بررسی جگوار F Type مدل 2015

بررسی جگوار F Type مدل 2015

به محض این که روی صندلی نرم و راحت جگوار F Type مدل 2015 بنشینید و دکمه طلائی رنگ استارت را فشار بدهید، باید خودتان را برای یک سواری عالی و تیز و فرز آماده کنید، و دقیقاً در همین هنگام است که در دام این خودرو می‌افتید و حاضر نیستید از آن پیاده شوید. منصفانه است که بگوییم موتور هشت سیلندر 5 لیتری و مجهز به توربوشارژر و طراحی زیبای بدنه؛ این کوپه دو درب را به پرچمدار این کلاس از خودروها تبدیل کرده است. این خودرو نخستین بار در ماه جولای سال 2013 در منطق محدودی عرضه شد و از همان وقت توجه ها را به سوی خودش جلب کرد. موتور جگوار F Type قادر است 478 اسب بخار نیرو و 625 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودور انگلیسی از نظر قیمت، بین پورشه Boxster GTS و تیپ پایه پورشه 911 Carrera قرار می‌گیرد ولی از آن جایی که دو رقیب شش سیلندر آلمانی فقط با گیربکس دستی به بازار عرضه می‌شوند، این کروک چالاک انگلیسی با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و مجهز به پدل شیفتر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، (البته به زودی مدل شش سیلندر نیز تولید خواهد شد که به گیربکس دستی مجهز خواهد بود) به این ترتیب، می‌توان گفت جگوار از نظر نیرو و گشتاور، از پورشه‌های رقیب خاص‌تر و قوی‌تر است.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

صفر تا صد این خودرو نیز از رقبایش کمتر است و طبق ادعای کمپانی سازنده برابر است با 4.3 ثانیه که 0.5 ثانیه از صفر تا صد دوقلوهای اشتوتگارتی کمتر است، حداکثر سرعت آن نیز به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته گنجایش 196.2 صندوق عقب چندان چنگی به دل نمی‌زند و بسیار کمتر از ظرفیت سایر خودورهای مشابه است. تجهیزات استاندارد جگوار F Type مدل 2015 عبارتند از: چراغ‌های زنون اتوماتیک، چراغ‌های LED مخصوص رانندگی در روز، برف پاک کنهای حساس به باران، سنسورهای پارک عقب، صندلی‌های برقی اسپرت، کنترل آب و هوای اتوماتیک تک نقطه‌ای، نمایشگر 8 اینچی، مسیریاب ماهواره ای و سیستم صوتی 380 وات Meridian به همراه 10 بلندگو. به این مجموعه از تجهیزات، سیستم تعلیق اسپرت، دیفرانسیل جلوی الکترونیکی، رینگ‌های 20 اینچی  Turbine، ترمزهای عملکرد بالا به همراه کالیپرهای قرمز رنگ نیز افزوده شده است.

بررسی جگوار F Type مدل 2015 بررسی جگوار F Type مدل 2015

پکیج‌های Convenience ،Parking و Seat Memory نیز با قیمت‌های مختلف قابل خریداری هستند که این تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند: چراغ‌های تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک جلو، دوربین دید عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم در 14 جهت به همراه حافظه تنظیمات، سیستم کنترل باد تایر و بادشکن. اگر بخواهید از گرمکن صندلی، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم صوتی 770 وات Meridian به همراه 12 بلندگو برخوردار بشوید نیز باید پول بیشتری پرداخت بکنید. در کنار هر یک از این پکیج‌ها، می‌توانید سیستم اگزوز الکترونیکی را نیز خریداری کنید که واقعاً گزینه خوبی است. این سیستم که به راحتی از طریق دکمه‌ای که روی کنسول قرار داد، کنترل می‌شود، به راننده این اجازه را می‌دهد که به صورت دستی بتواند بافلرهای اگزوز را آرامتر و بی سر و صداتر کند. به این ترتیب، راننده می‌تواند هنگام گشت و گذار در شهر، صدای موتور هشت سیلندر را کمتر کند و هنگام حرکت در جاده، فقط با فشردن یک دکمه، قدرت موتور را به رخ همه بکشاند.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

