بررسی دوج وایپر مدل 2014

بررسی دوج وایپر مدل 2014

پس از گذشت چندین مدل در طی سال ها، پنجمین نسل وایپر در نمایشگاه خودروی 2012 شهر نیویورک بازگشت. این خودرو تصمیم گرفت تا از مشخصه های سنتی دوج استفاده نکرده و در عوض به عنوان بخشی از گروه کرایسلر بر محور برند SRT (تکنولوژی خیابانی و مسابقه ای) حضور پیدا کند. در گذشته این حروف تنها برای محصولات کرایسلر در خانه مورد استفاده قرار می‌گرفته اما اکنون وایپر از حروف SRT در شروع  تولید مدلی خاص استفاده کرده است. در حالی که خودروی جدید دارای طراحی تمیز و کاملی نبود، به مواد سبک وزن پیشرفته بسیاری مانند حائل بین کابین و موتور از جنس منیزیم ریخته گری شده و نگهدارنده ضربدری شکل از جنس آلومینیوم در زیر درب موتور ، درب های آلومینیومی و مقادیر بسیاری از فیبر کربن در بادشکن حلزونی شکل، سقف و کاپوت جاسازی شده می‌باشد.

بررسی دوج وایپر مدل 2014
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014

مواد سبکتر نه تنها خودرو را قدرتمند تر کرده بلکه تا 45 کیلوگرم نیز از وزن آن کاسته است. با بازگشت دوباره به زیر کاپوت -امضای وایپر- موتور 10 سیلندر خورجینی آن را خواهید دید. موتور 8.4 لیتری تمام آلومینیوم هنوز دارای 2 سوپاپ برای هر سیلندر و سوخت تزریقی متداول –روش قدیمی- می‌باشد، اما از پیستون های آلومینیومی مختص مسابقات، میل لنگی از جنس فولاد و مجرایی سبک وزن از جنس کامپوزیت بهره می‌برد. برای حفظ عملکرد جاده ای آن مهندسان آن را به صورتی دوار در کارتر روغن قرار داده اند تا در شرایط مسابقه از چرب بودن آن مطمئن باشند. با توجه به سوخت بدون سرب اضافی آن، موتور 90 درجه ای اکنون نیرویی معادل 640 اسب بخار را در 6200 دور در دقیقه و گشتاوری در حدود 813 نیوتن متر در 5000 دور درقیقه را تولید می‌کند. با وجود گیربکس شش سرعته Tremec TR6060 بهبود یافته و دیفرانسیل محدود شده سرعت GKN ViscoLok این نیرو به چرخ های عقب منتقل می‌شود.

بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
مدل های GTS پریمیوم دارای دو حالت جذب ضربه Bilstein Damp Tronic می‌باشد. خصوصیات فنی تعادل وایپر شامل نصب سیستم تعلیق از جنس آلومینیوم، بازوهای کنترل کننده بالا و پایینی نا متوازن در قسمت عقب و جلو و ارتعاش گیری ثابت در تیپ استاندارد آن می‌باشد. غربیلک فرمان با چرخ دنده های هیدرولیک سنتی همراه بوده تا بیشترین حس را به شما بدهند. ترمزهای استاندار شامل ترمزهای چرخشی بادی از جنس آهن با اندازه ای بزرگتر از 14 اینچ به همراه چهار پیستون تک کالیبری می‌باشد. اما با داشتن پیکیج SRT Track شما از ترمزهایی جدید StopTech با وزنی کمتر و قسمت گردان دو تکه (سطح آهنی با روکشی آلومینیومی) بهره خواهید برد. سیستم ترمز ضد قفل نیز نسبت به ترمز قدیمی با 3 شیار بهبود یافته و دارای 4 شیار می‎باشد. وایپر بار دیگر با همان کفش های بزرگ خود بازگشته و دارای رینگ های آلومینیومی 18 اینچی در جلو و 19 اینچی در عقب می‌باشد. در لیست آپشن نیز رینگ های بسیار سبک multi-spoke Venom-Hyper به همراه تایرهای چسبناک race-ready Pirelli P Zero or Corsa وجود دارد.
بررسی دوج وایپر مدل 2014
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
قیمت پایه GTS پریمیوم 124.985 دلار است. لوازم جانبی در خودرویی که دارای پکیج GTS Laguna Interior است (صندلی های Sabelt، سری Alcantara، غربیلک فرمان SRT، سیستم صوتی SRT...)، مبلغی حدود 7.500 دلار می‌باشد. همچنین 5.000 دلار برای خط های سیاه نقاشی شده بر روی خودرو، 350 دلار برای کمربندهای قرمز رنگ، 1.100 دلار برای رینگ های آلیاژی و2.600 دلار مالیات صرف شده که با 1.995 دلار مانده برای مقصد مبلغی معادل 140.930 دلار خرج می‌شود. اکثر کسانی که برای بار اول داخل کابین وایپر نشسته اند از یکسانی و تطبیق تزیینات داخل کابین تعجب کرده اند. اگر فردی با قدی حدود 2 متر دراخل کابین بنشیند، کماکان جا برای سر، شانه و پای او تنگ نیست. این خودرو دارای سه پدال بوده تا با مسیر انتقال قدرت بسیار بزرگش مطابق باشد. در نتیجه بین کلاچ و محل قرار گرفتن پا فضای بسیار کمی وجود دارد و تنها کفش های باریک مسابقه در آن جای می‌گیرد.
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
با بودن کلید در داخل جیب، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه قرمر رنگ برای چند ثانیه، موتور 10 سیلندر خورجینی روشن خواهد شد. فرایند بیدار شدن خودرو هم به صورتی فیزیکی و هم شنیداری در حالی که موتور 8.4 لیتری شاسی را به لرزش وا می‌دارد و دود از دو طرف خودرو خارج می‌شود کاملا مشهود است. همانند مدل قبلی همان صدای خشمناک وعجول باقی مانده که به جای شبیه بودن به صدای خودرویی اسپرت شبیه به صدای قایق ماهیگیری در بندر است. در هنگام عملکرد گیربکس دستی این خودرو با سرعت تعویض سریع و دقیق خود کاملا مکانیکی عمل می‌کند. کلاچ کمی سفت بود ولی نه آنقدر که قابل تحمل نباشد، اما قدرت درگیری بسیار خوبی داشت. اگرچه SRT از ویژگی صرفه جویی در مصرف سوخت استفاده کرده که راننده را مجبور می‌سازد تا تعویض دنده یک به دنده چهار را با شتاب ملایمی طی کند، اما فشار ناچیز پا بر روی پدال گاز و یا حرکت سریع کیلومتر شمار هربار این عیب را پوشش می‌دهد. با وجود سیستم تعدیل فعال، این تیپ خودرو حالت های مختلفی از سیستم تعلیق و کنترل پایداری را ارائه می‌دهد. دو حالت از سیستم تعدیل (خیابانی و مسابقه ای) وجود دارد. همچنین 5 حالت کنترل پایداری (روشن، اسپرت، بارانی،مسابقه ای و خاموش) وجود دارد که در مدل 2014 جدید بوده و حساسیت ESC را به وسیله پایین آوردن محور عمودی و فنرهای خودرو، افزایش می‌دهد. فکر نکنید که این حالت ها ملایم ذره ای از این جانور وحشی می‌کاهد، برای مثال حالت بارانی از حالت پیش فرض در شورولت کروت Stingray بسیار خشن تر می‌باشد. با این وجود هنوز هم این خودرو می‌تواند از کنترل خارج شود. مهندس SRT آقای Erich Heuschele  می‌گوید "این خودرو  همانند مار وایپر است، باید مردم را بترساند". تیپ SRT با حالت خیابانی شروع به کار می‌کند و زمانی که ESC در حالت روشن قرار دارد، هرزگردی چرخ بسیاری به این خودرو می‌دهد.

