5 دلیل برای بازدید ترمز

5 دلیل برای بازدید ترمز

وقتی در یک روز آفتابی شیشه ها را پایین داده‌اید، صدای ضبط را بلند کرده‌اید و در بزرگراه در حال حرکت هستید، به راحتی فراموش می‌کنید که داخل کابین بزرگی ساخته شده از آهن و شیشه نشسته‌اید که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. با این سرعت، اگر به ناگهان شرایطی پیش بیاید که مجبور به توقف بشوید، خودرو شما پیش از این که به حالت توقف کامل دربیاید، مسافتی تقریباً به اندازه طول یک زمین فوتبال (91 متر) را طی خواهد کرد ... البته خودرو شما فقط در صورتی از حرکت خواهد ایستاد که از یکی از حیاتی‌ترین قسمت ها، خوب مراقبت کرده باشید؛ این قسمت هم چیزی نیست جز: ترمز. البته شاید ترمز بخش زیبایی از خودرو شما نباشد، ولی به طور قطع یکی از حیاتی‌ترین بخش هاست. در جاده، توجه یا بی‌توجهی به علائم هشداردهنده‌ای که می‌گویند ترمز نیاز به تعمیر دارد برابر است با زندگی یا مرگ. البته علائم آشکاری وجود دارند که نشان می‌دهند ترمز به تعمیر نگه دارد، از جمله این علائم می‌توان از چراغ ترمز که روی صفحه کیلومتر قرار دارد نام برد. یکی از علائم هشدار دهنده‌ای که باید به آن توجه کنید این است که احساس کنید پس از گرفتن ترمز مدت بیشتری طول می‌کشد تا خودرو متوقف بشود. در صورتی که هر یک از این موارد پیش بیاید باید در اولین فرصت به مکانیک محل سر بزنید تا ترمزها را بازدید کند. ولی آیا از علایم دیگری که نشان دهنده نیاز سیستم ترمز به بازدید است اطلاع دارید؟ در این مقاله به 5 نکته اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند از تصادفات شدید جلوگیری کنید.


لنت فرسوده

5 دلیل برای بازدید ترمز

قبل از هر چیز بهتر است چند کلمه‌ای در مورد چگونگی کارکرد ترمز صحبت کنیم. بیشتر خودروها از ترمز دیسکی استفاده می‌کنند. عملکرد این دیسک ها شباهت بسیاری به عملکرد ترمز دوچرخه های 10 دنده دارد. یک سیستم هیدرولیک که از روغن ترمز پر شده است، چند چنگک که کالیپر نامیده می‌شوند و لنت هایی رویشان دارند را به حرکت وا می‌دارد تا به صفحه‌ای به نام دیسک ترمز فشار بیاورند. اصطکاکی که بین لنت ها و دیسک به وجود می‌آید، در نهایت خودرو را از حرکت باز می‌دارد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، به مرور زمان لنت ها ساییده و نازک می‌شوند، معنایش این است که حساسیت لنت ها کم می‌شود و خودرو شما را با تأخیر نگه می‌دارند. خوشبختانه، بازدید از میزان ضخامت لنت های ترمز، کار بسیار آسانی است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که از لای پره های چرخ نگاه کنید و دیسک براق و فلزی را پیدا کنید. وقتی دیسک را پیدا کردید، کالیپر را نیز روی سطح خارجی آن پیدا خواهید کرد. بین کالیپر و دیسک نیز، لنت قرار دارد. باید بتوانید حدس بزنید ببینید آیا لنت ها دست‌کم یک چهارم اینچ ضخامت دارند یا نه؟ اگر ضخامت آن ها از این مقدار کمتر است باید به فکر عوض کردن‌شان باشید. اگر طرح چرخ های خودروی شما طوری است که نمی‌توانید از لای پره های چرخ، دیسک و لنت ها را ببینید، مجبور خواهید بود چرخ را بیرون بیاورید. در هر صورت، وقتی مشغول وارسی هستید بهتر است نگاهی هم به دیسک ها بیندازید. دیسک باید تقریباً صاف و صیقلی باشد. اگر شیار یا سوراخ عمیقی روی آن دیدید، وقت عوض کردن آن هم فرا رسیده است.


