موتورسیکلت Triumph Scrambler نخستین بار در سال 2006 و با این هدف وارد بازار شد که آخرین موتورسیکلتی باشد که توسط طراح معروف، جان ماکت (John Mockett) طراحی میشود. این موتورسیکلت به این منظور طراحی شد که مانند موتورسیکلت Bonneville، یک موتورسیکلت سفری باشد و هر چند ظاهری شبیه موتورسیکلتهای آف رود دارد ولی از قابلیتهای آف رود محدودی برخوردار است. البته این موتورسیکلت با Bonneville تفاوتهای زیادی دارد. این موتورسیکلت فرمانی بلند و عریض دارد تا با زین که ارتفاعی زیاد دارد هماهنگ باشد. اگزوزهای دوقلو نیز بسیار بالا آمدهاند و به نوعی میتوان گفت از موتورسیکلت Triumph TR6C Trophy Special که اواخر دهه 60 میلادی تولید میشد الهام گرفته است. سبک و سیاق موتورسیکلت Triumph Scrambler با این تجهیزات امروزی و مدرنی دارد ولی میراث موتورسیکلتهای Triumph در آن آشکارا به چشم میخورد. البته این موتورسیکلت قویترین موتورسیکلت موجود در بازار نیست ولی به عنوان یک موتورسیکلت سفری، همه نیازهای شما را برآورده میکند.
موتورسیکلت Triumph Scrambler ظاهری مدرن و امروزی ندارد. در واقع، سبک و سیاقی کلاسیک دارد که از مدلهای دهه 60 الهام گرفته است. شاید به همین علت است که موتورسواران کهنهکار به قیافه ظاهری آن علاقه نشان میدهند. فرمان سیاه رنگ بالا آمده و عریض شده است، جا پاها نیز بالا آمدهاند تا ناهمواریهای سطح جاده بهتر جذب شوند. زین طویل و تخت نیز باعث میشود موتورسواران با هر قد و قوارهای روی آن احساس راحتی کنند. گلگیرها نیز کوتاه هستند تا بر طراحی ساده این موتورسیکلت بیشتر صحه بگذارد. رنگ آمیزی سیاه بر روی پیشرانه در کنار تزیینات کروم، تضاد رنگ ایجاد میکند و بر زیبایی این موتورسیکلت میافزاید.
به جرأت میتوان گفت موتورسیکلت Triumph Scrambler از نظر فنی بسیار پیشرفته است ولی میلههای فولادی اسکلت نشان میدهند که سبک و سیاقی کلاسیک دارد. اگزوزها نیز این موضوع را تأیید میکنند و تا انتهای تایر 17 اینچی و 40 پره عقب امتداد میکنند. کمک فنرهای Kayabasa با روکش کروم در قسمت عقب نیز خیلی راحت به چشم میآیند، ضمن این که بر چهره کلاسیک موتورسیکلت تاکید میکنند، باعث میشوند تعادل بالا برود و ناهمواریها نیز بهتر جذب بشوند و به موتورسوار این اطمینان را میدهند که سیستم تعلیق کارش را خوب انجام میدهد و با آن میتوان به جاده زد. یک تایر 19 اینچی و 34 پره در جلو قرار گرفته است تا موتورسیکلت در جاده عملکرد بهتری داشته باشد. برای این که این موتورسیکلت ظاهری کامل و بی نقص داشته باشد، کمپانی سازنده یک ترمز دیسکی در جلو و یک ترمز Nissin در عقب نصب کرده است تا نیروی متوقف کننده بالا برود و راکب نیز هنگام ترمزگیری هم از روی زین به بالا پرت نشود.
موتورسیکلت Triumph Scrambler توسط پیشرانهای به جلو رانده میشود که 865 سیسی حجم دارد، با هوا خنک میشود و هشت سوپاپه است. این پیشرانه قادر است 58 اسب بخار نیرو و حدود 68 نیوتنمتر گشتاور تولید کند و در کنار یک گیربکس پنج سرعته قرار میگیرد. اگزوزهای ضد زنگ دوقلو روکشی از جنس کروم دارند و نه تنها به موتورسیکلت کمک میکنند با استانداردهای مربوط به آلایندگی مطابقت داشته باشد، بلکه به موتورسیکلت Triumph TR6C Trophy Special که اواخر دهه 60 تولید میشد نیز وفادار میماند.
پیشرانه نیرو و گشتاور زیادی تولید نمیکند ولی روی جاده رضایت موتورسواران را به دست میآورد. بهتر است بدانید این موتورسیکلت قادر است ظرف 6.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت پیشرانه بسیار پایین است و به 3.80 لیتر در هر 100 کیلومتر میرسد. سینی محافظ برای افزایش استحکام زیر پیشرانه نصب شده است. شبکه محافظ چراغ از جنس کروم است تا موتورسیکلت چهرهای کلاسیک داشته باشد. صفحه کیلومترشمار به همه سختافزارهای روز مجهز است و لوگوی Triumph نیز روی آن به چشم میخورد. میلههای محافظ پیشرانه به خوبی از آن محافظت میکنند و حس کلاسیک بیشتری به شما میدهند. درب باک از کروم ساخته شده است و به خاطر شکل خاصی که دارد، باز و بسته کردن آن بسیار آسان است. زین مطابق با بالاترین استانداردها ساخته شده است و به گونهای ساخته شده است تا همه نیازهای موتورسوار را برآورده کند.