بررسی تویوتا هایلندر 2014

بررسی تویوتا هایلندر 2014

این روزها با وجود تعداد زیاد خودروهای شاسی بلند خانوادگی در بازار، بررسی تمامی آنها کاری وقت گیر می باشد. بنابراین به ما اجازه دهید تا کار شما را کمی آسان تر و یکی از بهترین ها را به شما معرفی کنیم. تویوتا هایلندر 2014، که پدر بزرگ این کلاس از خودروها می باشد، امسال با کیفی پر از فوت و فن های جدید وارد میدان شده است. 15 سال قبل، هایلندر که بر اساس پلت فرم کمری طراحی شده بود، اولین خودرویی بود که قابلیت های یک شاسی بلند سایز متوسط را با رانندگی و فرمان پذیری یک سدان ترکیب کرد. اکنون، با حضور رقبای سرسخت، نسل سوم هایلندر 2014 به بازار آمده است تا جایگاه خود را باز پس گیرد. سال گذشته زمانی که کمپانی تویوتا از این نسل رونمایی کرد، نسل دوم هایلندر هنوز می درخشید و حتی از برخی جهات  "انتخاب ایده آل" نامگذاری شد؛ مدلی که مطمئنا برای خانواده ای که دائما در حال سفر است بسیار با ارزش می باشد. اما این امر بدان معنی نیست که دیگر جایی برای پیشرفت وجود ندارد؛ چراکه در این بازه قیمتی، داشبورد پلاستیکی این خودرو نتوانست جلب توجه کند، همانطور که تکنولوژی نه چندان ضروری استفاده شده در داخل کابین کاری از پیش نبرد.

بررسی تویوتا هایلندر 2014

همچنین قسمت عقب هایلندر، مخصوصا ردیف سوم آن در مقایسه با استاندارد شاسی بلند های سایز متوسط، از فضای کافی برخوردار نبود. اگرچه طراحی مجدد این شاسی بلند ژاپنی ضروری نبود، اما به تدریج و با حضور رقبا نشانه های پیری و فرسودگی در آن به چشم می خورد. با نگاهی به هایلندر 2014 و ظاهر آن متوجه خواهید شد که در طراحی جدید داشبورد، پنل های سخت و خشک جای خود را به سطوح نرم تر با طراحی هنرمندانه داده اند. صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی به همراه امکاناتی مانند کروز کنترل قابل تنظیم نقش مهمی در بروز رسانی آپشن ها ایفا کرده اند. به دلیل 9 سانتی متر عرض اضافی در ردیف سوم، حالا به جای دو صندلی، سه صندلی وجود دارد که این مسئله هایلندر را به یکی از معدود شاسی بلندهای موجود در بازار با ظرفیت 8 سرنشین تبدیل کرده است. با کاهش صدای کابین و استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک مناسب با موتور شش سیلندرخورجینی، عملکرد این شاسی بلند نیز تا حدود زیادی بهبود یافته است. اگرچه طراحی جدید هایلندر زیبایی بیشتری را برای آن به ارمغان آورده است، اما بدان معنا نیست که از تمام جهات بهترین است. برای مثال ردیف سوم فورد Flex 2014 گزینه بهتری برای بزرگسالان خواهد بود. مزدا CX-9 2014 نیز قابلیت رانندگی بهتر به همراه فضای بار بیشتری را به ما ارائه می دهد. از دیگر رقبای این خودرو می توان به دوج دورانگو 2014 یا هیوندای سانتافه 2014 اشاره کرد. اما هایلندر به همراه نام تویوتا، داستانی در پس خود دارد و برای سال 2014 بهتر از همیشه ظاهر شده است. 

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی تویوتا هایلندر 2014

تویوتا هایلندر 2014 یک شاسی بلند سایز متوسط دارای سه ردیف سرنشین است که در چهار تیپ LE، LEPlus، XLE، و Limited عرضه می شود. مدل های LE, LE Plus و XLE به صورت استاندارد دارای ظرفیت هشت سرنشین می باشد، در حالی که در تیپ XLE می توانیم به جای ردیف دوم از صندلی های جداگانه به صورت سفارشی استفاده کنیم که در این صورت، ظرفیت خودرو به 7 نفر کاهش می یابد. این موضوع در تیپ  Limited جز تجهیزات استاندارد می باشد. تجهیزات استاندارد تیپ LE شامل رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلوی خودکار، آینه های خارجی مجهز به گرمکن، باد شکن عقب، کروز کنترل ، دوربین دید عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی متحرک و تا شو دو تکه با نسبت 40/60 در ردیف وسط، صندلی دو تکه با نسبت 60/40 ردیف سوم، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی و سیستم صوتی پخش CD دارای 6 بلندگو، جک صوتی کمکی و ورودی iPod/USB می باشد.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

