بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

موتورسیکلت MV Agusta F4 R به فناوری های بسیار مدرن و هنرمندانه‌ای مجهز شده است تا سواری و عملکردی عالی داشته باشد. قلب تپنده این موتورسیکلت، پیشرانه‌ای چهار سیلندر و چهار زمانه است با حجم 998 سی سی که سیستم D.O.H.C وظیفه زمانبندی سوپاپ های آن را بر عهده دارد. این پیشرانه قادر است حداکثر 195 اسب بخار نیرو و 110.8 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس شش سرعته در کنار کلاچ چند دیسکی مرطوب نیز این نیروی فوق العاده را تحت کنترل در می‌آورد. وظیفه متوقف کردن این موتورسیکلت نیز بر عهده دو دیسک 320 میلی متری و دو کالیپر Brembo M4 در چرخ های جلو و یک دیسک 210 میلی متری به همراه کالیپرهای چهار پیستونی در چرخ های عقب گذاشته شده است. تیپ پایه این موتورسیکلت با قیمت 20,160 یورو به مشتریان عرضه می‌شود. اگر مایل به خرید تیپ مجهز به ترمز ضدقفل باشید، باید 21,160 یورو پول بپردازید. موتورسیکلت F4 R در تاریخ موتورسیکلت های عملکرد بالا نقشی مهم ایفا کرده است و همچنان به ایفای این نقش ادامه می‌دهد. این موتورسیکلت چکیده‌ای است از شور و هیجان، عملکرد و سرعت که در قالبی بسیار زیبا و منحصر به فرد ریخته شده است. مدل جدید این موتورسیکلت گامی بلند به سوی آینده و یک انقلاب صنعتی بدون مرز به شمار می‌رود. این موتورسیکلت یک شاهکار هنری است که مرزهای خیال را پشت سر می‌گذارد و آخرین فناوری ها را به خدمت می‌گیرد. در خصوص طراحی، ارتقا و تست کردن این موتورسیکلت، ماه ها کار شبانه روزی انجام گرفته است تا آن را به پیشرفته ترین وسیله نقلیه دوچرخ موجود در بازار تبدیل کند. این موتورسیکلت به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخگوی سلیقه همه مشتری ها باشد. استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های فنی موجب شده است این موتورسیکلت فرمان پذیری و عملکردی عالی داشته باشد: شاسی مجهز به حسگرهایی است که نیروی اینرسی را محاسبه می‌کنند، پیشرانه نیز توسط سیستم منحصر به فرد Ride-By-Wire کنترل می‌شود.  سیستم تعلیق نیز برقی و از نوع Ohlins است. فناوری بسیار خاص و پیشرفته موتورسیکلت F4 RR به مدل های F4 R و F4 نیز رسوخ کرده است و ویژگی ها و نوآوری هایش را با این مدل ها نیز به اشتراک گذاشته است. این ویژگی ها عبارتند از: رینگ های سبک تر، بادشکن جدید در جلو که با چراغ های مخصوص حرکت در روز تلفیق شده است و چراغ ترمز جدید. همه این قسمت ها از گرافیک و رنگ آمیزی کاملاً جدیدی بهره می‌برند. این عوامل باعث شده‌اند مدل جدید این موتورسیکلت بسیار پیشرفته تر از قبل باشد در عین حال، میراث و پیشینه درخشانش را نیز حفظ کند. هدف کمپانی سازنده این موتورسیکلت، جلب رضایت همه مشتری ها و  ارائه یک پلت فرم کاملاً جدید بوده است. از طرفی، قدرت موتور و کیفیت سواری نیز بسیار ارتقاء پیدا کرده است. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا این موتورسیکلت عملکردی بی نظیر و قابل رقابت داشته باشد.

 

تجهیزات اصلی

بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

پیشرانه چهار سیلندر خطی با خورشیدی مرکزی و سوپاپ های رادیال

فناوری MVICS ( سیستم کنترل یکپارچه پیشرانه و بدنه)

پکیج تجهیزات الکترونیکی ELDOR به همراه سیستم Ride-By-Wire

دریچه سوخت قابل تنظیم (امکان انتخاب یکی از حالت های: Normal، Sport و Rain)

سیستم Max torque (امکان انتخاب یکی از حالت های: Normal، Sport و Rain)

واکنش موتور قابل تنظیم (امکان انتخاب یکی از حالت های: Normal، Sport و Rain)

ترمز موتور قابل تنظیم (امکان انتخاب یکی از حالت های: Normal، Sport و Rain)

محدود کننده سرعت RMP (امکان انتخاب یکی از حالت های: Normal، Sport و Rain)

