بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

کمپانی بوگاتی در سال 2005 با عرضه مدل ویرون، دنیای سوپرخودروها را متحول کرد. این خودرو اولین محصولی بود که کمپانی بوگاتی پس از توقف تولید بوگاتی EB110 در سال 1995 تولید کرده بود. بوگاتی ویرون ابتدا به یک موتور 16 سیلندر 8 لیتری به همراه چهار توربوشارژر مجهز بود که 987 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد ولی بعدها ارتقا یافت و به کمتر از 1,183 اسب بخار نیرو و 1,500 نیوتن متر گشتاور رضایت نداد. این سوپرخودرو فرانسوی بیشتر به این خاطر مشهور است که سریعترین خودرو دنیاست که مجوز تردد در خیابان را دارد. گفتنی است سرعت این سوپرخودرو به 430 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود، نسخه رودستر آن یعنی بوگاتی Grand Sport Vitesse نیز سریع ترین خودرو کروک دنیا به شمار می‌رود که سرعت آن به 406 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب است بدانید تا ماه اگوست 2014 فقط 15 دستگاه دیگر بوگاتی ویرون تولید خواهد شد و پس از آن این سوپرخودرو به کتاب های تاریخ خواهد پیوست. البته یک استثنا هم وجود دارد که برای یک مشتری ناشناس در سنگاپور تولید خواهد شد. این بوگاتی ویرون که با نام 1of1 تولید می‍‌شود، از همان فرمول ساختی استفاده می‌کند که بوگاتی به خاطر آن زبانزد خاص و عام است، نام 1of1 هم به این خاطر انتخاب شده است که طراحی داخلی آن به طرزی خاص و بنا به سفارش مشتری انجام شده است. البته شاید این کار زیاد بزرگ و خارق العاده نباشد ولی نشان می‌دهد که کمپانی بوگانی می‌تواند کار سفارشی نیز انجام بدهد.

 

 طراحی خارجی

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

شکل و شمایل و ابعاد آشنای بوگاتی ویرون به لطف رنگ آمیزی جدید و سفارشی نسخه 1of1، دستخوش تغییراتی شده است. بیشتر بوگاتی ویرون ها دو رنگ هستند ولی نسخه 1of1رنگ آمیزی متفاوتی دارد. قسمت بالایی گلگیرهای جلو، ستون جلو، سقف، کاپوت و بیشتر قسمت عقب به رنگ زرد در آمده است. اطراف جلو پنجره نعل اسبی و روی رینگ ها نیز تزییناتی به رنگ زرد به چشم می‌خورند. این رنگ آمیزی یادآور رنگ مدل های کلاسیک بوگاتی نظیر بوگانی Type 41 Royale، بوگاتی Type 55 و Type 44 است که به طور خاص روی این مدل اجرا شده است. اگر نگاه دقیق تری به این مدل بیندازید، متوجه جزییات بیشتری خواهید شد که باعث می‌شوند این بوگاتی متفاوت باشد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1 بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

حروف اول عبارت Ettore Bugatti وسط رینگ به چشم می‌خورند، درب باک زرد رنگ است و جلو پنجره نیز به بنا به سفارش مشتری از طراحی جدیدی برخوردار شده است. از همه مهمتر این که شبکه سنتی جلو پنجره تغییر کرده و شکل حرف اول نام مشتری را به خود گرفته است. این شبکه توسط لیزر برش خورده و به رنگ سیاه آبکاری شده است. علاوه بر همه این موارد، بوگاتی ویرون 10f1 دارای لوگویی از بوگاتی است که زیر باله عقب جا خوش کرده است و فقط هنگامی قابل رویت است که سرعت از 176 کیلومتر بالاتر و باله باز بشود.