در تیپ LE Plus شما می توانید علاوه بر تجهیزات مدل پایه از چراغ های مه شکن، شیشه تا شوی عقب، درب صندوق عقب برقی قابل تنظیم، کنترل آب و هوای خودکار سه نقطه ای، روکش های  چرم مصنوعی (SofTex)، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در هشت جهت (با تنظیم قوس کمر برقی)، غربیلک فرمان با روکش چرم، رادیوی ماهواره ای و رادیوی HD بهره ببرید. رینگ های آلومینیومی 18 اینچی ، سانروف، ریل های مخصوص نصب باربند، سیستم ورود و استارت بدون کلید، روکش چرمی برای ردیف اول و دوم (SofTex برای ردیف سوم)، نمایشگر اطلاعات جدید، آینه الکتروکرومیک، خروجی برق 110 ولت در ردیف دوم، آفتابگیر تاشو در ردیف دوم، سیستم Driver Easy Speak جهت تقویت صدای راننده برای ارتباط با مسافران عقب، نمایشگر لمسی 8 اینچ Apple Suite و برنامه Entune جهت یکپارچه سازی برنامه های تلفن همراه از جمله تجهیزات تیپ XLE می باشند. تیپ Limited نیز با رینگ های 19 اینچی، چراغ های حرکت در روز LED، نورپردازی داخل کابین، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و تهویه، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، صندلی مسافر قابل تنظیم در چهار جهت، صندلی دوبل کاپیتانی در ردیف دوم به همراه میزی در وسط، سیستم بررسی نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در عقب و کناره ها، سنسورهای پارک عقب و سیستم صوتی JBL دارای 12 بلندگو عرضه می شود.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

کمپانی سازنده دو پکیج منحصر به فرد نیز برای تیپ Limited در نظر گرفته است. پکیج Driver Technology شامل کنترل نور بالای چراغ ها به صورت خودکار ، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم کاهش ضربه مجهز به ترمز خودکار، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پردازش Safety Connect شرکت تویوتا می باشد. در پکیج Platinum علاوه بر تجهیزات پکیج بالا سانروف پانوراما، غربیلک فرمان و صندلی های ردیف دوم مجهز به گرمکن دیده می‌شود. در دو تیپ XLE و Limited امکان سفارش امکاناتی مانند سیستم سرگرمی صندلی های عقب با نمایگر 9 اینچی و سیستم پخش Blu-ray وجود دارد. همانطور که گفته شد، در تیپ XLE صندلی های کاپیتانی در ردیف دوم جزو امکانات سفارشی است، اما اگر می خواهید که این صندلی ها دارای گرمکن نیز باشند، ناگزیر به انتخاب Limited  هستید. کمپانی سازنده برای تیپ های LE و LE Plus هیچ گونه آپشن سفارشی عرضه نکرده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا هایلندر 2014

هایلندر LE، دیفرانسیل جلو بوده و با موتور چهار سیلندر 2.7 لیتری عرضه می شود که 185 اسب بخار قدرت به همراه گشتاوری در حدود 250 نیوتن متر تولید می کند. گیربکس آن شش سرعته اتوماتیک می باشد. مصرف سوخت این خودرو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 12/11/14 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی. موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری که در تیپ LE به صورت سفارشی و در دیگر تیپ ها به صورت استاندارد عرضه می‌شود، 270 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 336 نیوتن متر تولید می کند. گیربکس همچنان شش سرعته اتوماتیک بوده اما شما می توانید از حالت های دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ محرک یکی را انتخاب کنید. مصرف سوخت موتور شش سیلندر خورجینی دیفرنسیل جلو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 13/11/19 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالی که مصرف سوخت این موتور در حالت چهار چرخ  متحرک در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی 14/11/15 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی می باشد. هایلندر شش سیلندر خورجینی با تجهیزات مناسب می تواند تا 2268 کیلوگرم را با خود بکشد.

 

ایمنی

بررسی تویوتا هایلندر 2014

تویوتا هایلندر مدل 2014 به صورت استاندارد دارای سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمزهای دیسکی ضد قفل، کیسه های هوای جانبی در جلو، کسیه هوای زانویی راننده، کیسه هوای بالشی مسافر در صندلی جلویی و کیسه های هوای پرده ای می باشد. همچنین دوربین دید عقب نیز به صورت استاندارد برای این خودرو عرضه می شود. تیپ Limited دارای سیستم شناسایی نقاط کور با هشدار وجود ترافیک در عقب می باشد. آپشن های پکیج Driver Technology که برای این تیپ عرضه می شوند عبارتند از سیستم هشدار برخورد از جلو و کاهش ضربه (با ترمز خودکار)، سیستم هشدار عبور از خط و پردازشگر Safety Connect شرکت تویوتا (کمک اضطراری، مکان یابی خودروی مسروقه و اخطار تصادف خودکار). متاسفانه این آپشن ها در مدل های پایین تر هایلندر موجود نمی باشد. در تست تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، در قسمت های میانه جلویی، کناری و تست استحکام سقف شاسی بلند ژاپنی بیشترین امتیاز یعنی "خوب" را کسب کرده است. طراحی قسمت سری و صندلی های این خودرو در بخش ضربه از پشت، امتیاز خوب کسب کرده است

