مرسدس بنز E-Class مدل 2017

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

مرسدس بنز E-Class، سال های سال جزو محصولات اصلی خط تولید کمپانی مرسدس بنز بوده است و با این که قد و قواره آن بیش از حد بزرگ شده، باز هم می‌کوشد در زمره مدل های محبوب این خودروساز آلمانی باقی بماند. گفته می‌شود این نسخه از E-Class، نافرم و زشت و گران‌قیمت است؛ با این حال و با وجود شک و شبهه هایی که وجود دارد، کمپانی سازنده وعده داده است این معایب را در نسل بعدی کوپه ها و کروک های E-Class، برطرف کند. ظاهراً قرار است همه اصلاحاتی که این خودرو نیاز دارد، در مدت زمانی کوتاه انجام بگیرد. کوپه و کروک E-Class، که تولید آن ها از سال 2017 آغاز خواهد شد، با مدل کنونی تفاوت های عمده‌ای خواهند داشت.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

گفته می‌شود این دو خودرو اسپرت از خانواده E-Class، سخت‌افزار کاملاً جدید خودشان را از سدانی که برادر بزرگ‌ترشان است، قرض خواهند گرفت، طراحی داخلی بسیار پیشرفته‌ای خواهند داشت و یک موتور جدید شش سیلندر خطی آن ها را به پیش خواهد راند. با در صحنه بودن رقبایی چون آئودی A6 و بی ام و سری 5، برای کمپانی مرسدس بنز بسیار اهمیت دارد به مدلی دست پیدا کند که بتواند هماورد رقبا باشد. در حال حاضر، مرسدس بنز E-Class گزینه خوبی است، ولی لزوماً در صدر جدول انتخاب ها قرار ندارد. در سال 2017، وقتی کوپه و کروک E-Class از راه برسند، انتظار می‌رود مرسدس بنز سرانجام مدلی داشته باشد که بتواند بدون معطلی رقبا را از میدان به در کند. 

 

طراحی بدنه

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

مرسدس بنز E-Class، دارای معماری جدید با سیستم چرخ عقب متحرک است که MRA نامیده می‌شود و یکی از بهترین مرسدس بنزهایی است که در سال های اخیر تولید شده است. این خودرو، راه را برای انجام بازنگری هایی در کابین و محور دیگر محصولات خط تولید مرسدس بنز باز می‌کند.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

از طرفی، مرسدس بنز E-Class، یک جلوه بصری خلق خواهد کرد که بسیار پویاتر از مدل کنونی است؛ تنها مشکل موجود، این است که پلت‌فرم جدید MRA آن قدرها که کمپانی مرسدس بنز انتظار داشت، سبک نیست.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017 مرسدس بنز E-Class مدل 2017

این امر کمپانی را کمی تحت فشار می‌گذارد، چون احتمالاً وزن پلت‌فرم، کمپانی سازنده را ناچار می‌کند به فکر مواد اولیه‌ای سبک‌تر، و صد البته گران‌تر، بیفتد تا وزن پلت‌فرم را پایین بیاورد. گفتنی است، خودروساز آلمانی با این کار موافق است و باید منتظر بود و دید چه بازنگری هایی انجام می‌دهد. 

 

طراحی داخلی

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

با این که مرسدس بنز در ساخت محصولات خود از فناوری های بسیاری استفاده می‌کند، ولی در نظر دارد در نسل جدید خودروهایش به طور کامل پوست‌اندازی کند. یکی از تغییرات عمده‌ای که انتظار می‌رود در کابین E-Class صورت بگیرد، اضافه کردن دو صفحه نمایشگر بزرگ و رنگی است تا هم راننده و هم سرنشینان بهتر بتوانند نمایشگرها را ببینند. فناوری های جدیدی چون Magic Body Control، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و فوق حساس ، چراغ های LED هوشمند، نمایشگر مجازی، حالت رانندگی نیمه خود-ران، گرمکن برقی بدنه و سیستم ارتقاء یافته دید در شب نیز برای نسل جدید مرسدس بنز E-Class در نظر گرفته شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود یک صفحه لمسی مرکزی در کابین نصب شود و جای سیستم قدیمی Command را بگیرد که برای یک سدان لوکس امروزی کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد؛ زمزمه هایی هم مبنی بر نصب دکمه های دو واحد کنترلگر بر روی غربیلک فرمان شنیده می‌شود. 

