خودروهای معیوب تویوتا در ایران جمع‌آوری می‌شود؟

خودروهای معیوب تویوتا در ایران جمع‌آوری می‌شود؟
تعدادی از خودروهای معیوب تویوتا در ایران در حالی به فروش رسیده که مشخص نیست این خودروها جمع‌آوری و رفع عیب خواهند شد یا خیر؟
اخیرا شرکت تویوتای ژاپن فراخوانی را برای جمع‌آوری برخی خودروهای تولیدی خود برای برطرف کردن نقص در سیستم کیسه هوا و صندلی این خودروها صادر کرده است.
شرکت تویوتا در سایت رسمی خود 30 مدل از محصولات این شرکت از جمله تویوتا یاریس، هایلوکس، کورولا و ماتریکس را به دلیل احتمال باز نشدن کیسه هوا در مواقع خطر و احتمال قفل نشدن صندلی در زمان تصادف برای رفع عیب فراخوان کرده است.
طبق این اعلام از شش میلیون و 500 هزار خودروی مشمول فراخوان تعدادی از آن‌ها در خاورمیانه به فروش رفته که ایران نیز شامل آن است. با این حال مشخص نیست که آیا شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی شرکت تویوتای ژاپن در ایران نسبت به جمع‌آوری و رفع عیب این خودروها اقدام خواهد کرد یا خیر؟
با وجود تلاش خبرنگار ایسنا برای گفت‌وگو با مسوولان ایرتویا در این زمینه هیچ یک از شماره تلفن‌های ثبت شده از این شرکت پاسخگو نیست. از آن سو نیز در سال‌های اخیر ابهاماتی در رابطه با نحوه فعالیت این شرکت در ایران مطرح بوده است.
در زمینه این ابهامات شرکت ایرتویا در تاریخ بیستم مرداد ماه 1389 با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرده بود:" با توجه به اخبار منتشره در سایت‌های خبری در خصوص محدودیت فعالیت شرکت تویوتا ژاپن در ایران، بدین وسیله شرکت ایرتویا نمایندگی انحصاری شرکت تویوتا موتور کورپورشن ژاپن در ایران، اعلام می‌دارد علیرغم معذوریت شرکت تویوتا ژاپن در خصوص صدور خودرو به ایران، شرکت ایرتویا کماکان مسوولیت خدمات پس از فروش، گارانتی و تامین قطعات با پشتیبانی کامل شرکت تویوتا ژاپن را بر عهده خواهد داشت".
با توجه به نوع موضع‌گیری شرکت ایرتویا در آن زمان در رابطه با ابهامات موجود در نحوه فعالیت این شرکت، به نظر می‌رسد که باید شفاف سازی لازم در این زمینه به‌ویژه درباره نحوه جمع‌آوری و رفع عیب خودروهای معیوب فروخته شده در ایران صورت گیرد.
از نظر قوانین جاری کشور شرکت دارای نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی مسوولیت ارائه گارانتی اصلی و پشتیبانی خودروهای وارداتی خود در زمینه گارانتی، خدمات پس از فروش و همچنین رفع عیب خودرو در زمان اعلام فراخوان از سوی شرکت مادر تولیدکننده را بر عهده دارد.
طبق اعلام تویوتای ژاپن خودروهای معیوب فراخوان شده باید به طور رایگان در تعمیرگاه‌های این شرکت در سراسر جهان پذیرش، بررسی و به طور رایگان رفع عیب شوند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , تویوتا , معیوب , ایران , حمع آوری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Amir s3 : سلام دوستان توجه کنید با لایک کردن و اینجا حرف زدن چیزی درست نمیشه شرکت به نفع خودش یک طرف سود میبر ۱.میگن پولتو با سود تاخیر میدم ۲ما دیگر اگر بد ۲.ماشین خودتو میدم ۶ ماه دیگر (اگر ماشین تولید میشه الان بد چه فرقی داره شاید ۶ ماه دیگه هم گفتی نمیدم یا بهونه جدید اوردی) ۳.ماشین های که جایگزین کردی همه قیمت بیشتر یا مورد تایید ما نیستنما در توان این مبالغ سنگین نداریم ۴.داخل پیام تبدیل خودرو نوشتین با شرایط ویژ جایگزین کنیم الان دارید میگید مابه تفاوت باید پرداخت بشه حداقل باقیشو اقساط کنید دوستان دقت کنید چه ما مالباختگان جک s3 و x5و j4 بهتر با اعتراض جلو شرکت یا حداقل وزارت صمت بتونیم حق خودمون بگیریم و باعث اگاه شدن بقیه افراد بشیم تا از این خودرو ساز خرید نکن یه روز نزدیک انتخاب کنیم و مراجعه کنیم یاحق
تارا : مبارکتون باشه ،راسته وضعیت بدنه خیلی ضعیفه ؟!
تارادستی سفید : سلام لطفاً هرکسی خودش زنگ بزنه شکایت کنه پیگیر خودرو خودش بشه مال من تحویل 25 مهرماه هنوز فاکتور نشدم فروش فوری
تارادستی سفید : سلام لطفاً هرکسی خودش زنگ بزنه شکایت کنه مال من تحویل 25 مهرماه هنوز فاکتور نشدم
مجید : دوستان کسی اطلاع از جریمه تاخیر سایپا داره من دوم شهریور تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم به نظرتون جریمه تاخیر تو این چهار ماه چقدره
رعیت حلال خور : خوش به حالتون
متین : منم شرایط شمارو دارم ببینیم بعدا باز یه چند ماه دیگ شاید پیام بیاد شایدم زودتر بیاد شایدم سوخته باشه نوبتمون
متین : ببخشید وقتی بنویسه موردی یافت نشد یعنی چی؟یعنی نوبت ما به همین سادگی سوخت؟ مگه به‌ همه نوبت ندادن؟ چه وضعشه اخه
متین : بنده هم همین شرایطو دارم دقیقا چیکار کنیم؟؟باید شکایت کنیم ازشون صد درصد
متین : برای من هم همین رو مینویسه دقیقا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاکتور : فاکتور شده یا نشده تا الان؟
محمد : سلام منم بیستم آبان هستم هنوز خبری نیست دنا پنج دنده
محمد : سلام داداش کوچه را اشتباهی اومدی 😂 اینجا کوچه 207 هست
صادق تیگو هفت هیبرید +e : سلام. من بیستم از بم خروج خورد و پنج شنبه بیست و دوم رسید شیراز
افشین : سلام. 30 مهر آپشنال رنگ سفید، دوشنبه گذشته تحویل گرفتم
امیر علی : درود بر شما..من از نمایندگی سوال کردم گفت فقط مانیتور خالی داره.دوربین دنده عقب و دکمه رو فرمان خودت باید بذاری..البته گفت بعضی مواقع مانیتور با دوربین می ذارن
محمدعلی : سلام. صبح بخیرالان پبامک اومد
کوییک اتومات : سلام وقت بخیر از کوییک های اتومات سامانه یکپارچه خبری ندارید؟ من اولویت پاییز 1403 هستم اما هنوز خبری بابت واریز وجه برام نیومده
اسماعیل : سلام،پذیرش2مهر فاکتور شدم 11960354
207 پانا اتومات مهر 403 : من دیروز وجه دعوتنامه رو به حساب صاحب حواله واریز کردم تکمیل وجه انجام داده اما تو میز خدمت هنوز میزنه در حال تکمیل وجه برای بقیه دوستان که واریز کردن هم همینجوریه؟