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا هایلندر 2014

در نسل قبلی هایلندر طراحی داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود، اما کمپانی تویوتا این نقطه ضعف را در مدل جدید این خودرو جبران کرد. برای مثال پوشش پلاستیکی داشبورد که با سطوح نرم و زیبا جایگزین شده است. قالب صفحه کیلومتر شمار ظاهر امروزی تری دارد که تا حدی به دلیل نمایشگر اطلاعات چند منظوره (مخصوصا مدل رنگی بزرگتر در مدل های XLE و Limited) می باشد. اگرچه نمایشگر لمسی مدل پایه از نظر طراحی و عملکرد کمی ابتدایی به نظر می رسد، اما نمایشگر 8 اینچی جدید با گرافیک و عملکردهای بهتر رضایت بیشتری را برای راننده فراهم می آورد.

بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

شرکت تویوتا فضاهای کارآمدی در داخل هایلندر 2014 تعبیه کرده است. برای مثال قفسه ای منحصر به فرد بر روی داشبورد قرار دارد، مکانی عالی برای قرار دادن تلفن همراه با سوراخی در پشت آن که شارژ کردن آن را آسان می سازد. همچنین جعبه ذخیره در زیر کنسول دسته صندلی بسیار جادار تر از قبل می باشد که با توجه به گفته کمپانی تویوتا حتی می توان یک کیف دستی بزرگ را به راحتی در آن قرار داد. متاسفانه برخلاف نسل قبلی هایلندر که در ردیف دوم آن از صندلی هایی با نسبت 40/20/40 استفاده شده بود، در مدل جدید صندلی ها با نسبت 40/60 می باشند.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

همانطور که قبلا گفته شد امکان سفارش صندلی های کاپیتانی نیز وجود دارد. نکته مثبت این امر آن است که صندلی های ردیف دوم اکنون بیشتر خم می شوند که دسترسی آسان تر به ردیف سوم را مهیا می سازند. اگر انتظار فضای زیادی را دارید باید بگوییم که در رقابت با دیگر مدل ها، اگرچه برای کودکان فضای کافی وجود دارد اما بزرگسالان احساس تنگی جا می کنند. با استفاده از میکروفن بلوتوث تعبیه شده در تیپ های XLE و Limited شما می توانید به راحتی و بدون فریاد زدن با دیگر مسافران صحبت کنید.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

در قسمت حمل بار، درب صندوق عقب برقی قابل تنظیم و امکان ذخیره تنظیمات ارتفاع (برای مدل LE Plus و بالاتر) برای پارکینگ هایی با سقفی کوتاه نعمتی به شمار می رود. اگرچه حداکثر ظرفیت بار نسبت به نسل قدیمی به 2.70 متر مکعب کاهش یافته است، اما هایلندر جدید در پشت صندلی ردیف سوم خود فضایی 0.39 متر مکعبی ارائه می کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا هایلندر 2014

اولین چیزی که در جاده جلب توجه می کند طول و عرض بیشتر هایلندر جدید است که به ترتیب حدود 8 سانتی متر و یک سانتی متر افزایش یافته است. از آنجایی که حس رانندگی هایلندر قبلی همانند یک کمری بلند بود، در مدل جدید این حس تقویت می شود. غربیلک فرمان 3 پره این شاسی بلند الهام بخش اطمینان است و حتی در پیچ های تند، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. تا زمانی که به دنبال برابری فرمان پذیری با مدل دورانگو و یا CX-9 نیستید، هایلندر را به اندازه کافی تیز خواهید یافت. البته وظیفه هایلندر حمل ونقل مسافران با آرامش می باشد و از این نظر دارای برتری می باشد. در سرعت های بالا کابین ساکت خواهد ماند، و ضربات جاده به دلیل عملکرد عالی سیستم تعلیق به طور کل دفع خواهد شد، اگرچه مدل Limited با رینگ های 19 اینچی هیچ التفاتی به مسافران نمی کند. اکثر خریداران تویوتا هایلندر به دنبال موتور شش سیلندر خورجینی هستند؛ چراکه مصرف سوخت این موتور، علی رغم 85 اسب بخار قدرت بیشتر، تقریبا به اندازه موتور چهار سیلندر است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک جدید، نسبت به پنج سرعته قدیمی، عملکرد بهتری دارد که به کمک تعویض دنده سریع و دقیق، حس سریعتر بودن تویوتا هایلندر 2014 را القا می کند.


