بررسی جگوار F Type مدل 2015

بررسی جگوار F Type مدل 2015

به محض این که روی صندلی نرم و راحت جگوار F Type مدل 2015 بنشینید و دکمه طلائی رنگ استارت را فشار بدهید، باید خودتان را برای یک سواری عالی و تیز و فرز آماده کنید، و دقیقاً در همین هنگام است که در دام این خودرو می‌افتید و حاضر نیستید از آن پیاده شوید. منصفانه است که بگوییم موتور هشت سیلندر 5 لیتری و مجهز به توربوشارژر و طراحی زیبای بدنه؛ این کوپه دو درب را به پرچمدار این کلاس از خودروها تبدیل کرده است. این خودرو نخستین بار در ماه جولای سال 2013 در منطق محدودی عرضه شد و از همان وقت توجه ها را به سوی خودش جلب کرد. موتور جگوار F Type قادر است 478 اسب بخار نیرو و 625 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودور انگلیسی از نظر قیمت، بین پورشه Boxster GTS و تیپ پایه پورشه 911 Carrera قرار می‌گیرد ولی از آن جایی که دو رقیب شش سیلندر آلمانی فقط با گیربکس دستی به بازار عرضه می‌شوند، این کروک چالاک انگلیسی با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و مجهز به پدل شیفتر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، (البته به زودی مدل شش سیلندر نیز تولید خواهد شد که به گیربکس دستی مجهز خواهد بود) به این ترتیب، می‌توان گفت جگوار از نظر نیرو و گشتاور، از پورشه‌های رقیب خاص‌تر و قوی‌تر است.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

صفر تا صد این خودرو نیز از رقبایش کمتر است و طبق ادعای کمپانی سازنده برابر است با 4.3 ثانیه که 0.5 ثانیه از صفر تا صد دوقلوهای اشتوتگارتی کمتر است، حداکثر سرعت آن نیز به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته گنجایش 196.2 صندوق عقب چندان چنگی به دل نمی‌زند و بسیار کمتر از ظرفیت سایر خودورهای مشابه است. تجهیزات استاندارد جگوار F Type مدل 2015 عبارتند از: چراغ‌های زنون اتوماتیک، چراغ‌های LED مخصوص رانندگی در روز، برف پاک کنهای حساس به باران، سنسورهای پارک عقب، صندلی‌های برقی اسپرت، کنترل آب و هوای اتوماتیک تک نقطه‌ای، نمایشگر 8 اینچی، مسیریاب ماهواره ای و سیستم صوتی 380 وات Meridian به همراه 10 بلندگو. به این مجموعه از تجهیزات، سیستم تعلیق اسپرت، دیفرانسیل جلوی الکترونیکی، رینگ‌های 20 اینچی  Turbine، ترمزهای عملکرد بالا به همراه کالیپرهای قرمز رنگ نیز افزوده شده است.

بررسی جگوار F Type مدل 2015 بررسی جگوار F Type مدل 2015

پکیج‌های Convenience ،Parking و Seat Memory نیز با قیمت‌های مختلف قابل خریداری هستند که این تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند: چراغ‌های تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک جلو، دوربین دید عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم در 14 جهت به همراه حافظه تنظیمات، سیستم کنترل باد تایر و بادشکن. اگر بخواهید از گرمکن صندلی، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم صوتی 770 وات Meridian به همراه 12 بلندگو برخوردار بشوید نیز باید پول بیشتری پرداخت بکنید. در کنار هر یک از این پکیج‌ها، می‌توانید سیستم اگزوز الکترونیکی را نیز خریداری کنید که واقعاً گزینه خوبی است. این سیستم که به راحتی از طریق دکمه‌ای که روی کنسول قرار داد، کنترل می‌شود، به راننده این اجازه را می‌دهد که به صورت دستی بتواند بافلرهای اگزوز را آرامتر و بی سر و صداتر کند. به این ترتیب، راننده می‌تواند هنگام گشت و گذار در شهر، صدای موتور هشت سیلندر را کمتر کند و هنگام حرکت در جاده، فقط با فشردن یک دکمه، قدرت موتور را به رخ همه بکشاند.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

بهتر است بدانید به محض این که به بافلرها اجازه بدهید سر و صدا راه بیندازند، موتور هشت سیلندر افسار گسیخته، منفجر می‌شود و خشونت و شکوهش را به نمایش می‌گذارد. البته اگر حالت Normal را انتخاب کنید، می‌توانید با جگوار F-Type یک رانندگی عادی داشته باشید و از راحتی و تجمل این خودرو کلاسیک انگلیسی لذت ببرید. در جاده‌های هموار فرمان بسیار سبک است و دایره گردش آن به 10.7 متر می‌رسد ولی واکنش موتور به پدال گاز کمی با تأخیر صورت می‌گیرد. اگر در مسیرهای ناهموار حرکت کنید، اوضاع و احوال کمی پیچیده‌تر خواهد شد، البته نه خیلی زیاد. تعویض دنده‌های گیربکس ZF نسبتاً نرم و بدون زحمت صورت می‌گیرند، انتقال نیرو نیز چنان خوب انجام می‌گیرد که اگر به ناگهان روی پدال گاز بفشارید و شتاب بگیرید، هیچ مشکلی پیچ نخواهد آمد. گفتنی است، هنگامی که دور موتور کمتر از 1200 دور در دقیقه باشد، گشتاور قدری پایین است و خودرو تنبل به نظر می‌رسد ولی به محض این که پدال گاز را بفشارید، موتور می‌غرد و همه شک و تردیدها را برطرف می‌کند. میزان مصرف سوخت جگوار F-Type با موتور هشت سیلندر حدود 14.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود، البته کمپانی به صورت رسمی این میزان را 11.1 لیتر اعلام کرده است. به جرأت می‌توان گفت کابین این خودرو بسیار ساکت و بی لرزش است و حتی هنگام حرکت در سرعت‌های بالا نیز صدای باد و تایرها به گوش نمی‌رسند، همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند و جگوار F-Type را به خودرویی تبدیل کرده است که برای سفرهای دور و دراز بسیار مناسب است. چنانچه حالت Dynamic را انتخاب کنید، رنگ پنل ابزار این خودرو اسپرت انگلیسی از آبی به قرمز تغییر می‌کند و قدرت واقعی موتور بلافاصله آشکار می‌شود. سیستم تعلیق خشک‌تر و فرمان نیز سنگین‌تر می‌شود، ولی سیستم هیدرولیک همچنان به خوبی عکس‌العمل نشان می‌دهد. واکنش موتور نیز بسیار عالی است، اگزوز نیز در انتهای خودرو سمفونی زنده خودش را اجرا می‌کند.

بررسی جگوار F Type مدل 2015 بررسی جگوار F Type مدل 2015
بررسی جگوار F Type مدل 2015 بررسی جگوار F Type مدل 2015

جگوار F-Type دقیقاً 4,470 میلی‌متر طول دارد، یعنی به اندازه مزدا RX-8 که فعلاً تولید آن متوقف شده است، و یک خودرو کروک پویا و استثنایی محسوب می‌شود. این خودرو هشت سیلندر که 1,665 کیلوگرم وزن دارد، از تعادل و توازن بی نظیری برخوردار است و سواری بسیار لذت‌بخشی در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد؛ به جرأت می‌توان گفت از این لحاظ به بی ام و M3 E92 شباهت دارد. این خودرو قدرتمند از ترمزی قوی و استثنایی بهره می‌برد و واقعاً یک خودرو اسپرت خوش دست محسوب می‌شود، البته نقاط ضعفی هم دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

با این که کابین داخلی از مواد اولیه بسیار اعلا و با کیفیت ساخته شده است، ولی از این لحاظ به پای رقبایش از کمپانی پورشه نمی‌رسد. سیتستم صوتی استاندارد بسیار قوی است ولی هنگامی که صدای اگزوز بالا می‌رود، در برابر آن رنگ می‌بازد. پشت صندلی ها هم هیچ فضایی برای جا دادن اسباب و اثاثیه وجود ندارد. محفظه‌های روی درب بسیار باریک هستند. دو جا لیوانی در کنار دسته دنده قرار گرفته‌اند تا به زیبایی طراحی داخلی کمک کنند، ولی بیشتر برای گذاشتن دسته کلید و تلفن همراه مناسب هستند. استفاده از دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، تهویه مطبوع و مسیریاب ماهواره ای بسیار آسان است و خیلی زود می‌توان جای آن‌ها را یاد گرفت. حعبه داشبورد واقعاً بزرگ است، دو جالباسی پلاستیکی هم پشت صندلی‌ها نصب شده‌اند که بسیار کاربردی هستند و می‌توان برای آویزان کردن کت یا کیسه‌های خرید از آن‌ها استفاده کرد.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

بررسی جگوار F Type مدل 2015

منبع

CarAdvice

برچسب : جگوار , جگوار F Type , پورشه Boxster GTS , پورشه 911 Carrera






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
بهی : آقای شاهین من بابت پیام‌قبلیم و پیام قبل تر از شما معذرت میخوام.. حق با شما‌بود عزیز. یاحق
ناشناس : من ۱۸ خرداد تبدیل زدم هنوز تا مرحله تخصیص پیش رفته فاکتور نشده
بهی : درجواب شاهین من کو.... باید بگم. چشم... حق با شماست
ناشناس : سلام خدمت علیرضا اول مری تو سایت وضعیت خودرو مشتری مشخصات میاد بالا اول شماره پذیرش دوم شماره درخواست بعد کد ملی بعد ش شناسنامه بعد کد رنگی داخل کادر را وارد میکنی آخر میزنی رو وضعیت خودرو مشتری
بهی : شما دهان مبارکت را ببند.... سایپا برات سیب قرمز نفرستاده. همین الان حوالتو بفروش.. یا دوشنبه برو نمایندگی انصرافتو اعلام کن پولتو بگیر.... لات مجازی..... همین شماها اگه‌ثبت نام نکنید این آشغالا رو وضعیت مملکت این‌نمیشه... خداروشکر من حواله رو جا کردم... الانم با پولش +ی مبلغ جزئی مزدا۳ ۸۹ سفید گرفتم. سگش به شاهین ماهین می ارزه...... شما منتظر باش اینجا دنبال شاهین‌بگرد😂😂😂
صدرا : کاپوت رو بده بالا کنار باتری چراغ بنداز رو پوسته گیربکس مشخص میشه!
,شاهین زمستان : من ۱۷ خرداد جی ال تکمیل وجه کردم.‌‌‌هنوز یه ماه نشده. فاکتورم نشده. منم بیام ینی؟؟؟
ایگل کرمان : سلام من ثبت نام بهمن هستم هنوز شاسی نشده
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال : مشکی؟
تیگو 8 : دوست عزیز اگه اینهایی که میگی صحت داشته باشه من اگه شخصا خودم بود، کارم رو ول میکردم ار روز میرفتم دمه نمایندگی شده هر روز کتک بخورم، اونهارو دونه به دونه به عزای... میرسونم، خودت رو آماده کتک کن شده یه دونه نزنی، بمیری از این موضوع بهتر، اگه برای من این اتفاق میوفتاد شخصا سربع اسنپ میگرفتم خانومم و بچه ها میرفت، الان باید سعی کنی خودت رو آروم کنی، باید اونجا رو بهم بریزی، اگه بتونی با شکایت اگه نه خودت وارد عمل شو، اگه نری مطمئن باش آینده خود خوری میکنی
اطلس 26 مهر : سلام 4 تیر فاکتور 10 تیر پلاک هنوز خبری از ماشین نیست رفت تو تعطیلات اینا یه مشت بی وجود هستن . آدمی که خونخوار باشه هیچی براش تفاوت نمیکنه این ماشین به دست منم برسه بهش دل خوش نیستیم این دفعه باید بریم دنبال دیرکرد سفارش من به تمام دوستان تبدیل اومد بزنید ماشین شاخی هم نیست ما گول خوردیم هرچند برای من اصلا تبدیل نیومد. این دوران ظلم ستیزی هم می گذره
پیش فروش 9 اسفند : واقعا نمیدونید چقدر خوشحال شدم دیدم که قراره دوشنبه ساعت 10 صبح بریم و اعتراض کنیم من دوشنبه میام چند تا از دوستامم میارم که تعداد به چشم بیاد خیلی زور داره واقعا بهمون میاد صد در صد هر کس که واقعا الان توی فشاره خودشو میرسونه حق زن و بچه من نیست که الان اذیت بشن برای اینکه دزدای سایپا هر روز جیبشون پر تر کنن به ریشمون بخندن
مهدی m : 🚗🎭 ما مادران خردادیم، با قلبی پر از امید ثبت نام کردیم با عشق، تو گرمای تیر و جدید! گفتن: رانا پلاس میاد، با رنگی از بهار سفید اگه قبل محرم، مشکی اگه تو غبار! یه روز گفتن قبل عزا، یه روزم بعد عاشورا ما موندیم و قول و وعده، و این دل بی صدا... نوک مدادی؟! باشه قبوله، فقط فاکتور بدید ما ماشین نمی خوایم، فقط یه «وعده ی دقیق» بدید! رانا اگر بیاد، می‌زنیم بوق عشق و صفا ولی فعلا داریم می ریم با خط واحد، تا صفا! 🚌😅
مهدی m : ما: طرح مادران رانا پلاس، ثبت نامی 14 خرداد، منتظر فاکتور ایران خودرو: بعد محرم، بعد تاسوعا، بعد چی؟ بعد ظهور؟ 😑 الان دیگه نه رنگ معلومه، نه زمان فاکتور، نه اعتماد! یکی نیست بگه "چرا وقتی آمادگی تحویل ندارید، ثبت نام می کنید؟" ما با نذر و نیت اومدیم، شما با وعده و وعید... 😅
8888888 : خدایی راست می گی، یعنی فاکتور کردن جی ایکس ال برای تکمیل وجه اردیبهشت شروع شده؟؟؟
مهدی m : سلام، درسته سورن EF7 ماشین خوبیه، ولی بی انصافی نکنیم! رانا پلاس فقط اسمش به ظاهر ساده س، ولی واقعا از خیلی جهات برتری داره: طراحی ظاهریش به روزتره، مخصوصا با چراغ های جدید و جلوپنجره اسپرت تر. مصرف سوخت پایین تر داره، تو این گرونی بنزین خیلی مهمه! به لطف وزن کمتر، چابک تر و مناسب تر برای رانندگی شهریه. سیستم ترمز و فرمان پذیری بهتری داره، مخصوصا تو مدل های جدید. در مورد موتور EF7 هم بله، قویه، ولی دردسر تعمیرات و حساسیتش به کیفیت روغن و بنزین هم کم نیست! رانا پلاس TU5 امتحان خودشو پس داده؛ کم مصرف، کم استهلاک، و قطعاتش راحت پیدا می شه. و راستی! زیبایی ظاهری و طراحی کابین هم که بحثش جداست 😎 سورن شاید جادار باشه، ولی طراحی داخلی رانا قطعا دلنشین تره. در آخر هم بگم: سلیقه اس، ولی هر کی یه بار پشت رانا پلاس نشسته، می دونه چی می گم 😉
وحید : داداش ایران خودرو با تو لج کرده ، فکر نکنم مال تورو دیگه فاکتور کنه، الان شش تیر هم فاکتور شده، حداقل انصراف بده بزار ماشین مارو فاکتور کنن
آزربایجان : سلام بله طرح مادران بودم