معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کمپانی Freightliner در سال 2014 از نسل جدید کشنده سنگین Cascadia رونمایی کرد. نکات مثبت و بسیار با اهمیت کشنده Cascadia Evolution این است که بدنه آن آیرودینامیک شده و مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین آمده است. این کشنده به موتور دیزل Detroit مجهز شده است و به لطف بدنه آیرودینامیک، موتور قادر است در مقایسه با مدل 2013 حدود 5 درصد کمتر سوخت مصرف کند. کمپانی دایملر می‌گوید در سال 2007 و با معرفی کشنده Cascadia با موتور Detroit DD15، هدف ما این بود که از طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد، هزینه مالکیت این کامیون‌ها پایین بیاید، اکنون نیز که مدل Cascadia Evolution روانه بازار شده است، هنوز هم در زمینه کاهش هزینه خریداران و کاهش مصرف سوخت، به تعهد خودمان پایبند هستیم.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کشنده Cascadia Evolution یکی از آیرودینامیک‌ترین کشنده‌های موجود در بازار است و برای کمپانی سازنده دشوار نیست که آن را شیبدارتر هم بکند. این کشنده برای این که مقاومت هوای کمی داشته باشد، به دقت در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته است. کمپانی سازنده اظهار می‌کند این کشنده در جاده نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نزدیک به سه میلیون مایل در بزرگراه‌های آمریکا مورد تست قرار گرفته است تا از نظر استحکام و مصرف سوخت، محک زده شود. طراحی قسمت جلو مدل جدید این کشنده، در مقایسه با مدل قدیمی، تغییرات زیادی کرده است تا هوا بهتر جریان پیدا کند. زیر سپر، سپر و محل اتصال کاپوت به سپر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. زه بندی اطراف شیشه جلو بهتر شده است، آینه‌های جانبی شکل آیرودینامیک به خودشان گرفته‌اند. علاوه بر این موارد، گلگیرهای عقب و بادشکن‌های 20 اینچی جانبی نیز به پایین آوردن مقاومت هوا کمک شایانی می‌کنند. سیستم خنک کننده نیز به روز شده است. برای این که رادیاتور 1400 اینچ مربعی عملکرد بهتری داشته باشد، سیستم گردش مایع خنک کننده و طراحی آن تغییر کرده است. 

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

می‌توان گفت در مقایسه با مدل قدیمی، طراحی داخلی تغییر چندانی نکرده است. کابین داخلی، از فضای سر و فضای پای زیادی برخوردار است و کف بزرگ و تخت کابین نیز به راننده اجازه می‌دهد آزادانه داخل آن حرکت کند. البته کیفیت مواد داخلی به پای کامیون‌های ولوو نمی‌رسد. ارگونومی و چیدمان دکمه‌ها بسیار خوب است، طراحی داشبورد نیز بسیار خوب و به گونه‌ای است که دکمه‌های کنترلی در دسترس راننده قرار دارند. کابین داخلی کشنده Cascadia Evolution به چند پریز برق DC نیز مجهز شده است تا برق مورد نیاز برای شارژ وسایل برقی را تأمین کنند. این پریزها را می‌توان وسط داشبورد یا روی پایه تختخواب پیدا کرد. در مورد پنل ابزار هم هیچ شکوه و شکایتی نخواهید داشت چون آمپرها نسبتاً بزرگ هستند و طلق روی آن هم به گونه‌ای است که نور آفتاب را منعکس نمی‌کند. صندلی‌ها بسیار بزرگتر از حد معمول و بسیار راحت هستند، تنظیمات زیادی دارند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

برای این که راحتی صندلی‌ها افزایش پیدا کنند، کمپانی سازنده آن ‌ها را به گرمکن نیز مجهز کرده است. نشیمنگاه و پشتی نیز برقی هستند و در سه جهت قابلیت حرکت دارند. غربیلک فرمان در دو جهت قابل تنظیم است تا راننده در وضعیت خوبی قرار بگیرد. دسته‌های کنترلی سیستم کروز کنترل، چراغ‌های راهنما و ترمز موتور نیز روی پایه فرمان قرار گرفته‌اند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این کشنده به صورت استاندارد به سیستم Run Smart Predictive Cruise مجهز است. این فناوری جدید و مبتکرانه، مسیر پیش رو را تا یک مایل تجزیه و تحلیل و مناسب‌ترین سرعت را تعیین می‌کند. این کار به کشنده کمک می‌کند کمترین مصرف سوخت را  داشته باشد. کشنده Cascadia Evolution به یک موتور دیزلی DD15 مجهز شده است که به یک توربوشارژر بی‌نظیر مجهز است. نسل جدید سیستم پاشش سوخت Common Rail (یا به اختصار ACRS) نیز ارائه شده است. توربوشارژر در مقایسه با سایر توربوشارژرها، زیاد پیچیده نیست و علاوه بر این که مصرف سوخت را پایین می‌آورد، عملکرد را نیز افزایش می‌دهد. سیستم پاشش سوخت ACRS فشار سوخت را بالا می‌برد تا احتراق بهتر صورت بگیرد. فناوری DD15 BlueTec نیز به کار گرفته شده است تا اندازه و وزن توربوشارژر کاهش پیدا کند و از پیچیدگی آن نیز کاسته شود. وزن موتور Detroit Diesel DD15 حدود 100 پوند (45 کیلومتر) از سابق کمتر است و فیلترهای آن باید هر 100,000 مایل (160,000 کیلومتر) یکبار تعویض شوند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

این موتور به یک ماژول سوخت جدید مجهز است که از دو فیلتر بهره می‌برد. این ماژول باعث می‌شود هزینه تعمیر و نگهداری به میزان زیادی کاهش پیدا کند. کشنده Cascadia Evolution به صورت استاندارد به سیستم Detroit Virtual Technician مجهز است. این سیستم پیوسته وضعیت موتور را کنترل می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد، به این ترتیب، راننده برای چک کردن وضعیت موتور احتیاج به پارک کردن‌های متعدد ندارد. بنا به گفته کمپانی سازنده، مصرف سوخت این کشنده 25.65 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک کشنده سنگین، مصرف بسیار کمی محسوب می‌شود. کشنده به منظور دستیابی به این میزان از مصرف سوخت، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به گیربکس دو وضعیته Detroit DT12، تایرهای پهن، پیکربندی 2×6 و تریلر آیرودینامیک اشاره کرد.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution


منبع

TopSpeed

برچسب : Detroit DD15 , Run Smart Predictive Cruise , Common Rail , دایملر , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟
مریم : سلام میشه راهنمایی کنید وتجربه بدید توی پرونده من زده پرونده دارای نقص میباشد 170 برج 2 ریختم بحساب سایپا هفته چهارم دی ماه تحویل خودرو هست آیا اگه پرونده نقص داشته باشه پیامک تکمیل وجه نمیاد برام
افسانه : مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش
علیرضا : سلام برای من 5روز روی صدور اسناد بود خداروشکر امروز روی حمل میچرخه