مقایسه آئودی A3 با مرسدس بنز CLA-Class

مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3

فرهنگ تجارت می‌گوید که یک خودرو هاچ ‌بک همتراز با یک سدان نیست، پس خبر خوش برای مدیران رده بالایی که قدرت خرید یک خودرو 50,000 دلاری را دارند می‌تواند این باشد که دو گزینه جدید هم به بازار آمده است: سدان آئودی A3 و مرسدس بنز CLA-Class. تا به حال هیچوقت سابقه نداشته که خودروسازان آلمانی سدانی کوچکتر از بی ام و سری 3، آئودی A4  و مرسدس بنز C-Class به بازار عرضه کنند، آن هم سدانی که قیمت تیپ پایه آن حدود 15000 دلار بیشتر است. شکی نیست که کمپانی بی ام و مدل Gran Coupe از سری 2 را هم تولید خواهد کرد تا رقیب سرسخت مرسدس بنز CLA-Class باشد. این مدل از مرسدس هم مانند برادر بزرگش، یعنی مرسدس بنز CLS-Class سقفی با شیب‌ تند دارد، همین امر به کمپانی مرسدس بنز اجازه می‌دهد به این دست خودروها برچسب "کوپه چهار در" بچسباند. از طرفی، کمپانی آئودی از این امر تبعیت نکرده و یک سدان کوچک و راست و درست به نام A3 تولید کرده است (که ظاهر آن بر عکس آئودی A5 شبیه کوپه نیست). افزودن خطوطی شبیه خودروهای کوپه، به خودروسازان اجازه می‌دهد قیمت ها را بالا ببرند.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
قیمت آئودی  A3 با موتور 1.4 لیتری TFSI برابر است با 39,800 دلار، در حالی که قیمت تیپ پایه مرسدس بنز CLA200 معادل 49,900 دلار است. تجهیزات استاندارد برای مرسدس بنز CLA200 عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم پیشگیری از تصادف ( که تصادفات قریب‌الوقوع را تشخیص و به راننده هشدار می‌دهد)، حسگرهای پارک در قسمت جلو و عقب و سیستم پارک اتوماتیک (که فرمان را به صورت اتوماتیک حرکت می‌دهد و راننده فقط باید با گاز و ترمز کار کند).
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
آئودی A3 نیز دارای این تجهیزات است: کیسه هوای جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای و کیسه هوای زانوی راننده، کنترل پایداری، تزیینات چرمی، چراغ های جلو و برف‌پاک کن اتوماتیک، کنترل آب و هوای اتوماتیک و دو نقطه‌ای و رینگ های آلومینیومی 17 اینچی. به نظر می‌رسد آپشن های این ماشین فقط برای این سرهم بندی شده‌اند تا با رقبایش در یک سطح قرار بگیرد. اگر 2,990 دلار بیشتر پول بدهید، مسیریاب ماهواره‌ای و حسگرهای پارک در جلو (برای هماهنگی بیشتر با حسگرهای عقب) نیز به شما ارائه می‌شود. چنانچه 2000 دلار دیگر هم دست به جیب بشوید، رینگ های 18 اینچی زیر آن می‌اندازند و چراغ های زنون رویش نصب می‌کنند و با پرداخت 1800 دلار دیگر، سیستم Audi pre-sense (نسخه‌ای مشابه سیستم پیشگیری از تصادف مرسدس بنز) و نور بالای اتوماتیک، سیستم هشدار عبور از خط و کروز کنترل تطبیقی هم روی آن تعبیه می‌شود. بهتر است بدانید، اگر بخواهید دو آپشن اخیر روی مرسدس بنز CLA200 نصب بشود باید نزدیک به 2,490 هزینه بپردازید. ماجرا به همین جا تمام نمی‌شود. اگر 1800 دلار دیگر بپردازید، آئودی A3 به صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن و سیستم دسترسی بدون کلید مجهز می‌شود.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
