بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

کمپانی یاماها با اعلام این موضوع که مدل جدید YZF-R1 یک موتورسیکلت اسپرت معمولی نیست، کنجکاوی افراد بسیاری را نسبت به خود برانگیخت؛ شما نیز با دیدن این زیبای دوچرخ مطمئن خواهید شد که در ساخت این موتورسیکلت کمیاب و منحصربه‌فرد از آخرین تکنولوژی‌های Moto GP بهره گرفته شده است. کمپانی سازنده نیز، یاماها YZF-R1 را بهترین موتورسیکلت ساخته شده بر اساس قوانین Moto GP تا کنون معرفی کرده است؛ ویژگی‌های این دوچرخ ژاپنی نیز، به خوبی بیانگر صلاحیت آن برای احراز این عنوان می‌باشند. گفتنی است، R1 به نوعی از YZR-M1 که در فصل 2015 مسابقات Moto GP توسط والنتینو روسی (Valentino Rossi) و جرج لورنزو (Jorge Lorenzo) رانده می‌شود، الهام گرفته است. مقایسه R1 با M1 افسانه‌ای بیانگر این است که با موتورسیکلتی خاص روبرو هستیم و حتی اگر R1 نتواند به جایگاه M1 دست پیدا کند، باز هم عملکرد فوق‌العاده آن در شرایط مختلف دلیلی است بر خاص بودن این ژاپنی جدیدالورود. 

 

طراحی بدنه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

اگر به دنبال موتورسیکلتی هستید که با خیال راحت در جاده‌های آف رود بتازید و طراحی آن به خوبی با یک فاتح همخوانی داشته باشد، یاماها YZF-R1 دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. اگرچه ممکن است برخی افراد در همان لحظه نخست مجذوب نام این موتورسیکلت شوند، اما باید توجه داشته باشید که کمپانی سازنده تمام تلاش خود را به کار بسته است تا محصولی در شان و منزلت خط تولید R1 به بازار عرضه کند. بزرگ‌ترین تفاوت مدل جدید این موتورسیکلت با نسل قبلی خود این است که R1 جدید کمی باریک‌تر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد که همین امر بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزاید.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

تمامی اجزا و قطعات در نهایت دقت و با هدف ارائه بهترین عملکرد طراحی شده‌اند و شاید به همین دلیل است که بادشکن جلو صاف‌تر و هموارتر به نظر می‌رسد و از برجستگی آن کاسته شده است؛ در طراحی پنل نیز، بیش از ظاهر، به عملکرد اهمیت داده شده و تنها نکته قابل توجه در خصوص این موتورسیکلت زیبا، چراغ‌های جلوی LED آن است که از زیر پنل بیرون زده و چنانچه با دقت نگاه کنید، متوجه آنها خواهید شد. گفتنی است، چراغ‌های راهنمای LED نیز، داخل آینه‌ها تعبیه شده‌اند. نمایشگر LCD مورد استفاده در این موتورسیکلت، اطلاعاتی چون فشار ترمز جلو و میزان نیروی G را به خوبی در اختیار راکب قرار می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

در R1 جدید دو حالت سواری وجود دارد: خیابانی و مسابقه‌ای که در صورت انتخاب هر یک از آنها اطلاعات خاصی در معرض دید شما قرار می‌گیرند؛ برای مثال، در حالت مسابقه‌ می‌توانید اطلاعاتی چون تنظیمات YRC، دورسنج ، تایمر دورها با مشخص کردن بهترین و آخرین دور، نشانگر دنده و سرعت سنج را بر روی نمایشگر مشاهده کنید. شایان ذکر است، R1 از یک نمایشگر TFT نیز بهره می‌برد که هم از نظر زیبایی و هم کارایی بسیار مناسب است. موتورسیکلت YZF-R1 از قاب تمام آلومینیومی جدید Delta Box و یک قسمت منیزیومی ساخته شده است که این امر علاوه بر کاهش وزن به 201 کیلوگرم، تاثیر بسزایی در ایجاد یک شاسی فشرده، محکم و انعطاف‌پذیر با عملکرد عالی در پیچ‌ها دارد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