بررسی دوج وایپر مدل 2014

بررسی دوج وایپر مدل 2014

بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
تایرهای بزرگ و با قابلیت عملکرد بسیار بالای تابستانی، چسبندگی بالایی را فراهم می‌کند. متاسفانه شروع زود هنگام صبح زمان مناسبی نیست و حتی با کمترین خشونت، تنها با کمترین فشار بر روی پدال آلومینیومی گاز، یخ موتور 10 سیلندر شکسته می‌شود. شما خیلی سریع با سیستم بررسی فشار تایر (TPMS) آشنا خواهید شد. زمانی که فشار در هوای سرد به اندازه چند گرم افزایش می‌یابد نتیجه می‌گیرید که اکنون خودرو دارای چسبندگی کامل است. با چهار تایر و 15 لیتر مایع خنک کننده و 11 لیتر روغن ترکیبی در دمایی مناسب، شما را مجبور می‌کند تا با تمام قدرت پدال را به کف خودرو فشار دهید و تنها ردی از لاستیک ها را از خود بجا بگذارید. با وجود گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر، گذر از تمامی خیابان های شهر بسیار آسان است. توصیف صدای وایپر کاری بس دشوار است. از هر طرف موتور 5 سیلندر خارج می‌شود که حرکت موتور را در مرکز توجهات قرار می‌دهد. با نمایش 2500 دور در دقیقه بر روی کیلومتر شمار، صدای موتور بلند و ناهنجار است و صدای خشمگین درونی موتور 8 و یا 12 سیلندر خورجینی آن هیچ شباهتی با یک خودروی شش سیلندر خطی ندارد. صدای تایرها گرچه خیلی خوب نیست اما جالب بوده و آنقدر نیست که مجبور شوید گوش های خود را بگیرید.
بررسی دوج وایپر مدل 2014
تا خط قرمز، زمانی که موتور 10 سیلندری بیش از 5000 دور در دقیقه را نشان می‌دهد صدایی خروشان و ظاهرا ناهنجار از خودرو خارج شده و به کابین حمله می‌کند. سرنشینانی که آماده نباشند با این صدای کر کننده حیرت زده می‌شوند درحالی که حواس آنان به طور همزمان به وسیله نیروی گرانش g این خودرو احاطه می‌شود. سرعت صفر تا صد آن آنقدر سریع است که فرصت ستایش آن را پیدا نمی‌کنید، اما  سرعت صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت آن که کمی بیش از 7 ثانیه می‌باشد که زندگی را برای شما تغییر می‌دهد. بهترین توصیف برای عملکرد این موتور "وحشی" است. موقعیت راننده در وایپر در پشت آن موتور بزرگ، دقیقا راننده را کمی جلوتر از چرخ های عقب اما در پشت محور دورانی شاسی قرار می‌دهد. در حالی که فراری F12 و مرسدس بنز SLS نیز ار این شکل و شمایل بهره می‌برند، موتور 8.4 لیتری شگفت انگیز SRT آن را به صورت واقعی Gee Bee R-1 در دنیای خودرو نشان می‌دهد. حرکت عقب این خودرو که چیزی بیش از چند سانتی متر حرکت قطعه ای نیست به معنای تکان خوردن سرنشین ها در محیطی قوسی شکل است که تاثیر نوسان ضعیف آن را کمی بیشتر می‌کند. حتی رانندگان با مهارت نیز نیاز دارند تا در داخل حالت خود را تنظیم کرده تا با عملکرد این خودروی منحصر به فرد مطابقت داشته باشند. با گرم شدن تمامی قسمت ها برای حرکت در دره با سرعتی سریع، شما نیازمند تمرکز کامل هستید، چراکه تثبیت وضعیت عریض و باد شکن دراز وایپر که خطوط سیاه بر روی آنها نقاشی شده چالش برانگیز است. در ظاهر خودرو با ابهت و سنگین به نظر می‌رسد، اما کوپه GTS با رینگ های آلیاژی خود وزن خود را در 1542 کیلوگرم نگه داشته که از بی ام و  335i سدان حدود 45 کیلوگرم سبک تر است. تعادل وزن این خودرو بر روی چرخ هایش 50/50 می‌باشد. در عمل، فرمان پذیری این سنگین وزن دقیق بوده و شاسی به طور اعجاب انگیزی مناسب بوده که هر دوی آنها در حس سبکی و چابک بودن این خودرو تاثیر به سزایی داشته اند.