صداهای عجیب و غریب

5 دلیل برای بازدید ترمز

شاید مادرتان بارها به شما گفته باشد که داخل ماشین، گوش کردن به موسیقی با صدای بلند برای گوش هایتان ضرر دارد؛ خب، بهتر است بدانید این کار برای ترمزها هم ضرر دارد. علتش هم این است که یکی از علائم هشدار دهنده‌ای که به شما اطلاع می‌دهد سیستم ترمز به سرویس نیاز دارد، سوت ممتدی است که وقتی لنت ها تمام می‌شوند به گوش می‌رسد. این صدا به اندازه کافی بلند هست که حتی وقتی شیشه ها بالا هستند نیز شنیده بشود، ولی وقتی صدای ضبط بلند باشد، به سختی می‌توان صدای آن را شنید. علاوه بر صدای این سوت ممتد، ممکن است صدای یک سایش بلند نیز به گوش‌تان برسد که به معنای تمام شدن کامل لنت ها است. اگر لنت ها کاملاً تمام شده باشند، وقتی ترمز می‌گیرید، قطعات فلزی کالیپر در تماس با صفحه فلزی دیسک قرار می‌گیرند. در این حالت، نه تنها نیروی متوقف کننده خودرو به شدت کاهش می‌یابد، بلکه این احتمال وجود دارد که به دیسک آسیب برسد. به این ترتیب، تعویض لنت که بسیار آسان است و ارزان هم تمام می‌شود، بسیار بهتر از تراشکاری یا تعویض دیسک است که بسیار گران‌تر تمام می‌شود.


کشیدن به یک طرف

5 دلیل برای بازدید ترمز

تا به حال به نظرتان رسیده که ماشین‎تان دارد ساز خودش را می‌زند؟ گاهی اوقات مثل این است که وقتی می‌خواهید به جلو بروید یا ترمز بگیرید، ماشین دلش می‌خواهد به راست یا به چپ بپیچد. اگر این طور است، ممکن است نشانه وجود مشکلی در سیستم ترمز باشد. شاید علت این کشش به چپ یا راست، چسبیدگی یکی از کالیپرها باشد. در این صورت اصطکاک در یکی از چرخ ها وجود دارد و در چرخ های دیگر وجود ندارد و باعث می‌شود خودرو شما به آن طرفی که کالیپر چسبیدگی دارد، کشیده بشود. دو سناریوی دیگر نیز وجود دارند که در آن ها ممکن است خودرو به یک طرف کشیده بشود. ممکن است محفظه ترمز تخریب شده باشد و باعث شود وقتی ترمز می‌گیرید، کالیپر یا حتی لنت ها به طور ناخواسته تکان بخورند. همین امر باعث می‌شود فشارهای مختلفی به چرخ های مختلف وارد بشود. البته کشش خودرو به چپ یا راست، همیشه نشان دهنده وجود مشکل در ترمزها نیست. شاید کم بادی یا فرسودگی تایرها، میزان نبودن یا وجود مشکل در جلوبندی باعث آن شده باشد. به این علت است که می‌گوییم اگر خودرو شما به یک طرف می‌کشد، بهتر است آن را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ببرید.


کوبیدن  و لرزش

5 دلیل برای بازدید ترمز

اگر تا به حال برایتان پیش آمده با خودوریی که ترمز ضد قفل دارد، روی ترمز بزنید، پس حتماً با لرزش های ناگهانی پدال آشنا هستید. این لرزش ها ناشی از فشار ناگهانی سیستم ترمز به دیسک است. به هر حال، آنچه می‌خواهیم بگوییم این است که اگر پدال ترمز شما در شرایط عادی می‌لرزد، مطمئن باشید مشکلی وجود دارد. معمولاً، پدال ترمز لرزان، نشانه‌ای از دیسک های خم شده است. سطح ناهموار دیسک به لنت ضربه می‌زند و شما آن را از طریق پدال ترمز احساس خواهید کرد. دیسک زمانی خم می‌شود که برای مدتی طولانی تحت فشار زیاد قرار داشته باشد. گرمای زیادی که در اثر اصطکاک و هنگام پایین آمدن از سراشیبی مسیرهای کوهستانی یا در اثر ترمز کردن های مکرر هنگامی که بار خودرو سنگین است، تولید می‌شود، می‌تواند باعث تغییر شکل دیسک بشود. اگر اخیراً ترمز شدید نگرفته‌اید ولی احساس می‌کنید پدال هنگام ترمز عادی می‌لرزد، ممکن است چرخ های خودرو بالانس نباشند. در هر صورت بهتر است برای تشخیص عیب نزد یک مکانیک بروید.


ترمز دمدمی مزاج

5 دلیل برای بازدید ترمز
ممکن است به جز لرزیدن پدال ترمز، نشانه های دیگری هم وجود داشته باشد که به شما بگویند سیستم ترمز خودرو احتیاج به بازدید دارد. پدالی که بیش از حد پایین می‌رود تا ترمز بگیرد، نشان دهنده لنت ساییده شده و یا مشکلی در سیستم هیدرولیک است. شاید هوا وارد لوله ها شده باشد، شاید هم روغن ترمز نشتی داشته باشد. اگر می‌خواهید ببینید روغن نشتی دارد یا نه، شب تا صبح یک کهنه سفید یا یک تکه مقوا زیر ماشین تان بگذارید. بهتر است بدانید روغن ترمز از نظر شفافیت و غلظت شبیه روغن خوراکی است. بر عکس این قضیه هم ممکن است اتفاق بیفتد، یعنی وقتی پدال را کمی فشار می‌دهید، لنت ها بلافاصله درگیر می‌شوند. این هم می‌تواند نشانه‌ای از فرسودگی دیسک یا روغن ترمز کثیف باشد. اگر مشکل از روغن ترمز باشد که خیلی راحت و ارزان می‌توانید آن را عوض کنید. دست آخر هم، اگر باید ترمز را تا ته بگیرید تا ماشین از حرکت بایستد، ممکن است لوله های روغن گرفته باشند یا در سیستم مکش مشکلی وجود داشته باشد. در هر دو حالت، ترمز بسیار حساس می‌شود و کار کردن با آن دشوار است. برای برطرف کردن این موارد هم بهتر است سری به تعمیرگاه بزنید.


منبع

HowStuffWorks



برچسب : ترمز , لنت , روتور , کالیپر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

42 نظر

محسن
0

بلریانس دارم لنت سمت شاگرد دلگیره با دیسک همش بوی لنت میاد چیکارش کنم سه ماهی یبار لنت یکطرفه عوض کردم
19:06  1399/01/16
پاسخ دادن
امین
0

سلام دوستان ماشینم تیبا صفر هست نمیدانم لنت جلو یه قسمت خراب میکونه یه قسمتی دیگه سالم چند بار تمیرگاه هم بروردم نتیجه نگرفتم راهنمای کنی دوستان
15:33  1398/10/03
پاسخ دادن
یونس
0

سلام ماشین111 دارم نمیدونم چرا از لاستیک صدای جیغی میشنوم این صدا بسیار
بلند است که بیشتر زمانی که عقب میروم شدید میشودلطفا کمک کنید
18:36  1398/07/26
پاسخ دادن
یونس
0

سلام ماشین111 دارم نمیدونم چرا از لاستیک صدای جیغی میشنوم این صدا بسیار
بلند است که بیشتر زمانی که عقب میروم شدید میشودلطفا کمک کنید
18:24  1398/07/26
پاسخ دادن
علی انصاری
0

سلام من یک ماشین ساینا دارم ماهی یکبار دیسک چرخ جلو بع علت لرزش شدید فرمان مجبورم عوض کنم هر تعمیرگاهی میبرم ننمیداند مشکل اصلیش چیه که دیسک خراب میکند میشه راهنماییم کنید
17:13  1398/07/18
پاسخ دادن
محمد
0

سلام اریو دارم براي پارک خورو دچار مشکل می شم در حالت دنده عقب ترمز چوب میکند چندین بار نمایندگی بردم مشکل حل نشد حتی بوستر هم عوض کردند باز همان حالت جوب کردن وجود دارد. چه باید کرد،،،
08:22  1398/04/07
پاسخ دادن
معین
0

سلام وقتی ترمز میگیرم انگار فقط سمت راننده ترمز میگیره وبه شدت صدای جیغ میاد ازش ولی وقتی چند بار آروم پدال بزنم بهتر میشه لطف کنید جواب بدید ممنونم
14:46  1398/01/16
پاسخ دادن
امین
0

سلام ۲۰۶ اس دی دارم مدتیه وقتی ماشین سرده دنده عقب که میرم از چرخای عقب صدای گوش خراش و بلندی میاد وقتی گرم میشه دیگه صدا نمیده البته وقتی سرده در حرکت رو به جلو وسرعت پایین هم این صدا به گوش میرسه میخواستم بدونم علتش چیه. ممنون
15:12  1397/11/04
پاسخ دادن
امین
0

