بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

کمپانی بوگاتی در سال 2005 با عرضه مدل ویرون، دنیای سوپرخودروها را متحول کرد. این خودرو اولین محصولی بود که کمپانی بوگاتی پس از توقف تولید بوگاتی EB110 در سال 1995 تولید کرده بود. بوگاتی ویرون ابتدا به یک موتور 16 سیلندر 8 لیتری به همراه چهار توربوشارژر مجهز بود که 987 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد ولی بعدها ارتقا یافت و به کمتر از 1,183 اسب بخار نیرو و 1,500 نیوتن متر گشتاور رضایت نداد. این سوپرخودرو فرانسوی بیشتر به این خاطر مشهور است که سریعترین خودرو دنیاست که مجوز تردد در خیابان را دارد. گفتنی است سرعت این سوپرخودرو به 430 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود، نسخه رودستر آن یعنی بوگاتی Grand Sport Vitesse نیز سریع ترین خودرو کروک دنیا به شمار می‌رود که سرعت آن به 406 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب است بدانید تا ماه اگوست 2014 فقط 15 دستگاه دیگر بوگاتی ویرون تولید خواهد شد و پس از آن این سوپرخودرو به کتاب های تاریخ خواهد پیوست. البته یک استثنا هم وجود دارد که برای یک مشتری ناشناس در سنگاپور تولید خواهد شد. این بوگاتی ویرون که با نام 1of1 تولید می‍‌شود، از همان فرمول ساختی استفاده می‌کند که بوگاتی به خاطر آن زبانزد خاص و عام است، نام 1of1 هم به این خاطر انتخاب شده است که طراحی داخلی آن به طرزی خاص و بنا به سفارش مشتری انجام شده است. البته شاید این کار زیاد بزرگ و خارق العاده نباشد ولی نشان می‌دهد که کمپانی بوگانی می‌تواند کار سفارشی نیز انجام بدهد.

 

 طراحی خارجی

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

شکل و شمایل و ابعاد آشنای بوگاتی ویرون به لطف رنگ آمیزی جدید و سفارشی نسخه 1of1، دستخوش تغییراتی شده است. بیشتر بوگاتی ویرون ها دو رنگ هستند ولی نسخه 1of1رنگ آمیزی متفاوتی دارد. قسمت بالایی گلگیرهای جلو، ستون جلو، سقف، کاپوت و بیشتر قسمت عقب به رنگ زرد در آمده است. اطراف جلو پنجره نعل اسبی و روی رینگ ها نیز تزییناتی به رنگ زرد به چشم می‌خورند. این رنگ آمیزی یادآور رنگ مدل های کلاسیک بوگاتی نظیر بوگانی Type 41 Royale، بوگاتی Type 55 و Type 44 است که به طور خاص روی این مدل اجرا شده است. اگر نگاه دقیق تری به این مدل بیندازید، متوجه جزییات بیشتری خواهید شد که باعث می‌شوند این بوگاتی متفاوت باشد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1 بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

حروف اول عبارت Ettore Bugatti وسط رینگ به چشم می‌خورند، درب باک زرد رنگ است و جلو پنجره نیز به بنا به سفارش مشتری از طراحی جدیدی برخوردار شده است. از همه مهمتر این که شبکه سنتی جلو پنجره تغییر کرده و شکل حرف اول نام مشتری را به خود گرفته است. این شبکه توسط لیزر برش خورده و به رنگ سیاه آبکاری شده است. علاوه بر همه این موارد، بوگاتی ویرون 10f1 دارای لوگویی از بوگاتی است که زیر باله عقب جا خوش کرده است و فقط هنگامی قابل رویت است که سرعت از 176 کیلومتر بالاتر و باله باز بشود.

 

طراحی داخلی

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

تم کلاسیک زرد و سیاه بوگاتی در کابین داخلی تکرار شده است. روی غربیلک فرمان، صندلی ها و دسته دنده نیز دوخت هایی به رنگ زرد به چشم می‌خورند. کنسول وسط از فیبر کربن و با رنگ سیاه پرکلاغی ساخته شده است – یک ویژگی که مخصوص بوگاتی 10f1  است- محفظه بین صندلی های عقب نیز به درخواست مشتری رنگ و بوی بوگاتی Type 35  را به خودش گرفته است که موفق ترین مدل مسابقه ای بوگاتی به شمار می‌رود. روی قسمت داخلی درب ها نیز تصویری زرد رنگ از بوگاتی ویرون به چشم می‌خورد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1 بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