فاصله محوری مدل جدید R1 نسبت به نسل قبلی حدود 1 سانتی‌متر کمتر شده است که این موضوع در بهبود عملکرد موتورسیکلت هنگام دور زدن به ویژه با سرعت زیاد بسیار موثر است. شایان ذکر است، نسبت بازوی متحرک به فاصله محوری همانند مدل قبلی و معادل 40.5 می‌باشد. استفاده از دوشاخه جدید و کمک فنرهای قابل تنظیم KYB، هندلینگ عالی این موتورسیکلت زیبا را به ارمغان می‌آورند. با نگاهی به چرخ‌ها، رینگ‌های 10 پره منیزیومی خودنمایی می‌کنند؛ کاهش وزن این رینگ‌های زیبا، تغییر مسیرهای سریع را برای R1 در پی دارد. استفاده از سیستم ترمز ضدقفل مسابقه‌ای بیشترین نیروی ترمز را برای این دوچرخ ژاپنی به همراه می‌آورد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 به خانواده موتورسیکلت‌های سوپر اسپرتی تعلق دارد که سابقه طولانی و درخشانی در Moto GP دارند و به همین دلیل هرگز از نظر قدرت در مضیقه قرار ندارد. مدل 2015 این موتورسیکلت نیز، به لطف پیشرانه چهار سیلندر خطی 998 سی‌سی آب خنک خود و برخورداری از 200 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری در حدود 113 نیوتن‌متر ادامه‌دهنده راه اجداد و نیاکان خود می‌باشد. گیربکس شش سرعته جدید نیز، به خوبی از عهده وظیفه‌اش برمی‌آید و با عملکرد مناسب خود، راکب را از تعویض دنده‌های مداوم بی‌نیاز می‌سازد. چنین ترکیب بی‌نظیری یاماها YZF-R1 را با حداکثر سرعتی در حدود 298 کیلومتر بر ساعت به پیش می‌راند و از این لحاظ می‌توان گفت این موتورسیکلت زیبا و پرقدرت میراث‌دار بسیار خوبی برای نیاکان خود می‌باشد. 

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 برای حفظ شایستگی و شهرت خود، از بسیاری از تجهیزات Moto GP بهره برده است که از جمله آنها می‌توان به سیستم IMU (واحد ارزیابی اینرسی) اشاره کرد که با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج به ارزیابی زاویه شیب، پیچ، انحراف و شتاب موتورسیکلت می‌پردازد. هماهنگی این سیستم با واحد ECU عملکرد فوق‌العاده YZF-R1 را به ارمغان می‌آورد. شایان ذکر است، این موتورسیکلت زیبا، سریع و قدرتمند را می‌توانید از فوریه 2015 با پرداخت مبلغ 16,490 دلار خریداری کنید. 


منبع

TopSpeed

برچسب : YZF R1 , یاماها , موتورسیکلت , Moto GP , موتور سواری , YZR M1 , آف رود , ECU , والنتینو روسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

Ali
0

حاجیh2rخیلی گنگترو بهتره نسبت به r1
18:49  1401/01/27
پاسخ دادن
علي حسني
0

نهايت ارزوي من در کره زمين داشتن يک موتور r1هست
19:28  1399/08/27
پاسخ دادن
Mostafa
0

به نظر من این موتورها بیشتر برند و رنگشون شاید یکم صداشون فرق کنه با همدیگه شتاب تقریبا مساوی هندلیک وزن قدرت حداکثر سرعت یکی هست. میگن سوزوکی مدل های بهتری داره. بی کینگ. جی اس ایکس ار.
03:42  1399/03/18
پاسخ دادن
امیر فاضل میرزایی
0

عالیه من خودم این موتور و دارم تو پیست کیش وتو اتوبان عالی جواب میده
پیش نهاد میکنم بخرید
23:10  1398/08/14
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آوا : سلام در جواب حسن آقا . فعلا سورن جدیدزمان تحویل 11فرودین رو یک تعداد رو دادن یک تعداد هم هنوز فاکتور نشدن کلا روی یازده فروردین قفل شده
آوا : سلام. فعلا زمان تحویل 11فرودین رو یک تعداد رو دادن یک تعداد هم هنوز فاکتور نشدن کلا روی یازده فروردین قفل شده
سیمگه : ارتقا دنده ای کد 23 تحویل فروردین کسی هست فاکتور نشده باشه تیک سبزی بزنین
محمد30بهمن : تو قراردادت زده برامن زده30.اوناییم ک بهمن فاکتور شد کد30هست
سیمگه : شما تکمیل وجه چه تاریخی هستین
علی : سلام تاریخ 17 دی بود15 بهمن شاستی شود بد12 اسفند فاکتورشود25پروردین وام واریز شود دیروزم بارگیری شود
207پانو : دوستان برا فاکتور صبور باشین 7تا 1 فاکتور بیزنن 4 تا 6 غروبم یه بار میزنن
اریزو5 : سلام شما کدام نمایندگی ثبت نام کردید؟
سعید تیگو7 : سلام در نمایندگی که من ثیت نام کردم الان در حال حاضر در این ساعت 3 تا تریلی هم زمان در حال تخلیه تیگو 8 و آریزم 5 هستند مجور ها داره به مرور صادر میشه لطفا انرژی منفی ندین
امیر : سلام اقا رضا بخش نامه 4712 کی پیام میاد ممنون اگر اطلاع دارین خبر بدین