 

قدرت و عملکرد موتور

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

تغییر عمده دیگری که در نسل بعدی مرسدس بنز E-Class صورت خواهد گرفت، جایگزین کردن یک موتور شش سیلندر خطی به جای موتور شش سیلندر خورجینی فعلی است. منطق پشت این تعویض موتور بسیار ساده است: تولید موتور شش سیلندر خورجینی بسیار گران‌تر از تولید موتور شش سیلندر خطی تمام می‌شود و تولید موتور شش سیلندر خطی هزینه تولید را بیش از 35 درصد پایین می‌آورد. کمپانی مرسدس بنز اطمینان دارد که موتور شش سیلندر خطی موسوم به "M256" که 3 لیتر حجم دارد، از عهده تامین نیروی پیشران مدل جدید E-Class برمی‌آید. این موتور مجهز به تجهیزات جدیدی است که از جمله آنها می‌توان به فرایند احتراق منطبق با استاندارد یورو-6، سیستم Camtronic برای زمان‌بندی سوپاپ ها، توربوشارژر با پره های قابل تنظیم و تجهیزات برقی اضافی اشاره کرد. با همه این حرف ها، کمپانی مرسدس بنز هنوز خیلی جا دارد تا روی خروجی موتور کار بکند؛ چرا که انتظار می‌رود توان این موتور چیزی بین 200 تا 400 اسب‌بخار باشد؛ از سوی دیگر، نسخه های دیزلی موتور هم در حال آماده شدن هستند؛ برای مثال، موتور دیزل شش سیلندر خطی 2.9 لیتری با کد "OM656" و قدرت 300 اسب بخار در حال آماده سازی است. ساخت موتورهای هیبریدی نیز، با قدرت 40 تا 110 اسب بخار و به عنوان مکمل موتور بنزینی، در دستور کار سازنده قرار دارند. 

 

رقبا

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

بی ام و سری 5: اگر به دنبال رقبایی برای مرسدس بنز E-Class می‌گردید، لازم نیست راه دوری بروید، چون بسیاری از آن ها هموطن این خودرو و از کشور آلمان هستند. در بازار اروپا رقبایی چون بی ام و سری 5 و آئودی A6 به چشم می‌خورند، ولی در بازار آمریکا رقبایی چون اینفینیتی M قبلاً گوی سبقت را از این سه برند نامدار آلمانی ربوده‌ است؛ البته بی ام و سری 5 نیز، درست مثل مرسدس بنز E-Class، در آستانه آن است تا شاهد تغییراتی باشد؛ شاید این تغییرات زیاد نباشند و فقط تغییرات کوچکی در طراحی خارجی صورت بگیرد. موتور فعلی موسوم به N55 نیز، به یک موتور شش سیلندر مجهز به توربوشارژر تبدیل خواهد شد.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

آئودی A6: شاید در این کلاس، خودرو محبوب بسیاری افراد آئودی A6 با قیمت پایه 42,200 دلار باشد. شایان ذکر است، این خودرو از دو برند آلمانی دیگر زیباتر است و با دو نوع موتور به بازار عرضه می‌شود: موتور 2 لیتری TFSI و موتور 3 لیتری TFSI؛ تنها نقطه ضعف این خودرو، توان موتور آن است، چرا که حتی قوی‌ترین موتور هم، فقط 310 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و نمی‌تواند در برابر موتور پر قدرت E500 قد علم کند.

 

تاریخچه مرسدس بنز E-Class

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

اصل و نصب مرسدس بنز E-Class به سال 1952 و تولید خودروهایی چون Ponton W120 و Ponton W121 در فاصله سال های 1953 تا 1962 بازمی‌گردد. گفتنی است، این خودروها با نام تجاری مرسدس بنز 180  و 190 به فروش می‌رسیدند. سرانجام در سال 1961 مدل W110 Fintail جایگزین این دو مدل شد. البته کمپانی مرسدس بنز به تولید مدل هایی از Ponton مانند W128 و W180 که بزرگ‌تر و مجهز به موتور 6 سیلندر بودند، ادامه داد. مدل W110 Fintail، که در آلمان Heckflosse نامیده می‌شد، در اواسط دهه 60 میلادی جزو اتومبیل های متوسط و چهار سیلندر مرسدس بنز به شمار می‌رفت. این سدان در سال 1962 با نام های تجاری بنز 190c و بنز 190Dc وارد بازار شد و جایگزین مدل های W120 180c/180Dc و W121 190b/190Dc گردید. در سال 1965 مدل W110 مورد بازنگری قرار گرفت و به بنز 230 تبدیل شد.  بنز 200 و مدل دیزلی 220D هم در سال 1968 وارد بازار شدند.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

در سال 1962، بنز 190c جایگزین مدل های W120 180c/180D و مدل های W121 190b/190D شد که سدان هایی چهار سیلندر و ارزان‌تر بودند. توجه داشته باشید که در اینجا حرف "D" نشان دهنده موتور دیزل است. کمپانی مرسدس بنز پیشکسوت تولید موتورهای دیزل بود و به رغم گوشه و کنایه هایی که در نشریات خودرویی به آن زده می‌شد، موفقیت بزرگی در این زمینه به دست آورد. سرانجام نوآوری ها و ابداعاتی که در گذر زمان صورت گرفت، به کمپانی مرسدس بنز اجازه داد مدل E-Class را ارتقاء بدهد و آن را به خودروی امروزی تبدیل کند. این ماجرا حدود هشت نسل طول کشیده است که در صنعت خودروسازی زمانی واقعاً طولانی محسوب می‌شود. بدون تردید می‌توان گفت مدل E-Class یکی از ستون های کمپانی مرسدس بنز و دستاوردی است که این کمپانی با زحمت فراوان به دست آورده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : E Class , A6 , سری 5 , مرسدس بنز , آئودی , بی ام و , اینفینیتی M






