چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت دوم)

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت دوم)

همان‌طور که در قسمت اول این مقاله مطالعه کردید، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و افزایش عملکرد و ایمنی، پیچیدگی خودروهای مسابقات نسکار نیز روز به روز بیشتر می‌شود. یکی از پیامدهای این امر، افزایش تعداد افرادی است که باید با راننده در ارتباط باشند؛ چراکه این افراد می‌توانند اطلاعات و توصیه های لازم را در اختیار راننده قرار بدهند و او را از شرایط و حوادث مختلفی که در پیست اتفاق می‌افتد، آگاه سازند. بدین ترتیب، راننده می‌تواند مسابقه را هر چه سریعتر و در نهایت ایمنی به اتمام برساند.

 

ارتباط اعضای تیم نسکار با یکدیگر

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت دوم)

در طول برگزاری مسابقه مالک تیم، مدیر تیم، راننده، سرپرست تعمیرکاران، مراقب، تعمیرکاران، مسئول مسابقه، مهندسان، مکانیک‌ها و دیگر متخصصان از طریق بیسیم رادیویی دو طرفه که بر روی فرکانس مخصوص تیم تنظیم شده است، با یکدیگر در ارتباط هستند؛ در تیم‌هایی که از چند خودرو استفاده می‌کنند، تعداد این افراد نیز به مراتب بیشتر می‌شود. راننده نیز، بیشتر با مراقب تیم و سرپرست تعمیرکاران صحبت می‌کند؛ مالک تیم و مدیر تیم نیز، در صورت لزوم می‌توانند وارد این گفتگو شوند. مراقب تیم با ارائه اطلاعات مهم به راننده کمک می‌کند مسیر مسابقه را به خوبی پشت سر گذاشته و به خط پایان برسد. در سال‌های اخیر با وضع قوانین جدید در خصوص افزایش ایمنی خودروهای نسکار، رانندگان مجبور شدند از کلاه‌ها و محافظ‌ هایی استفاده کنند که تمام سر و صورت آنها را می‌پوشاند که همین امر، سبب کاهش دید راننده می‌شود؛ در چنین حالتی، مراقب نقش چشم دوم را برای راننده ایفا می‌کند؛ وی با دقت نقاط کور را شناسایی می‌کند و هنگامی که شرایط سبقت گرفتن و مانور دادن فراهم باشد، از طریق بیسیم به راننده اطلاع می‌دهد. گفتنی است، اغلب مراقبان در گذشته راننده بوده و بنا به دلایلی دیگر نمی‌توانند رانندگی کنند. همچنین، مراقب با ارائه اطلاعات مربوط به شرایط پیست، راننده را از تصادفات یا هرگونه حادثه دیگری آگاه می‌سازد. اختصاص مراقب برای هر تیم نخستین بار در سال 1990 و فقط برای مسابقات اصلی امکان‌پذیر شد، اما از سال 2002 به بعد با ورود خودرو به پیست، حتی در زمان تمرین، مراقب می‌تواند در پیست حضور داشته باشد. مراقبان تیم‌ها با قرار گرفتن در قسمت بالای جایگاه خبرنگاران، چشم‌انداز کاملی از تمام پیست دارند؛ نسکار نیز، مراقبان خود را برای تماشای مسابقه می‌فرستد. در طول برگزاری مسابقه، سرپرست تعمیرکاران نیز در اراتباط مستقیم با راننده قرار دارد؛ این شخص که مسئولیت تمامی اعضای تیم ساخت، تیونینگ، و تعمیر خودرو را برعهده دارد، مکالمات بین راننده و اعضای تیم را کاهش داده و با هماهنگی راننده، خودرو را برای توقف و انجام تعمیرات لازم از قبیل تعویض تایرها، سوختگیری و غیره آماده می‌سازد. میزان مکالمات رادیویی برای هر تیم متفاوت می‌باشد؛ برخی رانندگان مکالمات خود را به صحبت‌ها و سوالات ضروری محدود می‌سازند و برخی دیگر، تمام مشاهدات و نظریات خود را با جزئیات کامل در اختیار مراقب قرار می‌دهند. جالب است بدانید که رانندگان نسکار می‌توانند به صحبت‌های دیگر رانندگان نیز گوش فرا دهند! البته این امر، بیشتر در خصوص تیم‌هایی با چند خودرو صدق می‌کند و هنگامی‌که از آنها در این خصوص سوال کنید، به شما می‌گویند: "همه به حرف‌های هم گوش می‌دهند". در قسمت بعد، با نوع مکالمات افراد مختلف آشنا می‌شوید. پس موج رادیوی خود را بچرخانید!

 

تداخل ممنوع!

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت دوم)

طبق قوانین FCC، طرفداران حق مداخله و صحبت با اعضای تیم و رانندگان را ندارند و این کار از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود. به منظور جلوگیری از هرگونه تداخل، مکالمات صورت گرفته فقط از طریق تجهیزات مجاز و با استفاده از کدهای مشخص انجام می‌شود. 

