بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

بی‌ام‌و سری 5 که یکی از جنجالی‌ترین محصولات کمپانی بی‌ام‌و می‌باشد، در سال 2015 وارد پنجمین سال تولید خود شده است. پیش از رونمایی از مدل جدید سری 5 در سال 2011، سدان سایز متوسط بی‌ام‌و نقطه عطفی در هندلینگ عالی و رانندگی رضایت‌بخش به شمار می‌رفت. اما آیا این تنها چیزی بود که مشتریان می‌خواستند؟ نه! در همین راستا و به منظور ایجاد تغییری شگرف در خط تولید این خودرو، طراحان کمپانی رویه‌ای جدید در پیش گرفتند: جایگزینی نرمی و راحتی با قدرت! با این وجود، باز هم سری 5 از بسیاری جهات در صدر قرار داشت.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

پیشرانه پرقدرت چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر در 528i، عملکرد بی‌نظیر پیشرانه هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه در 550i، پیشرانه شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر 535i و یا کم مصرف‌ترین پیشرانه شش سیلندر دیزلی در 535d، هر یک از اینها به تنهایی می‌تواند نام و آوازه سری 5 را بر سر زبان‌ها بیندازد. در همین حال، طراحی متعادل و بسیار زیبای کابین در کنار جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا، سری 5 را به شاهکاری بی‌نظیر تبدیل می‌کند. در حقیقت، تنها چیزی که در این باواریایی زیبا وجود ندارد، هندلینگ گذشته می‌باشد که البته می‌توان گفت راحتی و جادار بودن سری 5، به خوبی جبران مافات کرده است.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

برخی خودروها با ارائه حالت اسپرت بیشتر سعی دارند گوی رقابت را از سری 5 بربایند؛ در این میان مدل‌های 2015 آئودی A6 با وزن سبک‌تر و قدرت مشابه، کادیلاک CTS و لکسوس GS 350 از جمله بهترین رقبای سدان باواریایی به شمار می‌روند. چنان‌چه به دنبال یک خودروی لوکس سنتی هستید، مدل‌های 2015 مرسدس بنز E Class و جگوار XF را نیز، باید مد نظر قرار دهید. با وجود تمام این تفاسیر، مدل 2015 سری 5 همچنان یک سدان لوکس با عملکردی فوق‌العاده است که در صدر این کلاس پر طرفدار قرار دارد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 یک سدان لوکس سایز متوسط است که بر اساس نوع پیشرانه در چهار تیپ 528i و 535i و 535d و 550i در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. گفتنی است، این خودرو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود که البته در صورت تمایل می‌توان آن را با سیستم چهار چرخ متحرک xDrive سفارش داد. تجهیزات استاندارد تیپ پایه 528i عبارتند از: پیشرانه چهار سیلندر، رینگ‌های 17 اینچی، قابلیت تنظیم فرمان و دریچه گاز و گیربکس اتوماتیک جهت دستیابی به بهترین حالت رانندگی، چراغ‌های جلوی قابل تنظیم با لامپ زنون و لامپ‌های تزئینی LED، چراغ‌های مه‌شکن LED، چراغ‌های ترمز قابل تنظیم، برف پاک‌کنهای اتوماتیک، آینه‌های الکتروکرومیک مجهز به گرمکن، سانروف، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، تزئینات چوبی تیره رنگ، نورپردازی داخل کابین، صندلی‌های جلوی برقی با قابلیت تنظیم پشتی در 10 حالت و کفی در چهار حالت، حافظه صندلی راننده، صندلی‌های عقب تاشو، تودوزی چرم مصنوعی، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن و روکش چرمی، سیستم ارتباط اورژانسی BMW Assist، سیستم iDrive مجهز به نمایشگر 10.2 اینچی و قابلیت هماهنگ‌سازی اپلیکیشن‌های تلفن همراه، GPS، قابلیت اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به CD Player و 10 بلندگو، رادیو HD، ورودی صوتی کمکی و پورت USB.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

