت‌های سوخت
وی با بیان اینکه دو راهکار برای سهمیه‌های باقی مانده در کارت‌های سوخت مردم پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار داشت: یک راهکار آن است که سهمیه‌ها باقی بماند و در یک مهلت 4 یا 6 ماهه مردم فرصت استفاده از این سهمیه‌ها را داشته باشند،بنابراین هیچ سهمیه‌ای از هیچ خودرویی از بین نمی‌رود.
معظمی گفت: راهکار دوم آن است که اگر سهمیه 400 تومانی دارید و قیمت بنزین 800 تومان باشد، شما می‌توانید به ازای سهمیه 400 تومانی دو لیتر بنزین بزنید.
وی تصریح کرد: در هیچ کدام از سناریوهای وزارت نفت حذف سهمیه‌ها پیش‌بینی نشده است،چرا که این از جمله حقوق مردم است و نمی‌توان آن را از بین برد.
*چهار سناریوی وزارت نفت برای افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی
معظمی با بیان اینکه وزارت نفت 4 سناریو را برای قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد داده است، افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها سقف درآمدها دولت از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی 48 هزار میلیارد تومان قرار داده شده است که بر اساس همین سقف قیمت نیز قیمت حامل‌های انرژی باید محاسبه شود.
وی اضافه کرد: ما برای سال 93 تلاش کردیم به گونه‌ای طراحی کنیم که مصرف فرآورده‌های اصلی مانند بنزین رشد زیادی نداشته باشیم.
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت تاکید کرد: برای این کار تنها معتقد به سناریوهای قیمتی نیستیم و افزایش قیمت تنها یکی از سناریوها است.
*افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG از ابتدای سال آینده/هزار جایگاه جدید احداث می‌شود
وی اظهار داشت: در استراتژی وزارت نفت در عین حال روی CNG تأکید زیادی وجود دارد در سال آینده علاوه بر اینکه راندمان جایگاه‌های موجود را افزایش می‌دهیم، طی دستورالعملی که برای تصویب به شورای اقتصاد رفته است هم حق‌العمل کاری وکارمزد جایگاه‌ها را افزایش داده‌ایم هم برای سرمایه‌گذاران این فرصت فراهم کرده‌ایم که منفعت بیشتری می‌برند.
معظمی با بیان اینکه این دستورالعمل‌ از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود،‌ گفت: این دستورالعمل در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد تصویب شده و منتظر تشکیل جلسه شورای اقتصاد برای تصویب آن هستیم.
وی اظهار داشت: برنامه دیگر وزارت نفت افزایش جایگاه‌های CNG است تا علاوه بر 2200 جایگاه موجود، هزار جایگاه جدید CNG نیز از طریق بخش خصوصی ساخته شود.
*مسئولیت خودروسازان در قبال کاهش مصرف سوخت و سلامتی مردم
معاون وزیر نفت با بیان اینکه سناریوی دیگری که باید دنبال شود بهینه کردن مصرف فرآورده‌های نفتی است، اضافه کرد: باید توجه ویژه‌‌ای روی مصرف سوخت وسایل نقلیه انجام شود که این کار به حیطه مسئولیت وزارت صنعت و خودروسازان باز می‌گردد.
وی تاکید کرد: خودروسازان باید در قبال سلامت مردم مسئولیت بیشتری نشان دهند و مسئولیت اجتماعی خود را در این زمینه اجرا کنند.
معظمی گفت: درست است که خودروسازان بنگاه اقتصادی هستند و بنگاه اقتصادی نیز به دنبال سود بیشتر است، اما واقعیت آن است که بنگاه‌های اقتصادی هم در قبال مردم مسئولیت اجتماعی دارند؛ متأسفانه در این سالها تقریباً اکثر مجموعه‌های صنعتی کشور در زمینه برخورد با مسئولیت اجتماعی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.
وی اظهار داشت: این موارد برنامه‌های ما برای کاهش مصرف حامل‌های انرژی در سال 93 است.
معاون وزیر نفت افزود: ما درعین حال به دولت 4 سناریوی قیمتی برای بنزین و دیگر حامل‌های انرژی ارائه کرده‌ایم که در قالب این 4 سناریو 2 هدف سیاستگذاری‌های قیمتی و غیرقیمتی دنبال کرده‌ایم و منتظر تصویب دولت هستیم.
*افزایش 65 میلیون متر مکعبی تولید گاز در سال آینده
وی تصریح کرد: ما اگر چه نقطه‌نظر خود را ارائه کرده‌ایم اما روی هیچ یک از سناریوها تأکید خاصی نداریم، چنانکهموظف به تأمین انرژی هستیم و تلاش می‌کنیم در سال 93 با مشکلات کمتری انرژی مردم تأمین شود.
معظمی تاکید کرد: وضعیت ما در سال 93 از نظر تأمین گاز و فرآورده‌ها بسیار بهتر خواهد بود و پیش‌بینی ما آن است که در سال آینده اصلاً مشکلی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ما باید 100 میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز کشور از پارس جنوبی اضافه شود، گفت: اما اگر بدبینانه برآورد کنیمکه احتمالاً در سال آینده روزانه65 میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور اضافه شود.