سلام ۲۰۶ اس دی دارم مدتیه وقتی ماشین سرده دنده عقب که میرم از چرخای عقب صدای گوش خراش و بلندی میاد وقتی گرم میشه دیگه صدا نمیده البته وقتی سرده در حرکت رو به جلو وسرعت پایین هم این صدا به گوش میرسه میخواستم بدونم علتش چیه. ممنون
15:09  1397/11/04
پاسخ دادن
مهرداد
0

سلام من لندکروز دارم چند روزیه از چرخ سمت خودم احساس گیرکردن چیزی به لاستیک میکنم بعضی وقتا جیغ میکشه خودم حدث میزنم دیسک ترمزم مشکل داشته باشه کسی میتونه راهنمایی کنهه?
01:57  1397/09/09
پاسخ دادن
وحید
0

سلام.ال 90 مدل 95 دارم.چند وقته فقط بعد از ول کردن پدال ترمز ی صدایی مثل کشیدگی میاد...بعد از اون،لنتهای جلو،روغن ترمز رو عوض کردم.باز هم صدا میده...از چی میتونه باشه.
11:55  1397/07/03
پاسخ دادن
امیر
0

سلام
سمند من یک ماهی ترمزش نمیگرفت
هرجا بردم گفتن همچیت درسته
تا اینکه امروز خودش خوب شد علت چیه
امکان داره تو جاده در سرعت بالا بازم ترمزم خراب بشه؟
بوستر و لنتام وسیلندر ترمز عقبم درست هستن
23:48  1397/04/27
پاسخ دادن
پیمان
0

سلام ماشین من پراید مدل 95 است مدتیه یک صدای تقه ای از عقب ماشین می آید متاسفانه فنر، کمک فنر و تمامی قطعات مربوط به این ها رو عوض کردم صدا رفع نشد پس از اون برای رفع این صدا پیش چندتا مکانیک دیگر هم بردم البته اکسل ماشین رو هم بوش هاش رو عوض کردن خود اکسل رو هم عقب و جلوش رو اندازه گیری کردند اما هیچ مشکلی نبوده و صدای تقه از ماشین قطع نشده لطفا راهنمایی کنید
02:59  1397/04/15
پاسخ دادن
حمید
0

ضربه گیر کمک اکه گشاد کرده باشه صدا میده ضربه گیر فلزیه باید زیرش واشر بزاری
23:56  1397/10/23

کاربر: فراهانی_2778
0

سلام یه مزدا نیو مدل 94 دارم
مدتیه که گهگاه هنگام ترمز گرفتن، پدال نرم میشه و از حد معمول پایین تر میره و ترمز میگیره. بردم نمایندگی بعد از 2 روز گفتن هواگیری کردن. چند روزی خوب بود ولی باز همین مشکل تکرار شد. خودم فکر میکنم چون اواخر گارانتیش هست نمایندگی نمیخواد درستش کنه تا بعدا پول خوبی بتونه بگیره. دوستان کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.
11:18  1397/03/15
پاسخ دادن
حسن
13

باسلام من ی پراید دارم 131مدل 91 وقتی کولر میزنم ترمز ها درگیرمیشوند وهمچنین پدال ترمز صفت میشود وماشین سرعتش کم میشود خیلی فشار ب ماشین میاد خسته شدم نمیدم چکار کنم شما بگین
17:45  1397/03/06
پاسخ دادن
ميثم
0

سلام دوستان ماشينم كيا اوپتيما هست امروز پدال ترمز قفل كرده بود و ماشين روشن نميشد و استارت نميخورد مشكل از باتري هم نيست ميشه راهنمايي كنيد؟
10:43  1396/10/20
پاسخ دادن
سینا محمدیان
0

ترمز ABsپرایدم بعضی مواقعه خیلی پایین میگره !!علت چیست؟؟؟؟باتشکر.....
05:08  1396/10/13
پاسخ دادن
امین
0

سلام مدتی متشینو روشن میکنم تو دمای پایین ترمزهای ماشین مثل چوب عمل میکنه تو سراشیبی اگه تازه روشنش کنم احتمال داره اصلا ترمز نگیره تو جاده هم فقط یک چرخ ماشین ترمز میگیره علتش از بوستر نیست
11:15  1396/09/22
پاسخ دادن
محسن
0

با سلام امروز متوجه صداى پنچرى از لاستيك هاى عقب توسان ٢٠١٥ شدم ولى به محض اينكه روشن ميشد اين صدا رو داره آيا مورد قابل توجهى هست يا مهم نيست
04:51  1396/06/29
پاسخ دادن
رضا
10

سلام من تازه لنت عوض کردم بخاطر تشخیص اشتباه یه مکانیک ،قبلش لنتش هیچ مشکلی نداشت ولی از وقتی این لنت جدیدهارو انداختم موقع ترمز یه کم دل میزنه،ماشینم صفره 2500تا کارکرده.میشه راهنماییم کنید؟ممنون
19:38  1396/02/04
پاسخ دادن
کامران
1

سلام - این پدال push که در عکس بالا هست برای چیه ؟
16:25  1396/01/15
پاسخ دادن
هادی
3

ترمز دستی ه همون
20:00  1396/01/15

کیارش
11

سلام از کجا بفهمیم ترمز ای بی اس چهارچرخ هست یا دوچرخ؟
16:37  1396/01/07
پاسخ دادن
علی
9

سلام ماشینم وقت ترمیرمیگیرم چرخ سمت شاگرد میلرزه واسه چیه دیسکم تعویض کردم
20:31  1395/11/29
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
دیسک و لنت و پمپ ترمز ماشینو که آوانته هست عوض کردم ولی الان ترمز میره پایین دو بار بردم نمایندگی نتونستن کاری بکنن علت چیه؟
18:49  1395/10/27
پاسخ دادن
هادی
7

درست هواگیری نکردن

از بوستر پمپ ترمز هم می تونه باشه
11:11  1396/01/08

محمد
0

سلام
دییک و لنت و پمپ ترمز ماشینو که آوانته هست عوض کردم ولی الان ترمز میره پایین دو بار بردم نمایندگی نتونستن کاری بکنن علت چیه؟
17:59  1395/10/27
پاسخ دادن
جواد
0

سلام فرموده بودیت پس از تعویض لنت ودیسکها ترمز دوپاشده دلیلش هوا داشتن درلوله های روغن باشه وممکنه لنت ها به صورتی نادروست نصب شده باشت که باعث می شود روغن ترمز لنت هاروبه دیسک نچسبانت.
01:23  1395/11/21

امید
0

سلام لوازم ترمزولنت ودیسک همه راتعویض کردم ولی ترمزنمیگیره بایددوپاکنم تابگیره مشکل ازکجاس
09:47  1395/10/11
پاسخ دادن
کاربر: Mehяan
0

اولین باری که سیستم ای بی اس ماشینم کار کرد فکر کردم ترمز خراب شده که اینطوری میکنه!!!
بعدش تازه فهمیدم ترمزهای ای بی اس باید اینطپری باشن 😉😉😉😂😂
00:48  1394/11/23
پاسخ دادن
پويا
0

سلام خسته نباشيد
مزدا ٣ نيو دارم ٣ روز پيش لنت عوض كردم البته اصلي نيست لنت تكستار ماركش من به اسم الماني خريدم امروز وقتي ترمز گرفتم صداي سوت ميداد دليلش چيه ايا درست ميشه بعدن ؟ و اينكه به ديسك اسيب ميرسونه ؟
12:00  1394/11/02
پاسخ دادن
نسرین
0

منم این مشکلو دارم لطفا یکی جواب بده
21:16  1396/01/16

مهيار
6

سلام . من توسان ٢٠١٣ دارم . ديروز بعد ٢٠ هزار كاركرد با مراجعه به نمايندگي اقدام به تعويض لنت ترمز جلو كردم و از اون به بعد پدال ترمز پايين رفته و ديگه مثل وقتي كه لنت قبلي روش بود بالا نيست و دير ميگيره😐
مجدد كه مراجعه كردم جواب قانع كننده اي ندادند و گفتن ممكنه از پمپ باشه!!!
آيا اصلا چنين چيزي ممكنه به محض تعويض لنت خودشو نشون بده؟
ممكنه مشكل از جنس لنت بوده باشه و قطعه غير اصلي بسته باشن
14:06  1394/10/01
پاسخ دادن
ساسان
7

اقا مهیار پایین رفتن پدال ترمز نمیتونه از کیفیت لنت باشه.ممکنه کمی ناشیانه عمل کرده باشند و هنگام تعویض لنت و فشار اوردن روی پیستون ترمز(برای ایجاد فاصله بیشتر و جازدن لنت جدید) درب مخزن روغن ترمز راباز نکرده باشند وممکن است لوازم پمپ اسیب دیده باشد.کم شدن کارایی و قدرت ترمز و سوت کشیدن هنگام ترمزگیری به کیفیت لنت بستگی دارد.
17:41  1394/10/01

غلامرضا
7

دیگه مزخرفترین ماشین وارداتی توسانه
20:36  1394/10/01

حمید
5

حدس خودت درست هست
15:55  1395/07/15

حسین
3

خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
11:27  1393/11/17
پاسخ دادن
عباس
8

بسیا عالیست همیدوهرم این مطالب ادامه یابد زیرا جهت ارتقاعلمی اطلاعات خودرو بسیار موثر است
19:07  1393/04/01
پاسخ دادن
احمد
13

واقعا عالی بودش دستتون درد نکنه...
12:31  1393/04/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کامی جک j4 : با سلام جک جی ۴ ثبت نام اسفند بیستم ۴۰۲ ، امروز چهارم آبان تحویل شد ، رنگ سفید ، نمایندگی نیکخواه، بسیار مرتب و منظم و سالم تحویل شد.
تحویل ۳۰بهمن : سلام وقت بخیر تحویل ۳۰بهمن هستن کی دعوت نامه تکمیل وجه ارسال میشه؟ واریز اولیه مهرماه بوده
علی : سلام تارا v1رنگ سفید ،فروش فوری، تحویل ۱۳مهر ،بالاخره خدارو شکر امروز فاکتور شد،سود تاخیر۲۹۵۰۰
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
X5 : یعنی مدارکتون داره ارسال میشه. این مرحله همزمان با تحویل ماشین سبز میشه
علی : سلام تحویل ۴ ابان امروز فاکتور شدم
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
مریم : سلام دوستان کسی هست که تحویل ۹۰ روزه باشه و تحویل گرفته باشه؟
J4 مشکی گیلان : این سیاست روانشناسیشونه برای منتظر نگه داشتن مشتری. اول ابان میگفتن تا اخر ماه شاسی میشه و داره شاسی میشه. ابان تموم شد. الان اذر میگن اخر ماه شاسی میشه تا مردم دلشونو سنگ بذارن بگن این ماهم تموم شد. این امید دادنای الکی و دروغ واقعا فاجعست. بعد بهشون گفتم شما گفتین اخر ابان شاسی میشه گفتن بخدا معلوم نیست.
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : سلام من v4 سامانه یکپارچه تحویل ۳۰ مهر بودم که امروز فاکتور شدم با سود تاخیر ۷۷۰۰ نمیدونم چرا با ۳۵ روز تاخیر سودش رو آنقدر کم دادن؟ کسی اطلاع داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : منم تحویل 22شهریور بودم صدامون جای نمیرسه خدا کنه سرطان بگیرن
محمدحسین : تا برج 10 و 11 رو دادن منم مجوز خروج خورد گفت شنبه بیا برا تحویل واقعا برام جالبه چطور یک سری میان میگن هنوز نگرفتیم اقا پیگیری کنید خواهشا تا بگیرید انقدر هم ناله نکنید
رها دنا 6سرعته دستی 30 ابان پیش فروش : پیش فروش تکمیل وجه 17 شهریور
ساینا دوگانه پیش فروش اسفند 401 : ما هم که بعد از گذشت حدود دو سال هیچ خبری از ماشینی که نیست پولمونم الکی گرفتن گذاشتن تو جیب🫤
محمد : سلام دنا اپشنال پیش فروش تحویل 30 مهر امروز فاکتور شد
محمد رصاناصرزاده : سلام مبارکت باشه میشه بگید ماشینتان چی هست؟
رانا : تاریخ تشکیل پرونده که خیلی وقته ب روز شده
سورن دوگانه تحویل 29 اسفند1402 : سلام دوست عزیز قطعنامه بسفارش خود مسوولیت است توچقدرساده ای
مرتضی دوگانه : سلام آقای ویسی شما دو گانه بودید
سورن دوگانه : سورن دوگانه 75لیتری تحویل 19آبان چرا فاکتور نمیشه؟کسی آمار نداره