پیشرانه شش سیلندر، رینگ‌های 18 اینچی، و تودوزی چرم در کنار موارد بالا، تجهیزات استاندارد 535i را تشکیل می‌دهند. در تیپ 535d نیز، همین تجهیزات در کنار پیشرانه شش سیلندر دیزلی دیده می‌شوند. بی‌ام‌و 550i با پیشرانه هشت سیلندر خورجینی، درب صندوق برقی مجهز به سنسور حرکت پا، دسترسی و استارت بدون کلید،گیربکس اتوماتیک اسپرت مجهز به پدل شیفتر، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی پشتی در 20 حالت و کفی در 4 حالت عرضه می‌شود. به جز پیشرانه‌ها، تجهیزاتی که در تیپ‌های بالاتر به صورت استاندارد دیده می‌شوند، در تیپ‌های پایین به صورت سفارشی قابل عرضه می‌باشند. برای مثال، با سفارش پکیج Premium برای تیپ‌های 528i و 535i و 535d می‌توانید از امکاناتی چون درب صندوق برقی مجهز به سنسور حرکت پا، دسترسی و استارت بدون کلید، رادیو ماهواره‌ای و تودوزی چرم (فقط برای 528i) بهره‌مند شوید. درب‌های وکیومی، دکمه‌های کنترلی با تزئینات سرامیکی، روکش چرمی برای داشبورد، نمایشگر مجازی، کیلومترشمار جدید، و سیستم صوتی Harman Kardon با 16 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای تجهیزاتی هستند که با سفارش پکیج Executive برای 550i در اختیار شما قرار می‌گیرند. گفتنی است، بسیاری از تجهیزات این پکیج به صورت جداگانه برای دیگر تیپ‌ها نیز، عرضه می‌شوند.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

دو پکیج اصلی برای تیپ‌های مختلف بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 وجود دارد که عبارتند از: Luxury و M Sport. پکیج Luxury تجهیزاتی چون رینگ‌های 18 اینچی (برای تیپ 528i) یا 19 اینچی، تودوزی چرم باکیفیت و تزئینات چوبی آنتراسیت و پکیج M Sport مواردی چون رینگ‌های 18 اینچی پهن (برای تیپ 528i) یا 19 اینچی، تزئینات تیره رنگ برای بدنه به جای تزئینات کرومی استاندارد، کیت بدنه آیرودینامیک، تزئینات آلومینیمی برای بدنه، روکش تیره رنگ برای سقف، و فرمان M را به این باواریایی زیبا می‌افزایند. با سفارش پکیج Individual Composition می‌توانید از بسیاری از تجهیزات پکیج M Sport در کنار رینگ‌های متفاوت و روکش جیر مصنوعی برای سقف بهره‌مند شوید؛ گفتنی است، این پکیج برای 528i قابل سفارش نمی‌باشد. پکیج Cold Weather که برای تمامی تیپ‌ها قابل سفارش می‌باشد، تجهیزاتی چون چراغ‌شورهای جلوی تاشو، صندلی‌های جلو و عقب و فرمان مجهز به گرمکن را به خودروی شما اضافه می‌کند. چراغ‌های جلوی قابل تنظیم LED با کنترل نوربالای اتوماتیک از جمله تجهیزات پکیج Lighting محسوب می‌شوند. پکیج Driver Assistance Plus تجهیزاتی چون سیستم هشدار نقاط کور و عبور از خط، دوربین‌های پارک جانبی و بالا و سیستم کاهش برخورد از جلو را در اختیار شما قرار می‌دهند. پکیج Dynamic Handling نیز، که بر روی تمامی تیپ‌ها به جز 528i قابل نصب می‌باشد، شامل تجهیزاتی چون کمک فنرهای قابل تنیظیم و میله‌های تعادل فعال می‌باشد.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

تجهیزاتی که به صورت جداگانه برای این سدان زیبا عرضه می‌شوند عبارتند از: کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم پارک خودکار، سیستم فرمان فعال، دوربین دید در شب با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه‌ای، سیستم صوتی Bang & Olufsen، آفتابگیر برقی عقب به همراه آفتابگیرهای دستی برای شیشه‌های جانبی عقب، و سیستم سرگرمی صندلی عقب با دو نمایشگر تاشوی 9.2 اینچی. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

بی‌ام‌و 528i مدل 2015 توسط یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و با قدرتی معادل 240 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 353 نیوتن‌متر به پیش می‌رود. این خودرو به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم Stop-Start عرضه می‌شود. در ارزیابی‌های صورت گرفته، 528i توانست طی 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای تیپ پایه یک سدان لوکس سایز متوسط عملکرد متوسطی به شمار می‌رود. سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را حدود 10.14 لیتر در سیکل ترکیبی (11.9 در شهر و 8.05 در بزرگراه) برای تیپ‌های دیفرانسیل عقب و برای تیپ‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک xDrive حدود 10.53 لیتر در سیکل ترکیبی (12.44 در شهر و 8.29 در بزرگراه) عنوان کرده است. کمپانی سازنده برای 535i از یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده کرده است که قدرتی معادل 300 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 407 نیوتن‌متر تولید می‌کند. همانند تیپ پایه، این خودرو نیز به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم Stop-Start عرضه می‌شود. در ارزیابی‌های صورت گرفته، 535i توانست طی 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت این سدان نیز، حدود 11.4 لیتر در سیکل ترکیبی (13.69 در شهر و 8.83 در بزرگراه) برای تیپ‌های دیفرانسیل عقب و برای تیپ‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک xDrive حدود 11.9 لیتر در سیکل ترکیبی (13.69 در شهر و 9.44 در بزرگراه) تخمین زده شده است. بی‌ام‌و 535d از یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر دیزلی بهره می‌برد که قدرتی معدل 255 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 560 نیوتن‌متر در اختیار آن قرار می‌دهد. همانند دو تیپ قبلی، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم Stop-Start به صورت استاندارد عرضه می‌شود. در ارزیابی‌های صورت گرفته، 535d توانست طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت این سدان دیزلی نیز، حدود 9.12 لیتر در سیکل ترکیبی (10.53 در شهر و 7.2 در بزرگراه) برای تیپ‌های دیفرانسیل عقب و برای تیپ‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک xDrive حدود 9.12 لیتر در سیکل ترکیبی (10.53 در شهر و 7.4 در بزرگراه) ارزیابی شده است. در نهایت، تیپ فول آپشن 550i که با پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه خود، با قدرتی معادل 445 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 651 نیوتن‌متر به پیش می‌رود. گفتنی است، در این تیپ از نسخه اسپرت گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در کنار سیستم Stop-Start استفاده شده است (این نوع گیربکس برای تیپ‌های دیگر، جزو تجهیزات سفارشی محسوب می‌شود). سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را حدود 13.69 لیتر در سیکل ترکیبی (16.1 در شهر و 10.95 در بزرگراه) برای تیپ‌های دیفرانسیل عقب و برای تیپ‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک xDrive حدود 14.41 لیتر در سیکل ترکیبی (17.11 در شهر و 10.95 در بزرگراه) عنوان کرده است.

 

ایمنی

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

کمپانی بی‌ام‌و با فراهم آوردن تجهیزاتی چون کنترل کشش و پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و پرده‌ای، محافظ سر فعال، و خشک‌کن ترمز به صورت استاندارد ایمنی مدل 2015 سری 5 را تامین کرده است. با وجود چراغ‌های ترمز قابل تنظیم نیز، که به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب شده‌اند، هرچه پای خود را محکم‌تر بر روی پدال ترمز فشار دهید پرنورتر می‌شوند و بدین ترتیب به خودروهای پشت سر شما به خوبی هشدار می‌دهند. از دیگر تجهیزات ایمنی استاندارد این سدان زیبا می‌توان به سیستم ارتباط اورژانسی BMW Assist اشاره کرد که امکاناتی چون هشدار خودکار تصادف، دکمه SOS، باز کردن درب‌ها از راه دور، و ردیابی خودروی مسروقه را در اختیار شما قرار می‌دهد. در تست ترمز انجام شده، تیپ‌های مختلف بی‌ام‌و سری 5 توانستند با وجود تایرهای Run-Flat تابستانی پس از طی مسافتی در حدود 34 تا 35 متر متوقف شوند که اگرچه بسیار خوب است، اما برای یک سدان اسپرت با تایرهای تابستانی بسیار معمولی است. شایان ذکر است، بیشتر تیپ‌های این خودرو مجهز به تایرهای Run-Flat چهار فصل هستند که همین امر، مسافت ترمز آنها را کمی افزایش می‌دهد. در تست تصادف صورت گرفته، بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و پنج ستاره برای برخورد از بغل شده است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، به این سدان باواریایی بالاترین رتبه یعنی "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف اعطا کرده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌های سری 5 نیز، از نظر محافظت از گردن هنگام ضربه از پشت، رتبه "خوب" را از آن خود کرده است. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

کابین سری 5 بسیار زیبا و جذاب است و استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب جلوه خاصی به آن بخشیده است. صفحه کیلومتر با دو نشانگر آنالوگ خود، اشاره مستقیمی به گذشته این خودروساز پرآوازه دارد. از دیگر میراث‌های تاریخی این خودرو می‌توان به نمایشگر تعبیه شده روی داشبورد اشاره کرد که با انحراف به سمت راننده حس بهتری را هنگام کنترل سیستم صوتی و آب و هوا به راننده منتقل می‌کند.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

سیستم iDrive نیز، با نمایشگر 10.2 اینچی خود و اهرم گردشی قرار گرفته در کنسول مرکزی زیبایی خاصی به کابین سری 5 می‌بخشد. گفتنی است، در نسخه جدید این سیستم یک صفحه لمسی در بالای اهرم قرار گرفته است که از طریق آن می‌توانید برخی اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید. اگرچه کار با این سیستم بسیار آسان است، اما برخی رقبا در سیستم‌های خود از منوهای ساده‌تری استفاده کرده‌اند.