منبع

جام نیوز

برچسب : خودرو , بنزین , بها , فزدوم , هدفمندی , یارانه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : مگه میشه ما ۸ اردیبهشت هستیم فاکتور نشدیم هنوز بعد روز های بعد رو فاکتور کردن🤔
رضاکهنوج : ۳۱۴من مال تیرماه بودم ده روزپیش تبدیل به جی ال ۳۱۴ازم گرفتن
# : سود تاخیر( اگر بدهند) روز شماره.ربطی به تاریخ سی ام و این ماه و اون ماه نداره.
ماری : من واریزی ۸ خرداد هستم
ماری : من ۸ خرداد هستم واریزی
شاهین پلاس : جناب الان ما باید چه بکنیم یعنی درست میشه احتیاج نیست استرس بگیریم
علی : دوستان سلام خوب هستید چون من می‌خوام فردا برم نمایندگی اگه امکانش یک نفر از صفحه اصلی فاکتور شدن اسکرین شات بگیره برای من بفرسته ممنون میشم ممکنه فردا لارم بشه که نشون بدم منم فاکتور بشم از جاماندگان هشتم هستم
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود بعدش امروز 30ام بود فکر کنم بخاطر سود تاخیر یک ماه قبل رو ندن و یک ماه هم اینجا طولش بدن دو ماه رو میخورن
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود
# : بنده احتمال میدم،در تاریخ 8 اردیبهشت سیستم بارگذاری سایپا دچار مشکل شده،متصدیان سیستم نتوانستد این باگ سیستم را رفع کنند.بعد از تاریخ 9 به بعد تا 11 اسناد رسیده را بدون اشکال وارد سیستم کردند.بعدا سر فرصت نشستند اشکال روز 8 اردیبهشت را برطرف کردند و حواله های آن روز را از فایل بایگانی منتقل کرده و حالا بارگذاری کردند.همانطور که ملاحظه کردید شماره پذیرش اغلب افرادی که در این 3 روز فاکتور شدن،از افراد تاریخ هشتم اردیبهشت پایین تر و کمتر است.این مشکل در سیستم های یکپارچه بارها پیش آمده و مسبوق بسابقه است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : همون صاحب حساب باشه، اگه کوییک اس و جی ایکس ال باشه می تونی بری بانک صادرات حواله بدی به نمایندگی
احمد : سلام دوستان یک راهنمایی میخواستم برای تکمیل وجه حتما باید از همون حساب ثبت نانم کننده پول واریز بشه یا حساب دیگر واشخاص دیگه هم میتونیم واریز کنیم لطفا دوستانی که اطلاع دارن پاسخ بدن ممنونم
ساینا تک : اون بنده خدایی ک میگه 50روز رو در نظر داشته باش منظورش بعد ازینکه 3ماه قانونی از زمان تکمیل وجه گذشت باید 50روز دیگ هم صبر کنی حالا شانسی هست بستگی داره اوضاع بهتر بشه داخل همون 3ماه بهت بهت امکان هم داره از زمان تکمیل وجه 130روز طول بکشه اما تا الان همه بالای 3ماه تاخیر دارن
ساینا تک : تکمیل وجه مرداد نداریم فک کنم اگر باشه فرسوده ها هستن ک بعد اسقاط ماشین و گواهی اسقاط، تکمیل وجهشون افتاده داخل مردادماه
مرتضی : کیوک بیشترین افزایش تغییر قیمت در بازار داشته توی یکماه اخیر
مهدی : فکر میکنم از فیوزهای باشه
مهدی : من اصلا با حرف شما موافق نیستم دادا ش کم دروغ سر هم بکن
ساینا اس تک...... : تکمیل وجه تیر تا چندوم فاکتور شدن
مهدی : کاملا حرف شما درسته من یه چرخش رو نمیدم واین لگدهای ایران خودرو وسایپا رو بخرم
اصفهان هستم : لطفا بازهم کسی از اصفهان هست اطلاع رسانی بشه یه تاریخی درهمین هفته پیش رو هماهنگ کنیم روبروی دادسرای نیکبخت . شهرهای دیگه هم لطفا یک نفر پاپیش بزاره چندتا شهر بشیم در یک تاریخ خاص در هفته جاری حتی کسانی که خودرو تحویل گرفتن و سود تاخیز نگرفتن هنوز