منبع

Edmunds

برچسب : هایلندر , کمری , تویوتا , شاسی بلند , سانتافه , دورانگو , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

محمدرضا
0

موجود داریم دیوار سرچ کنید
22:22  1400/05/31
پاسخ دادن
کاربر: farid458
1

مزدا CX-9از این بهتره ... تویوتا درسته ماشین های با دوام و راحتی میسازه ولی زیبایی ظاهری براش جزو اولویت های اول نیست.
10:25  1392/12/29
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
15

خیلی عالیه این ماشین، کاش منم یکی داشتم عیدی رو باش برم مسافرت...
01:06  1392/12/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Ali : سلام دوستان،ببخشید برای شمام زده پرونده دارای نقص می باشد؟؟ و اینکه اطلاعی ندارین دعوتنامه آذر کی میاد؟
اطلس تبدیلی به کوییک : اول از همه بله واقعا خداروشکر که ماشین زیر پامون هست و بدون وسیله نیستیم. اما در مورد ادامه ی حرف هاتون دوست عزیز شما سطح شعور و آگاهیت خیلی پایینه و سایپا سر همه ی مردم کلاه میزاره و یه ماشینی با تکنولوژی بدنه و موتور بیست سال پیش رو به قیمت روز ماشین های روز جهان به شما فرو میکنه و شما خوشحالی. اگه یکم چشم هاتون رو باز کنید ببینید در کشور های دیگه با این پول چه ماشین هایی سوار میشن و خیلی راحت و قسطی ماشین های با کیفیت و به روز ژاپنی و کره ای رو میخرن و سال ها بدون دردسر گارانتی و خرابی سوار میشن و به چشم یه کالای مصرفی بهش نگاه میکنن نه سرمایه.
kmc A5 مشکی : سلام دوستان لطفا اطلاع رسانی کنید . آیا از kmc a5 های ثبت نامی خرداد کسی هس فاکتور شده باشه؟
J7 تیر : ماشین من ۲ هفته شاسی شده نرفته حتی واسه بیمه حالا باید واسه بیمه هر روز زنگ بزنی که تشریف ببرن بیمه کنن
Mohammad : سلام خوبین .بجه ها کسی زنگ زنده سایپا که کی فراخان میخواد بده زمستانو یا نه
شاهین دنده ای : واقعا جای شکر است یه مشت آدما بلانسنبت خر حساب کنند
صبرایوب : خود مدیر عامل راضی نیست اینجور شما در دفاعش خودت اذیت کنی حق الناس شوخی بردار نیست باغ نیستی داغ نباش
اسی : عامو برو جمعش کن ، نفست از جای گرم بلند میشه . فکر ما بدبختا رو نکردی که با ای سن و زن و بچه هنوز یه ماشین نداریم و مجبوریم با هزار شرم و منت سوار ماشین بابامون بشیم اونم برا کارای ضروری
رضا : همین تفکر دلال بازی هست که مملکت رو به این روز انداخته شما اینقدر خوشحال نباش که خیلی زرنگی الان دیگه همه این موضوع رو میدونن کسی پول نقد نگه نمیداره طلا سکه ارز یا ارز دیجیتال می‌خره البته این برا کسی صدق میکنه که پول داشته باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : پذیرش 21شهریور
محمد : سلام. شماره پذیرش میخواد برای پرداخت ودیعه دوم. شماره پذیرش من ندارم که. یه کد تراکنش فقط دارم. چیه این؟
افسانه : سلام آقا مصطفی شما پذیرش چه تاریخی هستین
کامران : سلام کسی می دونه چرا داخل قسمت پیگیری خودرو نوشته پرونده دارای نقص میباشد؟؟؟ از کجا باید پیگیری کنیم؟
دنا 6 دنده سفید پیش فروش 30 آبان : منم دنا 6 دنده تحویل 30 آبان هستم 18 شهریور تکمیل وجه کردم سفید رنگ هستم هنوز خبری از فاکتور نیست
امیر : سلام پذیرش23مرداد هنوز فاکتور نشده!!!! بچه ها امروز کسی فاکتور شد؟؟؟
وحید جی تی : سلام جی تی کسی خبر داره تا کی مجوز خورده؟
اااااا : دوستانی که میگفتند شنبه حضوری بریم. کسی رفت؟؟
احمد : شکایت هیچ نتیجه ای نداره بجز هزینه و وقت تلفی.بهترین کار تجمع و فیلم گرفتن و رسانه ای کردنه که برای شرکت گرون تموم بشه تا دیگران از این به بعد به دام این شرکت نیوفتن.
نوید : مبارکه آقا مصطفی پذیرش کی بودی؟