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مهران
0

به به
20:58  1395/01/29
پاسخ دادن
arian
9

نظرتون محترمه ولی طراحی بی ام و مزخرفه.
13:20  1394/06/20
پاسخ دادن
سجاد
18

زانتیا هم این اپشنو داره پاشت😂
17:15  1401/01/08

فرید شیرمحمدی
0

عکسش روبفرست
19:36  1402/01/02

کاربر: ماشین باز
2

طراحی بی ام و واقعا یه سر و گردن از بقیه بالاتره...
12:32  1393/05/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : آیا برای ما که پیام هنوز نیامده میاد یا خیر؟ کسی اطلاعی داره؟
اطلسعلی : آپدیت ۳ روند فاکتور اطلس به شرح زیر است سفیدمشکی تا ۱ شهریور مشکی تا ۶ شهریور نوک مدادی تا ۱۵ شهریور نقره ای تا ۲۰ مرداد سفید قرمز تا ۱۹ مهر کرم مشکی تا به همین لحظه‌ فاکتور هستند
مصطفی : سلام دوستان کسی از آذر ماهی ها پیامک تکمیل وجه واسش اومده؟
توحید ارومیه : مهلت تا 9دی ماه هست.مبلغ هم 245میلیون.مصوبه رو رعایت کردن سود مشارکت رو حذف کردن.برای سخا هم باید بری از کافی نت اقدام کنی برای ادرس کد پستی تون
احسان : از طریق همون سایتی که ثبت نام کردید (سایپا )چک کنید ،سخا رو از طریق پست تایید میکنید و تحویل نمایندگی میدید ،معمولا برای دعوتنامه ۱۴روز فرصت داره مبلغ هم نصف مبلغ فعلی کارخانه هست
سینا : سلام. اگر بیشتر پول داری به نظر من ۲۰۷ با موتور تیوفایو بگیرید. با موتور تیپ ۲ اصلا جون نداره ماشین.
حسین : دعوتنامه اذر با قیمت تقریبا 480و خورده ای یدون سود مشارکت صادر شد 244میلیون و 760هزار باید بریزیم.قیمت سینی زیر موتور1میلیون و400کارت طلایی 4میلیون و خورده ای...وتنها اپشنش کنسول وسط با8میلون و خورده ای تا9دی ماه هم فرصت تکمیل وجه هست
mahdi : سلام من تارا دستی تحویل ۱۶ مهر هستم ،اما هنوز فاکتور نشده دوستان اطلاع دارید اخرین تاریخی که فاکتور شده چی هست؟
عباسی : اینجا میگند کلا s3 نمیدیم حرف ۶ ماه دیگه نیست
عباسی : واقعا گفتند ماشین خودتونم میدیم ۶ ماه دیگه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
1آذر : یکشنبه شد و فاکتور نشدیم
اصغر : من 16 ام هنوز پلاک نشدم
دنا 6 دنده اذر : دنا 6 دنده جدیدن کسی فاکتور نشده
به ناصر : مگه چندم فاکتور شدید که هنوز پلاک نشدید؟
حسام : شاید این حرف من به دی ماهی ها خوش نیاد اما چون ساینا داره میره سمت تاخیر من فکر نمیکنم شرکت بخواد سود 36درصد به مهر ماهی ها بده.سعی میکنه فعلا از تعهدات مهر کم کنه وقتی دید تعداد کمتر شده دعوتنامه دی رو میفرسته.چون بعد تکمیل وجه باید 30روزه اونا رو هم تحویل بده.من فکر میکنم 7 دی ماه به بعد دعوتنامه دی ماهی ها رو بفرسته
راناپلاس : من تهرانم 19 پلاک شدم، زنگ زدم میگه آژانس جابجایی خودرو به نمایندگی مشخص نشده، یعنی نمیتونن ماشین وبه نمایندگی برسونن 1ساعت راه هم نیست واقعا خنده داره، میگم خودم بیام حضوری تحویل بگیریم میگه نه باید پیامک بیاد واقعا خنده‌دار هست. اینا کی هستن خدای بزرگ، قوم یعجوج ومعجوجن.
اپشنال سفید فوری تحویل 11ابان : ده روزه که دنا آپسنال فاکتور نمیشه معلوم نیست چشون شده
سارا : لطفا کسی شماره تماس برای پیگیری پلاک شدن داره؟؟
سارا : لطفا کسی شماره تماس برای پیگیری پلاک شدن داره؟
دریا : واسه پیش فروش سخارو کی باید تحویل بدیم