بررسی دوج وایپر مدل 2014 بررسی دوج وایپر مدل 2014
استفاده از حداکثر عملکرد خودرو در جاده های عمومی نه قانونی و نه ممکن است، اما وایپر حتی در هنگام عملکرد 8 از 10 خود، به صورتی باور نکردنی هیجان انگیز است. در سر پیچ، جایی که چرخ های عقب پا جای پای چرخ های جلو می‌گذارند، SRT به صورتی استوار بر سر جای خود باقی می‌ماند و با فشاری کم، وحشیانه سرعت می‌گیرد و در صورت لزوم با قدرت ترمز می‌گیرد. اشتیاقی که در شما وجود دارد با این تجربه کاملا تحلیل خواهد رفت و بیشترین لذت را در هنگام پایین بودن شیشه ها به همراه سیستم صوتی 900 واتی خواهید برد. برای مشتاقان با استعداد، وایپر وسیله ای اعتیادآور است، اما زمانی که در سطح 2 از 10 عملکرد خود قرار دارد به صورت قابل توجهی از زیبایی آن کاسته می‌شود. با رانندگی از اول تا آخر هفته در درون شهر و صرف 3 ساعت زمان در ترافیک و چراغ های شهری و طی مسافتی حدود 160 کیلومتر در زیر بارانی وحشتناک، برخی از کاستی های این خودرو نمایان می‌شود. در هنگام بارندگی و هوای سرد جدای از حس کمبود چسبندگی تایرها، دید بیرونی خودرو (مخصوصا از طرف شانه راست)، یکی از چالش برانگیزترین عیوب می‌باشد. حتی با وجود دوربین دید عقب، به علت قدرت مانور کم پارک کردن کاری دشوار است. همچنین درب های این خودرو از جنس آلومینیوم است که بسیار سریع گرم می‌شوند. نهایتا دکمه های سیستم تعلیق و کنترل آب و هوا در وضعیت بسیار بدی قرار داده شده اند (محل قرار گرفتن دکمه های کنترل آب و هوا در یک سمت و سیستم تعلیق باید در طرف دیگر باشد). بر خلاف اکثر خودروهای اسپرت، خروجی اگزوز در طرفین قرار گرفته و دیگر صندوق خودروی شما داغ نخواهد شد که از نقاط مثبت این خودرو محسوب می‌شود.
بررسی دوج وایپر مدل 2014
با بررسی SRT جدید در سال 2012 نتیجه این بود که "این خودرو بهترین کوپه دو دری است که تا بحال با آرم واپیر کرایسلر ساخته شده و در امریکا عرضه می‌شود". متاسفانه برای دوستداران Pentastar این بیانیه قبل از بررسی شورولت کروت Stingray مدل 2014 داده شده بود که به عنوان نزدیک ترین رقیب خانگی آن ثابت شده بود. به جای دامن زدن به موضوع، Stingray جدید و احتمالا مدل Z06 در راه به سختی بتوانند وایپر را شکست بدهند. با این وجود این مسئله نباید وفاداران به SRT را متلاطم کند، چراکه کماکان وایپر خیلی بیشتر از کروت شیفتگی رانندگی و لذت احساسی را به ارمغان می‌آورد (دو دلیل محسوسی که لذت مالکان از خودروی اسپرت خود را نشان می‌دهد ). این کوپه 10 سیلندر بسیار برتر از اجداد خود بوده، اما مهندسان طبیعت چالش برانگیز آن را به صورتی کاملا دست نخورده باقی گذاشته اند. به افراد با استعداد پاداش می‌دهد و حقیقتا تازه کاران را تا سرحد مرگ می‌ترساند. در مقایسه با شورولت، این SRT با صدایی گوش خراش در جاده، از حضور پررنگ خود لذا می‌برد و مساحتی دو برابر رقیب خود از مسیر را اشغال می‌کند. شاید وایپر GTS مدل 2014 بهترین خودروی اسپرت کشور نباشد، اما مجذوب کننده ترین رانندگی را به شما می‌دهد و به همین دلیل در صدر جدول قرار گرفته است.

منبع

AutoBlog

برچسب : بررسی , SRT , وایپر , کروت , GTS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی