بزرگ ترین کامیون دنیا

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

اشتباه نکنید، بزرگ ترین کامیون دنیا از محصولات شرکت "ماک" و یا "مان" نیست. بزرگترین کامیون های دنیا را می توان در معادن پیدا کرد، البته به کار بردن واژه "بزرگ" برای این کامیون ها کمی بی انصافی است، چراکه  در واقع غول پیکر هستند. این کامیون های عظیم الجثه برای حمل سنگ های معدن از گودال های بسیار عمیق معادن مورد استفاده قرار می گیرند. وزن هر کدام از آن ها حدوداً 553,500 کیلوگرم است و قابلیت حمل 300,000 کلیوگرم بار را دارند. در حالی که سوپر ماشین های امروزی نظیر لامبورگینی آونتادور و بوگاتی ویرون نهایتاً 1000 اسب بخار قدرت دارند، این کامیون های معدنچی نیرویی برابر با 3,000 اسب بخار تولید می کنند. طول هرکدام از این معدنچی های بزرگ به 15 متر می رسد و ارتفاعی بیشتر از 6 متر دارند؛به قدری که راننده برای رسیدن به اتاق کامیون باید کامیون نوردی کند.

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

جالب است بدانید که تنها چند شرکت خاص مشغول ساخت  این کامیون ها هستند  و همه آن ها مدل هایی با اندازه تقریباً یکسان روانه بازار کرده اند. بنابراین، با این تفاسیر سرنوشت انتخاب بزرگترین کامیون دنیا را اعداد و ارقام مشخص خواهد کرد. در ادامه با کمک پارامترهای زیر، لقب بزرگترین کامیون دنیا را به یکی از پنج مدل معرفی شده می دهیم.

ارتفاع: محاسبه ارتفاع کامیون روی سطح صاف - متر

طول: محاسبه طول کامیون روی سطح صاف - متر

وزن ناخالص کامیون (GVW): محاسبه وزن ناخالص کامیون - تن

توان باربری: محاسبه بیشترین وزنی که کامیون می تواند روی سطح صاف حمل کند - تن

قدرت موتور: قدرت تولیدی موتور کامیون – اسب بخار

این پنج پارامتر را در نظر داشته باشید، اعداد و ارقام مربوط به هر یک از شرکت کنندگان در این رقابت را بخوانید و خودتان بزرگ ترین کامیون را انتخاب کنید.

 

Caterpillar 797B (کاترپیلار)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.2 (متر) 14.5 (متر) 688 (تن) 380 (تن) 3370 (اسب بخار)

 

Hitachi EH5000 (هیتاچی)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.2 (متر) 14.4 (متر) 642 (تن) 315 (تن) 2700 (اسب بخار)

 

Komatsu 930E-4 (کوماتسو)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.4 (متر) 15.6 (تن) 553 (تن) 321 (تن) 2700 (اسب بخار)

 

Libherr T 282 B (لیبر)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.4 (متر) 14.5 (متر) 652 (تن) 396 (تن) 2700 (اسب بخار)

 

Terex MT 6300AC (ترکس)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.9 (متر) 15.6 (متر) 660 (تن) 400 (تن) 3750 (اسب بخار)

به نظر، در این گروه ترکس (Terex) را می توانیم بزرگترین کامیون دنیا بنامیم. ترکس بلندترین، سنگین ترین، و قدرت مند ترین است و قابلیت حمل بار آن نیز نسبت به 4 کامیون دیگر بیشتر است و تنها وزن ناخالص آن از کاترپیلار 797B کم تر است و به اندازه 2.54 سانتی متر از کوماتس 903E-4 طول کمتری دارد. ترکس MT 6300 در سال 2008 در یکی از معتبرترین نمایشگاه های صنایع معدن با نام MineEXPO معرفی شد و در حال حاضر  نیز از چند دستگاه آن در معادن استرالیا استفاده می شود. در هر حال اگر زمانی احساس کردید به بزرگترین کامیون دنیا نیاز دارید، به فکر جمع کردن پول باشید، چراکه هر دستگاه ترکس براساس تیپ آن بین 4 تا 5میلیون دلار قیمت دارد. شما تجربه کار با کدامیک از این غول های سخت کوش را ترجیح می دهید!؟ آیا توانایی کار در معدن های عمیق و کار با این ماشین های بزرگ را در خود می بینید؟!


منبع

Howstuffworks

برچسب : کامیون , بزرگ , ترین , کاترپیلار , هیتاچی , کوماتسو , لیبر , ترکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

66 نظر

نازنین زینب
0

کوچیکن
21:46  1402/05/26
پاسخ دادن
۱
0

امیر رضا
21:14  1401/04/13
پاسخ دادن
محمد
0

خیلی بزرگه بابا کسی که ینو سوار میشه انگار تو هواپلما هست
16:39  1400/09/04
پاسخ دادن
سیدصدرالدین جعفری
0

سلام سیدصدرالدین جعفری محمداباد ازایران شهر یاسوج هستم قیمتشون چنده خدا زیادش کنه من که عاشقشونم.
01:10  1399/08/22
پاسخ دادن
انصاری فرد
0

فوق العاده بود البته رضایی گفته 500 لیتر در ساعت نیست دقیق 552 در ساعت است
10:42  1398/06/27
پاسخ دادن
علی
0

من عاشق رانندگی با این کامیونها هستم.
17:26  1397/10/27
پاسخ دادن
نبی
0

سلام اونهایی که شمادیدین نصف ایهاهم نمیشه داخل ایران نیامدن
13:56  1397/07/15
پاسخ دادن
محمد حسین
0

محشره و ...
13:08  1397/03/08
پاسخ دادن
کویری
0

عااااالی بود
14:29  1396/11/26
پاسخ دادن
کیومرث
0

اقا جان کاری نداره یکی از اینا رو بدین به ایران خودرو و سایپا یکماهه یکی از روش میسازن
10:10  1396/11/02
پاسخ دادن
اسی
0

سلام خسته نباشید جواب سوال دوستانی که پرسیدن آیا توی ایران از این ماشین ها هست؟ باید بگم که توی شرکت معدنی آهن آجین بالای 500 عدد از این غولپیکرها وجود داره
06:24  1396/10/16
پاسخ دادن
علیرضا
0

این کامیون هادرایران وجوددارد
20:32  1396/09/01
پاسخ دادن
محمدرضا
12

ترکس ساخت کدام کشور است
22:02  1396/01/16
پاسخ دادن
انجنیر محمد انور(ا حمدی)
0

این نوع ترکها در معادن برهنه کار گرفته میشود
09:52  1395/08/26
پاسخ دادن
اشکان
2

کاش سایپا 151(کارا) و آریسان را هم می گذاشتید تا روی همشون کم بشه ...
01:18  1395/07/22
پاسخ دادن
رامین
7

واقعا نمیدونید چه حالی میده سواریش وقتی سد کرخه درست میکردن همیشه میرفتم سوارشون میشودم ولی بچه بودم .
00:05  1395/02/18
پاسخ دادن
علیرضا
2

خیلی حال می داد نه جام خالی
15:00  1396/07/05

علیرضا
4

این کامیونا واقعا علیه دمه هرشرکتی که اینارو می سازن گرم ولی ایران اصلا نمی تونه اینرو بسازه باورکنید
15:04  1396/07/05

سعید
2

عاشقشونم جالبه

20:10  1394/10/14
پاسخ دادن
حمداله
1

سلام.رانندگی و دستگاه داری دیگر فایده ای نداره هر چه دستگاه بزرگتر باشه استهلاک و دردسرش بیشتر دستگاه داری همش زجره
22:43  1394/09/15
پاسخ دادن
داود باران
2

افرین به یوسف جان که ارزوی ساختن این قولها رو کرد .ضمنا تو همین سیمان تهران به وفور هست
08:16  1394/08/28
پاسخ دادن
كاظمي
0

عكس اول كاميون هست و بقيه دامپتراك هستن و در كارهاي معدني استفاده ميشن،
جزء ماشين هاي جاده اي نيستن،
از برندهاشون مشخصه مثلا ليبهر-كاترپيلار-كوماتسو-هيتاچي و... اينا توليدات ماشين آلات سنگين راهساري و معدني دارن مثل بيل مكانيكي-لودر-بلدوزر-گريدر..............
16:12  1394/06/18
پاسخ دادن
عادل
5

نظر من این است که این ماشین ها فوق‌العاده هستند و می توانند ۵ برابر همهی ماشین ها بار بزنند ومن خیلی دوستشون دارم ومن از نظر مهدی ارش وایل خیلی خوشم اومد
18:33  1394/01/09
پاسخ دادن
مهدی
0

حرف ندارن
21:00  1393/12/15
پاسخ دادن
ارش
4

قرار نیست موتور و گریبکس این ماشینا حرکت بدن این توان موتور با یه مبدل هیدرولیک و چند تا روتور هیدرولیک راه میره !
18:43  1393/10/11
پاسخ دادن
اویل
6

خیلی عای بود ولی چه جور ی سوخت مصرف میکنه
13:29  1393/09/12
پاسخ دادن
صادق
5

فوق‌العاده هستن.ایول به مهندسینشون.
19:35  1393/02/02
پاسخ دادن
خسرو برزگر
3

نظر خوبی در مورد ماک تریلی قرمز رنگ دارم.
22:05  1393/01/21
پاسخ دادن
اسحاق
5

واقعا میخوام ببینم درآمد ماهیانه رانندگان این ماشین های غول پیکر در خارج ایران چنده اگر ماشین مال خودت باشه واگه تو یک معدن بصورت راننده کار کنی چون من خیلی عاشق رانندگی با این ماشین ها رادارم

09:38  1392/11/16
پاسخ دادن
محمد
2

دوست داشتم چندتا ازاین کامیونهارا در معدنم میداشتم تا برای حمل سیلیس اسیر این کامیونهای ده بیست تنی نشوم
12:58  1392/09/19
پاسخ دادن
ناصر
3

رو پل صدربره چی میشه؟
17:24  1392/09/10
پاسخ دادن
جواد
7

آیا در معادن ایران این کامیونها استفاده میشود؟
23:01  1392/08/01
پاسخ دادن
کاربر: GM
6

در معدن مس سرچشمه تعداد زيادي وجود داره .... ولي كاميون هاي جديد كه اضافه مي شن يا جاگزين مي شن چيني هستن
14:32  1392/11/16

متین
9

بله ما خودمون داریم
08:43  1393/06/30

احمد
4

توایران فقط درمعدن سنگ اهن چادرملد بیش از 100دستگاهش هست ومشغول کارند بنده هم یکی از رانندهای این معدنم
14:18  1395/12/14

.رضا
5

خوشبحال کسی نشست پشت فرمونش دوری باهاش زد
23:40  1392/07/18
پاسخ دادن
امیر
1

عالیبود
10:35  1392/07/04
پاسخ دادن
علیرضا
5

من که فقط عشق اسکانیا هستم ولی در کل خوب بود
10:17  1392/07/03
پاسخ دادن
رضا
1

اره داداش فقط اسکانیا
12:50  1394/12/07

یوسف
2

داداش خیلی خوشکله یعنی ماهم متونیم بسازیمش واقعا میشه؟؟؟؟؟
22:12  1392/06/23
پاسخ دادن
ارتا
3

نوچ
20:22  1392/06/31

علی
3

بله
11:53  1393/02/18

کاربر: m&z
2

بیشتر معادن از Libherr و Caterpillar استفاده میکنند؛ البته اگر قیمتهارو هم مقایسه میکردید شاید بهتر میشد نتیجه گرفت
14:12  1392/06/17
پاسخ دادن
محمد
6

درست میفرمایید ولی اوکاریم
13:06  1392/09/19

حسن
3

دوگانه سوز هستش ؟
09:45  1392/06/17
پاسخ دادن
مهدی
12

عالیه غولهای صنعت چیا که نمیسازن
12:28  1392/04/02
پاسخ دادن
علی
3

نظر من نا محترمانه بود ولی ما 5 تاشو تو معدن داریم روزی هزار متر مکعب به زور حمل میکنن اما 18 تا کوماتسو داریم روزی 16 هزار متر میبرن

