وظایف واردکنندگان خودرو در برابر مشتریان

وظایف واردکنندگان خودرو در برابر مشتریان

رئیس بازرسی خدمات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران الزامات و وظایف قانونی واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را تشریح کرد.
محسن سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شرکتهای واردکننده خودرو ملزم به رعایت الزامات قانونی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش هستند.
به گفته وی، شرکت‌های متقاضی واردات خودرو در قدم اول باید تاییدیه خدمات پس از فروش محصول را از مرکز اصناف و بازرگانان ایران دریافت کنند که صدور این تاییدیه مشروط به ارائه گزارش بازرس از الزامات فنی و تخصصی مربوط به خدمات پس از فروش خودروی وارداتی و الزامات عمومی آن، به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
سلیمی با بیان اینکه الزامات تخصصی و فنی برای واردات خودرو وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این الزامات تدوین شرایط ضمانت، تعهد و پشتیبانی محصولات تحت پوشش مطابق با قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات وزیران است.
رئیس بازرسی خدمات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: برنامه اجرایی آموزش برای پرسنل خدمات پس از فروش در زمنیه سرفصل‌های فنی و تعمیراتی خودروهای تحت مسئولیت از جمله این الزامات است ضمن آنکه تهیه و ترجمه دستورالعمل‌های فنی و نحوه تعمیرات خودروهای وارداتی با سرفصل‌هایی نظیر تعمیرات سیستم موتور، گیربکس، تعلیق، ترمز و فرمان نیز باید صورت گیرد.
وی افزود: ارائه برنامه اجرایی تامین قطعات یدکی در خصوص هر یک از خودروهای وارداتی، تهیه دستگاه‌های عیب‌یاب و ابزارهای مخصوص به منظور تعمیرات و عیب‌یابی خودرو و معرفی شبکه تعمیرگاهی خدمات پس از فروش (در بدو واردات حداقل یک نمایندگی) از دیگر الزامات در حوزه تخصصی و فنی است.
سلیمی با بیان اینکه الزامات عمومی نیز برای واردکنندگان خودرو وجود دارد، تصریح کرد: طراحی فرآیند پایش و تحلیل نظرات مشتریان براساس الزامات دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو از جمله این الزامات است.
وی ادامه داد: همچنین واردکنندگان خودرو باید به طراحی فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مشتریان براساس الزامات دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو بپردازند.
رئیس بازرسی خدمات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اضافه کرد: تدوین دستورالعمل نظارت بر نمایندگی‌ها و همچنین تدوین دستورالعمل‌های پذیرش، ترخیص و گردش‌ کار براساس الزامات دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو از دیگر الزامات است.
به گفته وی، براین اساس باید طراحی مکانیزم پرداخت خسارت به مصرف‌کنندگان خودروها در صورت توقف خودرو بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه براساس الزامات دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو صورت گیرد.
سلیمی با بیان اینکه تدوین برنامه ایجاد و توسعه شبکه نمایندگی‌های مجاز براساس تعداد خودروهای وارداتی از دیگر الزامات قانونی واردکنندگان خودرو است، خاطرنشان کرد: طراحی سامانه ارتباطی شرکت عرضه‌کننده خودرو با مشتریان و نمایندگی‌های مجاز تحت پوشش باید صورت گیرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا واردکننده یک برند خودرویی می‌تواند به جای ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش با برند مربوطه، با واردکنندگان دیگر برندهای خودرویی مذاکره و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش آنها را به صورت مشترک به خدمت گیرد؟ اظهار کرد: در این زمینه محدودیت قانونی به منظور عدم مجوز فعالیت به صورت مشترک وجود ندارد. شرکت‌های عرضه کننده خودرو به شرط تامین الزامات تخصصی خدمات پس از فروش که جزئیات آن ذکر شد می‌توانند به صورت مشترک و در یک محیط تعمیراتی به چند برند خودرویی خدمات ارائه کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , وارداتی , مشتریان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تجمع : یهو برای فردا که نمیشه یه تاریخ بگید تا وقت هماهنگ شدن بشه
سیاوش : باعرض سلام وادب واحترام خدمت دوستان گروه شاهین پلاس اتوماتیک لطفا چنانچه تکمیل وجه اسفند در گروه داریم لطفا اعلام کنن به نظر میاد کلیه دوستان اسفندماه فاکتور شدن درغیر اینصورت جهت اطلاع اعضا اعلام کنن باتشکر
X5 masoud : سپاسگزارم به خاطر اطلاع رسانی من x5 بهمن هستم به هرحال جای امیدواریه
محمد T9 : سلام من هم اسفند1403 ثبت نام کردم و 4/8/ماشینم رو تحویل گرفتم 1ماه پیش هم شاسی شد
T9 اسفند ماه : درود به همه دوستان خدایی هر کسی شاسی میشه یا پلاک میشه یا هر مرحله ای میره جلو بیاد اعلام کنه تا بقیه هم حداقل امیدوار باشن به تحویل ماشین هاشون
mina : ali s3پاسخ به سلام، ممنون از پاسخگویی تون. چرا پس بیمه نمیشه؟
شاهین : موافقم فقط تجمع جواب میده
شاهین جی سانروف : دوستاااااان فقط تجمععععع هر چه زودتر بهتر پنجشنبه بریم همه بااااااهم ساعت ۱۰ صبح یا همین فردااااا اصلااااا لطفااااا دوستاااان فقط تجمع
سایپای دزد : از ۱۴ اسفند دارن همین حرف رو به من میگن.ولی همشون دزد و کثیفن
سایپای دزد : من که روز اول گفتم این بشر از خود سایپاست.اعتراض نکنید .....ببند دهنتو خواهشا.نمک رو زخم مردم نریز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
معلم : فاکتور شدن خودرو براساس زمان پرداخت است یا ردیف قرارداد؟
ایکس 33 اتومات : سلام من نخوردم ولی ی نفرو میشناسم خورده
حامد : داداش لطفا شماره قرارداد بگو دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دنا اپشنال شهریور : پس داداش چطوری من تحویل شهریورم شماره قراردادم 1538710هست؟؟؟؟؟؟
سیاوش پانا : منم اینجوری
فاطمه : منم از خدامه این مبلغ رو بدم هرچه زودتر ماشین برسه دستم
حسین سورن تحویل 31 تیر : تک رنگ سفید طرح مادران
یک بنده : دقیقا فقط بدونید که مثل سگ دروغ میگن
9 اسفند پیش فروش : پیش فروش های اسفند کجاین کسی از اسفند فاکتور نشده😫😫
پانا207 : ردیف قرارداد منم 153888هست اولش و 16خرداد تحویلم بوده که تاخیر خورده تا الان 13ملیون فروش فوری پانا دستی ارتقا یافته فولادی که تا ردیف قرارداد 153400فک کنم فاکتور شده تا الان