معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به نحوه برگزاری مسابقات فرمول 1 نگاهی انداختیم و دو تیم شرکت کننده را نیز معرفی کردیم. در قسمت دوم این مقاله به معرفی تیم‌های Hispania و هوندا خواهیم پرداخت.

 

تیم Hispania

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

این تیم نخستین بار در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد و اولین تیم اسپانیایی بود که در این ورزش مهیج شرکت می‌کرد. این تیم که ابتدا با نام‌های Adrián Campos و Campos Meta 1 شناخته می‌شد، با هر بار تغییر نام، تغییر مالکیت نیز داد و یکی از سه تیم تازه واردی بود که در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد. این تیم در حال حاضر به طور کامل تحت مالکیت خوزه رامون کارابانته (José Ramón Carabante)، تاجر اسپانیایی، قرار دارد. در نخستین فصل برگزاری مسابقات سال 2010، کارون چاندوک (Karun Chandhok) و برنو سنا (Bruno Senna) که خودروی Hispania F110 را می‌راندند، نتوانستند در مسابقات گرند پری بحرین موفقیتی به دست بیاورند. هر دو راننده بسیار قابل و شایسته بودند ولی چاندوک در دور دوم به علت برخورد با یکی از موانع دچار سانحه شد. سنا نیز مجبور شد در دور هجدهم از پیست مسابقه خارج شود چون موتور ماشینش جوش آورد. با این که شروع فصل برای تیم Hispania نا امید کننده بود، ولی به جرأت می‌توان گفت هم اعضا این تیم و هم هوادارانش در به دنبال پیشرفت و پیروزی این تیم جدید و نوپا هستند.

 

تیم هوندا Racing F1

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

تیم هوندا Racing F1 توسط کمپانی خودروسازی هوندا اداره می‌شود و مقر آن در شهر برکلی انگلستان قرار دارد. کمپانی هوندا از تجهیزاتی و امکاناتی استفاده می‌کند که در سال 2005 خریداری کرده است. موتور خودروها نیز در واحد تحقیق و توسعه کمپانی هوندا در شهر توچیگی ژاپن ساخته می‌شود. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است، روبنز باریچیلو (Rubens Barrichello) و جیسون باتن (Jenson Button) نیز وظیفه رانندگی برای این تیم را بر عهده دارند. کمپانی هوندا، نخستین بار در سال 1963 در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد ولی مانند کمپانی رنو در خلال این سال‌ها، چندین بار مسابقات را ترک کرده است و مجدداً یا به عنوان سازنده موتور یا تأمین کننده قطعات وارد مسابقات شده است. کمپانی هوندا از سال 1993 تا 1998، از طریق کمپانی شریکش یعنی کمپانی Mugen Motorsports به عرضه موتور برای خودروهای مسابقه‌ای پرداخت. مشتریانش هم تیم‌هایی نظیر Prost، Jordan و Liger بودند. تا سال 1999، خودروهایی که به موتور Mugen مجهز بودند، در مجموع موفق شدند چهار بار در مسابقات گرند پری برنده بشوند. گفتنی است تیم هوندا از سال 1963 تاکنون، از رنگ سفید به عنوان رنگ مخصوص خود در مسابقات استفاده کرده است. در سال 1963، وقتی کمپانی هوندا وارد مسابقات گرند پری شد، همه را شگفت‌زده کرد، این کمپانی سه سال بعد از آن از اولین خودرو مسابقه‌ایش رونمایی کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

با در نظر گرفتن این واقعیت که اعضا بیشتر تیم‌‌ها معمولاً اروپایی بودند، شاید دومین شگفتی این بود که به جز ریچی گینتر (Richie Ginther) و رونی بوکنام (Ronnie Bucknum) که راننده‌هایی آمریکایی بودند، همه اعضا تیم هوندا، ژاپنی بودند. البته اعضا تیم هوندا در سایر تیم‌ها از جمله تیم‌های فراری و BAR نیز درخشیدند چون خودشان تولید کننده شاسی‌ها و موتورهایی بودند که این تیم‌ها استفاده می‌کردند. در سال 2004، کمپانی هوندا 45 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد. درآن زمان، تیم BAR به تازگی بهترین فصل خودش را پشت سر گذاشته بود و برای قرار گرفتن در جایگاه دوم نامزد شده بود. سال بعد از آن، کمپانی هوندا 55 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد و این تیم در سال 2006 تحت عنوان هوندا Racing F1  وارد رقابت‌ها شد. این تیم با خودرو هوندا RA106 وارد رقابت‌ها شد که به موتور هشت سیلندر خورجینی هوندا RA806E مجهز بود. تیم هوندا فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. جیسون باتن در گرند پری مجارستان نخستین برد زندگی‌اش را تجربه کرد و روبنز باریچیلو نیز در خلال این فصل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داد. در کل می‌توان گفت با این که تیم هوندا در پایان فصل در جایگاه چهارم ایستاد ولی نتوانست اعتبار چندانی کسب کند و خودروها نیز چندین بار نیز برای تعمیر در کنار پیست توقف کردند که در جانبداری از تیم حرف زیادی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , خوزه رامون کارابانته , کارون چاندوک , برنو سنا , Hispania , جیسون باتن , روبنز باریچیلو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارادستی فروردین : ن‌بایدبریدسایت نگاکنید
تارا تیتانیومv4 : کلاه سرت رفته بنده خدا اون پول رو اگه پارسال میدادی لبو، الان ۴میلیارد کاسب بودی
سهند دی ماه : والا فقط ماشین رو بدن پارسال تابستون هیچ شد عیدمون هیچ شدتابستون امسال حداقل ابرومون پیش بچه ها حفظ بشه خداازشون‌نگذره شدیم‌گاو پیشونی سپید همه هی میگند چی شد چی شد ... خدارو خوش میاد کاش اینا به کارما اعتقاد داشتند خداانءشاالله جوابشونو بده ماسهند رو یه جور. اطلس رو ازمهرپارسال یه جور کوییک و ساینا وشاهین یه جور درکمال پررویی بیان باز فروش بزارند ادم گریه اش میگیره انءشاالله بزودی تحویل بگیرید وچرخ ماشین هاتون بچرخه❤️
ساسان : چوپان دروغگو یک دروغ گفت وتوکتابها هرسال ازش یاد میکنن....من نمیدونم درمورد اینها چی باید بنویسن وکجا....دیگه به چشم‌های خودم هم اعتماد ندارم..
الهام x5 آذر : من نقدی پرداخت کردم و همون روز شاسی و فاکتور باهم شد. امروز هم بیمه سبز شد. نمایندگی بهم گفت تا سه ماه بعد ماشین رو میدن. ولی امیدوارم همینطور که تند تند پروفایل داره سبز میشه ادامه پیدا کنه و به قول شما تا اواخر خرداد ماشین دستمون باشه
هادی : آقایون سلام من تحویل خرداد است سه ماهه بوده آیا همان 3 ماه تحویل میدن یا دیرتر
شاهین اتومات cvt : سلام کسانی که تکمیل وجه و سخا تاریخ یکم اسفند هستن. اگر فاکتور شدن اطلاع رسانی کنن. انگار آذر ماه دیگه همه تموم شدن. از آذر تا ۱ اسفند هیچ دعوتنامه و هیچ تکمیل وجهی نبوده.
مهدی فتحی حاجی آقایی ۶۶۵۰ : سلام و عرض ادب خدمت همه بنده پارسال به آقای ع،ا،ف مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان پول دادم و تا کنون ۳ میلیارد تومان بهم پس داده،خدا به مالش برکت دهد
شاهین ۱۳ آدر : من ۹۰ روزه فروش فوری هستم ۱۳ آذر هنوز فاکتور نشدم .
مهدی فتحی حاجی آقایی : سلام عرض ادب خدمت دوستان بنده پارسال ۱/۵ میلیارد تومان پول دادم رفیقم همین وقتا بود ،الان ۳ تومن بهم پس داده ،دمش گرم خدا به مالش برکت بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرزانه : فک میکنم بخاطر اون 42 درصد سهام سایپا که فعلا بی صاحابه ماشینارو نمیدن چون خر تو خرشده. منتظرن ببینن کی میخره.
احمد : نقره ای تیتانیوم 18 اسفند موعد تحویلم بود امروز فاکتور شد.
رانا تیر : ببخشید من میخواستم گمراهتون کنم. متاسفانه این خبر واقعیت داره موتور جدید رانا 1800 هستش مدل پلاس پژویی قدیمی و همچنین قیمت جدیدش حدود 790 م تومان کارخانه و افزایش نجومی قیمت
سیدقلیچ : افزایش قیمت نداریم اصلا .خیالتون تخت.تازه افزایش خورده کوییک 439بود شد 445سایت رسمی یایپا رو همیشه چک کنید مزخرف بعضیارو گوش ندید.این توحیدیادمه 402هم که برای ساینا دوگانه اینجا بودم بود چند باراسمشو عوض کردد.ما ازنوع جمله بندی ها و نگارش کلمات میشناختیمش یک عوضی به تمام معنا.الاف بیکار
حسن : شما زیر پست همه ی ماشینا این جمله رو گفتی. از کجا شارژ میشی
اطلس مهر : سلام و ارادت به نظرتون بعد از فاکتور کردن چقدر طول می کشه تحویل بدن؟ فاکتور نشدم سواله فقط
محمد 19مهر : همون 19مهر احراز سکونت 19مهر خورده بود تو سیستم
میثم : سلام خبری از فاکتور سورن دوگانه آخر اردیبهشت نشده؟؟ کسی هست که بعد تبدیل به مخزن بزرگ فاکتور شده باشه؟؟؟؟
لعنت بر سایپاو دست اندرکارانش : ننگ بر ظلم و ظالم. ننگ بر کشور بی قانون. ننگ بر بردگی. ننگ بر ستمگر. ننگ بر سکوت. ننگ برفقر. ننگ بر مدیریت مفسد سایپا
سیدقلیچ : ج