بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

از خط تولید ولوو VN هر چیزی ممکن است بیرون بیاید، به همین خاطر است که کمپانی ولوو توانست نسخه گازسوز کامیون VN را در نمایشگاه خودروهای سنگین که در شهر لویی‌ویل برگزار شد، به نمایش بگذارد. در این مدل که با سوخت CNG کار می‌کند، تغییرات زیادی در داخل یا خارج به چشم نمی‌خورد و دارای همان تجهیزاتی است که برادر گازوئیل سوزش دارد. کامیون هایی که با گاز طبیعی کار می‌کنند، برای مالکان شرکت های باربری و کامیون دارانی مناسب است که به کاهش هزینه سوخت اهمیت می‌دهند. این فناوری به این منظور ارائه شده است تا در صنعت حمل و نقل، توجه ها را به خودش جلب کند. مدیر فروش و بازاریابی کامیون های ولوو در آمریکای شمالی چنین اظهار می‌کند: "عرضه کامیون ولوو VNL Daycab گازسوز، نشانه‌ای است از این که کمپانی متعهد است پیوسته محصولاتی عرضه کند که استفاده از آن ها برای خریداران مقرون به صرفه باشد. ارتقاء و توسعه یک فناوری که مصرف سوخت را پایین بیاورد، چه در حوزه گاز طبیعی باشد و چه در حوزه دیزل یا هیبرید، برای کمپانی ولوو یک اولویت است. ما اولین تولید کننده کامیون های باربری بودیم که بدون دریافت هیچ گونه هزینه اضافی موتورهایی مطابق با استاندارد EPA 2010 به بازار عرضه کردیم و با تمرکز بر راه حل هایی که منجر به کاهش هزینه های مربوط به مصرف سوخت بشود، آن سیاست را دنبال نمودیم." 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

کامیون ولوو VNL Daycab که با گاز طبیعی کار می‌کند، از نظر ظاهری شبیه کامیون های سنگین است، طراحی آن نیز آیرودینامیک است و قیافه‌ای تأثیرگذار دارد. جلوی دماغه دراز آن یک جلو پنجره بزرگ و مستطیل شکل قرار گرفته که خط مورب و معروف ولوو از وسط آن می‌گذرد و تأکیدی است بر ماهیت توانمند این کامیون. چراغ های بزرگ که  نوک گلگیرهای عظیم‌الجثه جلو قرار گرفته‌اند، بیشتر بر ماهیت کاربردی بودن این کامیون مهر تأیید می‌زنند. کمپانی سازنده معتقد است کامیون VNL Daycab شباهت بسیار کمی به سایر کامیون ها دارد و ظاهر شیب دارش به ما می‌گوید باید آن را باور کنیم. این کامیون برای افزایش آیرودینامیک، دارای یک کاپوت بسیار شیب دار و چراغ هایی گوه‌‌ای شکل است. کاپوت و چراغ ها طوری طراحی شده‌اند که هوا را بشکافند و به پیش بروند. علاوه بر این فاصله بین کابین و تریلی نیز به حداقل رسانده شده است تا مقاومت هوای کمتری ایجاد شود.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

راننده می‌تواند خیلی راحت پایش را روی پلکان بگذارد و دستش را به دستگیره ها بگیرد و وارد کابین بشود. با ورود به کابین، با فضای بسیار باز و مواد بسیار با کیفیتی روبرو می‌شود که ولوو به خاطر آن ها زبانزد خاص و عام است. درب ها طوری زه بندی شده‌اند تا مانع ورود آب، باد و سر و صدا بشوند. یک سیستم تصفیه پیچیده نیز، گرد و غبار داخل کابین را جذب می‌کند. فاصله بین صندلی ها زیاد است، روی سقف و دیواره پشت سر راننده نیز، محفظه های زیادی به چشم می‌خورد. احتیاجی به گفتن ندارد که عایق بندی صوتی هم یکی از بهترین هاست و باعث می‌شود در داخل کابین، سکوت حکمفرما باشد. برای رفاه و راحتی بیشتر، سیستم کنترل آب و هوا نیز داخل کابین تعبیه شده است تا دمای داخل آن را تنظیم کند. داشبورد طراحی ارگونومیک خوبی دارد و کمی نسبت به راننده زاویه دار است، یک صفحه نمایشگر هم وسط داشبورد قرار دارد و همه اطلاعات اصلی را نمایش می‌دهد. فرمان تلسکوپی که قابلیت خم شدن به بالا و پایین را هم دارد، به راننده اجازه می‌دهد هر طور بخواهد آن را تنظیم کند. طراحی ارگونومیک غربیلک فرمان باعث می‌شود کنترل کامیون راحت‌تر باشد. داخل غربیلک هم یک کیسه هوا کار گذاشته شده است.

