شرکت خودروسازی استون مارتین قصد دارد با مدل نمونه رپید S هیدروژنی در مسابقات 24 ساعته زوریخ شرکت کند. این شرکت می خواهد اولین مدلی را روانه یک مسابقه اتومبیل رانی کند که بدون تولید هیچ آلاینده ای یک دور را در جریان مسابقه کامل کند. این مدل اولین خودروی هیدروژنی خواهد بود که در مسابقه ای بین المللی شرکت می کند. رپید S برای تولید نیروی محرکه از یک موتور 12 سیلندر خورجینی 6 لیتری به همراه توربو شارژر دوگانه کمک می گیرد، موتوری که می تواند هم به صورت جداگانه از بنزین و هیدروژن خالص استفاده کند و یا ترکیبی از هر دو را به کار بگیرد. برای عملی کردن طرح ساخت این موتور، شرکت استون مارتین یک ریل سوخت هیدروژن، باک و یک سیستم مدریت کاملاً جداگانه موتور را در خودرو تعبیه کرده است.
باک ها از فیبر کربن بسیار سخت ساخته شده اند و چهار کپسول تعبیه شده توانایی ذخیره 0.453 کیلوگرم را دارند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دوعدد از این کپسول ها در نزدیکی راننده قرار دارند، در حالی که دو کپسول دیگر در صندوق خودرو جای گرفته اند. شاید ساخت خودروهای هیدروژنی پروژه ای موفق تر از ساخت خودروهای الکتریکی باشد. به نظر شما خوانندگان 1Car، خودروهای هیبریدی در آینده باعث کاهش چشمگیر آلاینده ها خواهند شد!؟