حسگر میزان خم شدگی موتورسیکلت

سیستم کنترل پایداری قابل تنظیم در هشت حالت

سیستم Electronic EAS

ساختار پیچیده اسکلت به همراه میله ها و صفحات آلومینیومی که به صورت دستی جوش کاری شده‌اند

سیستم تعلیق Ohlins به همراه کنترل الکترونیکی

کالیپرهای ترمز Brembo

 

پیشرانه

بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

یک پیشرانه چهار سیلندر و چهار زمانه این موتورسیکلت را به پیش می‌برد. قطر پیستون این پیشرانه 79 میلی متر و حداکثر دور موتوری که می‌تواند به آن دست پیدا کند، برابر است با 14,000 دور بر دقیقه. اسمبل کردن این پیشرانه توسط تکنسین های ماهر صورت می‌گیرد و به همین خاطر بسیار دقیق است. همه قطعات به دقت انتخاب و اندازه گیری می‌شوند تا اطمینان حاصل شود بالاترین کارایی و عملکرد را دارند. در مدل جدید، سوپاپ های هوا و دود به جای دو فنر، از یک فنر استفاده می‌کنند. این امر به پایین آوردن وزن موتورسیکلت و بالا بردن سرعت آن کمک زیادی می‌کند. روکش جدیدی روی پیستون ها کشیده شده است تا آن ها را مقاوم تر و قابل اعتمادتر کند. دسته شاتون ها از تیتانیوم ساخته شده که باعث می‌شود این موتورسیکلت بیشتر برای مسابقات GT مناسب باشد. این دسته شاتون ها محکم و سبک هستند و با میل لنگ نیز هماهنگی فوق العاده‌ای دارند. مسیر گردش روغن درون پیشرانه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است تا قطعات بهتر روان بشوند و هنگام کارکرد شدید، قابل اعتمادتر باشند. دمای پیشرانه جدید نیز پایین تر است چون رادیاتور بزرگتر شده و مسیر گردش روغن نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. این پیشرانه چهار سیلندر در دو پیکربندی به بازار عرضه می‌شود: مدل های F4 و F4 R که 195 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و مدل F4 RR که نیروی آن به 200.8 اسب بخار بالغ می‌شود. گیربکس موتورسیکلت MV Agusta F4 R یک گیربکس شش سرعته است به همراه کلاچی که از نظر فنی بسیار به روز شده است. 

 

طراحی بدنه

بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

طراحی جدید و تجهیزات منحصر به فردی که روی این موتورسیکلت تعبیه شده‌اند، موجب شده‌اند مدل جدید هویت و شخصیت جدیدی به دست بیاورد. این موتورسیکلت به خاطر زیبایی بدنه‌اش موفق به کسب جوایز بیشماری شده است. ظاهر جذاب و گیرای بدنه این موتورسیکلت الهام بخش طراحان بوده است و توانسته اند در زمینه گرافیک و رنگ آمیزی آن تغییرات جدیدی انجام بدهند. چراغ جلو در میان دو چراغ راهنمای منحصر به فرد قرار گرفته است که در منتهی الیه بادشکن قرار گرفته‌اند، به این ترتیب موتورسیکلت آیرودینامیک تر می‌شود و موتورسوار چه در شب و چه در روز از دید بهتر و در نتیجه ایمنی بیشتری برخوردار خواهد شد. طرح کاملاً جدید رینگ ها نیز باعث شده است وزن آن ها به میزان قابل توجهی پایین بیاید. در مجموع، دو نوع رینگ به بازار عرضه می‌شود: نوع اول، به همراه مدل F4 عرضه می‌شود که از پره هایی نازک با روکش نقره‌ای رنگ برخوردار است، نوع دوم نیز به همراه مدل های F4 R و F4 RR عرضه می‎شود که از آلومینیوم ساخته شده است و پره های آن از وزن و ضخامت کمتری برخوردارند. لوله های چهارتایی اگزوز نیز بسیار به روز شده‌اند و ظاهر این موتورسیکلت را بسیار خاص کرده‌اند. همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا MV Agusta F4 R هم از نظر بصری و هم از نظر فیزیکی سبک تر و مسابقه‌ای تر به نظر برسد. 

تجهیزات الکترونیکی

بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

سیستم MVICS ( سیستم کنترل یکپارچه پیشرانه و بدنه)، در حال حاضر با مدل جدید این موتورسیکلت عرضه می‌شود و باعث می‌شود پیشرانه بهتر قابل کنترل باشد و ابزارهای کنترلی بیشتری در اختیار موتورسوار قرار بگیرد. از میان این ابزارها می‌توان از سیستم کنترل پایداری و شیفتر EAS  نام برد. از همه این تجهیزات مهمتر نیز سیستم Ride-By-Wire است که نخستین بار به همراه موتورسیکلت سه سیلندر F3 675 به بازار عرضه شد و در مورد مدل جدید F4 بهینه سازی شده است. این سیستم از تشدید کننده هایی الکترونیکی برخوردار است تا اطمینان حاصل شود بالاترین ایمنی تأمین می‌شود: سیگنال های آنالوگی که از دو حسگر دریچه سوخت به دست می‌‌آیند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و یک حسگر سوم آن ها را تأیید می‌کند تا چرخه سوخت رسانی کامل شود. دو حسگر روی دریچه سوخت و حسگرهای دیگری نیز روی پلت فرم موتورسیکلت تعبیه شده‌اند تا اطلاعات مربوط به موتورسیکلت را لحظه به لحظه منتقل کنند. چرخ جلو نیز مجهز به سیستم کنترل پایداری است. این سیستم باعث بالا رفتن ایمنی و عملکرد می‌شود، از طرفی راندن موتورسیکلت نیز برای موتورسوار بسیار راحت تر شده است. سیستم MVICS باعث می‌شود گشتاور بیشتری به چرخ عقب منتقل شود که البته میزان این گشتاور به شرایط جاده و به میل موتورسوار بستگی دارد. دنده الکترونیکی که به صورت استاندارد با همه مدل ها عرضه می‌شود، زمان بین تعویض دنده ها را کاهش می‌دهد. نوآوری دیگری که در این موتورسیکلت به چشم می‌خورد، سیستمی است که به موتورسوار اجازه می‌دهد به دلخواه خودش سه حالت پیش فرض Normal، Sport و Rain را انتخاب کند. با انتخاب هر یک از این حالت ها، پنج گزینه تنظیم می‌شوند: (میزان حساسیت دریچه سوخت، میزان گشتاور، محدود کننده سرعت، واکنش موتور و ترمز موتور)، به این ترتیب، موتورسوار می‌تواند موتور را آن طور که می‌خواهد تنظیم کند.

 

اسکلت و سیستم تعلیق

بررسی موتورسیکلت MV Agusta مدل 2014

ساختار و هندسه مدل جدید این موتورسیکلت دست نخورده باقی مانده است. اسکلت به دو قسمت مجزا تقسیم شده است تا راحت تر قابل تنظیم باشند. قسمت اصلی اسکلت، از میله های فولادی CrMo ساخته شده‌ است. این میله ها به چندین صفحه آلومینیومی متصل شده‌اند و در کنار یکدیگر کل ساختار بدنه و بادشکن جلو را تشکیل می‌دهند. اسکلت جدید به گونه‌ای ساخته شده است که بدون کاستن از استحکام، سبک و کم وزن باشد. در مورد سیستم تعلیق نیز باید گفت که هر سه مدل درای سه نوع متفاوت از سیستم تعلیق هستند و ترکیب دوشاخه و  کمک فنر در هر مدل با مدل دیگر متفاوت است. مدل F4 از دوشاخه Marzocchi (با قطر 50 میلی متر) و کمک فنرهای Sachs استفاده می‌کند که هر دو بسیار قابل تنظیم هستند. مدل F4 RR برتری های فنی و تنظیمات شخصی بیشتری دارد: سیستم تعلیق Ohlins و کنترل های الکترونیکی به موتورسوار اجازه می‌دهند بتواند مستقیم از روی داشبورد تنظیمات دلخواهش را انجام بدهد. همانطور که پیشتر ذکر شد، چهار حالت خاص باری انتقال نیروی موتور وجود دارد و موتورسوار می‌تواند سیستم تعلیق و نحوه عملکرد موتور را به دلخواه خودش تغییر دهد. البته تنظیم کمک فنرها به صورت دستی صورت می‌گیرد. سیستم ترمز این موتورسیکلت نیز یک اثر هنری به شمار می‌رود. این سیستم از دو دیسک 320 میلی متری در جلو تشکیل شده است که کالیپرهای Brembo Monobloc M50 آن ها را از حرکت بازمی‌دارند. این سیستم توسط یک دیسک 210 میلی متری و یک کالیپر چهار پیستونی در عقب تکمیل می‌شود. این سیستم باعث افزایش عملکرد و کاهش وزن موتورسیکلت می‌شود.


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت MV Agusta , سیستم DOHC , Brembo M4 , Ride By Wire






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟
مریم : سلام میشه راهنمایی کنید وتجربه بدید توی پرونده من زده پرونده دارای نقص میباشد 170 برج 2 ریختم بحساب سایپا هفته چهارم دی ماه تحویل خودرو هست آیا اگه پرونده نقص داشته باشه پیامک تکمیل وجه نمیاد برام
افسانه : مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش