با وجود اینکه کمپانی بی ام و و فولکس واگن به ترتیب دارای برند های رولزرویس و بنتلی بوده و در بازار خودروهای لوکس بالاتر از دیگر رقبا هستند، پس از مرگ برند میباخ، کمپانی دایملر دوباره خود را به دردسر انداخته است.
راه حل فعلی دایملر برای این مشکل، عریض تر کردن S کلاس جدید و افزایش فاصله محوری 20 سانتی متری آن نسبت به S کلاس LWB و حتی مدل بسیار بزرگتر Pullman میباشد. اما افراد بسیاری با دیده شک و تردید به موفقیت این پروژه در درازمدت مینگرند. یکی از این افراد آقای Scott Wu Kaiser، دانشجوی طراحی دانشگاه هنر کالیفرنیا میباشد که معتقد است تولید یک سری جدید، که بتواند فراتر از S کلاس ظاهر شود، رمز موفقیت این کمپانی در آینده میباشد.
آقای کایسر (Kaiser) میگوید "کمپانی مرسدس بنز در حالی که وارد بازارهای گرانتر میشود، نیازمند حفظ موقعیت بالای خود در بین خودروهای لوکس سایز کامل میباشد". "برای دست یابی به این هدف، نسل جدید S کلاس طوری طراحی و قیمت گذاری خواهد شد که مستقیما به رقابت با آئودی A8 و سری 7 بی ام و بپردازد. کلاس جدیدی از مرسدس بنز که کلاس U نامیده میشود، به بازارهایی با ارزش بیشتر وارد خواهد شد. حرف U از کلمه آلمانی "Uppig" میآید که به معنای "مجلل" و "افراط" است.
فاصله محوری U کلاس 5,390 میلی متر در 3,175 میلی متر خواهد بود که از دو مدل S کلاس LWB و بنتلی Flying Spur بزرگتر و کمی کوچکتر از رولزریس Ghost خواهد بود. اگرچه این مسئله هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما انتظار میرود ارائه این خودرو در ابعاد مختلف بتواند از تولید مدل های بسیار بزرگ S کلاس جلوگیری کند. آقای کایسر میگوید احتمالا U کلاس از موتور 12 سیلندر خورجینی 6 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه بهره خواهد برد و نیروی تولید شده را به دیفرانسیل عقب این خودرو انتقال دهد.