 

طراحی داخلی

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

تم کلاسیک زرد و سیاه بوگاتی در کابین داخلی تکرار شده است. روی غربیلک فرمان، صندلی ها و دسته دنده نیز دوخت هایی به رنگ زرد به چشم می‌خورند. کنسول وسط از فیبر کربن و با رنگ سیاه پرکلاغی ساخته شده است – یک ویژگی که مخصوص بوگاتی 10f1  است- محفظه بین صندلی های عقب نیز به درخواست مشتری رنگ و بوی بوگاتی Type 35  را به خودش گرفته است که موفق ترین مدل مسابقه ای بوگاتی به شمار می‌رود. روی قسمت داخلی درب ها نیز تصویری زرد رنگ از بوگاتی ویرون به چشم می‌خورد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1 بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

این تصویر با استفاده از لیزر و یک تکنیک کاملاً جدید از یک قطعه چرم دو لایه مشکی و زرد تولید شده است. سوراخ هایی که توسط لیزر ایجاد شده اند رنگ زرد لایه داخلی را در معرض دید قرار می‌دهند و بقیه قسمت های چرم، رنگ سیاه خودشان را نگه می‌دارند. به جرأت می‌توان گفت این طراحی داخلی یکی از خاص ترین طراحی های داخلی است که کمپانی بوگاتی بنا به سفارش مشتری ساخته و پرداخته کرده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

این مدل خاص و استثنایی از بوگاتی ویرون از همان موتور استاندارد بوگاتی بهره می‌برد که 16 سیلندر و 8 لیتری است ولی قدری خارق العاده تر است. این موتور قادر است 1,183 اسب بخار نیرو و حدود 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمامی این نیرو و گشتاور خارق العاده، از طریق یک گیربکس هفت سرعته DSG به چرخ ها منتقل می‌شود که عملکرد خارق العاده ای دارد. این سوپر خودرو ظرف 2.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حداکثر سرعت آن نیز 405 کیلومتر بر ساعت است. گفتنی است این سرعت در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این واقعیت که بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse، رکورد سریع ترین خودروی کوپه را به نام خودش ثبت کرده، باعث شده است این سوپر خودرو گرانقیمت در بین هواداران سرعت از محبوبیت خاصی برخوردار باشد، و این نسخه سفارشی خاص نیز از این قاعده مستثنی نیست. مقدار پولی که این مشتری ثروتمند سنگاپوری برای این مدل خاص پرداخته است، شدیداً محرمانه نگه داشته شده است ولی تخمین زده می‌شود قیمت آن از بوگاتی ویرون Ettore (با قیمت 3.1 میلیون دلار در سال 2014) بالاتر باشد. با این اوصاف اگر شنیدید که کمپانی بوگاتی بابت این نسخه خاص 4 میلیون دلار مطالبه کرده است، تعجب نکنید.

 

رقیب

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

پاگانی HUAYRA

با این که پاگانی HUAYRA از نظر قدرت و گشتاور، رقیبی برای بوگاتی ویرون محسوب نمی‌شود، ولی این سوپر خودرو ایتالیایی در بین کلکسیون داران از جایگاه مشابهی برخوردار است. مشتریان پاگانی به نسخه های خاص و نسخه هایی از پاگانی HUAYRA که به تعداد محدود تولید می‌شوند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. این امر نشان می‌دهد پاگانی قادر است برنامه های زیادی در زمینه خصوصی سازی اجرا کند. با این که ویژگی های موتور پاگانی HUAYRA دست نخورده باقی می‌ماند، ولی بنا به سفارش مشتری، کمپانی پاگانی تغییراتی در رنگ بدنه و رکاب های فیبر کربنی بدهد که با نوارهای معروف Tricolore تزیین شده اند. رینگ های متفاوتی نیز به مشتریان عرضه می‌شوند که می‌توانند روی آیرودینامیک خودرو تأثیرگذار باشند. چراغ های جلو و چراغ ترمزهای مختلفی نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. این امر در مورد کابین داخلی نیز صدق می‌کند و تزییناتی از جنس چرم و چوب می‌توانند به خواست مشتری در ان افزوده شوند. تأمین نیروی پیشران پاگانی HUAYRA بر عهده یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری AMG گذاشته شده است که قادر است 730 اسب بخار نیرو و حدود 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این سوپر خودرو وقتی چنین هیولایی در سینه داشته باشد، قادر خواهد بود ظرف 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت نیز 368 کیلومتر بر ساعت است.

