بزرگ ترین کامیون دنیا

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

اشتباه نکنید، بزرگ ترین کامیون دنیا از محصولات شرکت "ماک" و یا "مان" نیست. بزرگترین کامیون های دنیا را می توان در معادن پیدا کرد، البته به کار بردن واژه "بزرگ" برای این کامیون ها کمی بی انصافی است، چراکه  در واقع غول پیکر هستند. این کامیون های عظیم الجثه برای حمل سنگ های معدن از گودال های بسیار عمیق معادن مورد استفاده قرار می گیرند. وزن هر کدام از آن ها حدوداً 553,500 کیلوگرم است و قابلیت حمل 300,000 کلیوگرم بار را دارند. در حالی که سوپر ماشین های امروزی نظیر لامبورگینی آونتادور و بوگاتی ویرون نهایتاً 1000 اسب بخار قدرت دارند، این کامیون های معدنچی نیرویی برابر با 3,000 اسب بخار تولید می کنند. طول هرکدام از این معدنچی های بزرگ به 15 متر می رسد و ارتفاعی بیشتر از 6 متر دارند؛به قدری که راننده برای رسیدن به اتاق کامیون باید کامیون نوردی کند.

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

جالب است بدانید که تنها چند شرکت خاص مشغول ساخت  این کامیون ها هستند  و همه آن ها مدل هایی با اندازه تقریباً یکسان روانه بازار کرده اند. بنابراین، با این تفاسیر سرنوشت انتخاب بزرگترین کامیون دنیا را اعداد و ارقام مشخص خواهد کرد. در ادامه با کمک پارامترهای زیر، لقب بزرگترین کامیون دنیا را به یکی از پنج مدل معرفی شده می دهیم.

ارتفاع: محاسبه ارتفاع کامیون روی سطح صاف - متر

طول: محاسبه طول کامیون روی سطح صاف - متر

وزن ناخالص کامیون (GVW): محاسبه وزن ناخالص کامیون - تن

توان باربری: محاسبه بیشترین وزنی که کامیون می تواند روی سطح صاف حمل کند - تن

قدرت موتور: قدرت تولیدی موتور کامیون – اسب بخار

این پنج پارامتر را در نظر داشته باشید، اعداد و ارقام مربوط به هر یک از شرکت کنندگان در این رقابت را بخوانید و خودتان بزرگ ترین کامیون را انتخاب کنید.

 

Caterpillar 797B (کاترپیلار)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.2 (متر) 14.5 (متر) 688 (تن) 380 (تن) 3370 (اسب بخار)

 

Hitachi EH5000 (هیتاچی)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.2 (متر) 14.4 (متر) 642 (تن) 315 (تن) 2700 (اسب بخار)

 

Komatsu 930E-4 (کوماتسو)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.4 (متر) 15.6 (تن) 553 (تن) 321 (تن) 2700 (اسب بخار)

 

Libherr T 282 B (لیبر)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.4 (متر) 14.5 (متر) 652 (تن) 396 (تن) 2700 (اسب بخار)

 

Terex MT 6300AC (ترکس)

بزرگ‌ترین کامیون دنیا

ارتفاع

طول

وزن ناخالص

توان باربری

قدرت موتور

7.9 (متر) 15.6 (متر) 660 (تن) 400 (تن) 3750 (اسب بخار)

به نظر، در این گروه ترکس (Terex) را می توانیم بزرگترین کامیون دنیا بنامیم. ترکس بلندترین، سنگین ترین، و قدرت مند ترین است و قابلیت حمل بار آن نیز نسبت به 4 کامیون دیگر بیشتر است و تنها وزن ناخالص آن از کاترپیلار 797B کم تر است و به اندازه 2.54 سانتی متر از کوماتس 903E-4 طول کمتری دارد. ترکس MT 6300 در سال 2008 در یکی از معتبرترین نمایشگاه های صنایع معدن با نام MineEXPO معرفی شد و در حال حاضر  نیز از چند دستگاه آن در معادن استرالیا استفاده می شود. در هر حال اگر زمانی احساس کردید به بزرگترین کامیون دنیا نیاز دارید، به فکر جمع کردن پول باشید، چراکه هر دستگاه ترکس براساس تیپ آن بین 4 تا 5میلیون دلار قیمت دارد. شما تجربه کار با کدامیک از این غول های سخت کوش را ترجیح می دهید!؟ آیا توانایی کار در معدن های عمیق و کار با این ماشین های بزرگ را در خود می بینید؟!


