سرجیو مارچیونه (Sergio Marchionne)، رئیس کمپانی فیات، تصمیم دارد کمپانی آلفارومئو را از کمپانی مادر جدا کند، اما به عنوان زیر مجموعه کرایسلر –شبیه رابطه فراری و مازراتی- به فعالیت خود ادامه دهد. البته این تصمیم، بخشی از برنامه کلی او برای احیای این برند میباشد. بر اساس گفته های منبعی نامشخص که در Autonews Europe آمده، آلفارومئو میزان سود و زیان خود را به صورت عمومی اعلام خواهد کرد. یکی از منابع آگاه میگوید "برای قرار دادن این کمپانی در موقعیت تجاری مناسب، آقای مارچیونه باید به صورت آشکار میزان سود و زیان این کمپانی را اعلام کند". قرار است آقای مارچیونه در شش می امسال، زمانی که از برنامه پنج ساله آلفارومئو در شهر دیترویت پرده برداری میکند، این بیانیه جدید را نیز اعلام کند.
سرجیو میخواهد این زیر مجموعه اروپایی فیات، طی پنج سال به سود دهی باز گردد و طبق برنامه، آلفارومئو به برندی جهانی تبدیل شود. این برند با فروش خودروهای جدید دیفرانسیل عقب و شاسی بلند برای مقابله با کمپانی مانند بی ام و کار خود را شروع خواهد کرد. اولین خودروی دیفرانسیل عقب آلفارومئو با موتور 6 سیلندر خورجینی فراری در سال 2016 تولید خواهد شد. منبع مشابهی میگوید قرار است 6 مدل از آلفارومئو از قبیل شاسی بلند کوچک، سدان سایز متوسط (در کارگاه Cassino فیات)، سدان و شاسی بلند سایز بزرگ (در کارگاه Mirafiori)، کوپه بزرگ و کروک دو سرنشین (در ایتالیا) به تولید برسد. در سال گذشته فروش 74,000 دستگاهی این برند، با کاهش 56 درصدی به پایین ترین سطح خود از سال 1960 رسیده است.