تمامی تیپ های هیوندا اکسنت 2014، مجهز به آفتابگیر های کشویی، آینه تشخیص نقطه کور در سمت راننده و اهرم راهنمای تک ضربه ای که سه بار چشمک میزند، میباشند. به علاوه، مدل GLS به همراه پکیج Premium و همه مدلهای SE مجهز به چراغ های جلوی پروژکتوری با تزیینات LED،سیستم روشنایی برای یافتن راحت تر خودرو در شب،فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت روبه بالا و پایین و شیشه سمت راننده با قابلیت بالا رفتن خودکار شده اند. یک کیت Sport Shifter یک آپشن جدید برای مدل های SE با گیربکس دستی است. همانطور که خودروهای جمع و جور بزرگتر و گرانتر میشوند، خودروهای زیر گروه این سری از خودروها (Subcompacts) که به خوبی مجهز شده اند، مثل هیوندا اکسنت 2014 سدان و هاچ بک، در حال پیشروی برای گرفتن جایگاه خویش هستند. با اعتماد به نفس تمام زمانی که نو هستند زیر 20000 دلار قیمت گذاری میشوند، هیوندا اکسنت 2014 یکی از رقبای پرشمار این کلاس به حساب میآید. اگرچه اکسنت به عنوان یک خودروی سطح پایه در نظر گرفته میشود، این هیوندا به سختی چنین حسی را در هنگام رانندگی عادی القا میکند، به احتمال قریب به یقین، کابین جادارش، سواری نرم و شتابگیری قابل ملاحظه اش توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. مانند بسیاری از رقبایش، اکسنت 2014 در دو طرح اتاق سدان و هاچ بک چهار درب به بازار عرضه شده است، و در هر دو مورد، فضای سر و پای کافی برای سرنشینان بزرگسال هم در جلو و هم در عقب برای یک سواری راحت وجود دارد. با اینکه هیوندا تجهیزات و ویژگیهای با تکنولوژی بالای زیادی را در اکسنت مانند برخی از رقبایش ارائه نکرده است، کابین اکسنت جذاب و به خوبی ساخته و پرداخته شده است. اکسنت همچنین در رانندگی در بزرگراه ها بسیار آرام است، و این مدیون این موضوع است که، اکسنت خودرویی کوچک اما کاملا رشد کرده و ارتقا یافته است. همانطور که برای خودروهای کوچک معمول است، قدرت توسط موتوری 4 سیلندر به حجم فقط 1.6 لیتر تولید میشود. شتابگیری سریع تر از میانگین این کلاس است وگیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن نقطه درخشان این موضوع است، طوری که به نرمی و بدون آنکه متوجه شوید دنده ها را تعویض میکند. از نظر مصرف سوخت نیز اکسنت در رتبه بسیار خوبی قرار میگیرد به طوری که با هر دو نوع گیربکسش مصرف سوخت ترکیبی معادل 9 لیتر به ازاء هر 100 کیلومتر دارد، اما ما در آزمایشهایمان برای رسیدن به این مقدار مصرف سوخت مشکلات فراوانی داشتیم! البته، هیوندا اکسنت 2014 تنها انتخاب شما برای خرید یک خودروی کوچک سدان یا هاچ بک نیست. ماشینهایی مثل شورولت Sonic 2014 و فورد Fiesta 2014 جذابیت بیشتری برای رانندگی دارند (اگرچه هیچکدام نمی توانند با فضای بار اکسنت رقابت کنند )، در اینحال اگر مسئله اقتصادی بودن از لحاظ مصرف سوخت در اولویت باشد، در این صورت تویوتا Prius C 2014 که گرانتر نیز میباشد،ارزش در نظر گرفتن را دارد. اگر اولویت شما فضای بار باشد، هوندا FIT مدل 2014 هاچ بک یک انتخاب همیشگی خواهد بود،البته به لطف قابلیت چیدمان چندگانه صندلی های عقبش. در همین حال، خویشاوند اکسنت یعنی کیا ریو که از نظر فنی نیز با هم شباهت دارند، اغلب امتیازات هیوندا و چند مورد از ویژگی های مدرن و به روز مانند سیستم مکانیابی، یک سیستم ارتباطی کنترل صوتی پیچیده و استارت بدون کلید را عرضه میکند. نهایتا، هیوندا اکسنت سدان و هاچ بک انتخابی حد وسطی ولی بسیا مناسب دراین کلاس هستند. با کابین داخلی مجهز و شیکش، عملکرد خوب وبا اعتمادش و طراحی جذاب آن، این ماشین عملکرد و ویژگی های فراتر از حد انتظار شما ارائه میدهد.
طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی
|
|
هیوندا اکسنت 2014 به عنوان یک ماشین سدان یا هاچ بک 4 درب که هر کدام ظرفیت 5 نفر را دارند به بازار عرضه شده است. مدل سدان فقط با تیپ پایه GLS عرضه میشود، در حالی که مدل هاچ بک در دو تیپ GS و SE عرضه میشود. تیپ سدان GLS با تجهیزاتی مانند رینگ های فولادی 14 اینچی، سیستم دسترسی بدون کلید، تهویه مطبوع، شیشه و آینه هایی برقی، فرمان تنظیم شونده با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، زیر آرنجی برای صندلی راننده صندلی عقب تاشو با قابلیت تقسیم به نسبت 40/60، کامپیوتر سفری و سیستم صوتی با 6 بلند گو و CD خوان، رادیو ماهواره ای، و ورودی برای USB و ورودی اضافه برای سیستم صوتی ( برای اتصال ipod به دستگاه های ساخت Apple باید یک کابل مجزا خریداری کرد). در GLS های مجهز به گیربکس اتوماتیک، یک پکیج premium قابل سفارش است که مجموعه ای شامل جراغ های جلوی پروژکتوری، چراغ های مه شکن، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، ترمز های عقب دیسکی، تزئینات داخلی ارتقاء یافته، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، محفظه برای اشیا برای کنسول میانی به همراه زیر آرنجی تاشو، کروز کنترل، کنترل های سیستم صوتی روی فرمان و بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی. تیپ GS هاچ بک تمام تجهیزات استاندارد تیپ GLS را شامل میشود، به علاوه برف پاکن برای شیشه عقب و، در مدل های مجهز به دنده اتوماتیک، کروز کنترل. با ارتقا یافتن به مدل SE یک اسپویلر عقب، یک فرمان دور چرم تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین و تجهیزات پکیج premium به تجهیزات خودرو اضافه میشود. در تیپ های SE مجهز به دنده اتوماتیک سانروف قابل سفارش است، در حالی که در مدل های با گیربکس دستی امکان سفارش کیت تعویض اسپرتی وجود دارد.
قدرت و عملکرد موتور
قدرت دهنده به تمامی هیوندا اکسنت های 2014 یک موتور 4 سیلندر، مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت به حجم 1.6 لیتر میباشد که 138 اسب بخار قدرت و 167 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.این خودروی دیفرانسیل جلو را میتوان هم با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته دستی، به همراه حالت صرفه جویی در مصرف سوخت Echo خریداری کرد. در آزمون های انجام شده، هیوندا اکسنت GLS سدان 0 تا 100 کیلومتر را در 9.2 ثانیه طی کرد که زمانی سریع برای این کلاس از خودرو ها است. از لحاظ مصرف سوخت، تخمین زده میشود که مدل های اتوماتیک با مصرف 9 لیتر در 100 در سیکل ترکیبی (10 لیتر در 100کیلومتر برای رانندگی در شهر و 7 لیتر در 100 کیلومتر برای رانندگی در بزرگراه ) و مدل های با گیربکس دستی، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به همان میزان 9 لیتر در 100کیلومتر (10 لیتر در 100کیلومتر برای رانندگی در شهر و کمی بیش از 7 لیتر در 100 کیلومتر برای رانندگی در بزرگراه ) را داشته باشند. که البته ارقام فوق امکان دارد در آزمایش عملی خودرو بسته به شرایط تغییر کنند.
ایمنی
تمامی هیوندا اکسنت های 2014 دارای ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، پشت سرس های فعال، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه های هوای پرده ای جانبی، تیپ های gs و gls دارای ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب هستند، در حالی که در تیپ se هر 4 چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی هستند. ترمز های دیسکی عقب برای تیپ gls سفارشی است. در آزمون های انجام شده، هیوندا اکسنت سدان با ترمزهای سفارشی دیسکی در عقب بعد از طی حدود مسافتی حدود 37 متر، از سرعت 100 کیلومتر برساعت تا 0 متوقف شد. در آزمون های برخورد انجام شده توسط مراجع رسمی، اکسنت 4 ستاره از 5 ستاره برای حفاظت کلی از سرنشین در تصادف را در یافت کرد، که شامل 4 ستاره برای حفاظت در برابر برخورد از روبرو، و 4 ستاره برای حفاظت در برابر برخورد های جانبی( اگرچه مراجع رسمی در مورد ریسک بالای صدمه به ستون فقرات سرنشین عقب در برخورد های جانبی هشدار داده اند ). موئسسه بیمه ایمنی بزرگ راه ها، بالاترین درجه یعنی"خوب" را برای آزمون برخورد از جلو و آزمون استحکام سقف و درجه "قابل قبول" را برای نتایج آزمون برخورد جانبی را به اکسنت اعطا کرده است. در تست برخورد روبرو از یک سمت،اکسنت پایین ترین درجه یعنی "ضعیف" را دریافت کرد. طراحی مقاومت صندلی/سر درجه "خوب" را برای حفاظت در برابر ضربه های شلاقی در تصادف های از عقب در یافت کرد.
طراحی داخلی و امکانات خاص
اگرچه هیوندا اکسنت باید با دیگر خودروهای کوچک رقابت کند، اکسنت جادارتر از استاندارد های این کلاس است، و ابعاد داخلی آن بیشتر به خودروهای جمع وجور (compact) نزدیک است تا کوچک. فضای عقب جادارش به مقدار کافی جای پا و سر حتی برای افراد بلند قد، زمانی که در عقب نشسته اند فراهم میکند. در جلو، صندلی های جادار که به خوبی طراحی شده اند، و درکل، احساسی که با سوار شدن به اکسنت به شما دست میدهد مافوق تصور شما از خودروهای این کلاس است
به لطف کیفیت خوب ساخت، تودوزی طرح دار، طراحی شیک داشبورد و کیفیت بالای مواد به کار رفته، فضای داخل کابین دلنشین و در یک کلام دوستانه از آب درآمده است. فضای بار نیز قابل توجه است، مدل سدان صندوق بار نسبتا بزرگی به حجم 390 لیتر را در اختیار شما قرار میدهد. مدل هاچ بک نیز با وجود صندلی های عقب فضای باری به حجم 600 لیتر، و در صورت جمع کردن صندلی ها این فضا به میزان قابل توجه 1350 لیتر میرسد.
حس رانندگی
با اینکه 138 اسب بخار زیاد به نظر نمیرسد، هیوندا اکسنت 2014 در کلاس خودروهای کوچک جزء سریع ترین ها است.موتور 1.6 لیتری اکسنت، به محض اینکه پدال گاز را فشار میدهید با انرژی و چابک به شما پاسخ میدهد، و مقدار زیادی نیرو برای رانندگی در بزرگراه ها و سبقت ها همیشه در اختیار شما است. تحت شتاب گیری های سریع، موتور همچنان به عملکرد نرم خود ادامه میدهد اما تا حدودی پر سر وصدا میشود. هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک به خوبی از نیروی تولیدی موتور استفاده میکنندف اما اگر از علاقه مندان گیربکس های دستی هستید، تعویض های نرم گیربکس اتوماتیک را به سختی تجربه خواهید کرد. در جاده، اکسنت هم سواری آرم و راحت و هم هندلینگ قابل قبوبی دارد. اگرچه رقبایی مثل فورد fiesta فرمانی تیزتر و هندلینگ اسپرتی تری دارد، هیوندا احساسی از توازن و آرامش را به شما میدهد و برای رانندگی های روزمره مناسب تر است.