نظر نا محترمانه منو منتشر کنید شاید به درد کسانی که میخوان خریداری کنن بخوره
19:37  1392/02/23
پاسخ دادن
حسين برقى
0

نخير اين دامتراك هاى دويست و پنجاه تنى دو بيشتر توايران نيست اونم عسلويه است بزرگترينش ٥٧٥ كاترپيلاره با ظرفيت صدو بيست تن
23:52  1394/04/31

علی
2

آخه بلاز هم شد ماشین

واقعاً آشغالن
19:35  1392/02/23
پاسخ دادن
حسین
3

این وسط چرا خبری از بلاز نیست
10:38  1392/02/22
پاسخ دادن
امین
2

لذت بردم
16:44  1392/02/19
پاسخ دادن
وحید
1

واقعا ممنون بابت این مطالب جذابتون
14:32  1392/02/19
پاسخ دادن
پورحسین
4

مطلب خیلی زیبایی بود واقعا ممنون
01:35  1392/02/18
پاسخ دادن
امیرعلی
1

عجب غولهایی.
21:57  1392/02/16
پاسخ دادن
اکبری
4

توضیحات بسیار خوبی بود کاشکی میزان سوخت وقیمتش هم اعلام میشد
09:07  1392/02/16
پاسخ دادن
صابر جون
2

بد نبود ولیر تکراری بود
13:15  1392/09/22

amir big
4

چند مورد جالب در موردشون اینه که:
1- این ماشین ها رو نمیتونید به صورت آماده از شرکت مورد نظر تحویل بگیرید ، یعنی هر شرکتی که این ماشین ها رو میخره ، آدرسِ معدن مورد نظر رو میده و شرکت فروشنده اون ماشین خریداری شده را در معدن مربوطه سر هم میکند.
2- هر ماشین دارای 2تا متخصص هست ، یک متخصص باد و یک متخصص روغن ، که در زمان بندی مشخص هم باد لاستیک ها باید چک شود و روغن ماشین و سیتم هیدرولبکِش
یعنی اینکه سیستم نگهداریش از تعمیراتِش مهمتره
01:57  1392/02/16
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
2

دقت بفرمایید اینها دیزلی هستند،
برای مقایسه قویترین کشنده ها مثل اسکانیا و اکتروس نهایتا 600 اسب قدرت دارند
00:20  1392/02/16
پاسخ دادن
کاربر: هادی رحمن شکرگزار
2

آیا توانایی کار در معدن‎های عمیق و کار با این ماشین‎های بزرگ را در خود می‎بینید؟!
بله در خودم می بینم
ولی احتمالا اگه پنچر بشه چجوری چرخش رو عوض کنم
23:31  1392/02/15
پاسخ دادن
علی.ط
3

واقعا عالی بود.... خیلی خیلی ممنون.
22:53  1392/02/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی دنا اتو اسفند : مبارکه شما تکمیل وجه کی بودید؟فاکتور شدید؟
علی مشهد‌ : بعد از فاکتور چقد‌ زمان میبره پلاک‌ بشه من تکمیل وجه سوم بودم پلاک نشده
یوسف : سلام سایناجی زمستان1403هست
تحویل اسفند ریحانه : بله آقا پرهام لطفاً جواب بدید سوال منم این هست کدوم آپشن رو انتخاب کنم
تحویل اسفند ریحانه : فقط تا 15 دهم صبر کنید میفهمیم کی راست میگه کی دروغ 😂
علی : ما هم فردا میاییم فقط اصلاح قیمت قسطی یعنی چه پول زور که باشه قسطی و نقد فرقی نداره
مهران : سلام من پذیرش یک 11 هستم 90 روزه مشخصه کی فاکتور میشم؟
اتو دی : داداش خودت متوجه شدی چی گفتی؟میشه یکم ساده تر و روان تر بگی مرسی
وو : نیمه خرداد سوار ماشین میشی عجله نکن
اریزو5اف ال : سلام منم شاسی نخورده هنوز