مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

در قسمت ششم این مقاله به تصادفاتی که در خلال این مسابقات روی می‌دهد، پرداختیم. در قسمت پایانی قصد داریم تا به پوشش رسانه ای این مسابقات بپردازیم.

 

بازتاب مسابقات در رسانه های جمعی

مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

حادثه سال 1964 تاثیر زیادی در روند برگزاری مسابقاتAcademy Award  داشت. در حین برگزاری مسابقه، همسر قهرمان مسابقات به تصور کشته شدن همسرش به علت تصادف، اقدام به خودکشی کرد. حادثه 1969 به صورت فیلمی کوتاه با عنوان Ronde Infernale مستندسازی شد. این فیلم زمان محدودی روی پرده سینما قرار گرفت اما اکنون DVD آن در بازار موجود است.  این مسابقات در سال 1971 بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در این سال، استیو مک کویین در فیلمی به نام Le Mans ظاهر شد و در نقش مایکل دلانی (Michael Delaney)، راننده تیم پورشه، بازی کرد. با وجود سایر فیلم های اتومبیلرانی نظیر Grand Prix با موضوع مسابقات فرمول یک و Winning با موضوع مسابقات Indianapolis 500 فیلم سینمایی Le Mans یکی از مشهورترین و بهترین فیلم  هایی است که با موضوع مسابقات اتومبیل رانی ساخته شده است. این فیلم در طول برگزاری مسابقات اتومبیلرانی و با استفاده از خودروهای حمل دوربین فیلمبرداری شد. خودروهایی نظیر پورشه 917، فراری 512 و Lola T70s نیز خریداری شدند تا بعد از اتمام مسابقات، امکان ساخت صحنه های اکشن وجود داشته باشد.  در سال 2002 فیلم دیگری با موضوع مسابقات لمان ساخته شد که Michel Valliant نام داشت. این فیلم بر اساس یک کتاب کمدی درباره یک قهرمان اتومبیل رانی ساخته شد؛ در این فیلم نیز، دو خودرو که روی آن ها دوربین نصب شده بود، مورد استفاده قرار گرفتند؛ البته این فیلم فرانسوی مانند فیلم Le Mans با بازی استیو مک کویین، مورد استقبال گسترده قرار نگرفت. در سال 2008، فیلم مستندی به نام Truth in 24 با روایت جیسون استاتهام ساخته شد و از تیم آئودی برای برنده شدن در مسابقات 2008 حمایت کرد. در طول سال ها، این مسابقات به صورت بازی های ویدئویی نیز، به بازار عرضه شده است که در برخی از آنها این امکان  داده می‌شد که مانند مسابقات واقعی بتوانند 24 ساعت بازی کنند.

 

پوشش خبری

مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

 تلویزیون Motors TV در سال های 2006 و 2007 کل مسابقات 24 ساعته لمان را پوشش داد. این پوشش شامل بازرسی، انتخاب، صف آرایی رانندگان، گرم کردن و کل مسابقه می‌شد. در آمریکا، شبکه Fox Sports 1 جریان کامل مسابقات را به صورت زنده یا آنلاین پوشش داد. در سال 2008، شبکه Eurosport تضمین کرد که به مدت چند سال کل مسابقات شامل انتخاب و مسابقه اتومبیلرانی را پوشش خواهد داد. هر ساعت از مسابقه سال 2008 در خلال برنامه های اصلی شبکه و روی شبکه Eurosport 2 پخش می‌شد ولی در سال های اخیر برخی از ساعت های این مسابقه به دلیل همزمانی با سایر مسابقات حذف شده است. علاوه بر این، پخش زنده این مسابقات روی وب سایت شبکه Eurosport موجود است ولی دیدن آن رایگان نیست. از سال 2009 به بعد، شبکه های Eurosport و Eurosport 2 پوشش بدون توقف تمامی 24 ساعت این مسابقات را بر عهده گرفته‌اند. در استرالیا، مسابقات سال 2012 به صورت زنده و کاملا آنلاین از طریق Ten Sport نمایش داده شد. لازم به ذکر است که این مسابقات در رادیو لمان نیز (فقط به زبان انگلیسی) پخش می‌شد. پخش کامل این مسابقات به طرفداران امکان گوش دادن به آن را از طریق رادیو می‌داد. البته رادیو لمان این مسابقات را از طریق رادیوی اینترنتی نیز، پوشش می‌داد. همچنین شما می‌توانید پوشش زنده این مسابقات را از طریق رادیوی ماهواره ای Sirius XM گوش کنید.

 

مسابقات کلاسیک

مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

افسانه لمان 

مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

از سال 2001، سازمان ACO اجازه شرکت در مسابقات de la Sarthe در هفته 24 ساعت را برای " خودروهای افسانه ای لمان " صادر کرده است. این نمایش، شامل خودروهای قدیمی است که قبلا در این مسابقات شرکت داشته‌اند یا شباهتی به آنها دارند. هر سال، خودروهای دوره خاصی به نمایش گذاشته می‌شوند و این دوره در سال بعد تغییر پیدا می‌کند. علی رغم آماتور بودن رانندگان در این مسابقات، به خاطر داشته باشید که رانندگان حرفه ای همانند استرلینگ موس (Stirling Moss) و درک بل (Derek Bell) نیز، گاهی در این مسابقات شرکت می‌کنند و سوار خودروهای می‌شوند که قبلا آن ها را می‌رانده‌اند. 

 

لمان کلاسیک

مسابقات 24 ساعته لمان (قسمت هفتم)

 مسابقات " لمان کلاسیک " از سال 2002 آغاز شد و از آن به بعد سالی دو بار در مسیر کامل 13 کیلومتر در ماه جولای برگزار شده است. این مسابقات در طول یک شبانه روز کامل انجام می‌شد که در آن تمامی خودروهای متعلق به یک دوره در یک زمان به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند. معمولا یک تیم شامل یک خودرو از هر کلاس است و این تیم با جمع آوری امتیاز در پنج یا شش کلاس به عنوان برنده اعلام می‌شود. این کلاس ها براساس دورانی هستند که خودروها با یکدیگر رقابت می‌کردند. هر سال شرایط شرکت در هر کلاس از مسابقات مورد بازنگری قرار می‌گیرد و سن جوان ترین شرکت کننده نیز، هر دو سال یکبار تغییر می‌کند. در دور اول مسابقات، پنج کلاس از خودروها در مسابقات کوتاه شرکت می‌کنند؛ در دور دوم مسابقات،شش کلاس از خودروها شرکت می‌کنند ولی مسافت های طولانی تری را طی می‌کنند. رانندگان برای شرکت در این مسابقات باید گواهینامه بین المللی رقابت FIA را داشته باشند. همچنین در کنار برگزاری مسابقات گردهم آیی های بزرگ و حراج خودرو نیز، برگزار می‌شود.  


منبع

Wikipedia

برچسب : مسابقات لمان , لمان کلاسیک , پورشه , فراری , پورشه 917 , مایکل دلانی , استیو مک کوئین , جیسون استاتهام , استرلینگ موس , درک بل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاییز : دوستان . کسانی که پاییز بودن و تکمیل وجه کردن و فاکتور شد براشون . از کجا باید فهمید که فاکتور شد یا نه ؟
حمیدرضا : درود نگران نباش هنوز ۲مردادی ها تکمیل نشدن و من که ۳مرداد هستم مثل شما هستم و به مرور همه رو اعلام میکنن
مهرداد : ۳۱ مرداد ماه
J7 : سلام دوستان بنظرم بیایم جمع بشیم همه بریم در شرکت هر کی ماشینی پولی طلایی چیزی داریم بدیم به شرکت گناه دارن بدبختا کف گیرشون به ته دیگ رسیده بیچاره ها خیلی گناه دارن یکی بره با ماشین رئیس شرکت برسونه خونه یا جایی کار داره ببرش یکی هم پول تو جیبی بده بهش میخواد بره واسه زنش خرید کنه گناه دارن خلاصه هر کی هر کاری از دستش برمیاد واسه این شرکت کنه خیلی بیچاره ان با این کار باعث شیم دیگه دست تو جیب مردم نکنن گناه دارن
جمالزاده : دوستان نخرید از این شرکت پشیمون میشید حداقل 7 ماه باید چشم انتظار بمونید فریب تبلیغات رو نخورید فقط میتونم بگم خدا لعنتشئن کنه هیچ نظارتی روی عملکرد این شرکت نیست دقیقا داره همانند شرکت های پانزی کار میکنه از خواب سرمایه ثبت نام های جدید ماشین های ثبت نام قدیم رو تولید میکنه... لازم به توضیح زیاد نیست دوستانی که می خوان متوجه عملکرد این شرکت بشن از روی پیام هایی که اینجا ارسال شده میتونن تصمیم بگیرند.
S3 : سلام لطفا همه کسانیکه s3 ثبت نام کردن پیگیری کنن اول ماشین خودمونو بدن بعدا اگه هم قرار به تبدیل خودرو گذاشتن حداقل تا یک ماه هرچی که انتخاب شدو تحویل بدن اونم به قیمت تیرماه که ثبت نام کردیم. نزاریم از هر طرف در حقمون اجهاف شه
زهرا : سلام منم ۸مرداد هستم فعلا برا منم پیامکی نیومده باید صبر کنیم
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دمت گرم .همه زنگ بزنید مشکل حل بشه
سارا : سلام من از 16 آذر فاکتور شدم هنوز پلاک نشدم،کسی مثل من هست شرایطش؟
پانا 207 دستی آذر : من واریز 16 مهر و تحویل 30 آذر بودم دیروز 23 آذر فاکتور شد.
اتو تیر : داداش واریزی چه تاریخی بودی ؟؟
محمدرضا : سلام‌ دوستان‌ دعوت‌نامه‌ اطلس‌موعد‌اذر‌ اگه‌ اومده‌ خبر‌ بدین‌
شاپور سوم‌ : داداش ما پولم زدیم داره به 90 روز میرسه فاکتور نمیشه خیالمون نیس از الان انقد استرسو گیر باشی که دهن سایپا رو مالیدی که
محمد : با سلام چیزی که من شنیدم سخا تکمیل نشه ماشین فاکتور نمیشه گفتم،
حامد : سبز شد خودت برو تحویل بگیر
حامد : من تهران امروز تحویل گرفتم 1 مهر بودم
علی : دوستان سلام امروز کسی فاکتور شده؟