 

مکالمات راننده با اعضای تیم

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت دوم)

به لطف تکنولوژی‌های رادیویی جدید، شما می‌توانید به صحبت‌های راننده با اعضای تیم در همان لحظه گوش دهید. لازم به ذکر است، مسابقات نسکار از معدود مسابقاتی است که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد. تا مدت‌ها، تماشاچیان می‌توانستند از طریق اسکنرهای شخصی یا اجاره‌ای به مکالمات داخل خودرو گوش دهند؛ اما با استفاده از دستگاهی جدید با نام Sprint FanView تماشاچیان می‌توانند علاوه بر صدا، تصویر درون خودرو را نیز دریافت کنند. گفتنی است، امکان شنیدن این مکالمات به صورت آنلاین و یا رادیو و تلویزیون ماهواره‌ای و تلفن همراه نیز وجود دارد. کسب پیروزی در مسابقات نسکار به عوامل مختلفی از جمله ارزیابی مداوم میزان سوخت و فرسودگی تایرها بستگی دارد. با گوش دادن به مکالمات راننده و دیگر اعضای تیم متوجه می‌شوید که آنها در خصوص استراتژی‌های خود صحبت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به افزایش یا کاهش سرعت در یک زمان خاص، حرکات دیگر رانندگان، زمان توقف برای سوختگیری و تعویض تایرها و غیره اشاره کرد. اگر به مسابقات اتومبیلرانی علاقه دارید، شنیدن این مکالمات برای شما خالی از هیجان نخواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که این مکالمات در زمان اوج هیجان راننده و اعضای تیم صورت می‌گیرد و به همین دلیل ممکن است از کلمات زشت و نامناسب در آن استفاده شود؛ به همین دلیل، شنیدن این مکالمات برای کودکان و نوجوانان چندان مناسب نمی‌باشد. البته بسیاری از رانندگان و اعضای تیم چون می‌دانند تماشاچیان و طرفداران به سخنان آنها گوش فرامی‌دهند، مراقب صحبت‌های خود هستند ؛ اما همین افراد نیز، ممکن است در شرایط بحرانی و حساس کنترل خود را از دست بدهند و هر چیزی را به زبان بیاورند. با تمام این تفاسیر، گوش دادن به مکالمات درون خودرو یکی از مهیج‌ترین بخش‌های مسابقات نسکار است. کمپانی‌های مختلف نیز با آگاهی از شور و اشتیاق طرفداران نسبت به این موضوع، به ارائه سرویس‌ها و تجهیزاتی پرداخته‌اند که شنیدن این صحبت‌ها را بسیار آسان و راحت می‌سازند. برخی از این سیستم‌ها و وسایل، امکانات دیگری چون آمار لحظه‌ای مسابقه و تصاویر ویدئویی درون خودرو را نیز، در اختیار طرفداران قرار می‌دهند. یکی از این وسایل Sprint NASCAR FanView نام دارد که از سوی کمپانی Sprint Nextel ارائه شده و شما می‌توانید با خرید یا اجاره آن، علاوه بر شنیدن مکالمات، تصاویر رنگی داخل خودرو را نیز مشاهده کنید. در صورت استفاده از اسکنرهای رادیویی شخصی یا اجاره‌ای، مسئول تنظیمات آنها را بر روی فرکانس تیم مورد نظر تنظیم می‌کند. همچنین، می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی فهرست فرکانس تیم‌های مختلف را از دستفروشان داخل پیست خریداری کنید. با نصب اپلیکیشن NASCAR Sprint Cup Mobile بر روی تلفن همراه خود می‌توانید به مکالمات و ویدئوهای داخل خودرو در همان لحظه دسترسی پیدا کنید. با استفاده از آیکون "My Driver" می‌توانید اپلیکیشن را بر روی مکالمات راننده مورد علاقه خود تنظیم کنید. افرادی که به برنامه‌های رادیویی علاقه دارند، می‌توانند از طریق ایستگاه رادیویی Motor Racing Network یا MRN که با نام "صدای نسکار" نیز شناخته می‌شود، مسابقات نسکار را دنبال کنند. در روز مسابقه، بیش از 700 ایستگاه رادیویی به پخش لحظه به لحظه مسابقات می‌پردازند. شبکه‌های American Forces Network و Performance Racing Network نیز از دیگر شبکه‌های رادیویی هستند که مسابقات نسکار را پوشش می‌دهند. اعضای رادیوهای ماهواره‌ای می‌توانند از طریق Sirius XM Radio's NASCAR Channel برنامه‌های مسابقات را دنبال کنند. برنامه NASCAR HotPass بر روی شبکه تلویزیونی DIRECTV به پخش تصاویر و ویدئوهای زنده مسابقات می‌پردازد. افرادی نیز که می‌خواهند از طریق اینترنت و کامپیوتر جریان مسابقه را دنبال کنند، می‌توانند در NASCAR TrackPass Scanner عضو شوند؛ کاربر می‌تواند هم به مکالمات راننده مورد علاقه خود گوش دهد و هم می‌تواند به مکالمات دیگر رانندگان دسترسی داشته باشد. حال این شما هستید که با توجه به امکانات و شرایط خود، انتخاب می‌کنید که از چه طریقی می‌خواهید مسابقات اتومبیلرانی نسکار را دنبال کنید. 


منبع

HowStuffWorks

برچسب : نسکار , اتومبیلرانی , FCC , مکالمات رادیویی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما