بررسی کیا K900 مدل 2015

بررسی کیا K900 مدل 2015

انحصاری بودن از نظر تاریخی، بخش بزرگی از تجربه تملک یک سدان لوکس بزرگ را شامل می‌شود. قیمت های تند برای سدان های لوکس اروپایی، یک گروه بزرگ از خریداران را از بقیه جدا می‌کند و ادامه این ولخرجی را برای عده ای خاص بیمه می‌کند. با معرفی خودروی نسبتا در دسترس تر کیا K900  مدل 2015 این انحصار گرایی در بوته آزمایش قرار می‌گیرد. کیا K900 مطمئنا امکانات و ابزارهای خود را دارد که در رده خودرو های لوکس گران قرار بگیرد. این بزرگترین سدان کیا تا این تاریخ بوده است، و از نظر ابعاد نیز در رده سدان های بزرگ و لوکس قرار دارد. داخل خودرو و صندوق بار آن به همین منوال شکیل، مجلل و جادار می‌باشند. موتور آن در ابتدای ورود به بازار 8 سیلندر خورجینی به قدرت 420 اسب بخار است، در حالی که یک موتور 6 سیلندر خورجینی کم مصرف تر کمی بعد در دسترس خواهد بود. از آینده می‌پرسید؟ از سوالتان بسیار خوشحالیم. کیا K900 آنقدر تجهیزات الکترونیکی دارد که می‌تواند غرفه ای برای نمایش تجهیزات الکترونیکی این خودرو برپا کند. ارزش، همان چیزی است که کیا پایش را بر روی پدال گاز گذاشته و بقیه را می‌تواند در آینه عقب خود ببیند. حتی وقتی که با همه امکانات سفارش داده شده باشد، و از نظر قیمت دهها هزار دلار زیر قیمت سدان های لوکس اروپایی عرضه می‌شود. این صرفه جویی، در کنار گارانتی دست و دل بازانه کیا و سه سال برنامه نگه داری مجانی، مدل K900 را تبدیل به یک مسئولیت پذیری مالی کامل کرده است. همانطور که کیا در تبلیغش برای این خودرو گفته است: "خودرویی لوکس که دیگر خودروهای لوکس موجود در بازار را به چالش می‌کشد".

بررسی کیا K900 مدل 2015

وقتی عمیق تر نگاه بکنید، به احتمال زیاد متوجه چند نقص کوچک، به ازاء در دسترس قرار گرفتن، خواهید شد. کیا K900 از یک حس قوی و کامل بی نقصی در داخل خودرو بی بهره است، برای اینکه منصف باشیم این نا شایستگی ها محدود به موارد تقریبا جزیی می‌شوند. صفحه کلید کنسول میانی کیفیتی در حد متوسط دارد و سیستم اطلاعات-سرگرمی در مقایسه با سدان های گران‌تر، کمی پیچیده است. علاوه بر آن، کیفیت سواری K900 است که در پس دیگر سدان های مطرح و سطح بالا قرار می‌گیرد. کیا K900 به اندازه‌ای خوب است که نمی ‌توان از آن چشم پوشی کرد، و مطمئنا ارزش آن را دارد که در کنار سدان های بزرگ و لوکس جا افتاده‌ای مثل آئودی A8، بی ام و سری 7، و لکسوس LS460 مورد توجه قرار بگیرد. در مقایسه با هیوندای اکوس که مشابه مکانیکی و قیمتی آن است، K900 سیستم تعلیق نرم بادی را عرضه نمی‌کند، اما از دیگر جنبه ها کاملا مشابه یکدیگر هستند. اگر بتوانید با آرم کیا کنار بیایید، K900 مدل 2015 خودرویی تحسین برانگیز با قیمتی فوق العاده است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا K900 مدل 2015

کیا K900، سدانی لوکس و بزرگ با ظرفیت 5 نفر است که با موتورهای 6 سیلندر و 8 سیلندر خورجینی عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد برای تیپ 6 سیلندر عبارتند از رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های تطبیقی جلو از نوع زنون، مه شکن های LED، آینه های تاشو برقی و الکتروکرومیک، درب صندوق عقب برقی، برف پاکن های اتوماتیک، سنسور های پارک در جلو و عقب و دسترسی و استارت بدون کلید. در داخل، تجهییزات تمام برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک سه نقطه‌ای، کروز کنترل، فرمان برقی تلسکوپی با امکان حرکت به سمت بالا و پایین، تودوزی چرمی، صندلی برقی راننده با امکان حرکت در 8 جهت، حافظه برای تنظیمات صندلی راننده، صندلی های جلو مجهز به تهویه و گرمکن، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، محل قرار گرفتن چوب و تخته اسکی در میان صندلی عقب، آفتابگیر برقی صندلی عقب، سیستم ارتباط صوتی Uvo کیا، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، صفحه نمایش 9.2 اینچی، سیستم مسیریاب، دوربین های دید جلو و عقب و سیستم صوتی Lexicon با 17 بلند گو و پخش کننده CD، رابط iPod/USB و رادیو ماهواره ای و HD توجه بیننده را به خود معطوف می‌دارند.

بررسی کیا K900 مدل 2015

در مدل 8 سیلندر، رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی LED، سقف پانوراما، سیستم بررسی نقاط کور، سیستم اخطار ترافیک در عقب خودرو، هشدار عبور از خط، فرمان مجهز به گرمکن، امکان انتخاب طرح ‌های مختلف برای دسته دنده، کلید هوشمند در ابعاد کارت اعتباری و تودوزی چرمی جدید از جمله تجهیزات استاندارد می‌باشند. برخی از این موارد به صورت سفارشی در مدل 6 سیلندر قابل سفارش هستند. با اضافه کردن پکیج VIP به مدل 8 سیلندر، می‌توانید از امکاناتی چون درب های وکیومی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 12 جهت مختلف، پشت سری های جلوی برقی قابل تنظیم، صندلی های عقب مجهز به سیستم تهویه و گرمکن با قابلیت تغییر زاویه پشتی به همراه پرکننده گودی کمر، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم اخطار برخورد از جلو و سیستم های اضافی ایمنی پیش از تصادف نیز، بهره ببرید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا K900 مدل 2015

در ابتدا، کیا K900 مدل 2015 فقط با یک موتور 8 سیلندر خورجینی 5 لیتری که 420 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، به بازار خواهد آمد. قدرت تولیدی موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. از نظر مصرف سوخت، موتور 8 سیلندر در سیکل ترکیبی 15 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند( 18 لیتر در شهر و 12 لیتر در اتوبان)، که در پس سدان های این گروه قرار می‌گیرد. کیا K900 قرار است با یک موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری و قدرت 311 اسب بخار و گشتاور 397 نیوتن متر نیز، به بازار بیاید. تخمین زده می‌شود که مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر 13 لیتر در 100 کیلومتر باشد (15 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان).

 

ایمنی

بررسی کیا K900 مدل 2015

تجهیزات استاندارد ایمنی برای کیا K900 مدل 2015 عبارتند از ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل در هر چهار چرخ، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و عقب، کیسه های هوای پرده ای در دو طرف، دوربین های دید عقب و جلو و Uvo eService که شامل کمک های اورژانسی و  ویژگی های مربوط به کنترل رانندگان نوجوان می‌شود. مدل های مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی به سیستم بررسی نقاط کور، اخطار ترافیک در پشت خودرو و سیستم هشدار عبور از خط در جاده مجهز هستند. این تجهیزات در مدل  6 سیلندر جزو تجهیزات سفارشی می‌باشند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا K900 مدل 2015

در کل می‌توان گفت، کیا K900 بیشتر قصد دارد خود را از نظر کیفیت به سدان های لوکس آلمانی نزدیک کند. طراحی داخلی کاملا به روز است و با صفحه نمایش 9.2 اینچی چند منظوره اش که در میانه داشبورد قرار گرفته است و تقلیدی از مرسدس بنز و بی ام و است ، و پکیج  VIP راحتی بیشتری را با درب های وکیومی و صندلی عقب با پشتی قابل تنظیم برای شما فراهم می‌کند. به محض اینکه کمی از نزدیک تر مورد بازرسی قرار بگیرد، کیا  K900 در مقایسه با سدان های لوکس مطرح اندکی کم می‌آورد.

بررسی کیا K900 مدل 2015

با اینکه تزیینات چوبی داخل کیا اصل هستند، اما با پرداخت نهایی که روی آنها صورت گرفته بیش از حد درخشان و در نتیجه پلاستیکی به نظر می‌رسند، و در حالی که سیستم اطلاعات و سرگرمی مشابه سیستم  iDrivr بی ام و است، پیچیده است و منو های گیج کننده آن باعث دلسردی کاربر خواهند شد. تعدد کلیدهایی که در کابین پخش شده اند، به اندازه ای که ما فکر می‌کنیم ضروری نیست. آنچه قابل توجه است عدم وجود امکانات رفاهی در لیست آپشن ها مانند سیستم سرگرمی برای صندلی عقب، کنترل های اضافی سیستم صوتی برای سرنشینان عقب و سینی پشت صندلی های جلو است.

بررسی کیا K900 مدل 2015 بررسی کیا K900 مدل 2015
بررسی کیا K900 مدل 2015 بررسی کیا K900 مدل 2015
بررسی کیا K900 مدل 2015

با این وجود وقتی که شما لیست بلند امکانات رفاهی K900 را در نظر می‌گیرید و یا فضای داخلی راحت آن را به یاد می‌آورید، می‌توانید از این نواقص به راحتی چشم‌پوشی کنید. گذراندن یک روز کامل در حال رانندگی در بزرگ راه ها یا جاده های فرعی با چهار سرنشین بزرگسال بدون احساس خستگی به لطف شکل مناسب صندلی های مجهز به تهویه آن کاملا امکان پذیر است. در این سفر سیستم صوتی فوق العاده با کیفیت Lexicon  نیز با عملکرد تحسین برانگیزش همراه خوبی برای شما خواهد بود. ظرفیت صندوق بار K900 برابر 450 لیتر است که مقداری متوسط برای این کلاس است.

 

تجربه رانندگی 

بررسی کیا K900 مدل 2015

علی رغم قدرت تولیدی قابل توجه موتور، فشردن پدال گاز در کیا K900 آن شتابی را که شما از یک سدان لوکس انتظارش دارید را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در عوض، سرعت به تدریج و بدون هیچ تلاشی افزایش می‌یابد، و قبل از اینکه شما متوجه شوید، سرعتتان در حد دیگر خودرو های داخل اتوبان رسیده است. در سرعت های نرمال، کابین عاری از هر نوع صدای جاده است، اگرچه یک صدای سوت مانند بسار خفیف که ناشی از آینه ها است قابل تشخیص است. کیفیت سواری راحت است، بسیاری از دست اندازها و پستی و بلندی ها به راحتی جذب می‌شوند. در جاده های پر شکاف و متلاطم، کیفیت سواری در قیاس با دیگر سدان های لوکس افت می‌کند. برخلاف دیگر خودرو های لوکس امکان سفارش سیستم تعلیق قابل تنظیم برای بهتر کردن کیفیت سواری وجود ندارد. در پیچ ها، کیا K900 کمی سنگین احساس می‌شود. خوشبختانه این سدان بزرگ در تمامی راه های پرپیچ و خم کوهستانی آرام و فابل کنترل باقی می‌ماند، و ترمزهایش وظیفه شان را در کند کردن خودرو تقریبا بدون نقص انجام می‌دهند. اگر شما عادت به رانندگی با سدان هایی مثل بی ام و یا مرسدس بنز داشته اید، هندلینگ متوسط کیا K900 ممکن است رضایت شمارا جلب نکند.


منبع

Edmunds

برچسب : K900 , اکوس , A8 , LS460 , کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

amir
3

کره ای ها خوب پیشرفت کردن اما خیلی مونده تجربه آلمان وژاپن بدست بیارن . کره یه چند تا طراح استخدام کرده ،تو این چند سال کمی خودروهاش از نظر ظاهری خوب شده ولی تو خواب بتونه به گرد پای ژاپن وآلمان برسه ، در ضمن به قول دوستمون ظاهر این ماشین یه جورایی یتیم،هرقسمتش ازیه ماشین کپی شده ،ولی باز من شخصا کره ایهارو تحصین میکنم ما تو خودروسازی کجا بودیم حالا آرزوی داشتن ماشین کره ای میکنیم (باتشکر)
10:35  1393/09/22
پاسخ دادن
Ds
3

کره جماعت خودشو بکشه هم به گرد پای آلمان نمیرسه
09:34  1393/02/15
پاسخ دادن
omid
8

سلام این ماشین چقدر زیباست واقعا شاهکاری از کمپانی کیاست قابل توجه دوست عزیزمون که که میگه خودرو سازان کره ای در حد لکسوس و بی ام دبلیو نیست درست ولی تا سال های نزدیک کره ای ها جای انهارو میگیرند مطمئن باشید.
01:38  1393/02/15
پاسخ دادن
bsx
3

جای بی ام و رو بگیره ؟ بعید بنظر میرسه
14:27  1393/03/22

مجتبی
2

میشه بگید تعریف شما از زیبا چیه؟
چون این ماشین هرچی باشه زیبا نیست که هیچ! نه خوشگله نه اسپرت نه لوکس :|
قیافش خنگه!
13:09  1393/04/07

Mohammad Amin
2

یه بار تو عمر ام خلاقیت از این کره ای ها ندیدم ،
هر تیکه ای از این ماشین رو نگاه کنی کپی شده از ماشین های دیگه است .

جگوار ، بی ام دبلیو ، مرسدس ، لکسوس ، و.....
خدایا این رو کجای دلم جا کنم .
17:09  1393/02/01
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
2

اول مقاله حرفی زدید که با عقل منطق همچین جور در نمیاد. اونم اینکه میشه این ماشین رو با لکسوس ال اس مقایسه کرد :| !!!!
ال اس کجا، این کجا، کنسول میانی عقب، تلویزیون عقب، ماساژور، سیستم صوتی جدا و ده ها آپشن دیگه که این خودرو نداره
20:48  1393/01/31
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

بیشتر تلفیقی از چند مدله!!
به نظر منم زیبا نیست.
22:17  1394/01/30

access
2

چقدر زشته
20:45  1393/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : مبارک باشه.چقدر سود تاخیر تعلق گرفته؟
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد