توربو شارژر (Turbocharger)

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش  آمده باشد که توربو شارژرها و سوپرشارژرها چگونه عمل می کنند. در ادامه با 1Car همراه باشید تا به بررسی مکانیزم عملکرد توربو شارژر بپردازیم. 

توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)
توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو) توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)

توربو شارژر (Turbocharger) در سال ۱۹۰۵ توسط آلفرد بوچی، یک مهندس مکانیک سوئیسی اختراع شد. توربو شارژر در واقع مکنده پرقدرت هواست که جریان هوای ورودی به موتور را فشرده می کند و باعث می  شود تا هوای بیش تری وارد سیلندرهای موتور شود. بدیهی است، هرقدر هوای بیش تری وارد سیلندرهای موتور شود، احتراق در سیلندر با حالت بهینه تری انجام می شود. ازاین رو، در هر بار انفجار، انرژی بیش تری توسط موتور تولید می شود. به طورکلی، یک موتور مجهز به سیستم توربو شارژر، انرژی بیش تری در مقایسه با یک موتور فاقد تورربوشارژر تولید می کند. توربو شارژر در حقیقت نسبت قدرت به وزن موتور را افزایش می دهد. بدین صورت که از جریان خروجی اگزوز، یک توربین را که به یک پمپ هوا متصل است، می چرخاند. توربین متصل به توربو شارژر با سرعت دورانی بیش از 150000 دور در دقیقه می چرخد که برآورد شده است این سرعت ٣٠ برابر بیش تر از دور موتور است.

توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)

توربو شارژر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: (1) توربین و (2) کمپرسور. همان  طورکه گفته شد، توربو شارژر به خروجی اگزوز متصل است. گازهای خروجی از اگزوز، توربین را می  چرخانند. ازآن  جاکه توربین نیز توسط یک محور به کمپرسور متصل است، کمپرسور می  چرخد و با مکش هوای بیرون، هوای فشرده شده را وارد پیستون می  کند. هرقدر حجم گاز ورودی به داخل توربین بیش  تر باشد، سرعت دورانی توربین نیز بیش  تر می  شود. در نتیجه، هوای فشرده بیش  تری نیز وارد سیلندر موتور می  شود.

توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)

پس از این که مخلوط سوخت و هوا در داخل سیلندر متراکم شد، احتراق انجام می شود و انرژی بسیار زیادی تولید می شود. این انرژی در حقیقت از فشار گاز پس از احتراق به دست آمده است که با توجه به اظهار نظر محققان، فشاری برابر با 30 اتمسفر دارد. انرژی حاصل از فشار گاز پس از احتراق را می توان به صورت مفید استفاده کرد. گفتنی است، در موتورهایی که مکش هوا به صورت معمولی و بدون حضور توربو شارژر صورت می گیرد، انرژی حاصل از فشار گاز پس از احتراق به سادگی تلف می شود، اما سیستم توربو شارژر به گونه ای طراحی شده است که از این انرژی و نیروی حاصل از آن برای چرخاندن پره های توربین استفاده می کند.

برای حصول احتراق بهتر و کامل تر و در نتیجه کسب راندمان بالاتر، باید هوای بیش تری را وارد سیلندر موتور کرد. این هوا باید به صورت فشرده و خشک به دورن سیلندر موتور فرستاده شود. حال اگر خنک کاری هوای ورودی به داخل سیلندر موتور به خوبی صورت نگیرد، نتیجه عکس می گیریم؛ زیرا با افزایش فشار و سرعت دوران، دما افزایش می یابد. افزایش دما نیز باعث عدم تراکم مولکول های هوا می شود و در نتیجه نسبت مناسبی از هوا وارد سیلندر موتور نخواهد شد. به عبارت دیگر، هرچه دما بیش تر شود، تراکم هوا کاهش خواهد یافت. هوایی که توسط توربوشارژ، فشرده و وارد سیلندر می شود، بسیار گرم است. این هوا پس از ورود به سیلندر و فشرده شدن توسط پیستون، باز هم گرم تر می شود. مشکل اساسی در این مرحله این است که حال اگر سوخت به داخل سیلندر پاشیده شود، پیش از وقوع احتراق توسط جرقه شمع، این عمل توسط هوای داغ ورودی انجام می شود که به آن احتراق زودرس یا خودسوزی می گویند. این پدیده با بد کار کردن موتور همراه است که به اصطلاح به آن لگد زدن موتور نیز گفته می شود. برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده ای، استفاده از سیستم خنک کننده الزامی است. ازاین رو باید هوا را تا حد امکان خنک کرد. بدین منظور از یک نوع رادیاتور که معمولاً از جنس آلومینیوم است، استفاده شده است. هوایی که توسط توربوشارژ متراکم می شود، از این سیستم خنک کننده عبور می کند و دمای آن تا حد مطلوب کاهش می یابد. سپس هوای متراکم و خنک، وارد سیلندر می شود و پدیده احتراق به طور کامل و بهینه صورت می گیرد.

توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)

کمپرسور پره های مخصوصی دارد که در واقع وظیفه مکش هوا و متراکم کردن آن را به عهده دارد. این پره ها با دوران کردن، هوا را به داخل توربو شارژر می مکند و هوا از مرکز تیغه ها وارد توربو شارژر می شوند. سپس هوا توسط کمپرسور متراکم می شود و با فشار بسیار زیاد به خارج کمپرسور هدایت می شود.

/uploads/How TurboCharger Works-2.flv

پره های توربین در برخورد با گاز اگزوز به چرخش در می آیند و در این مرحله توربو شروع به چرخش می کند. چرخش توربین سبب به چرخش کمپرسور می شود و بدین طریق سیستم فعال می گردد. توربین و کمپرسور در یک محفظه حلزونی شکل قرار دارند. هر چه اندازه این محفظه کوچک تر باشد، فشار گازهای خروجی از اگزوز بالاتر است و حرکت دورانی توربین سریع تر خواهد شد. هرچه محفظه توربین بزرگ تر باشد، مدت زمان بیش تری نیاز است تا حرکت دورانی توربین به حداکثر دور برسد. گاهی محفظه ها تا حد سرخ شدن گرم می شود که برای خنک کردن آن ها از آب، روغن، یا ترکیبی از هر دو استفاده می شود. یکی دیگر از قسمت های مهم توربو شارژر، خروجی آن است. دود اگزوز پس از چرخاندن توربین باید از محفظه توربین خارج شود که این کار از طریق این دریچه صورت می گیرد. خروجی توربو شارژر با توجه به محفظه توربین، انواع مختلفی دارد که می توان آن را به دو دسته کلی تقسیم کرد: (1) نوع فلانچی که به توربوشارژ پیچ می شود و (2) نوع  کمربندی که توسط دو عدد واشر و یک بست مخصوص به توربوشارژ متصل می گردد.

توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)                    توربو شارژر (Turbocharger) (ویدئو)

جهت تنظیم فشار داخلی توربوشارژ و جلوگیری از افزایش بیش از حد آن، از یک سوپاپ استفاده شده است. بسیاری از توربو شارژرها یک سوپاپ بایپس (Bypass) یا گذرگاه فرعی دارند که باعث می شود در توربوشارژهای کوچک، میزان چرخش آن ها از حد مجازی تجاوز نکند. در واقع سوپاپ بایپس، فشار داخل توربین هوا را کنترل می کند و اگر فشار بالاتر ازحد مجاز رفت، سوپاپ باز می شود و مقداری از هوا به خارج از محفظه توربین، هدایت می شود. از این طریق، فشار همواره در سطح مطلوبی باقی می ماند.


منابع

wikipedia    howstuffworks

برچسب : موتور , سیلندر , حجم , پیستون , میل بادامک , میل گاردان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

105 نظر

Ahmad
6

سلام من یه پارس معمولی xu7تازگی خریدم یعنی خودت بکشی 160کیلومتر اصلا به پولی که دادم راضی نیستم می خواستم ببینم باید چیکار کنم و چقدر هزینش میشه
10:43  1396/07/09
پاسخ دادن
Ehsan
0

سلام ببر تنظیم موتور محدودیت سرعت ماشین رو بردار شاید از اون باشه
23:21  1400/12/24

حمید
17

سورن توربو = دردسر و مصیبت
هر روز یه مشکلی داره حیف از پول واقعا
08:52  1396/05/10
پاسخ دادن
محمد
45

ببخشید رو ال90 اتومات هم توربو نصب میشه
00:19  1396/05/10
پاسخ دادن
امیر
0

سلام
مطلب بالا خیلی مفیدوعالی بود
ازنگارنده تشکر میکنم
میخواستم خودرو بخرم واینکه درتبلیغات نوشته بودند توربوشارژ ،دنبال اطلاعات توریوشارژ بودم
بازهم تشکر میگنم
14:08  1396/03/24
پاسخ دادن
محمدرضا
6

سلام دوستان بنده 405 تی یو فایو دارم شتابش خوبه میخام توربو نصب کنم تبریز زندگی میکنم لطفا راهنمایی کنید
23:42  1396/01/12
پاسخ دادن
masoud
2

با تشکر واقعا عالی بود
18:05  1395/10/26
پاسخ دادن
کاربر: reza**Turbocharger
1

توربو سورن از تکنولوژی ژاپن کپی شده و ساخت چینه (شرکت ویفانگ فویوان )و کیفیت قابل قبولی داره .
و اگر بموقع روغن و فیلتر هوا رو تعویض کنید و همچنین باهاش رفتار مناسبی داشته باشید حدود 3-2 سال کار میکنه و لوازم اون هم با بعضی توربوهای موجود بازار یکی هست و جای نگرانی نیست .

تو حالت کلی ماشینی که فابریک توربو داره ضعیف تر از ماشینیه که بعدن توربو شده چون بخاطر کاهش مصرف سوخت و کسب مجوزهای لازم قدرت توربو بشدت محدود شده .
نهایتا بنظر من چون شما تو بندرعباس هستید فقط به تیوفایو فکر کنید .
00:41  1395/07/03
پاسخ دادن
کاربر: reza**Turbocharger
0

کیفیت مواد بکار رفته تو کابین در حد پرایده و حال ادمو میگیره .
نباید انتظار زیادی از ماشین های ایرانی داشته باشی ولی این دیگه افتضاحه!
11:09  1395/07/02
پاسخ دادن
ربیع
0

با تشکر از جوابدهی سریع شما.
کلاس 11رو اطلاعی ندارم ولی حدس میزنم که از کلاس 7توربو شارژ صندلی هاش بهتر باشه. توی اخر خط توضیحات اشاره ای به اتاق سورن توربو دار کردین،اتاقش چه ایرادی داره؟
بنده ساکن بندرعباس هستم. ممنون بابت وقتی که میگذارین
10:58  1395/07/02
پاسخ دادن
کاربر: reza**Turbocharger
0

محض اطلاع دوستان عزیز باید عرض کنم که در همین لحظه که این مطلب رو مینویسم یه سورن توربو تو تیونینگ شاپ ما برای تعمیر توربوش خابیده .قید سورن توربو رو بزنید چون که صندلی های اون بسیار خشک و در حد صندلی فلزی سخت میباشد و همچنین مدار توربو نصب شده(لوله های انتقال هوا)از جنس پلاستیک بی کیفیتی ساخته شده که حتما در اینده نزدیک پوسیده و احتیاج به تعویض پیدا خواهد کرد .
من سورن کلاس یازده رو از نزدیک ندیدم ولی اگر صندلی های اون مثل همین سورن توربو باشن که فاتحه سورن رو باید خوند .
من اگر جای شما بودم یه 405 تیوفایو یا پرشیا تیوفایو میگرفتم که ماشین پرشتاب و نرمی هستن .
همچنین اینکه بهترین گزینه برای اب وهوای ایران همین موتور تیوفایوه و تو مسافرت هم اگه مشکلی پیش بیاد همه مکانیکا ازش سر در میارن .
دوستانی که میخان پارازیت بندازن هم میتونن برای اطمینان از صحت صحبتهای بنده ادرس مارو از تبلیغات این سایت در بیارن و بیان سورن توربو!! رو از نزدیک ببینن.
مشکلی تو تعمیر توربوش نیست ولی اتاق اون فوق العاده افتضاحه و ....
00:03  1395/07/02
پاسخ دادن
ربیع
3

آقا سلام.یه راهنمایی کلی ازت میخوام. موضوع اینه که میخوام یه سورن ثبت نام کنم،ولی بین سورنelx و سورن توربو دار مونده ام.راستش تا اینجایی که من تحقیق کردم که همه جا نوشته تو ایران با این بنزین و... توربو دار واسه سمند ارزش خرید نداره!! و از اونجایی که بیشتر از یک سالی نیست که اومده نمیشه روش حساب باز کرد و پس فردا اگه مشکلی پیش باید نمایندگی قطعاتش رو داشته باشه!راستش منم اگه ماشین خریدم قصد فروشش رو ندارم تا چندین سال و میخوام ازش استفاده کنم،از طرفی هم حوصله دردسر ندارم که مثلا بعد 1سال اگه توربو مشکل پیدا کرد یه پام تو نمایندگی باشه و از کار بیکار بشم،این رو اضافه کنم که مسافرت و امنیت زن و بچه ملاکم هست.از یک رو سورن کلاس 11 در حال حاظر بهترین اپشن رو داره، در صورتی که سورن توربو رو فقط کلاس 7 اونو زدن که یکم نمای داخلی ضعیف تره از مدل elx.
میشه راهنمایی کنین با این تفاسیر من بهتره که سورنelxکلاس 11بگیرم یا اینکه توربو کلاس7؟!
راستی 1سوال دیگه هم داشتم،ایا سورن توربو دار پایه گازسوز هم هست یا اینکه فقط یگانه سوز هست و بنزین؟!با سپاس از شما و مطالبتون
21:43  1395/07/01
پاسخ دادن
امیر
2

اصلا توربو نخر اقا به دردی نمیخوره
20:17  1396/06/15

ربیع
3

آقا سلام.یه راهنمایی کلی ازت میخوام. موضوع اینه که میخوام یه سورن ثبت نام کنم،ولی بین سورنelx و سورن توربو دار مونده ام.راستش تا اینجایی که من تحقیق کردم که همه جا نوشته تو ایران با این بنزین و... توربو دار واسه سمند ارزش خرید نداره!! و از اونجایی که بیشتر از یک سالی نیست که اومده نمیشه روش حساب باز کرد و پس فردا اگه مشکلی پیش باید نمایندگی قطعاتش رو داشته باشه!راستش منم اگه ماشین خریدم قصد فروشش رو ندارم تا چندین سال و میخوام ازش استفاده کنم،از طرفی هم حوصله دردسر ندارم که مثلا بعد 1سال اگه توربو مشکل پیدا کرد یه پام تو نمایندگی باشه و از کار بیکار بشم،این رو اضافه کنم که مسافرت و امنیت زن و بچه ملاکم هست.از یک رو سورن کلاس 11 در حال حاظر بهترین اپشن رو داره، در صورتی که سورن توربو رو فقط کلاس 7 اونو زدن که یکم نمای داخلی ضعیف تره از مدل elx.
میشه راهنمایی کنین با این تفاسیر من بهتره که سورنelxکلاس 11بگیرم یا اینکه توربو کلاس7؟!
راستی 1سوال دیگه هم داشتم،ایا سورن توربو دار پایه گازسوز هم هست یا اینکه فقط یگانه سوز هست و بنزین؟!با سپاس از شما و مطالبتون
21:40  1395/07/01
پاسخ دادن
کاربر: reza**Turbocharger
0

بوست تولید شده در بهترین مدل سوپرشارژ الکتریکی به 1psi هم نمیرسه که بازدهی محسوسی هم نخواهد داشت .
فیلمش هم تو یوتیوب موجوده که چند تا جوون تو شرایط ازمایشگاهی و بوسیله داینو قبل و بعد از نصب سوپرشارژ رو برررسی کردند.
00:53  1395/05/16
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

من تو سایت ها دیدم که حدود هفت اس بخار بیشتر می شود.شایدم این مقدار قدرت بیشتر، ارزش اون هزینه اش را نداشته باشد.
13:48  1395/05/16

کاربر: reza**Turbocharger
0

همچنین محض اطلاع دوستان باید بگم که یه مجموعه کامل توربو که هیچ اسیبی به موتور وارد نشه و بطور اصولی بر روی خودرو نصب بشه حدود 7 تومن هزینه خواهد داشت ولی خب به 50% قدرت اضافی و شتاب بالایه اون میرزه
15:08  1395/05/15
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
4

شما هفت تا هزینه توربو گفتی.مشکل اینه که وقتی پنجاه درصد قدرت اضافه بگیری،سایر بخشهای مرتبط ماشین مانند موتور ، گیربکس و پلوس هم باید تقویت شوند که کشش تحمل اش را داشته باشند و گرنه کم کم تو خرج تعمیر هم می افتی.
13:46  1395/05/16

کاربر: reza**Turbocharger
0

خدمت دوستان عرض کنم که نصب توربوشارژ به تنهایی کافی نیست و در صورتی که بیشتر لز 2 psi بخواهید بوست بگیرید باید حتما از کامپیوتر مدیریت سوخت توربو رو اون استفاده کنید تا موتور به ناک نیفته و اسیبی نبینه
متاسفانه بیشتر کسانی که اقدام به نصب توربو میکنن از این گزینه غافل هستن و به موتور خودرو اسیب میزنن و همچنین به بالاترین قدرت ممکن هم نمیرسن
و برای این جد نهایی فرمولی هست مثلا برای خودرویی مثل پراید میتونیم حدود 8.5 psi بوست بگیریم
( 200÷1300) بعلاوه 2
15:02  1395/05/15
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

توربوشارژر دردسرهایی مث ناک زدن دارد که بالا گفته و اینترکولر می خواهد.مشکل آلیاژها و بخشهای موتورهای معمولی که تاب قدرت بالا را ندارند. فک کنم توربوشارژر الکتریکی برای خودروهای داخلی بهتر است.دارای قدرت خیلی کمتر ولی بی دردسر است.بیشتر برای شتاب اولیه مناسب می باشد.
20:15  1395/05/15

کمیل
1

من خودم یه پارس سفارشی دارم با موتور XU7 اما نمی دونم چرا هیچ خودروی نمیتونه اونو بگیره - باور کنید نه توربو بستم نه تقویت کردم - همه اش فابریکه - خودروهای زیر با همه شون مسابقه دادم نه تو شتاب تونستند منو بگیرند نه تو دور طولانی : پژو پارس های TU5 - پژو 206 همه مدل ها - سمند ها همه مدل ضمنا زانیا هم تو شتاب اولیه با فاصله 3 الی 4 متر جلو میزنه از من که پارس من چسبونده به زانتیا میره - رنو ال 90 ها که خوراک ماشین منه به راحتی سوسکش شون میکنه - فقط از خودرو های بالای 2000 ماشین من می بازه ختم کلام - باور ندارید حاضرم کل بندازم با ماشین های فابریک تون البته بدون دست کاری - یا علی
11:00  1395/04/06
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

