بسیاری از خودروهای معروف بعد از چند دهه تولید و کسب افتخارات فراوان برای کمپانی، دیگر محافظه کارانه عمل کرده و کم تر سعی می کنند تا در طراحی محصول خود تغییر اساسی ایجاد کنند یا به عبارت دیگر، از اعمال تحول اساسی در طراحی می پرهیزند؛ می توان برای مثال از پورشه 911 نام برد. ولی گویا هیوندای بسیار عجولانه این روش را پیش گرفته است! نمونه های آزمایشی نسل جدید این سدان متوسط، که گفته می شود در سال 2015 به بازار خواهد آمد، تولید شده است و در حال گذراندن مراحل آزمایشات فنی و جاده ای می باشد. ولی از این خودروساز کره ای، حداقل در این مورد، انتظار تحول نداشته باشید. چراکه اگر آن را با مدل هایی که الان در نمایشگاه ها در دسترس است و طراحی آن به سال 2010 بازمی گردد مقایسه کنید،شاهد کم ترین تحول خواهید بود.
البته دلیل عدم اصرار هیوندای برای به زیر تیغ جراحی بردن سوناتا این است که با طراحی خاص بدنه خود،با اینکه رقبای قدری چون هوندا آکورد، فورد فیوژن و تویوتا کمری داشت، برای کمپانی مادر مایه کسب افتخار شد و در سال گذشته 230,605 دستگاه از آن به فروش رسید. مدیر عامل کمپانی هیوندای، John Krafcik بر این عقیده است که وقتی مشتری به هیوندای سوناتا می نگرد نمی گوید که این خودرویی با طراحی 3 سال پیش است. بلکه خواهد گفت چه سدان زیبایی!
شما چه فکر می کنید؟ آیا ادعای ایشان درست است؟ اگر درست است، تا چه زمانی مشتری می تواند بر این باور باشد؟ آیا مشتری دلزده می شود یا وفادر می ماند؟