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

اگرچه صندلی‌هایی که به صورت استاندارد برای قسمت جلوی این سدان زیبا طراحی شده‌اند، بسیار راحت هستند اما صندلی‌های قابل تنظیم در 20 حالت که به صورت سفارشی عرضه می‌شوند، حس آرامش و راحتی بی‌نظیری را به سرنشینان منتقل می‌کنند. صندلی‌های عقب نیز، با فراهم آوردن فضای کافی برای سرنشینان سفر لذتبخشی را برای آنان به ارمغان می‌آورند. تنها موضوعی که در خصوص این مدل از بی‌ام‌و کمی ناراحت کننده می‌باشد، صندوق کوچک آن است که با حجم حدود 397 لیتر، حمل بار و وسایل را کمی دشوار می‌سازد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015

چنانچه بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 فقط از نظر پیشرانه‌های مورد استفاده در آن مورد بررسی قرار بگیرد، همگان بر "اوج لذت رانندگی" با این خودرو صحه می‌گذارند. تناسب قدرت با وزن در پیشرانه چهار سیلندر 528i، نرمی و روانی پیشرانه شش سیلندر 535i، کم مصرف بودن 535d و در نهایت، قدرت و شتاب باورنکردنی 550i افراد بسیاری را به سوی این سدان زیبا جذب می‌کند. تنها نکته‌ای که در این باواریایی کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد، لرزشی است که هنگام روشن شدن موتور توسط سیستم Stop-Start و شروع حرکت حس می‌شود. از دیگر نقاط ضعف این سدان پر قدرت می‌توان به عملکرد نه چندان مطلوب آن در پیچ‌ها و عدم دقت فرمان، همانند مدل‌های قبلی، اشاره کرد. با این وجود، رانندگی نرم و روان این خودرو در کنار شهرت و آوازه کمپانی سازنده، بی‌ام‌و سری 5 مدل 2015 را به یک سدان محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. 


منبع

Edmunds

برچسب : سری 5 , بی ام و , پرشیا خودرو , مرسدس بنز E Class , ستاره ایران , A6 , آئودی , CTS , کادیلاک , GS 350 , لکسوس , جگوار XF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

حسين
0

سلام آيا بايد تو اين ماشين از بنزين خاصى يا با مکمل استفاده بشه؟
02:30  1394/05/11
پاسخ دادن
علی
0

خودرو سری 528 را بعنوان فول اپشن میفروشید در حالیکه خیلی از آپشن ها را که در کتابچه راهنما نوشته اید ندارد بخصوص موارد بسیار پیش پا افتاده که حتی در خودروهای کره ای با 1/3 قیمت وجود دارد که میتوان از آن جمله سیستم پر کردن گودی کمر را نام برد و این یکنوع تقلب از طرف کمپانی معظم پرشیا خودرو است و بایستی در غالب گارانتی 5 ساله و رایگان نصب نمائید
اگر آدرس خواستید از نمایندگی خود در مشهد خریدار 93/12/27 سوال کنید حتی سوئیچ دوم را هنوز نداده اید
17:48  1394/03/14
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

چرا طراحی داخلی بی ام و چنگی به دل نمیزنه ؟!!
18:46  1394/02/26
پاسخ دادن
کاربر: farid458
3

با تشکر به خاطر این ریویو پر بار و خواندنی ☺
بعد از رونمائی از سری هفت جدید تو نمایشگاه فرانکفورت سال جاری ، دیگه نوبت فایو سریز هست که یه تکون اساسی به خودش بده . البته گفتن که نسل بعدی M5 چهار چرخ محرک هم خواهد داشت .
بارم ممنون و موفق باشید .☺
22:51  1394/02/22
پاسخ دادن
محمد
0

بی ام و از هر نظر عالی هست برای ما طرفدارا.عاشق سری 5 هست ماشین پر ابهتی هست.
20:34  1394/02/22
پاسخ دادن
مهدی
11

کارتون واقعا عالیه، ممنون به خاطر ترجمه مقالات جذاب و به روزتون
19:52  1394/02/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