شما بسیار آدم خوش شانسی هستید. ماشین های ایرانی یک به یکشون با هم فرق دارن و اگر یه خوبش بهتون خورد قدرشو بدونید! من هم سالها قبل یه 405 داشتم عجیب خوب بود! همیشه از این ماشین خوبی میگفتم و به نظرم بقیه دیوانه میآمدند که ناراضی هستند از این ماشین! تا زمانی که یه مدل بالاشو سوار شدم. تازه فهمیدم ماشین من بنز بوده نه پژو!!!!!
11:43  1395/04/06

احمد
8

آدرس بده با ef7 موتور ۸سوپاپ ۹۰اسب بهاریت که برا ۴۰ سال پیشه ببین چه حوری جا میمونه شماره بده قرار بزاریم اگه راست میگی خالی بند
12:57  1395/04/06

مهدی
4

دوست عزیز فک کنم شما تا حالا زانتیا سوار نشدی .. من زانتیا مدل ۸۴ دارم و سمنان هستم طلبه بودی بیا کورس میذاریم.. البته ماشینهای ایرانی چندبار تخته گاز بری از یجاش میزنه بیرون .. هم ۴۰۵ صفر داشتم و هم اس دی وی۸ الان هم ۴ سال هس که زانتیا دارم .. اول و آخر تمام ماشینها هیچکدوم زانتیا نمیشه..
16:58  1395/06/12

mehran
0

ممنمونم از توضیحاتتون ولی میخوام شکل واقعی اونو روی موتور 6 سیلندر بدونم چطوره تا بهتر درکش کنم با تشکر دکتر فتحی
19:06  1395/03/13
پاسخ دادن
Ali
0

منظور شما چ نوع موتری هست؟
01:48  1395/03/14

ali
5

سلام ب همهی دوستان عزیز
نصب توربو شارژ هیچ خطری برای موتور ماشین نداره باعث بهتر پر شدن موتور از هوا و احتراق کامل رو ب همراه داره ک باعث کاهش مصرف سوخت میشه ک با یک توربوی معقول میتونید تا 40% افزایش قدرت داشته باشید
در ضمن برای داشتن راندمان بالاتر بهتره ک موتور شما 16 سوپاپ باشه مثل ef7_tu5 و موتور های 1800_2000زانتیا
بعد از نصب توربو نوبت میرسه ب تقویت سایر قسمت های ماشین ک اگه علاقه مند باشید بیشتر توضیح میدم
باتشکر
02:13  1395/03/10
پاسخ دادن
بيژن
4

سلام من نياز دارم يك توربو شارژر روي هايما اس ٧ خودم نصب كنم. موتورش ٢٠٠٠ و ١٦ سوپاپه كجا برم توي تهران لطفا راهنمايي. و قيمت. ممنون
13:17  1395/05/15

کاربر: reza**Turbocharger
3

دوستان بهترین موتور برای توربو شدن موتور Tu5 هستش که رو خودروهای پارس و 405 اس ال ایکس و همچنین 206 تیپ پنج هستش و بعد از اون موتورهای ef7 ودر رده یه بعدی elx.
و اینو هم محض اطلاعتون عرض کنم که موتور های xu7 بدترین گزینه برای توربو شدن هستش که باید قید توربو کردنشو زد
21:04  1395/02/18
پاسخ دادن
عsina
0

سلام ميشه رو اين پارس elx xum جديدا توربو گذاشت؟
16:13  1395/01/19
پاسخ دادن
فرشاد
3

سلام روی ماشین 405 دوگانه جواب می دهد خطر نداره تازه هم مدلش 94
20:44  1395/01/17
پاسخ دادن
کوروش
1

سلام ایا نصب این وسیله توربین بر روی محولات ایران خودرو از EF7دوگانه و موتورxu7 موجب خصارات یا آتیش گرفتن ماشین میشه یا نه ؟؟ و از نصب این قطعه میتوان از گاز استفاده نمود دوستان بنده از گریبکس زانتیا و دیسک صفحه بگیر تا هدرز استفاده کردم حتی دریچه گاز از این مدل شمع کجها گذاشتم ولی اطلاعاتی در مورد توربو ندارم فقط میخوام ماشینم راه بره خلقشم راست باشه اگر کسی از دوستان اصلاعاتی یا میکانیکه و این متن رو دنبال میکنه یا تجربش داره لطفا راهنمایی کنه ممنون
02:27  1394/11/07
پاسخ دادن
آقا مهندس
3

من روی 405 م توین توربو دارموخودمم نصب کردم و .... بماند
00:20  1394/10/26
پاسخ دادن
amir
2

من فقط 17سالمه وعشق ماشینم پراید ما توربو داره ومن هم اطلاعاتی از ان نداشتم پدرم از این کارها سر در میاره حالا..من فقط اشق روندن ماشینم از اون موقعی که پدرم توربو رو رو ماشین انداخته انگار رو ماشین 3موتور اضافی نصب کرده ان از اطلاعات سایتتون ممنونم
23:48  1394/10/21
پاسخ دادن
یهنام
1

دوست عزیز خیلی خوب عالیه که عشق ماشین هستی. سعی کن مطالعه و دوره های اتومبیل هم انجام بدید شما. کلاس های فنی برو مجله و سایت هم مطالعه داشته باش.پیروز باشی نوجوان عزیز ایران زمین
02:42  1394/10/22

محمد
3

منم پراید دارم میخوام توربو نصب کنم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم
22:23  1394/12/07

roozbeh
1

سلام
من به تازگی یه جک شاسی بلند s5 خریدم.چندتا سوال؟
1.تا 2500 کیلومتر کارکرد توربو شارژ عالی بود و عملکردش بسیار محسوس بود.الان 3200 تا کار کرده ولی توربو عملکرد خوبی نداره و فقط دور موتور بالا میره.
2.مصرف سوختش 12.5 هست که خیلی بالاست وچکار باید کنم از لحاظ تعویض فیلتر و روغن که توربو عملکرد خوبی داشته باشه
خواهشمندم راهنمایی کنین
ممنون از سایت بسیار خوبتون
15:57  1394/09/29
پاسخ دادن
رضا
3

منم مشکل شما رو دارم نمایندگی هم نتونسته مشکلشو پیدا کنه .
13:28  1395/09/11

علی
11

سلام دوستان میخواستم بدونم روی پرشیا معمولی هم میشه نصب کرد.
21:30  1394/09/26
پاسخ دادن
صمد
0

سلام واقعا عالي بود خيلي به دردم خورد .ممنون
12:41  1394/09/02
پاسخ دادن
محمد
1

سلام ممنون از راهنمایی خوبتون واقعا عالی بود. آیا میشه توربو شارژ روی موتور ملی نصب کرد؟
11:14  1394/08/26
پاسخ دادن
کاربر: reza**Turbocharger
0

به www.tuningshopstk.ir برای نصب توربو شارژ برید
01:23  1394/07/21
پاسخ دادن
پیراسته
2

توضیح خوب و کاملی بود. خوبه که در مورد همه کارها مدرن و پیشرفته فکر کنیم
23:05  1394/06/22
پاسخ دادن
شاهین
18

ی توربو ک روی موتور 2.0لیتری جواب بده چ قیمتی هستش؟؟؟
واس موتور زانتیا میخوام.ی توربوی خوب ک روی موتور زانتیا جواب بده چ قمیتی هست؟
18:12  1394/06/05
پاسخ دادن
حسین
3

در مورد عملکرد توربو با بنزین های بی کیفیت داخلی چطوره؟؟ آیا به مشکل میخوره ؟
11:33  1394/05/08
پاسخ دادن
AUDI R8
0

متشکر وان کار
23:06  1394/05/04
پاسخ دادن
کاربر: amir shoomakher
2

عالی بود. واقعا به چنین اطلاعاتی نیاز داشتم.
20:05  1394/05/04
پاسخ دادن
بهروز
12

واقعاً ممنونم از مطالب فوق العاده سودمندتون،ارزش كارتون دو برابر ميشه وقتى انقدر صريح و روان و قابل فهم توضيح ميدين.
كمال تشكر رو از شما دارم.
و من الله توفيق
17:52  1394/02/27
پاسخ دادن
American_BOY
6

بابا لایک دارین. دمتونم گرم. رایگان، مفید، قابل فهم، و همراه با تصویر و آموزش مکفی...اگه میشد که تو رسانه های صوتی و تصویری تبلیغ این سایتو میکردین دیگه در حد لالیگا اوکی میشد و دیگه بیگ لایک داشتین...0_o
03:40  1394/01/28
پاسخ دادن
مقدم
9

مدل ماشینم تویوتا لنکروس F3 است دو بار توربوشارژ خریداری و نصب کرده ام مطابق با راهنمایی شما منتهی دو مشکل وجود دارد 1 - روغنی که از بغل فیلتر یا فشار روغن گرفتم برای روغن کاری توربو ، خروجی روغن نیز بغل گیج کارتر گذاشتم متاسفانه روغن به اگزوز نشت میکند و ایجاد دود در اگزوز مینماید 2- هوای خروجی از اینترکولر را زیر کاربراتور نصب نمودم ( یک محل ورودی لوله 4 قبلا داشته ) به محض اینکه به توربوشارژ وصل میکنیمکاربراتور هوا میکشد و احتراق بالعکس میشود و به بالا میزند ( به هواکش ) ناچارا از بالای کاربراتور هوای توربو را وارد نمودم عملا جواب نمیدهد و در قدرت موتور تغییری ایجاد نمیشود و هرگونه آب بندی در بستها ی ورودی صورت گرفته است .
راهنمایی فرمایید اشکالات کار کجاست ؟
10:35  1394/01/10
پاسخ دادن
هادی
5

