معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به نحوه برگزاری مسابقات فرمول 1 نگاهی انداختیم و دو تیم شرکت کننده را نیز معرفی کردیم. در قسمت دوم این مقاله به معرفی تیم‌های Hispania و هوندا خواهیم پرداخت.

 

تیم Hispania

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

این تیم نخستین بار در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد و اولین تیم اسپانیایی بود که در این ورزش مهیج شرکت می‌کرد. این تیم که ابتدا با نام‌های Adrián Campos و Campos Meta 1 شناخته می‌شد، با هر بار تغییر نام، تغییر مالکیت نیز داد و یکی از سه تیم تازه واردی بود که در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد. این تیم در حال حاضر به طور کامل تحت مالکیت خوزه رامون کارابانته (José Ramón Carabante)، تاجر اسپانیایی، قرار دارد. در نخستین فصل برگزاری مسابقات سال 2010، کارون چاندوک (Karun Chandhok) و برنو سنا (Bruno Senna) که خودروی Hispania F110 را می‌راندند، نتوانستند در مسابقات گرند پری بحرین موفقیتی به دست بیاورند. هر دو راننده بسیار قابل و شایسته بودند ولی چاندوک در دور دوم به علت برخورد با یکی از موانع دچار سانحه شد. سنا نیز مجبور شد در دور هجدهم از پیست مسابقه خارج شود چون موتور ماشینش جوش آورد. با این که شروع فصل برای تیم Hispania نا امید کننده بود، ولی به جرأت می‌توان گفت هم اعضا این تیم و هم هوادارانش در به دنبال پیشرفت و پیروزی این تیم جدید و نوپا هستند.

 

تیم هوندا Racing F1

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

تیم هوندا Racing F1 توسط کمپانی خودروسازی هوندا اداره می‌شود و مقر آن در شهر برکلی انگلستان قرار دارد. کمپانی هوندا از تجهیزاتی و امکاناتی استفاده می‌کند که در سال 2005 خریداری کرده است. موتور خودروها نیز در واحد تحقیق و توسعه کمپانی هوندا در شهر توچیگی ژاپن ساخته می‌شود. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است، روبنز باریچیلو (Rubens Barrichello) و جیسون باتن (Jenson Button) نیز وظیفه رانندگی برای این تیم را بر عهده دارند. کمپانی هوندا، نخستین بار در سال 1963 در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد ولی مانند کمپانی رنو در خلال این سال‌ها، چندین بار مسابقات را ترک کرده است و مجدداً یا به عنوان سازنده موتور یا تأمین کننده قطعات وارد مسابقات شده است. کمپانی هوندا از سال 1993 تا 1998، از طریق کمپانی شریکش یعنی کمپانی Mugen Motorsports به عرضه موتور برای خودروهای مسابقه‌ای پرداخت. مشتریانش هم تیم‌هایی نظیر Prost، Jordan و Liger بودند. تا سال 1999، خودروهایی که به موتور Mugen مجهز بودند، در مجموع موفق شدند چهار بار در مسابقات گرند پری برنده بشوند. گفتنی است تیم هوندا از سال 1963 تاکنون، از رنگ سفید به عنوان رنگ مخصوص خود در مسابقات استفاده کرده است. در سال 1963، وقتی کمپانی هوندا وارد مسابقات گرند پری شد، همه را شگفت‌زده کرد، این کمپانی سه سال بعد از آن از اولین خودرو مسابقه‌ایش رونمایی کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

با در نظر گرفتن این واقعیت که اعضا بیشتر تیم‌‌ها معمولاً اروپایی بودند، شاید دومین شگفتی این بود که به جز ریچی گینتر (Richie Ginther) و رونی بوکنام (Ronnie Bucknum) که راننده‌هایی آمریکایی بودند، همه اعضا تیم هوندا، ژاپنی بودند. البته اعضا تیم هوندا در سایر تیم‌ها از جمله تیم‌های فراری و BAR نیز درخشیدند چون خودشان تولید کننده شاسی‌ها و موتورهایی بودند که این تیم‌ها استفاده می‌کردند. در سال 2004، کمپانی هوندا 45 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد. درآن زمان، تیم BAR به تازگی بهترین فصل خودش را پشت سر گذاشته بود و برای قرار گرفتن در جایگاه دوم نامزد شده بود. سال بعد از آن، کمپانی هوندا 55 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد و این تیم در سال 2006 تحت عنوان هوندا Racing F1  وارد رقابت‌ها شد. این تیم با خودرو هوندا RA106 وارد رقابت‌ها شد که به موتور هشت سیلندر خورجینی هوندا RA806E مجهز بود. تیم هوندا فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. جیسون باتن در گرند پری مجارستان نخستین برد زندگی‌اش را تجربه کرد و روبنز باریچیلو نیز در خلال این فصل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داد. در کل می‌توان گفت با این که تیم هوندا در پایان فصل در جایگاه چهارم ایستاد ولی نتوانست اعتبار چندانی کسب کند و خودروها نیز چندین بار نیز برای تعمیر در کنار پیست توقف کردند که در جانبداری از تیم حرف زیادی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , خوزه رامون کارابانته , کارون چاندوک , برنو سنا , Hispania , جیسون باتن , روبنز باریچیلو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تورج : قرار بود اسفند ۰۳ دعوتنامه بیاد الان چهاردهم تیر ماه04 بعد از پنچ ماه هنوز دعوتنامه هم نیومده رسانه ها لطفا پیگیری کنید اگر پولمون طلا خریده بودیم الان بدون هیچ مشکلی همین سهند رو با همون پول می خریدیم
علی : سلام من نزدیک یک ساله اطلس رو تحویل گرفتم تو عمرم ماشین به این اشغالی ندیدم ماشین مشکل اساسی موتوری و گیربکس داره سر چهارراه ترافیک سر پیچ خاموش میشه اعصاب برام نمونده نمایندگی هم گردن نمیگیره بخدا ماشین اشغالی هستش اگه هم خواستین بخرید قبل از این که خودتو رو گرفتار کنید از کسی این ماشین رو داره بپرسین و سوارش بشبن به گفتها توجه نکید حتما تحقیق کنید و خودتون رو گرفتار این ماشین اشغاله اشغاله اشغاله نکنید
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