بهتر است بدانید به محض این که به بافلرها اجازه بدهید سر و صدا راه بیندازند، موتور هشت سیلندر افسار گسیخته، منفجر می‌شود و خشونت و شکوهش را به نمایش می‌گذارد. البته اگر حالت Normal را انتخاب کنید، می‌توانید با جگوار F-Type یک رانندگی عادی داشته باشید و از راحتی و تجمل این خودرو کلاسیک انگلیسی لذت ببرید. در جاده‌های هموار فرمان بسیار سبک است و دایره گردش آن به 10.7 متر می‌رسد ولی واکنش موتور به پدال گاز کمی با تأخیر صورت می‌گیرد. اگر در مسیرهای ناهموار حرکت کنید، اوضاع و احوال کمی پیچیده‌تر خواهد شد، البته نه خیلی زیاد. تعویض دنده‌های گیربکس ZF نسبتاً نرم و بدون زحمت صورت می‌گیرند، انتقال نیرو نیز چنان خوب انجام می‌گیرد که اگر به ناگهان روی پدال گاز بفشارید و شتاب بگیرید، هیچ مشکلی پیچ نخواهد آمد. گفتنی است، هنگامی که دور موتور کمتر از 1200 دور در دقیقه باشد، گشتاور قدری پایین است و خودرو تنبل به نظر می‌رسد ولی به محض این که پدال گاز را بفشارید، موتور می‌غرد و همه شک و تردیدها را برطرف می‌کند. میزان مصرف سوخت جگوار F-Type با موتور هشت سیلندر حدود 14.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود، البته کمپانی به صورت رسمی این میزان را 11.1 لیتر اعلام کرده است. به جرأت می‌توان گفت کابین این خودرو بسیار ساکت و بی لرزش است و حتی هنگام حرکت در سرعت‌های بالا نیز صدای باد و تایرها به گوش نمی‌رسند، همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند و جگوار F-Type را به خودرویی تبدیل کرده است که برای سفرهای دور و دراز بسیار مناسب است. چنانچه حالت Dynamic را انتخاب کنید، رنگ پنل ابزار این خودرو اسپرت انگلیسی از آبی به قرمز تغییر می‌کند و قدرت واقعی موتور بلافاصله آشکار می‌شود. سیستم تعلیق خشک‌تر و فرمان نیز سنگین‌تر می‌شود، ولی سیستم هیدرولیک همچنان به خوبی عکس‌العمل نشان می‌دهد. واکنش موتور نیز بسیار عالی است، اگزوز نیز در انتهای خودرو سمفونی زنده خودش را اجرا می‌کند.

بررسی جگوار F Type مدل 2015 بررسی جگوار F Type مدل 2015
بررسی جگوار F Type مدل 2015 بررسی جگوار F Type مدل 2015

جگوار F-Type دقیقاً 4,470 میلی‌متر طول دارد، یعنی به اندازه مزدا RX-8 که فعلاً تولید آن متوقف شده است، و یک خودرو کروک پویا و استثنایی محسوب می‌شود. این خودرو هشت سیلندر که 1,665 کیلوگرم وزن دارد، از تعادل و توازن بی نظیری برخوردار است و سواری بسیار لذت‌بخشی در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد؛ به جرأت می‌توان گفت از این لحاظ به بی ام و M3 E92 شباهت دارد. این خودرو قدرتمند از ترمزی قوی و استثنایی بهره می‌برد و واقعاً یک خودرو اسپرت خوش دست محسوب می‌شود، البته نقاط ضعفی هم دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

با این که کابین داخلی از مواد اولیه بسیار اعلا و با کیفیت ساخته شده است، ولی از این لحاظ به پای رقبایش از کمپانی پورشه نمی‌رسد. سیتستم صوتی استاندارد بسیار قوی است ولی هنگامی که صدای اگزوز بالا می‌رود، در برابر آن رنگ می‌بازد. پشت صندلی ها هم هیچ فضایی برای جا دادن اسباب و اثاثیه وجود ندارد. محفظه‌های روی درب بسیار باریک هستند. دو جا لیوانی در کنار دسته دنده قرار گرفته‌اند تا به زیبایی طراحی داخلی کمک کنند، ولی بیشتر برای گذاشتن دسته کلید و تلفن همراه مناسب هستند. استفاده از دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، تهویه مطبوع و مسیریاب ماهواره ای بسیار آسان است و خیلی زود می‌توان جای آن‌ها را یاد گرفت. حعبه داشبورد واقعاً بزرگ است، دو جالباسی پلاستیکی هم پشت صندلی‌ها نصب شده‌اند که بسیار کاربردی هستند و می‌توان برای آویزان کردن کت یا کیسه‌های خرید از آن‌ها استفاده کرد.

بررسی جگوار F Type مدل 2015

بررسی جگوار F Type مدل 2015

منبع

CarAdvice

برچسب : جگوار , جگوار F Type , پورشه Boxster GTS , پورشه 911 Carrera






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : اطلس اونایی که تحویل زمستان پارسال بودن رو ندادن ایشالا برای تورو هم نمیدن ما یکم میخندیم :)))
آراد : تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
آراد : یه عده ترسیدن چون هیچی از سایپای دزد بعید نیست از نظر منم اشتباه کردن چون حق خودشون رو باید میگرفتن اما شما یکم ادب داشته باش،لزومی نداره تربیت واقعیتو به همه نشون بدی
اطلس بهمن : سلام ممنونم میشم هر وقت فاکتور شدی تو این گروه اطلاع رسانی کنی من هم منتظر فاکتور هستم الان زنگ زدم سایپا گفت دارن ۱۴بهمن فاکتور میکنن
s5 : سلام. ثبت نام 30 مهر شاسی نشده
سعید : سلام. من تحویل 24 دی بودم، چند روز پیش فاکتور شد. به احتمال زیاد برا شما هم چند روز دیگه فاکتور میشه. 4 تا 5 ماه تاخیر داره
زهرا : از ثبت نام شهریور ماهی ها که هنوز شاسی نشده اطلاعی دارید؟؟
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کشاورز : دوگانه اسفند تعداد خیلی کم هست هیچکس هم دشمن شما نیست اگر 5 هزارتا اسفند ماهی باشید یا پنج میلیون نفر که شکایت کنید هیچکس زورش به سایپا نمیرسه دعوتنامه میاد خودتون رو ناراحت نکنید
کشاورز : اعصاب خودد خورد نکن تا فردا
ایکس22 : سلا م برای.منم قراردادنقدی26بهمن الان نزدیک50روزه تخصیص خورده ولی فاکتور نمیشه
دنا پلاس اتومات بهار 1403 : برج 11 یک بار اومد موفق نشدم سریع پر شد دیگه تا الان هیچی نیومده
29اسفند : دیروز تبدیل بزنی از سورن به 207امروز فاکتور بشی .بعد خود ثبت نامی 207باید انتظار بکشه.
ساینای من : دوستان نظرتون در مورد تبدیل ساینا به رانا پلاس چیه اطلاعاتی دارین.بفروشمش
شهاب : رفقای سورن موتور جدید در جریان باشید که هنوز تحویل 12 فروردین درحال فاکتور هست، امروز هم تعدادی فاکتور شدن بعد از وقفه چندروزه متاسفانه روند فاکتور خیلی کنده ولی متوقف نیست
یعقوب : برادر چی شد هنوز فاکتور نشدی
زهرا : واسه من چیزی نیس
اسمخانی : سلام داداش به فردا امیدوار باشیم که دعوت ناهه اسفد میاد