اگر بخواهید همین تجهیزات را روی مرسدس بنز CLA200 نصب کنید، یا باید پکیج Exclusive به قیمت 2490 دلار را خریداری کنید، یا پکیج Edition One که 4,990 دلار قیمت دارد. البته پکیج Edition One دارای این موارد نیز می‌باشد: جلو پنجره و بدنه‌ای با خطوط مواج و اسپرت، رینگ های چند پره‌، ترمزهای قوی‌تر، سیستم تعلیق خوابیده و اسپرت، تزیینات چرم و جیر بسیار شیک Neon Art به همراه دوخت هایی زرد رنگ روی داشبورد به منظور ایجاد کنتراست. واقعاً جالب است، این طور نیست؟ اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم مرسدس بنز C-Class جدید، چنین تزییناتی را به عنوان آپشن ارائه کند. مرسدس بنز  CLA-Class این واقعیت را کتمان نمی‌کند که مشتریان جوان را هدف گرفته است (البته همچنان برند مورد علاقه مشتریان مسن‌تر نیز خواهد بود). خودرو آئودی A3 که مورد بررسی قرار گرفت به جز مسیریاب ماهواره‌ای هیچ آپشن دیگری نداشت و در مقابل پکیج Edition One مرسدس بنز، بسیار ساده به نظر می‌رسید. حال و هوای خودروهای کوپه و جلو پنجره مرسدس بنز جدید، بسیار زیباتر از مرسدس بنزهای AMG A45 و CLA45  AMG است، با این حال، قسمت عقب خودرو کمی ریخته پاشیده به نظر می‌رسد. بهترین واژه‌ای که می‌توان برای توصیف آئودی A3 به کار برد، واژه "خوش قیافه" است. قد و قواره آن برمی‌گردد به دهه ها قبل که آئودی های کوچک سری 3 تولید می‌شدند. ابعاد آن مناسب است و اگر خودرویی که مورد تست قرار گرفت مجهز به چراغ های زنون و رینگ هایی بزرگ‌تر بود، برگ های برنده بیشتری داشت تا در مقابل مرسدس بنز CLA-Class رو کند، ولی با همه این حرف ها بسیار پخته و جا افتاده در میدان رقابت ظاهر می‌شود.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
در مورد فضای داخل کابین نیز همین داستان تکرار می‌شود. فضای داخلی مرسدس بنز CLA-Class بسیار اسپرت‌تر است ولی به نظر می‌رسد از مواد ارزان قیمتی تهیه شده است. از طرفی کیفیت مواد مصرف شده در آئودی A3 بالاتر به نظر می‌رسد ولی حالتی آرام‌تر و ملایم‌تر دارد. از طرفی، دریچه های هوای مرسدس بنز، دریچه های هوای هواپیما را تداعی می‌کنند و آمپرهای سفید و نقره‌ای با آن عقربه های عمودی، بسیار مهیج هستند، اما جنس پلاستیکی که در دسته دنده و قسمت های زیرین به کار رفته مرغوب به نظر نمی‌رسد. وقتی این موارد را با موارد مشابه در آئودی مقایسه کنیم، می‌بینیم جنس دسته دنده، روکش های زیبا و پلاستیک های نرم  به کار رفته در آئودی، واقعاً به نسبت پولی که می‌پردازید عالی هستند.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3 مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3 مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
سیستم MMI آئودی که به صورت سفارشی قابل خریداری است، به یک نمایشگر لمسی نازک و هفت اینچی متصل است که با فشردن یک دکمه روی داشبورد بالا می‌آید، ولی نمایشگر مرسدس بنز، به داشبورد چسبیده است. کار کردن با سیستم MMI آئودی، آسان‌تر از کار با سیستم Comand مرسدس بنز است (سیستم Comand به صورت سفارشی و به قیمت 2,490 دلار به فروش می‌رسد). اندازه صفحه نمایشگر این سیستم نیز هفت اینچ است و با مسیریاب ماهواره‌ای به صورت یکپارچه عمل می‌کند. البته یک نمایشگر پنج اینچی به همراه مسیریاب Becker به صورت استاندارد به مشتریان عرضه می‌شود. رادیوی دیجیتال، هارد درایو 10 گیگابایتی، سیستم صوتی Herman Kardon به همراه 12 بلندگو و کنترل صوتی نیز به صورت استاندارد روی مرسدس بنز CLA-Class نصب می‌شود. سیستم Comand مرسدس بنز و سیستم MMI آئودی هر دو از طریق صفحه کلیدی که روی کنسول قرار دارد کنترل می‌شوند ولی صفحه کلید آئودی A3 بزرگتر است و تاچ‌ پدی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد حروف و اعداد را با نوک انگشت روی آن بنویسد. اطراف صفحه تاچ‌ پد هم با دکمه‌ های میانبری برای سیستم های مسیریابی و صوتی و سایر موارد احاطه شده است.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
