اگر شما از آن دست افرادی هستید که برای آسایش ارزش قائل اید، جنسیس 2014 با ویژگیهای فراوان سدانی لوکس برای شما خواهد بود. زمانی که میتوانید خودرویی قابل مقایسه با برندهای برتر با قیمتی چندین هزار دلار ارزانتر بخرید که بهترین ضمانت نامه در صنعت خودرو را دارد چرا باید پول بیشتری بپردازید؟ سدان لوکس و با ارزش ، سایزی میان سدان ها با سایز متوسط و تمام قد اروپایی را احاطه کرده است. از آنجایی که تنها دو مدل از این خودرو وجود دارد، انتخاب راحت است. جنسیس 2014 دارای موتور 6 سیلندر خورجینی 3.8 لیتری دارای تجهیزات استاندارد مانند روکش چرمی و صندلی های مجهز به گرمکن میباشد. آپشن های آن اغلب با دو مدل پکیج گسترده همراه است که شامل بالا رفتن کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودرو و سیستم اطلاعات-سرگرمی میباشند. انتخاب دیگر شما جنسیس با موتور R-Spec هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری میباشد که رانندگی مهیج تر را به همراه تمامی آپشن های مدل 3.8 لیتری به صورت استاندارد برای شما به ارمغان میآورد. اگرچه در بررسی دقیق تر، تفاوت هایی را احساس خواهید کرد اما جنسیس به عنوان وسیله ای در حد متوسط، تجملی بسیار را بدون هزینه گزاف سدان های برندهای معروف ارائه میکند. برای مثال کیفیت برخی از مواد مصرفی در داخل و به طور کلی طراحی آن در مقابل صنعت هایی با استاندارهای بالاتر مانند اروپا و ژاپن دچار کمبودهایی است. همچنین جنسیس از کمبود تکنولوژی چهار چرخ محرک رنج میبرد. صندلی های ثابت عقبی حداکثر ظرفیت فضای بار آن را محدود میکند. البته بسیاری از این موارد در جنسیس 2015 با طراحی دوباره مواجه خواهند شد. حتی در همین خودرو این کمبودها در زیر سایه نقاط مثبت بسیار آن قرار گرفته اند. در مقایسه با خودروهای سدان لوکس گران قیمت مانند آئودی A4، بی ام و سری 3 و مرسدس کلاس C، جنسیس 2014 تجهیزات مشابه به همراه فضای داخلی بیشتری ارائه می دهد. همچنین نسبت به خودروهای گران تر مانند آئودی A6، کادیلاک CTS و لکسوس GS 350 پیشنهادی بهتر برای خرید خواهد بود. شاید این سدان ظاهر و یا احساس خاص برخی از این برندهای معروف را به خریدار ندهد، اما اگر مدل دارای آپشن آن را خریداری کنید، شما با تجربه سواری سدان لوکس قابل اطمینانی بدون هزینه های گزاف برندهای معروف مواجه خواهید شد.
طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی
جنسیس سدانی تمام قد و لوکس است که دیفرانسیل آن در قسمت عقب قرار گرفته و دارای دو پیشرانه متفاوت با حجم های 3.8 و 5 لیتر میباشد. تجهیزات استاندارد مدل شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، مه شکن، آینه های مجهز به گرمکن، ارائه تمامی تجهیزات به صورت برقی ، کنترل آب و هوای دو نقطه ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی برقی قابل تنظیم در هشت جهت راننده (پشتی برقی قابل تنظیم)، صندلی برقی قابل تنظیم در چهار جهت مسافر جلو، روکش چرمی، صندلی ردیف جلویی مجهز به گرمکن، آینه الکتروکرومیک، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با هفت بلندگو به همراه CD پلیر، ورودی USB/ iPod و رادیوی ماهواره ای میباشد.
|
|
پکیج آپشن اضافی نیز مواردی چون سانروف برقی، آینه های جانبی برقی، برف پاک کن های برقی، روکش چرم اعلا، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، غربیلک فرمان شیبدار و تلسکوپی برقی، آفتابگیر برقی عقب، سیستم مکان یابی، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب و سیستم صوتی دارای 14 بلندگوی Lexicon را به تجهیزات استاندارد اضافه میکند. پکیج دارای تکنولوژی (نیازمند پکیج اضافی) چراغ های جلوی زنون قابل تنظیم، سیستم کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم هشدار عبور از خط، سنسورهای پارک عقب و جلو، نمایشگر صفحه کیلومتر بهبود یافته، صندلی راننده مجهز به سیستم تهویه، صندلی های عقبی مجهز به گرمکن، سیستم کنترل در سربالایی، سیستم مکان یابی پیشرفته تر به همراه کنترل کننده چند رسانه ای و نمایشگر لمسی 8 اینچی، ویژگی های بلوتوث تلفن همراه جدید با اتصال صوتی، سیستم پردازش Blue Link ، سیستم صوتی Lexicon دارای هفت بلندگو و رادیوی HD را نیز به تجهیزات گذشته اضافه میکند. جنسیس با موتور 5 لیتری شامل تمامی تجهیزات بالا به علاوه موتور 8 سیلندر خورجینی، آینه های جانبی الکتروکرومیک، نورپردازی کف، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، فرمان پذیری و سیستم تعلیق اسپرت و طراحی داخلی و خارجی منحصر به فرد می باشد.
