معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به نحوه برگزاری مسابقات فرمول 1 نگاهی انداختیم و دو تیم شرکت کننده را نیز معرفی کردیم. در قسمت دوم این مقاله به معرفی تیم‌های Hispania و هوندا خواهیم پرداخت.

 

تیم Hispania

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

این تیم نخستین بار در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد و اولین تیم اسپانیایی بود که در این ورزش مهیج شرکت می‌کرد. این تیم که ابتدا با نام‌های Adrián Campos و Campos Meta 1 شناخته می‌شد، با هر بار تغییر نام، تغییر مالکیت نیز داد و یکی از سه تیم تازه واردی بود که در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد. این تیم در حال حاضر به طور کامل تحت مالکیت خوزه رامون کارابانته (José Ramón Carabante)، تاجر اسپانیایی، قرار دارد. در نخستین فصل برگزاری مسابقات سال 2010، کارون چاندوک (Karun Chandhok) و برنو سنا (Bruno Senna) که خودروی Hispania F110 را می‌راندند، نتوانستند در مسابقات گرند پری بحرین موفقیتی به دست بیاورند. هر دو راننده بسیار قابل و شایسته بودند ولی چاندوک در دور دوم به علت برخورد با یکی از موانع دچار سانحه شد. سنا نیز مجبور شد در دور هجدهم از پیست مسابقه خارج شود چون موتور ماشینش جوش آورد. با این که شروع فصل برای تیم Hispania نا امید کننده بود، ولی به جرأت می‌توان گفت هم اعضا این تیم و هم هوادارانش در به دنبال پیشرفت و پیروزی این تیم جدید و نوپا هستند.

 

تیم هوندا Racing F1

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

تیم هوندا Racing F1 توسط کمپانی خودروسازی هوندا اداره می‌شود و مقر آن در شهر برکلی انگلستان قرار دارد. کمپانی هوندا از تجهیزاتی و امکاناتی استفاده می‌کند که در سال 2005 خریداری کرده است. موتور خودروها نیز در واحد تحقیق و توسعه کمپانی هوندا در شهر توچیگی ژاپن ساخته می‌شود. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است، روبنز باریچیلو (Rubens Barrichello) و جیسون باتن (Jenson Button) نیز وظیفه رانندگی برای این تیم را بر عهده دارند. کمپانی هوندا، نخستین بار در سال 1963 در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد ولی مانند کمپانی رنو در خلال این سال‌ها، چندین بار مسابقات را ترک کرده است و مجدداً یا به عنوان سازنده موتور یا تأمین کننده قطعات وارد مسابقات شده است. کمپانی هوندا از سال 1993 تا 1998، از طریق کمپانی شریکش یعنی کمپانی Mugen Motorsports به عرضه موتور برای خودروهای مسابقه‌ای پرداخت. مشتریانش هم تیم‌هایی نظیر Prost، Jordan و Liger بودند. تا سال 1999، خودروهایی که به موتور Mugen مجهز بودند، در مجموع موفق شدند چهار بار در مسابقات گرند پری برنده بشوند. گفتنی است تیم هوندا از سال 1963 تاکنون، از رنگ سفید به عنوان رنگ مخصوص خود در مسابقات استفاده کرده است. در سال 1963، وقتی کمپانی هوندا وارد مسابقات گرند پری شد، همه را شگفت‌زده کرد، این کمپانی سه سال بعد از آن از اولین خودرو مسابقه‌ایش رونمایی کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

با در نظر گرفتن این واقعیت که اعضا بیشتر تیم‌‌ها معمولاً اروپایی بودند، شاید دومین شگفتی این بود که به جز ریچی گینتر (Richie Ginther) و رونی بوکنام (Ronnie Bucknum) که راننده‌هایی آمریکایی بودند، همه اعضا تیم هوندا، ژاپنی بودند. البته اعضا تیم هوندا در سایر تیم‌ها از جمله تیم‌های فراری و BAR نیز درخشیدند چون خودشان تولید کننده شاسی‌ها و موتورهایی بودند که این تیم‌ها استفاده می‌کردند. در سال 2004، کمپانی هوندا 45 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد. درآن زمان، تیم BAR به تازگی بهترین فصل خودش را پشت سر گذاشته بود و برای قرار گرفتن در جایگاه دوم نامزد شده بود. سال بعد از آن، کمپانی هوندا 55 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد و این تیم در سال 2006 تحت عنوان هوندا Racing F1  وارد رقابت‌ها شد. این تیم با خودرو هوندا RA106 وارد رقابت‌ها شد که به موتور هشت سیلندر خورجینی هوندا RA806E مجهز بود. تیم هوندا فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. جیسون باتن در گرند پری مجارستان نخستین برد زندگی‌اش را تجربه کرد و روبنز باریچیلو نیز در خلال این فصل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داد. در کل می‌توان گفت با این که تیم هوندا در پایان فصل در جایگاه چهارم ایستاد ولی نتوانست اعتبار چندانی کسب کند و خودروها نیز چندین بار نیز برای تعمیر در کنار پیست توقف کردند که در جانبداری از تیم حرف زیادی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , خوزه رامون کارابانته , کارون چاندوک , برنو سنا , Hispania , جیسون باتن , روبنز باریچیلو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : سلام دوستان نگران نباشید پیامک میاد شرکت سایپا پیگیر شدم گفتن تا آخر خرداد همه کسایی که ارسال به خودروساز زده تعیین تکلیف میشن از طرفی فقط باید منتظر افزایش قیمت باشیم شاین رو دیدم حدود 6 درصد گرون کرده بود چیلی هم 117 و 118 و 120 تومن گرون کرده بیستون تی77 هم امروز دیدم 190 گرون کرده متاسفانه هرگز شفاف نبودن که علت افزایش ها چیه و به طور یکسان گرون نشدن نه درصدی شبیه هم هستن نه مبلغ افزایش ولی من با توجه به چیلی فکر کنم بین 1490 تا 1520 قیمت جدید باشه البته سایپا خیلی نفوذ داره و شاید گرونتر از این حرفها بخواد بده، جالبه به اسم مدل 2024 گرونتر میدن بعضی از شرکتها، ولی قیمت جهانی تغییر نکرده به نظرم اگه از یه حد معقولی بیشتر گرون شد همه با هم بریم جلو درب شرکت سایپا و به خبرنگرانها زنگ بزنیم بیان، وزارت صمت هم میتونیم بریم، ارزش داره چون با حقوق 20 تومنی ما چرا باید این همه گرون کنن همه باید با هم باشیم
J7 مشکی : باسلام قرارداد۸/۱۴ فاکتور۱۲/۲۳ تحویل۲۶اردیبهشت
شاهین اتومات : یعنی بجای شاهین اتوماتCVT میخوان شاهین پلاس اتومات بدن
مجید اصفهان : سلام مبارک باشه بسلامتی عزیزم
زهرا : بله من همینه وضعیتم
سبحان : فقط جی .صبر کن نزار حقتو بخورند.شاهبن بدون سانرف تو بازار بسیار بد فروش وکلا ناقص و ۷۰ زیر قیمت است.صبر کن صبر جمیل.مال ما رو ۴ ماه و در چهار بار جی ال فرستادن اخرش وایستادیم جی گرفتیم.البته اگه قرار داد اولیه رو دادی و جی بوده و ۲۱۲ رو پرداخت کردی.فقط جی. بی خیالش شو و بچسب به زندگیت خودش میاد.
شاهین G بهار 1403 : سلام دوستان برای من دعوتنامه تکیل وجه اومده برای GL بنظرتون تکمیل وجه کنم یامنتظر بمونم برای شاهین G
میلاد : با سلام کسی هست شهریور ثبت نام کرده باشه دی تکمیل وجه و الان هم شاسی نخورده باشه کسایی که مهر ثبت نام کردن شاسی خورده ما شهریور هنوز شاسی نخورده
S5 مهر تهران : یا فردا یاپسفردا شمام شاسی میشی
تارا V1 : سلام من دوستم از روز فاکتتور شدن تا تحویل 10 روز شد v1 نقره ای تیتانیوم شیراز تحویلی 22 دی فاکتور 12 اردیبهشت تحویل نمایندگی 20 اردیبهشت تحویل به شخص 23 اردیبهشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام دوست عزیز ، من هم دقیقا شرایط شما رو دارم نمایندگی گفت به دلیل نداشتن کپسول فعلا وضعیت نامشخص هست. تکمیل وجه آذر 402 و تاریخ تحویل 30 دیماه 1402 ، امیدی هست تا آخر این ماه یا خرداد تحویل بدهند؟
Farshid fx : دوستان عزیز من تا حالا براساس اطلاعات دوستان و اخبار رسانه ها به هر تحلیلی رسیدم با شما به اشتراک گذاشتم. به نظر من بعد از یه سری حرکت مثبت که از 10 اردیبهشت شروع شد و اکثر کارهای متوقف شده دوباره فعال شد شاهد کند شدن روند کارها هستیم تعداد دوستانی که اعلام تحویل و صدور مجوز و تخصیص و فاکتور و صدور بیمه و پلاک میکنن با اینکه بگیم مدیران خودرو بعد از 40 روز توقف الان کارها رو تسریع کرده خیلی فاصله داره. الان میخوام بدونم که دوستانی که واسشون فاکتور صادر شده کسی هست که بیمه و پلاک هم واسشون صادر شده یا نه؟ از اونجایی هم که فکر میکنم الوند جان کسی نیست که اگه خبر خوب و موثقی داشته باشه دلش بیاد تو قهر بمونه به این نتیجه میرسم که دوباره یه جای کار گیر کرده. راهی هم واسه پیگیری به دهنم نمیرسه
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : سلام مبارکه برای منم 3روزسنداومده خیلی ماشین خوبه من 17ادریبهشت تحویل گرفتم امروزبرای کارت سوخت اقدام کردم ایشالاقسمت همگی اینه بغل برقی این سوال خیلی ازدوستان بود،اونی که چشم انتظارن ایشالازودترفاکتورشن خیلی سخته
Nikooo : 47میلیون
207 پانا تبدیلی ک 21 : درود دوستان چند روز رو مرحله صدور سند میمونه ؟؟؟
😎 : دوستان بخش نامه 4707 و 4714 فاکتور شدین پارس
آریزو6 : با سلام. قراردادم 30 آذر بوده .ماشین منم از 10 اسفند پلاک و بیمه شده زیر افتاب و بارون و سیل و اتیش سوزی اینا .بعدم با پر رویی تمام مدل 402 دارن بهم میدن و الان 3ماه از 403 رفت.
گل گاوزبون : تکمیل وجه کی بودید؟
سورن دوگانه : سلام.سورن دوگانه تکمیل وجه 23آذرامروزفاکتورشدم.
میلاد سورون دوگانه اسفند : مبارکه تاریخ تکمیل وجه کیه