مرسدس بنز CLA200 و آئودی A3 هر دو سدان هایی هستند که طراحی داخلی‌شان به ترتیب به مرسدس بنز A200 و آئودی A3 Sportback شباهت دارد، به این ترتیب، بر خلاف تصور، طراحی کابین کوپه ها و سدان ها چیزی بیشتر از کابین داخلی هاچ بک ها ارائه نمی‌دهند. البته، کوپه مرسدس بنز چند ابزار بیشتر از برادر هاچ بک خودش دارد (مسیریاب و چراغ های زنون) تا قیمت بالایش را توجیه کند. وقتی صحبت از اندازه بدنه به میان می‌آید، تفاوت های زیادی بین مرسدس بنز A-Class هاچ‌ بک و کوپه به چشم می‌خورد. با این که عرض، ارتفاع و فاصله محور برابری دارند ولی طول مدل کوپه 388 میلی‌متر از طول مدل هاچ‌ بک بیشتر است و طول کل آن به 4.63 متر می‌رسد. طول A3 سدان فقط 146 میلی متر از مدل Sportback بیشتر است و طول کل آن به 4.63 متر بالغ می‌شود. طول همه مرسدس بنزهای CLA از پشت محور عقب افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود اندازه صندوق عقب بسیار بزرگتر بشود. ظرفیت صندوق عقب مرسدس بنز کوپه 470 لیتر است که 129 لیتر از ظرفیت صندوق مدل هاچ بک بیشتر است. ظرفیت صندوق عقب آئودی A3 بسیار کمتر است و به 425 لیتر می‌رسد. صندوق عقب مدل Sportback هم که حداکثر به 45 لیتر بالغ می‌شود. اگر درب صندوق هر دو خودرو را بالا بزنید، در نگاه اول صندوق آئودی بزرگتر به نظر می‌رسد، البته علتش این است که دهانه بزرگتری دارد.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
با این که سقف مرسدس بنز با شیب بیشتری پایین می‌آید ولی صندوق عقب کوچک نیست و نسبت به خودرو رقیب، اسباب و اثاثیه بیشتری در خودش جا می‌دهد. عمق آن هم بسیار بیشتر است و می‌توان لوازم کامل گلف و یک چمدان متوسط را کنار هم داخل آن گذاشت، ولی برای جا دادن همین وسایل در صندوق عقب آئودی A3 مجبورید آن ها را روی هم بچپانید. از آن جایی که مرسدس بنز CLA مجهز به تایرهایی است که در حالت پنچری هم می‌توانند به حرکت ادامه دهند (run-flat tyres)، تایر زاپاس ندارد و همین موضوع باعث می‌شود فضای بار زیادی داشته باشد، ولی ای کاش مرسدس بنز CLA به سرنشینان عقب بیشتر از لوازم گلف بها می‌داد. فضای سر مرسدس بنز به اندازه فضای سر یک کوپه دو در است، در نتیجه سر هر کسی که قدش بلندتر از  173 سانتی‌متر باشد به سقف می‌چسبد. دید فضای بیرون از میان پنجره های جانبی هم بسیار محدود است. فضای سر آئودی A3 بیشتر است ولی فضای پا تعریف چندانی ندارد. هر دو خودرو دارای دریچه های تهویه مطبوع در قسمت عقب هستند ولی متأسفانه آئودی جا لیوانی یا تکیه‌گاه دست در وسط صندلی عقب ندارد. این سدان ها روکش های صندلی زیاد مرغوبی ندارند، با این حال روکش های آئودی بهتر به نظر می‌رسند.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
موتور 1.4 لیتری و محهز به توربوشارژری که روی آئودی A3 نصب شده است روی محصولات زیادی از کمپانی های فولکس واگن نصب می‌شود ولی موتور آئودی از تکنولوژی (cylinder shut-off (COD استفاده می‌کند. این تکنولوژی در سرعت های پایین دو سیلندر را خاموش می‌کند تا مصرف سوخت را کاهش بدهد. مقدار مصرف سوختی که کمپانی آئودی اعلام کرده است در سیکل ترکیبی برابر است با 4.7 لیتر به ازاء هر صد کیلومتر رانندگی. این موتور نیرویی عالی و برابر با 140 اسب بخار و گشتاوری معادل 250 نیوتن متر تولید می‌کند. این میزان از نیرو و گشتاور باعث می‌شود سرعت این سدان 1250 کیلوگرمی ظرف 8.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. مرسدس بنز مجهز به موتوری بزرگتر است که 1.6 لیتر حجم دارد. این موتور چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و 156 اسب بخار نیرو و گشتاوری معادل 250 نیوتن متر تولید می‌کند. در این موتور تکنولوژی COD به چشم نمی‌خورد با این حال، مصرف سوخت آن کمتر و برابر با 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. البته مرسدس بنز CLA200 کمی دیرتر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این هم مربوط می‌شود به وزن 1,362 