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز
بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

صندلی کامیون های ولوو جزو بهترین صندلی ها هستند، بسیار راحتند و خیلی خوب کمر و پهلوها را حمایت می‌کنند. مدل های متنوعی از صندلی به مشتریان عرضه می‌شود، ولی صندلی های استاندارد دارای پشتی هایی ضخیم هستند، 18 سانتی متر به جلو و عقب حرکت می‌کنند و پشتی و نشمین‌گاه آن ها نیز برقی و قابل تنظیم است. اگر پکیج Comfort Level را خریداری کنید، نشیمن‌گاه، گردان و مجهز به گرمکن است و پشتی های BackCycler و Wide-Pluse حدود 5 سانتی متر از پشتی های استاندارد عریض‌ترند. صفحه نمایشگر دارای درگاه مخصوص Volvo Link است و اطلاعات روی آن را به راحتی می‌توان خواند. اطلاعاتی که روی نمایشگر نمایش داده می‌شوند را می‌توان از طریق دسته هایی چند منظوره که روی پایه فرمان قرار دارند، کنترل کرد. در مورد سایر دکمه ها و کنترلگرها هم هیچ گله و شکایتی نخواهید داشت چون از چیدمانی منطقی برخوردارند و بسیار هم دم دست هستند؛ حتی هنگام رانندگی نیز می‌توان به راحتی با آن ها کار کرد. برای راحتی بیشتر، دکمه هایی که کاربرد بیشتری دارند روی دسته هایی قرار دارند که روی پایه فرمان تعبیه شده‌اند و کلیدهای برقی مربوط به تنظیمات آینه، شیشه ها و قفل درب ها روی پنل درب سمت راننده قرار دارند و بسیار دم دست هستند. 

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

کامیون ولوو VNL گازسوز، مجهز به یک موتور 12 لیتری است که 400 اسب بخار نیرو و 1966 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که Cummins Westport ISX12 G نام دارد، از گاز مایع طبیعی استفاده می‌کند که ارزان قیمت و پاک است. این موتور فقط باید در کنار یک مبدل کاتالیستی قرار بگیرد تا با استاندارد آلایندگی EPA 2010 مطابقت پیدا کند. این پیشرانه قدرتمند 12 لیتری در کنار یک گیربکس I-Shift قرار گرفته که دوازده سرعته است و باعث می‌شود رفاه و راحتی راننده و ظرفیت بارگیری بالا برود، از طرفی مصرف سوخت هم پایین بیاید. برای این که راننده راحت‌تر باشد، پدال کلاچ حذف شده است و دنده از طریق تجهیزات الکترونیکی تعویض می‌شود. گیربکس I-Shift متناسب با عملکرد موتور، بهترین دنده را انتخاب می‌کند تا ضمن کاستن از مصرف سوخت، بیشترین نیرو را از موتور بیرون بکشد. کامیون ولوو VNL گازسوز، دارای یک بادشکن (BBC) بزرگ 312 سانتی‌متری است که وزن آن حدود 3630 کیلوگرم است. این کامیون دارای خصوصیاتی است که در مقایسه با کامیون گازسوز ولوو VNM خشن‌تر به نظر می‌رسد. کامیون گازسوز ولوو VNM که در سال 2011 به بازار عرضه شد، دارای یک بادشکن 287 سانتی متری بود که وزن آن به 3000 کیلوگرم بالغ می‌گشت. 

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

کامیون گازسوز ولوو VNL Daycab مجهز به یک سیستم تعلیق بادی است که یک سواری نرم و با ثبات در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سیستم تعلیق همه پستی و بلندی های جاده را می‌خورد و راننده حتی در پایان یک روز پر کار هم، سرحال خواهد بود. علاوه بر این، برای این که کابین دارای ثبات بیشتری باشد مخزن های باد سیستم تعلیق عقب، خارج از چارچوب بدنه قرار گرفته‌اند، ضربه گیرهای جانبی نیز تکان های کابین را به حداقل می‌رسانند. در سیستم تعلیق ضربه گیرهای لاستیکی سفت و سختی مورد استفاده قرار گفته‌اند که تأثیر ضربات شدیدی که به کابین وارد می‌شوند را از بین می‌برند. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون ولوو VNL گازسوز

کامیون ولوو VNL به لطف ساختار محکم و قابل اعتماد بودن، همیشه به عنوان یک کامیون قوی و کارآمد شناخته شده است. کابین آن جزو یکی از بهترین کابین هاست و ارگونومی کلی آن هم بسیار بالاست. عرضه نسخه گازسوز این کامیون هم با این که از عملکرد بالای نسخه دیزل برخوردار نیست، ولی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کامیون ولوو VNL گازسوز برای حمل و نقل های محلی، توزیع مویرگی اجناس و حتی توزیع سوخت گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. کمپانی ولوو در حال حاضر کامیون VNL را با موتور گازسوز تولید می‌کند ولی در نظر دارد آن را با یک موتور دیزل 12 لیتری نیز روانه بازار کند.


منبع

TopSpeed

 

برچسب : ولوو VN , ولوو VNL Daycab , ولوو , CNG , گازسوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مرتضی
0

موتورکوچک میخام
درهد نو
13:38  1397/02/30
پاسخ دادن
راضی سلامات
0

درود برسازنده ولوو
01:45  1397/02/30
پاسخ دادن
سعید
2

بازم باید به عملکرد ولوو تو زمینه تولید محصولات بادوام و مقرون به صرفه و تامین کننده حداکثر راحتی برای راننده احسن گفت
همه اینها در راستای احترام به سلیقه مشتری و احترام به رانندگان انجام پذیرفته که باعث میشن ولوو اینچنین صاحب عظمت باشه
همه به این برند خاص و صاحب سبک احترام قائلن و توانایی های این کمپانی تو عرضه محصولات جدید و صاحب ابتکار بی نظیر بوده و بر کسی پوشیده نیست
درود بر ولوو.
12:52  1393/05/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