سرانجام کمپانی آئودی نیز، همچون دیگر خودروسازان آلمانی همانند بی ام و، فولکس واگن، و دایملر، به وجود فصل تاریکی در تاریخ خود اعتراف کرد. طی دهه های 30 و 40 میلادی و حکمرانی حزب نازی، اتحادیه خودروسازان وقت، هزاران برده را در کارخانه های مختلف خودروسازی در شرق آلمان و شهر باواریا به کار میگرفت. ریچارد برون (Richard Bruhn)، پدر کمپانی آئودی که یکی از اعضای حزب نازی نیز بود، حتی پس از جنگ جهانی دوم مدیریت این خودروساز آلمانی را برعهده داشت.
مطالعات اخیر برخی از تاریخ شناسان حاکی از آن است که علاوه بر 16,500 کارگر مشغول به کار در قسمت شرقی آلمان، اتحادیه خودروسازی وقت نیز، بیش از 18,000 برده را در کارگاه های شهر باواریا به کار گرفته بود؛ اما شرایط کاری نامساعد منجر به مرگ 4,500 کارگر شد. کمپانی آئودی با درک این موضوع در دوران جنگ، به عضویت سازمان های حامی کارگران درآمد.