 

نتیجه گیری

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

با این که به تازگی شاهد تولید چندین مدل خاص و انحصاری از بوگاتی ویرون بوده ایم، با این حال مجبوریم بپذیریم نسخه 10f1  بسیار خاص است و بقیه مدل های تولیدی را پشت سر می‌گذارد. این مدل برخلاف سایر مدل های سفارشی، دارای رنگ آمیزی و طراحی داخلی خاصی است. جلو پنجره نیز اسپرت و انحصاری است و نخستین مدلی از بوگاتی ویرون به شکار می‌رود که جلو پنجره سفارشی آن به صورت فابریک در کارخانه تولید شده است. خودروهایی نظیر بوگاتی ویرون 1of1، اسطوره ویرون را بزرگتر و جایگاه کمپانی سازنده را در دنیای سوپرخودروها محکم تر خواهند کرد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1


منبع

TopSpeed

برچسب : بوگاتی , بوگاتی EB110 , بوگاتی ویرون , بوگاتی EB110 , بوگاتی Grand Sport Vitesse , بوگانی Type 41 Royale , بوگاتی Type 55






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : دوستانی که تحویل میگیرن توی تحویل دقت کنن که تگرگ بدنه ماشیناشون رو آسیب نزده باشه
j7 : ممنون ، سیتم شرکت جالبه ، منم تهرانم و 7 آبان تکمیل وجه و قراردادم بوده ، 21 اسفند هم شاسی شده ولی از تحویل خبری نیست
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز 19 دی فاکتور شد؟
بی نتیجته : برو باهاش کات کن وعده الکی بهت داده بود😉😉😉😉
دوگانه 29اسفند : درود داداش اگه مال شما سه ماهه روفاکتوره مالمن چهارماهه تحویلم اول دی بود یهودیدم شده اسفند اینارو جهت اطلاع گفتم ،و شکایت وزارت صمت و بازرسی هم بدردنخورد باید شکایت دادگاهم با چندماه دوندگی آخرش یه قاضی هرچی بگه همونه باتوجه به مقاله یکطرفه قرارداد میخواد بگه باید جریمه تاخیر بده همین حالا تا اون موقع ممکنه ماشینو گرفتی راه علاج جمع شدن همه باهمه
باقر : پول در جیب مدیران خودرو کارت وبرگ سبز در جیب خودمان ماشین در کویر زیر آفتاب قضاوت کنید سود با که می باشد !!!!
میتی : اگه 300 نقد داری 180 حواله بده ساینا نو بخر از بازار چاره نیست
قم هفته چهارم دیماه ساینا اس دوگانه سوز : تیبایی ولی لاستیک ها کویر تایر زاپاس گلدستون
مهندس : سلام مبارک باشه آقا پوریا انشاله هرچه زودتر پلاک میشه و تحویل میگیری، میشه بگی تاریخ تشکیل پرونده ت کی بوده و شماره پروندت چنده؟ منم 2 اسفند تکمیل وجه کردم ولی مدارک چون دیر تحویل نمایندگی دادم تکمیل پرونده 23 اسفند شده. تاریخ تحویل تو قراردادم یک خرداده ولی فعلا فاکتور نشده. رنگ سفید
علی : سلام دی ماهی هستم . 29 تکمیل وجه سخا 3 اردیبهشت . امروز فاکتور شدم .
سورن مشکی : سلام اسفند رنگ مشکی ef7 تک فاکتور شده ها کسی هست پلاک شده باشه؟
تحویل تیر ماه : نه دیگه به ما افزایش نمیخوره خیلی رفته بالا همین الانشم