منبع

Howstuffworks

برچسب : کامیون , بزرگ , ترین , کاترپیلار , هیتاچی , کوماتسو , لیبر , ترکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

51 نظر

نازنین زینب
1

کوچیکن
21:46  1402/05/26
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
12

ترکس ساخت کدام کشور است
22:02  1396/01/16
گزارش
پاسخ دادن
اشکان
2

کاش سایپا 151(کارا) و آریسان را هم می گذاشتید تا روی همشون کم بشه ...
01:18  1395/07/22
گزارش
پاسخ دادن
رامین
7

واقعا نمیدونید چه حالی میده سواریش وقتی سد کرخه درست میکردن همیشه میرفتم سوارشون میشودم ولی بچه بودم .
00:05  1395/02/18
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
2

خیلی حال می داد نه جام خالی
15:00  1396/07/05

گزارش
علیرضا
4

این کامیونا واقعا علیه دمه هرشرکتی که اینارو می سازن گرم ولی ایران اصلا نمی تونه اینرو بسازه باورکنید
15:04  1396/07/05

گزارش
سعید
2

عاشقشونم جالبه

20:10  1394/10/14
گزارش
پاسخ دادن
حمداله
1

سلام.رانندگی و دستگاه داری دیگر فایده ای نداره هر چه دستگاه بزرگتر باشه استهلاک و دردسرش بیشتر دستگاه داری همش زجره
22:43  1394/09/15
گزارش
پاسخ دادن
داود باران
2

افرین به یوسف جان که ارزوی ساختن این قولها رو کرد .ضمنا تو همین سیمان تهران به وفور هست
08:16  1394/08/28
گزارش
پاسخ دادن
عادل
5

نظر من این است که این ماشین ها فوق‌العاده هستند و می توانند ۵ برابر همهی ماشین ها بار بزنند ومن خیلی دوستشون دارم ومن از نظر مهدی ارش وایل خیلی خوشم اومد
18:33  1394/01/09
گزارش
پاسخ دادن
ارش
4

قرار نیست موتور و گریبکس این ماشینا حرکت بدن این توان موتور با یه مبدل هیدرولیک و چند تا روتور هیدرولیک راه میره !
18:43  1393/10/11
گزارش
پاسخ دادن
اویل
6

خیلی عای بود ولی چه جور ی سوخت مصرف میکنه
13:29  1393/09/12
گزارش
پاسخ دادن
صادق
5

فوق‌العاده هستن.ایول به مهندسینشون.
19:35  1393/02/02
گزارش
پاسخ دادن
خسرو برزگر
3

نظر خوبی در مورد ماک تریلی قرمز رنگ دارم.
22:05  1393/01/21
گزارش
پاسخ دادن
اسحاق
5

واقعا میخوام ببینم درآمد ماهیانه رانندگان این ماشین های غول پیکر در خارج ایران چنده اگر ماشین مال خودت باشه واگه تو یک معدن بصورت راننده کار کنی چون من خیلی عاشق رانندگی با این ماشین ها رادارم

09:38  1392/11/16
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

دوست داشتم چندتا ازاین کامیونهارا در معدنم میداشتم تا برای حمل سیلیس اسیر این کامیونهای ده بیست تنی نشوم
12:58  1392/09/19
گزارش
پاسخ دادن
ناصر
3

رو پل صدربره چی میشه؟
17:24  1392/09/10
گزارش
پاسخ دادن
جواد
7

آیا در معادن ایران این کامیونها استفاده میشود؟
23:01  1392/08/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: GM
6

در معدن مس سرچشمه تعداد زيادي وجود داره .... ولي كاميون هاي جديد كه اضافه مي شن يا جاگزين مي شن چيني هستن
14:32  1392/11/16

گزارش
متین
9

بله ما خودمون داریم
08:43  1393/06/30

گزارش
احمد
4

توایران فقط درمعدن سنگ اهن چادرملد بیش از 100دستگاهش هست ومشغول کارند بنده هم یکی از رانندهای این معدنم
14:18  1395/12/14

گزارش
.رضا
5

خوشبحال کسی نشست پشت فرمونش دوری باهاش زد
23:40  1392/07/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

عالیبود
10:35  1392/07/04
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
5

من که فقط عشق اسکانیا هستم ولی در کل خوب بود
10:17  1392/07/03
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

اره داداش فقط اسکانیا
12:50  1394/12/07

گزارش
یوسف
2

داداش خیلی خوشکله یعنی ماهم متونیم بسازیمش واقعا میشه؟؟؟؟؟
22:12  1392/06/23
گزارش
پاسخ دادن
ارتا
3

نوچ
20:22  1392/06/31

گزارش
علی
3

بله
11:53  1393/02/18

گزارش
کاربر: m&z
2

بیشتر معادن از Libherr و Caterpillar استفاده میکنند؛ البته اگر قیمتهارو هم مقایسه میکردید شاید بهتر میشد نتیجه گرفت
14:12  1392/06/17
گزارش
پاسخ دادن
محمد
7

درست میفرمایید ولی اوکاریم
13:06  1392/09/19

گزارش
حسن
3

دوگانه سوز هستش ؟
09:45  1392/06/17
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
12

عالیه غولهای صنعت چیا که نمیسازن
12:28  1392/04/02
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

نظر من نا محترمانه بود ولی ما 5 تاشو تو معدن داریم روزی هزار متر مکعب به زور حمل میکنن اما 18 تا کوماتسو داریم روزی 16 هزار متر میبرن

نظر نا محترمانه منو منتشر کنید شاید به درد کسانی که میخوان خریداری کنن بخوره
19:37  1392/02/23
گزارش
پاسخ دادن
حسين برقى
0

نخير اين دامتراك هاى دويست و پنجاه تنى دو بيشتر توايران نيست اونم عسلويه است بزرگترينش ٥٧٥ كاترپيلاره با ظرفيت صدو بيست تن
23:52  1394/04/31

گزارش
علی
2

آخه بلاز هم شد ماشین

واقعاً آشغالن
19:35  1392/02/23
گزارش
پاسخ دادن
حسین
3

این وسط چرا خبری از بلاز نیست
10:38  1392/02/22
گزارش
پاسخ دادن
امین
2

لذت بردم
16:44  1392/02/19
گزارش
پاسخ دادن
وحید
1

واقعا ممنون بابت این مطالب جذابتون
14:32  1392/02/19
گزارش
پاسخ دادن
پورحسین
4

مطلب خیلی زیبایی بود واقعا ممنون
01:35  1392/02/18
گزارش
پاسخ دادن
امیرعلی
1

عجب غولهایی.
21:57  1392/02/16
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
4

توضیحات بسیار خوبی بود کاشکی میزان سوخت وقیمتش هم اعلام میشد
09:07  1392/02/16
گزارش
پاسخ دادن
صابر جون
2

بد نبود ولیر تکراری بود
13:15  1392/09/22

گزارش
amir big
4

چند مورد جالب در موردشون اینه که:
1- این ماشین ها رو نمیتونید به صورت آماده از شرکت مورد نظر تحویل بگیرید ، یعنی هر شرکتی که این ماشین ها رو میخره ، آدرسِ معدن مورد نظر رو میده و شرکت فروشنده اون ماشین خریداری شده را در معدن مربوطه سر هم میکند.
2- هر ماشین دارای 2تا متخصص هست ، یک متخصص باد و یک متخصص روغن ، که در زمان بندی مشخص هم باد لاستیک ها باید چک شود و روغن ماشین و سیتم هیدرولبکِش
یعنی اینکه سیستم نگهداریش از تعمیراتِش مهمتره
01:57  1392/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
2

دقت بفرمایید اینها دیزلی هستند،
برای مقایسه قویترین کشنده ها مثل اسکانیا و اکتروس نهایتا 600 اسب قدرت دارند
00:20  1392/02/16
گزارش
پاسخ دادن
علی.ط
3

واقعا عالی بود.... خیلی خیلی ممنون.
22:53  1392/02/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: irirax1
7

خوب این که اسب بخارش کمه .
3 تا بوگاتی = با یه کامیون Caterpillar 797B
14:44  1392/02/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود غفوری
8

آقا یه سوال : مصرف سوختشون چه قدره؟
14:08  1392/02/15
گزارش
پاسخ دادن
رضایی
6

هر ساعت 500 لیتر
16:28  1392/06/30

گزارش
سپهر
13

عالی بود...............................
12:50  1392/02/15
گزارش
پاسخ دادن
امیر
5

نظرخوبی داری
10:38  1392/07/04

گزارش
محمد
4

خوب بود؟
14:11  1394/11/02

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر