بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

معمولا تنوع خودروهای دو درب در خط تولید یک مدل، اسپرت تر و جذاب تر از خودروهای چهار درب مشابه آنها است؛ این موضوع در خصوص تویوتا کمری Solara کوپه نیز، صادق بود و درست بعد از طراحی مجدد مدل 2004 آن اتفاق افتاد؛ پس از آن، این خودرو به دلیل وجود سدان کمری با قدرت بیشتر، در آخرین تجدیدنظر به انتهای صحنه رقابت رفت؛ این بی عدالتی ها تا سال 2008 ادامه یافت، زیرا همکلاسان این خودرو با تغییرات قدرتمند و فراوان خود پابرجا مانده بودند؛ رقبا نیز، با تولید کوپه هایی با ظاهر و عملکرد بهتر و خودروهای کروک با قیمت های نسبتا مناسب به بازار وارد شدند. 

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008
بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008 بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008
بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

طراحی بدنه منحنی و پیچیده از جمله دلایل کاهش تقاضا برای Solara است؛ زمانی که به عقب قوز کرده این خودرو در هر دو مدل کروک و کوپه نگاه کنید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد؛ عدم وجود تایرهای پر هیجان نیز، یکی دیگر از این دلایل است؛ مدل کوپه این خودرو زمانی که به موتور شش سیلندر خورجینی مجهز شود، نسبتا مناسب است؛ این در حالی است که در تیپ کروک با تولید گشتاور پایین و عملکرد ضعیف گیربکس از اعتبار عملکرد این زیبای ژاپنی کاسته می‌شود؛ علی رغم هندلینگ ثابت و قابل پیش بینی این خودرو، Solara با سیستم تعلیق نرم و فرمان پذیری ناچیز، خودرویی نیست که بتوانید با رانندگی پرشتاب از آن لذت ببرید. 

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008 بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008
بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008 بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

لازم به ذکر است که خریداران با دیدن طراحی داخلی آن به ویژه در تیپ کروک، نگرانی کمی در خصوص طراحی یا عملکرد آن خواهند داشت؛ استفاده از مواد با کیفیت فلزی و پلاستیکی در طراحی داخلی و ظاهر لوکس، آن را به یکی از خودروهای متمایز در کلاس خود تبدیل کرده است؛ علاوه بر این، وجود صندلی های نسبتا راحت با فضای کافی که یکی از خصوصیات نادر در خودروهای کروک و کوپه چهار سرنشین محسوب می‌شود، یکی دیگر از مزایای این زیبای ژاپنی است؛ خودروی کروک Solara در مقایسه با کرایسلر Sebring و پونتیاک G6 دارای ساخت بهتر و اصلاحات بیشتر است؛ کروک هایی همانند فورد موستانگ، میتسوبیشی Eclipse Spyder و فولکس واگن Eos با وجود خصوصیات ویژه، محبوبیت تویوتا را ندارند؛ همچنین فولکس واگن با تجهیزات کامل دارای قیمت نسبتا بالایی است. با وجود سطح بالای تغییرات و استحکام زیاد این خودرو از نظر کیفیت و قابلیت اعتماد، تیپ کروک آن انتخاب بهتری برای خرید است؛ کوپه جدید نیسان آلتیما و هوندا آکورد با طراحی جدید توانسته‌اند گوی رقابت میان کوپه های سایز متوسط و دیفرانسیل جلو را از سایرین بربایند و جایگزین های مناسبی برای خودروی موستانگ و Eclipse باشند؛ نه تنها این خودروها جادارتر و کاربردی تر از Solara هستند، بلکه از نظر طراحی و ایجاد حس لذت بخش رانندگی در افراد موفق تر عمل کرده‌اند.

      

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

تویوتا کمری Solar مجهز به موتور چهار سیلندر خورجینی 2.4 لیتری با تولید قدرتی معادل 157 اسب بخار و گشتاوری معادل 214 نیوتن متر است که این قدرت را با استفاده از گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌کند؛ لازم به ذکر است که موتور شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری با توانایی تولید 210 اسب بخار و 298 نیوتن متر گشتاور با گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد، از جمله پیشرانه های قابل سفارش در کوپه Solara و تجهیزات استاندارد در کروک Solara محسوب می‌شود. طبق برآورد EPA مصرف سوخت تیپ مجهز به موتور چهار سیلندر در شهر بین 12 تا 13 لیتر و در بزرگراه 8 لیتر؛ و در تیپ های ارتقا یافته مجهز به موتور شش سیلندر در تیپ کوپه و کروک به ترتیب 15 و 10 لیتر است.

 

ایمنی

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

تمامی تیپ های کمری Solara به صورت استاندارد به کیسه هوای جانبی جلو، سیستم کنترل فشار تایر و ترمز دیسکی  ضدقفل مجهز هستند؛ کیسه هوای جانبی و پرده ای از جمله تجهیزات استاندارد تیپ کوپه، و کنترل کشش و کنترل پایداری از جمله تجهیزات ایمنی سفارشی تعبیه شده برای مدل های مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی هستند. در تست تصادف، Solara موفق به کسب پنج ستاره سازمان بین المللی ایمنی بزرگراه از نظر ایمنی بخش جلویی و جانبی شد؛ همچنین سازمان بیمه ایمنی بزرگراه، از نظر عملکرد به هنگام برخورد از جلو، این خودروی ژاپنی به کسب رتبه خوب نایل آمد؛ در تست برخورد از بغل، Solara رتبه قابل قبول را کسب کرد؛ لازم به ذکر است که در هر دو تست تصادف، از مدل کروک استفاده شد، بنابراین در تست برخورد از بغل، این مدل خودرو فاقد کیسه هوای جانبی و پرده ای بوده است.

  

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

طراحی داخلی لوکس با بکارگیری فلزات براق و استفاده از مواد با کیفیت در ساخت آن، از جمله خصوصیات به کار گرفته شده در تمامی تیپ های تویوتا کمری Solara محسوب می‌شوند؛ در مدل های Sport این ژاپنی زیبا از گرافیت و در مدل پیشرفته SLE از چوب برای طراحی داخلی استفاده شده است؛ این زیبای ژاپنی فضای کافی در صندلی های جلو و عقب برای رانندگان قد بلند و سرنشینان خود به ارمغان آورده است؛ 10 ثانیه تنها زمان لازم برای باز و بسته شدن سقف پارچه ای خودروی کروک Solara است؛ این زمان برای خارج شدن از خودرو، زمان زیادی محسوب می‌شود؛ زمانی که از این سقف پارچه ای استفاده نشود، فضای بار این خودروی کروک 0.33 متر مکعب است؛ کمری Solara کوپه دارای فضای بار 0.39 متر مکعب و نیز، صندلی های عقب تاشو است.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

هر دو موتور تعبیه شده در این خودرو دارای عملکرد نرم و بهبود یافته است ولی در شتاب، حتی با وجود موتور شش سیلندر خورجینی حرفی برای گفتن ندارد؛ در کوپه حس هیجان با موتور شش سیلندر به راننده منتقل می‌شود، اما تولید گشتاور کم موتور در کروک به میزان زیادی مشهود است؛ حتی گیربکس پنج سرعته دستی نیز، در این زمینه کمکی نمی‌کند، و تعویض دنده ها با تاخیر و بسیار خشک اتفاق می‌افتد؛ وجود رانندگی نسبتا راحت از جمله نقاط قوت کمری Solara محسوب می‌شود؛ خودروی کروک این مدل به دلیل داشتن ساختار محکم بدنه، حتی با وجود سقف پارچه ای، لرزشی که در سایر خودروهای دارای سقف ثابت وجود دارد، را ندارد؛ وجود استحکام بدنه در تیپ Sport نیز، موجب عملکرد مناسب آن در پیچ ها می‌شود؛ اما در مجموع می‌توان گفت که تویوتا کمری Solara از نظر رانندگی راحت نسبت به سایر خودروهای اسپرت در اولویت قرار دارد.  


منبع

Edmunds

  

    

برچسب : تویوتا , کمری Solara کوپه , کروک , نیسان آلتیما , فولکس واگن Eos , هوندا آکورد , میتسوبیشی Eclipse , فورد موستانگ , کریسلر Sebring , پونتیاک G6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

kor.bakhtiari
4

سلام

اگه قیمت خودرو روهم میزدید خیلی بهترمیشد
08:07  1394/07/18
گزارش
پاسخ دادن
ویام
2

بعد نیست ؟ حالا قیمتش چند هستش
01:23  1393/08/03
گزارش
پاسخ دادن
سعید
11

اتفاقا من فکر میکنم بررسی این ماشینای نه چندان قدیمی خوبه،، ، برای اینکه ما بیشتر با سابقه این شرکتها آشنا میشیم و میبینیم از کجا به کجا رسیدند و تو فاصله چند ساله، چقدر رشد و پیشرفت داشتند،،،، مثله ایران خودمون که از پراید به وانت بارش بعد از چند سال رسیدیم!!!!!
00:19  1393/06/28
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
5

یدونه سفیدش تو محل ما هست. از نزدیک انصافا خیلی زشته... اوق...
23:52  1393/06/27
گزارش
پاسخ دادن
حمید
2

چرا باید یک ماشین 2008را برسی کنید؟
20:30  1393/06/27
گزارش
پاسخ دادن
جی ال
0

چون تو ایران نهایتا اینا میان، همین امروز دیدمش خیلی خوف بود
22:11  1396/11/25

گزارش
فرشید
4

چقدر زشته!
19:21  1393/06/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی شاهین جی آذرماه : من کاملا موافقم ، تاریخ و ساعت اعلام کنید حتما تاثیر داره و مام شرکت میکنیم. از بی صدا نشستن که بهتره
علی شاهین جی آذرماه : ما امروز یه عده ای رفتیم معاونت فروش سایپا و کلی بحث و جدل کردیم باهاشون . بنظرم این رفتن اومدن ها و تجمعات باید تا وصول نتیجه ادامه داشته باشه . باید هر روز تعدادمون بیشتر بشه تا صدامون به یه جایی برسه
علی : اقا اینهمه شاهین g شاهین g کردین رفتم از نزدیک دیدم من که تبدیل زدم به gl ولی بنظرم کیفیت کلی ماشین از ۲۰۶ مدل ۹۴ خودم خیلی پایینتره اصلا نا امید شدم حالا کل این ماشین یه سانروف هم داشت یا نداشت خیلی فرقی نمیکنه تو اصل ماشین
سالار : نمایندگی گفت تاپیام برات نومده خودت توی سیستم تبدیل نزنی..بزارپیامک برات بیاد..حیرون موندم چکارکنم
امیر : بااحترام به استید بزرگوار منبا هر دوتا ماشین اف اچ و داف کار کردم . داف خیلی نرم تر از اف اچ هست ولی اف اچ خدایی موتور قدرت مند تری داره . بودجتون پایینه یدونه یورو پنج داف بردارید و اگه بودجشو دارید اف اچ 480 اتومات قلدر تره . ولی منی که عاشق زیبایی هستم داف رو انتخاب کردم و الانم دارم کار می کنم باهاش
امیر : بااحترام به استید بزرگوار منبا هر دوتا ماشین اف اچ و داف کار کردم . داف خیلی نرم تر از اف اچ هست ولی اف اچ خدایی موتور قدرت مند تری داره . بودجتون پایینه یدونه یورو پنج داف بردارید و اگه بودجشو دارید اف اچ 480 اتومات قلدر تره . ولی منی که عاشق زیبایی هستم داف رو انتخاب کردم و الانم دارم کار می کنم باهاش
شاهین G : این صبر کردم برای G که اخرش به GL تبدیل بزنم؟ اگه می خواستین gl بدین همون اول دعوتنامه جی ال می فرستادین ماهم حداقل زودتر به ماشین می رسیدیم
شاهین GL : احتمالا تا اخر ابان تحویل میدن
لرستان جی ال : سلام دوستان یکی به این مدیران بی شرافت سایپا بفهمونه که مایی که تیر تکمیل وجه جی ال کردیم نباید کلا نادیده گرفته بشیم بخدا کلی داریم هزینه کرایه ماشین میدیم وسیله نداریم. تعداد تولید رو یه مقدارش رو تخصیص بدید به جی هایی که مثل خر گیر کردید تو گل و نمی‌تونید بدید یه مقدارش رو هم بدید به جی ال هایی که از اول جی ال بودن چه گناهی کردیم ما خیر و خوشی نبینید مدیران سایپا خدا ازتون نگذره
یاسرشاهین جی : پذیرش ۱۷ اذر شاهین جی ۷ تبدیل زدم به GL چهرشنبه فاکتور شد .امروز پلاک شد میدونم ظلم بزرگی بهمون شد ولی هر وقت جلو ضرر بگیرید سوده با این اوضاع کشور و بی قانونی توصیه من اینه تبدیل بزنید روان خودتون رو راحت کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پذیرش 25 اسفند تیر تکمیل وجه : وجه اولیه6 اسفند پذیرش 25 اسفند کی فاکتور میشه؟
مسعود : سلام پانا قالپاق تحویل بیست شهریور العان پیامک تبدیل اومده برام 5700جریمه تاخیر داشتم که صفر شده 21440 بیست و یک میلیون و چهارصدو چهل هزار هم باید پرداخت کنم
مجتبی : من دیروز پلاک انلاین شدم
زامیاد بی پلاک : مدیر عامل شرکت زامیاد گفته شماره گزاری نیسان وانت در مراحل آخر است به امید خدا کم مونده
تبدیل : 5 شهریور تبدیل زدم به ساینای تک و هنوز خبری نیست
مسعود : سلام پانا قالپاق تحویل بیست شهریور العان پیامک تبدیل به موتور پلاس اومده برام 5700جریمه تاخیر داشتم که صفر شده 21400000بیست و یک میلیونو چهارصدم باید پرداخت کنم
امیر : منم فاکتورنشدم
علی بی پلاک : داداش زنگ بزن 136 من اینجور ثبت شکایت کردم مگ شما چجور شکایت کردی؟
ثبت نامی مرداد : تو هرچی سرت بیاد حقته ، آخه اون همه پول و دادی می رفتی نقدی از بنگاه صفرشو میگرفتی
علی بی پلاک : داداش تو گوگل بزن شرکت زامیاد تو بلد و نشان هم میاره ادرس جاده قدیم کرج