این تصویر با استفاده از لیزر و یک تکنیک کاملاً جدید از یک قطعه چرم دو لایه مشکی و زرد تولید شده است. سوراخ هایی که توسط لیزر ایجاد شده اند رنگ زرد لایه داخلی را در معرض دید قرار می‌دهند و بقیه قسمت های چرم، رنگ سیاه خودشان را نگه می‌دارند. به جرأت می‌توان گفت این طراحی داخلی یکی از خاص ترین طراحی های داخلی است که کمپانی بوگاتی بنا به سفارش مشتری ساخته و پرداخته کرده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

این مدل خاص و استثنایی از بوگاتی ویرون از همان موتور استاندارد بوگاتی بهره می‌برد که 16 سیلندر و 8 لیتری است ولی قدری خارق العاده تر است. این موتور قادر است 1,183 اسب بخار نیرو و حدود 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمامی این نیرو و گشتاور خارق العاده، از طریق یک گیربکس هفت سرعته DSG به چرخ ها منتقل می‌شود که عملکرد خارق العاده ای دارد. این سوپر خودرو ظرف 2.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حداکثر سرعت آن نیز 405 کیلومتر بر ساعت است. گفتنی است این سرعت در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این واقعیت که بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse، رکورد سریع ترین خودروی کوپه را به نام خودش ثبت کرده، باعث شده است این سوپر خودرو گرانقیمت در بین هواداران سرعت از محبوبیت خاصی برخوردار باشد، و این نسخه سفارشی خاص نیز از این قاعده مستثنی نیست. مقدار پولی که این مشتری ثروتمند سنگاپوری برای این مدل خاص پرداخته است، شدیداً محرمانه نگه داشته شده است ولی تخمین زده می‌شود قیمت آن از بوگاتی ویرون Ettore (با قیمت 3.1 میلیون دلار در سال 2014) بالاتر باشد. با این اوصاف اگر شنیدید که کمپانی بوگاتی بابت این نسخه خاص 4 میلیون دلار مطالبه کرده است، تعجب نکنید.

 

رقیب

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

پاگانی HUAYRA

با این که پاگانی HUAYRA از نظر قدرت و گشتاور، رقیبی برای بوگاتی ویرون محسوب نمی‌شود، ولی این سوپر خودرو ایتالیایی در بین کلکسیون داران از جایگاه مشابهی برخوردار است. مشتریان پاگانی به نسخه های خاص و نسخه هایی از پاگانی HUAYRA که به تعداد محدود تولید می‌شوند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. این امر نشان می‌دهد پاگانی قادر است برنامه های زیادی در زمینه خصوصی سازی اجرا کند. با این که ویژگی های موتور پاگانی HUAYRA دست نخورده باقی می‌ماند، ولی بنا به سفارش مشتری، کمپانی پاگانی تغییراتی در رنگ بدنه و رکاب های فیبر کربنی بدهد که با نوارهای معروف Tricolore تزیین شده اند. رینگ های متفاوتی نیز به مشتریان عرضه می‌شوند که می‌توانند روی آیرودینامیک خودرو تأثیرگذار باشند. چراغ های جلو و چراغ ترمزهای مختلفی نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. این امر در مورد کابین داخلی نیز صدق می‌کند و تزییناتی از جنس چرم و چوب می‌توانند به خواست مشتری در ان افزوده شوند. تأمین نیروی پیشران پاگانی HUAYRA بر عهده یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری AMG گذاشته شده است که قادر است 730 اسب بخار نیرو و حدود 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این سوپر خودرو وقتی چنین هیولایی در سینه داشته باشد، قادر خواهد بود ظرف 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت نیز 368 کیلومتر بر ساعت است.

 

نتیجه گیری

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

با این که به تازگی شاهد تولید چندین مدل خاص و انحصاری از بوگاتی ویرون بوده ایم، با این حال مجبوریم بپذیریم نسخه 10f1  بسیار خاص است و بقیه مدل های تولیدی را پشت سر می‌گذارد. این مدل برخلاف سایر مدل های سفارشی، دارای رنگ آمیزی و طراحی داخلی خاصی است. جلو پنجره نیز اسپرت و انحصاری است و نخستین مدلی از بوگاتی ویرون به شکار می‌رود که جلو پنجره سفارشی آن به صورت فابریک در کارخانه تولید شده است. خودروهایی نظیر بوگاتی ویرون 1of1، اسطوره ویرون را بزرگتر و جایگاه کمپانی سازنده را در دنیای سوپرخودروها محکم تر خواهند کرد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1


منبع

TopSpeed

برچسب : بوگاتی , بوگاتی EB110 , بوگاتی ویرون , بوگاتی EB110 , بوگاتی Grand Sport Vitesse , بوگانی Type 41 Royale , بوگاتی Type 55