عالیه و مفید بود برام...
ممنون
11:44  1393/10/30
پاسخ دادن
ابراهیم زاده
35

سلام ما کارخانه تولید صندلی داریم خواستی در خدمتیم
21:02  1399/07/09

محمد٠٠٢١
0

سلام به همگى چطور مىشه روى موتور دىزل توربو نسب كرد
17:44  1393/10/27
پاسخ دادن
عباس ایکس
10

سلام لطفا نصب توربو سارژی که به فیلتر هوا و مونوفیلد وصل میسه .با عکس و سیم کشی که انجام میشه بزارید کسایی که میتونن خودشون وصل کنن زیاد سخت نگیرید این چیزا تا همه وصل کنن یا اصلا کلا یه روز بشه تو ایزان موتور ماشین عوض کنن.و قیمت توربو شارژ بگید که کجاها بشه خریدش ..
11:23  1393/04/15
پاسخ دادن
من
6

قیمت بده عزیزم
14:49  1393/03/25
پاسخ دادن
داین
4

قیمت خونت
14:41  1393/04/19

داین
0

200000000
14:44  1393/04/19

saeed
8

داین اصلا همم پول خون نیست ...چیزی که اطلاع نداری رو در موردش صحبت نکن
حدود 3 میلیون تا جایی که من خبر دارم
17:02  1393/07/25

سعید
0

با سلام

مطلب فوث العاده ای بود.

ممنون میشم اگه در مورد سوپرشارژرها هم مطلبی دارین برام ایمیل کنید

ممنون

mec.s.a1371@gmail.com
18:36  1393/03/06
پاسخ دادن
مهدی
6

عالییییی!مهدی هستم مکانیک میخونم دارم رویه پروژه کارمیکنم که یه قسمتش بررسی توربووسوپرشارژره مرسی ازاطلاعات مفیدتون
23:19  1393/02/12
پاسخ دادن
میلاد
1

واقعا" دستتون درد نکنه
مطلب خیلی کامل و مفید بود کلیپه هم به درک بیشترش کمک کرد
01:58  1393/02/09
پاسخ دادن
یوسف
2

ممنون.خیلی جالب بود.یک سوال درباره ی اینکه وقتی رادیاتور توربوسوراخ میشه حتی خیلی ریزچرا قدرت موتور بشدت کاهش پیدامیکنه ممنون میشم پاسخ بدهید0
20:23  1393/02/02
پاسخ دادن
امید
1

استادقدرت اصلی مرتبط با فشار محبوس داخل رادیات هستش که به محفظه احتراق میرسه بنابراین اثر سوراخ ریز همان قدر که برای لاستیک زیر ماشین مخرب هست برای افت کشش موتور هم تاثیر گذاره یادمون نره در لحظه ایجد کمپرس هوا توسط توربین فشار هوا در داخل رادیات هوا به فشار هوای لاستیک زیر اتومبیل بسیار نزدیک است
02:39  1394/05/09

پويا
5

ببخشيد قيمتش در ايران چقده؟؟
18:36  1393/01/12
پاسخ دادن
فرزان
1

بسیار عالی بود توضیحی کامل و دقیق
ممنون
06:06  1393/01/08
پاسخ دادن
حامد
8

سلام .ممنونم از این اطلاعاتی که در اختیار ما میزارین.سایت عالیه.
18:51  1392/12/10
پاسخ دادن
danial
4

توربور شارژ روی ماشینهای معمولی قابل نصب هست یا نه؟
00:27  1392/12/06
پاسخ دادن
behnam
2

خیر-باید طراحی موتور بر پایه استفاده از توربوشارژ باشد . چون باعث نا هماهنگی مراحل سیلندر ها میشود و هر توربوشارژ رو نمیتوان رو هر موتوری نسب کرد .بعضی از موتورها که اصلا نمیشه . چون باید ماهیت اون موتور رو به کل عوض کرد.
20:24  1393/01/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اصغر ترقه : اینارو جدی گفتی یا شوخی کردی؟
هادی : سلام به همه دوستان ؛ این وضعیت خودروی مشتری تو کدوم قسمت سایت هست؟ من هیچ جوری پیداش نمیکنم میشه لطفا راهنماییم کنین ؟
تارادستی سفید : لعنت بر ایران‌خودرو چرا داری مردم اذیت میکنی تحویل 12 مهرماه هنوز فاکتور نشدم تازه دو هفته بعد فاکتور تحویل میدن یعنی میشه 6 ماه
حسین : دوستان الان نقص پرونده زده تو سیستم برام پیام تکمیل وجه و دعوتنامه میاد، یا اول باید نقص پرونده رو حل کنم بعدش دعوتنامه ؟؟؟؟؟
مهدی : آخه تو سر از ماشین در نمیاری چرا الکی بحث میکنی با همین پول این خودرهای آشغال سایپا و ایرانخودرو که هیچ کیفیتی ندارن و هر سال اندازه یه جنگ جهانی کشته میدن گمرک بردارن بجای شاهین زباله تویوتا کمری میشه خرید دوج چارجر میشه خرید که هر کدوم بالای هشت عدد کیسه هوا دارن و از لحاظ ایمنی عالی هستن الان وقتی عربها با خودرهای لوکس و با کیفیت از کنارتون رد میشن تازه میفهمی خط فقر ماشینی یعنی چی . پس بدون داره ظلم میشه به همه که برا یه خودرو چند سال تو نوبت باشی در حالی که دنیای اطراف بهترین ماشین روز دنیارو از دم قسط آنی میخرن و عشق حالشونو میکنن بعد پنج سالم یه دونه صفرشو جایگزین میکنن .
تارا : سلام تارا سفید تحویل 13 مهر هنوز فاکتور نشدم
ایکس ۵ : وقتی تحویل گرفتید دیگه تعویض نمی کنند فقط خسارت میدن.
علی : سلام .نمیخاد بارگیری کنید بگید کجا بیایم خودمون ببریم.والا دستتون درد نکن نمیخاد بیارین میایم خودمون اگه زحمت هم زیاد براتون بخدا تو مونتاژم کمک از دستمون بر بیاد انجام میدیم چرا اینا این کارو می‌کنند از کشور خودمون بدمون بیاد ی رسیدگی بخدا کافی به اندازه که هست مایع بزارن ن بیشتر که مردم آلاف باشن
علی : سلام تحویل گرفتین
رعیت حلال خور : گل گفتی داداش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
mehrdad : سلام و وقت بخیر خدمت دوستان واقعی نه اوناییکه مریضن و فیک هستن و خبرای چرت اینجا میزارن دیروز از اشنامون که توی ایران خودرو هست امار گرفتم گفتش تا 10روز اینده ماشین هارو تحویل میدن امیدوارم اینجوری بشه اون دسته از ادمای بیمار که خبرای فیک میزارین نکنین لطفا نکنیننننننن
مهسا : سلام دوستان من الان نگاه کردم دیدم تمام مراحل تاریخشون شده یکی.ولی فاکتور نشده این میخان فاکتور کنن🌺🌺
تیگو8فروردین : آقا محمدحسین سلام تا آبان که تحویلیش به روز بشه بعدش دیگه ثبت نام و تحویلیش زیاد نبوده امیدوارم برای ما هم که زده فروردین اینور سال بدن اگه بخان بندازن بعد عید قطعا تاخیر دوسه ماه رو داره
راناپلاس مهر : مردم اعصاب شون داغون هست نیاین نمک نریزین روی زخمشون آخر یکی پیدا میشه باهاتون سوری قرار میزاره شکمتون و سفره میکنه بس کنید حرفای چرند نزنید ببینیم چه خاکی بر سر مون بریزیم از دست این بی دی ن ها ی بی وجدان
X55 : آقا محمد حسین شما منظورتون اینه ماشینها ماهها قبلدتولید شده و تو آفتاب و بارون بوده و شرکت میاد فروش میزاره و به همین دلیل سریع ثبت شاسی میشه ؟ بنابراین خیلی رنگش صدمه میبینه درسته؟
تحویل 31 خرداد. واریز 20 اردیبهشت : سلام واریزی 20 اردیبهشت، تحویل 31 خرداد . متاسفانه فاکتور نشده، بارها پیگیری کردم، متاسفانه پاسخی نگرفتم. و هیچ تاریخ دقیقی اعلام نمیکنند. نه ایران خودرو و نه نمایندگی جوابگو نیست.
راناپلاس مهر : پس دلال ها کجان قیمت بدید دیگه خونخواران.
بهروزمرادی : سلام فروش. فوری بود یا پیش فروش. کی دعوتنامه واریزکردی
X33 sara : سلام دوستان کسی از مجوز x33 cvt خبر نداره؟؟
مبین دنا پلاس 6 دنده 30 آبان : سلام . زنگ زدم نمایندگی گفتن شما تو دهه سوم هستین . الان دهه اول ماه رو فاکتور میکنن 18 روز به بعد دهه سوم فاکتور میشه