قدرت و عملکرد موتور
تولید کننده قدرت جنسیس 2014 موتور شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری آن است که 333 اسب بخار قدرت را به همراه گشتاوری در حدود 395 نیوتن متر تولید میکند. تنها گیربکس ارائه شده گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با کنترل تعویض دنده دستی میباشد که قدرت را به چرخ ها منتقل میکند. در تست عملکرد، شتاب صفر تا صد این خودرو 6.4 ثانیه بوده که زمانی قابل قبول برای سدانی لوکس در اندازه متوسط با موتوری شش سیلندر خورجینی میباشد. میزان مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 13/10/15 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده میباشد. موتور هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری جنسیس قدرتی معادل 429 اسب بخار گشتاوری در حدود 510 نیوتن متر تولید میکند. در تست عملکرد موتور R-Spec دارای شتاب صفر تا صد 5.3 ثانیه است که زمانی منطقی برای یک سدان لوکس هشت سیلندر میباشد. مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 15/12/18 به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده میباشد.
ایمنی
این خودرو به صورت استاندارد دارای ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری و کشش، محافظ سر برقی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای جلو، پشت، و جانبی به همراه کیسه هوای پرده ای میباشد. سیستم هشدار عبور از خط به همراه سیستم Blue Link در مدل 3.8 لیتری به صورت آپشن و در مدل 5.0 لیتری به صورت استاندارد قرار گرفته است. سیستم هشدار دهنده تصادف خودکار Blue Link، دکمه کمک های اضطراری، تجهیزات کمکی کنار جاده ای، سیستم کنترل از را دور باز کننده درب ها، سیستم geo-fencing (این اجازه را به مالکین می دهد تا برای رانندگی نوجوانان محدوده تعیین کنند)، کاهش سرعت اتومبیل سرقتی/ ایموبیلایزر/بازگشت و سیستم ناوبری از تجهیزات این مدل محسوب میشوند. در تست ترمز، مدل 3.8 لیتری با طی مسافت 41 متر از سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ایست کامل می رسد که حتی با تایرهایی تمام فصول و اصطحکاک چرخش پایین نسبت به اکثر سدان های لوکس عملکرد خوبی از خود نشان نمیدهد. مدل 5.0 لیتری با تایرهای تابستانی خود مسافت 34 متری را میپیماید تا به سرعت صفر کیلومتر بر ساعت برسد که همانند رقبای خود میباشد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه بهترین امتیاز را به این خودرو داده است.
طراحی داخلی و تجهیزات خاص
اگر لوگوی H بر روی غربیلک فرمان نبود، همکاران شما تصور می کردند که سوار بر یک لکسوس به سمت محلی برای صرف غذا میروند. در مورد تجهیزات کامل دو مدل 3.8 و 5 لیتری و مکمل های کامل آسایشی جدید، این موضوع صدق میکند.
حتی صفحه کیلومتر حلقه ای روشن الکترولومیسنت آن نیز شبیه به لکسوس است. اگر نگاهی دقیق بیندازید، خواهید دید که کیفیت مواد مصرفی در داخل و نحوی طراحی آنها به خوبی A6 و GS350 نسیت. طراحی صفحه کنترل دارای سازماندهی و کاربردی است. سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید دارای انحنای آموزشی بوده و صرف نظر از اینکه شما از نمایشگر لمسی استفاده میکنید و یا خیر، دکمه کنترل مرکزی و یا کنترل صوتی خودرو قابل دسترس میباشد.
سیستم صوتی دوگانه Lexicon قابل تحسین بوده و زنجیره 17 بلندگویی آن یکی از بهترین ها در هر برندی و با هر قیمتی میباشد. صندلی های جلویی اسایش کاملی را حتی در مسافرت های طولانی برای راننده و مسافران به ارمغان می آورد که درخور یک خودروی لوکس بزرگ میباشد. صندلی های عقب نیز با سری و جای پای بزرگ، با سه حالت قرار دادن سر آسایشی نسبی را فراهم میکند. همچنین سیستم گرمکن صندلی به صورت آپشن خریداری میشود. صندلی های ردیف عقب برای حفظ فضای بار اضافی تا نمی شوند، اما دسته صندلی مرکزی قابل دسترسی وجود دارد تا ابزار بلندی که در صندوق عقب با ظرفیت 0.45 متر مکعبی جای نمی گیرد، جا داده شود.
تجربه رانندگی
با سواری نرم، جنسیس 2014 3.8 لیتری مرکبی مخملی و بسیار عالی است. با این حال فرمان پذیری آن قابل احترام بوده و زمانی که به آن احتیاج داریم، میتواند از پس حرکت های گریزی به صورت قابل پیش بینی بر بیاید. به دلیل عایق صوتی گسترده این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای سدان لوکس، خودرویی بسیار ساکت می باشد. پا را بر روی پدال گاز جنسیس شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری گذاشته و با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به آرامی به شتابی سریع دست یابید. از طرف دیگر، موتور هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری به حس سرعت خودرو می افزاید و به اندازه خودروهای سدان لوکس هشت سیلندر خورجینی بسیار گران قیمت تر سریع میباشد. اگرچه این خودرو مجهز به سیستم تعلیق اسپرت میباشد، اما در مقایسه با رقیبا عملکرد خوبی از فرمانپذیری خود نشان نمیدهد. به علاوه اگر در سطوح ناهموار رانندگی کنید، سیستم تعلیق سفت آن باعث بروز حس ناخوشایند خشکی در هنگام رانندگی میشود.