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی ماه : سلام امروز تماس گرفتم سوال کردم تا چه روزی فاکتور کردید. گفتن تا ۲۵/ ۱ گفتم من که ۲۷ / ۱ تکمیل وجه کردم کی فاکتور میکنید میگه آخر برج تماس بگیر. میگه سهند کم داریم بخاطر همین فاکتور نمیکنیم
محمد-:::::::: : نه بابا فکر نکنم حتی ماهایی که تو اردیبهشت تبدیل به gl زدیم فاکتور نشدیم
فرزاد احمدی : ۱۷ تیر تشریف بیارید بخدا قسم کوتاهی بکنید خبری از شاهین نیست تا جواب نگرفتید تا شب هم شده بمونید تا آبروی این شرکت دزد بره
فرزاد احمدی : تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع ۱۷تیر ساعت ۹صبح
شاهین جی ال : خداویکیلی هر وقت تجمع کردم عصر همون روز نتیجه داده،یا دعوتنامه فرستادن یا تکمیل وجه،وجدانن هر کی میتونه بیاد،
تجمع : تاریخ تجمع سشنبه ۱۷ تیر ماه صبح ساعت ۹
سایپا بی همه چیز : دوستان بخاطر رضای خدا 17تیر ماه ساعت 9 صبح تشریف بیارید الان 8ماه شاهین جی تحویل نگرفتیم بخدا اگه تجمع نکنیم تا برج 7 خبری شاهین نیست
ali s3 : مرحله بیمه وقتی زرد هست یعنی اون مرحله انجام شده. اصلا به نوشته بالا که مرحله سبز یعنی انجام شده، توجه نکنید بعد از بیمه مرحله پلاک هست، شما الان تو نوبت پلاک هستید که زیاد طول نمیکشه، و پایین پروفایلتون تو قسمت پلاک ، شماره پلاک اختصاصی بهتون نوشته میشه
محمد x5 : سلام دوستان من خرداد x5 ثبتنام کردم برای تحویل آذر پرداخت ۲ مرحله چندتا سوال داشتم اگه دوستان کسی اطلاعی داشته باشه ممنون میشم اول اینکه کسی میدونه تحویل آذر برا من زده پرداخت مرحله دومش حدودا کی میشه و دوم اینکه جدیدا کسی انصراف داده و میدونه چند روز بعد پولتو میدن
اکبری : بله انروز از نمایندگی زنگ زدن گفتند روز دوشنبه بریم تحویل بگیریم . انشالله قسمت همه دوستان بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا تحویل 18 خرداد طرح مادران : شبانه روز دارم سایت کاستومر رو چک میکنم و فاکتور نشده، اعصابم داغونه
رانا تحویل 18 خرداد طرح مادران : شما تحویل 90 روزه بودید؟؟؟ من 18 خردادم ولی فاکتور نشدم
ایکس 33 اتومات : سلام چ تاریخی هستید
توحید : برامن مشکلی نیس بزار ندن خودشون ضرر میکنن هرچقدر بمونه دیر کرد میدن خودشون جریمه میشن بعد از واریز پول نوشته تا یک ماه ماشی و تحویل میدیم اگه ندن باید جریمه بدن
ساینا تبدیل به تک : سلام به نظر منم حقیقت نداره چون من 20 تبدیل زدم سخا همون روز دادم ولی فاکتور نشده .
سعید : اینا همون نفوذی های سایپا هستن. فقط میان جو بدن. با بچه که صحبت نمیکنه که یک روزه فاکتور بشه و تحویل بگیره
5دنده فوری تحویل مرداد : 3هفته دیگه ان شالله
تبدیل ب جی ال : 14 اردیبهشت سخا 14 اردیبهشت
کوییک gxrl : دروغ میگن مثل سک من الان از اردیبهشت دارم زنگ میزنم همش همین تاریخها را میگن برای gxl تا 27 تاسفند برای gxlr تا 9 اسفند دارن بازیمون میدن شکایت تو 20و 30 کاری نداره که بنویسید شاید پخش کردند
کوییک آر اس : قانونا باید سود مشارکت هم بود یه مقدار . ولی این بار نمیدونم چرا نذاشتن چون بعضیا که پیش فروش ثبت نام کردن متلا پولشون مثلا 4 ماه خوابیده دعوتنامه اومده براشون بعضیا 8 ماه خوب 4 ماه بیشتر یکی پولش خوابیده خب این عدالت نیست حالا به اندازه هم بخوان پرداخت کنن باید سود مشارکت ولو اینکه کم می ذاشتن