کیلوگرمی‌اش که 122 کیلوگرم از وزن آئودی A3 بیشتر است. در تست مصرف سوختی که به صورت مجزا روی این خودروها صورت گرفت، تفاوت ها آشکار شد و آئودی با مصرف 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر نشان داد که در مسافت های طولانی مقرون به صرفه‌تر است. هر دو این خودروها مجهز به گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دو کلاچی هستند، ولی آئودی بسیار نرم‌تر و روان‌تر کار می‌کند. این گیربکس استپ ترونیک اگرچه در ترافیک سنگین کمی ریپ می‌زند، ولی در سرعت های بالا و یا هنگام حرکت با دنده سنگین در سراشیبی جاده ها، بسیار بی عیب و نقص عمل می‌کند. آئودی A3 موتوری خارق‌العاده دارد که وقتی دور موتور بالا می‌رود کمی پر صر و صدا می‌شود، که البته صدایی شیرین و گوش نواز است. عملکرد موتور بالاتر از مقداری است که اعلام شده است و ممکن است سرنشینان آن باور نکنند که موتور فقط 1.4 لیتر حجم دارد. موتور 7G-DCT که روی مرسدس بنز CLA نصب شده است، شاید توجه را به خودش جلب کند، ولی در حالت پیش فرض eco mode، دو دریچه سوخت را به کار می‌گیرد و برای شتاب‌گیری و دور برداشتن کمی لش و تنبل به نظر می‌رسد؛ آخر سر هم که روی دور می‌افتد، سریع‌تر از رقیبش به نظر می‌رسد و سر و صدای بیشتری راه می‌اندازد. معنای آن می‌تواند این باشد که رقیبش را پشت سر می‌گذارد. اگر دکمه Sport که روی داشبورد قرار دارد را بفشارید، دریچه سوخت بیشتر باز می‌شود و به گیربکس فرمان می‌دهد کمی محتاطه‌تر دنده عوض کند. البته تعویض دنده مرسدس بنز نسبت به آئودی کمی کندتر صورت می‌گیرد و گاهی دور موتور بیش از حد بالا می‌رود. شاید هم علتش این است که سکون و آرامش اتاق حفظ بشود.
مقایسه مرسدس بنز CLA-Class با آئودی A3
شاید رینگ های سیاه رنگ مرسدس بنز AMG زیاد جالب توجه نباشد. تایرها هم روی جاده سر و صدای بیشتری نسبت به آئودی به راه می‌اندازند. آئودی A3  با سیستم تعلیق استاندارد و رینگ های 17 اینچی، سواری بسیار نرمی دارد. هنگام گشت وگذار در شهر، همه دست‌اندازها را نرم و آرام پشت سر می‌گذارد و در جاده های پر پیچ و خم خارج شهر نیز بسیار تحت کنترل است و تعادل خوبی دارد. آئودی در سرعت بالا، شما را به یاد خودرو Holden Commodore Evoke می‌اندازد، چون در مسیرهای ناهموار تعادل و توازن بسیار خوبی دارد. برای کسانی که به سواری اسپرت‌تر و مسابقه‌ای‌تر علاقه دارند، مرسدس بنز CLA-Class گزینه بهتری است. فرمان آن تیزتر و دقیق‌تر و وزن آن هم کمتر است. وقتی با سرعت از پیچ های تند عبور می‌کنید، می‌توانید به آن اعتماد کنید. اگر پایتان را روی پدال گاز بفشارید و به ناگهان از حرکت کنید، خواهید دید که هندلینگ فوق‌العاده‌ای دارد. کسانی که در دهه 90 میلادی پژو 306 GTi داشته‌اند، به طور قطع از این خودرو هم خوششان خواهد آمد. البته پس از این که چند کیلومتر از سواری لذت بردید، سیستم تعلیق خیلی خشک می‌شود و به سرنشینان سخت می‌گیرد. هنگام رانندگی در شهر هم بسیار بی‌قرار است و چاله ها و دست‌اندازها را با ناآرامی پشت سر می‌گذارد. مرسدس بنز در جاده های صاف و هموار هندلینگی بسیار خوب دارد ولی هنگامی که با سرعت در مسیرهای ناهموار رانندگی می‌کنید، وقار و خونسردی‌اش را از دست می‌دهد. در چنین مواقعی، این آئودی است که سواری با هیجان و مفرحی دارد. با این که صدای موتور و تایرهای مرسدس بنز در جاده بالا می‌رود ولی آئودی A3 هم زیاد دست کمی از آن ندارد. آئودی A3 به رغم ظاهر اسپرتش، هندلینگی خشک دارد ولی سواری آن خشک نیست و سرنشینان آن راحت‌ترند. وقتی هم بار آن سنگین است باز هم قابل اعتماد باقی می‌ماند. واقعاً می‌توان گفت آئودی A3 یک سدان جمع و جور و تمام و کمال است که با قیمتی نسبتاً مناسب به بازار عرضه می‌شود.

منبع

CarAdvice

 

برچسب : مرسدس بنز , آئودی , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

mahdi
0

باباباید بنزو با پراید مقایسه کنن ببینن کدوم بهتر آدم می کشه
13:24  1399/03/27
پاسخ دادن
Amirreza
0

قیمت پلاک ملی این ماشین تو ایران چقدر هست؟
12:20  1394/02/06
پاسخ دادن
daneshiana
0

مدلی که تو عکس هستش مدل cla 45 که از لحاظ قدرت با a3 قابل مقایسه نیستش
15:31  1393/08/20
پاسخ دادن
abbasss
6

اخه مقایسه اینا به چه درد ما میخوره لااقل اپتمارو با سوناتا یا گرانجو رو با کادنزا یا اسپورتیجو با ix35 رو باهم مقایسه کنید که گره از کار مردم باز شه با تشکر
15:58  1393/04/13
پاسخ دادن
mb1909
12

شاید بی ام و از ائودی یکم بهتر باشه اما مقابل بنز حرفی برای گفتن نداره.
11:06  1393/04/13
پاسخ دادن
کاربر: farid458
8

bmw سری 2 از هر دو بهتره !☺!
04:27  1393/04/13
پاسخ دادن
mb1909
17

مرسدس بنز از هر لحاظی بهتر است.
20:39  1393/04/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما
207 tu3 : دوستان tu3 دی و بهمن دعوتنامه برای کسی نیومده؟