کمپانی سیتروئن در کل دارای محصولات چندان محبوبی نیست و شاید تنها مدل بسیار محبوب DS مجهز به سیستم تعلیق بادی و آیرودینامیک بسیار بالای آن باشد که در نمایشگاه اتومبیل پاریس 1955 به عنوان پیشگام این تکنولوژی به بازار معرفی شد و اکنون پس از سال ها، این کمپانی در نمایشگاه پاریس 2014 تصمیم به معرفی یکی دیگر از کانسپت های خاص خود با نام C4 Cactus Airflow 2L دارد.
گفتنی است، این کانسپت بر اساس شاسی بلند C4 Cactus (SUV) طراحی شده که هدف اصلی آن نیز، رسیدن به مصرف سوخت قابل قبول میباشد. در حقیقت در سپر جلوی این خودرو 3 ورودی هوای مجزا وجود دارد که جریان هوا را برای رسیدن و خنک نگه داشتن موتور تنظیم میکند، در حالی که تجهیزات جانبی باعث میشود تا جریان هوا در اطراف خودرو با الگویی خاص عبور کند.
به منظور کاهش لرزش حاصل از افزایش کشش، این خودرو مجهز به شکاف های کوچک در سپر جلو، بادشکن عقب بزرگ و خروجی هوا در سپر عقب است؛ البته برای کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت، شاسی این خودرو نیز، دارای طراحی خاصی میباشد. برای داشتن حداکثر آیرودینامیک، این زیبای فرانسوی از تایرهای 19 اینچی با مقاوت بسیار کم بهره میبرد که در نهایت باعث افزایش 20 درصدی آیرودینامیک آن میشود.
گفتنی است، با استفاده از بدنه آلومینیومی و مواد کامپوزیتی، این کانسپت منحصر به فرد موفق به کاهش 100 کیلوگرمی وزن خود شده است؛ البته قطعات دیگر همچون فنرها، درب عقب، پنل های جانبی، سقف، باله ها و درب ها از جنس فیبرکربن میباشد.